Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez wkg_1 » 15 cze 2011, 19:54

gorylla napisał(a):No dobra- przewalił. Ale od tego czasu okresy międzywypaleniowe zaczęły "pływać"– raz 130-140, drugi raz co 80-90. Robi się więc coraz bardziej dramatycznie.
.........
1. Kiepskie paliwo może łatwo zrujnować filtr, dlatego staram się tankować dobre paliwo (chociaż czasem człowiek jest zmuszony zatankować gdzieś na stacji no-name).


Jeżeli to filtr.
Sprawdzałeś wtryskiwacze ? Może one dostały po głowie przez to zle paliwo ... teraz ci silnik kopci coraz bardziej a filtr ma więcej roboty. To tylko hipoteza, ale przecież po wypaleniu filtra nie powinien on już zatykać wydechu wiec skąd ten spadek mocy ?

gorylla napisał(a):2. Z uwagi na powyższe oraz systematyczne zużywanie się sinika i jego podzespołów (tłoki, cylindry, wtryski, itd.), nie wierzę w bezproblemową jego eksploatację na bardzo długim dystansie.


No chyba najpierw wtryski ... tłoki, cylindry, pierścienie, panewki to raczej dopracowane elementy o ile oczywiście pilnuje się smoka : D

gorylla napisał(a):3. Filtr mazdowski to jednak silna niedoróbka, idea jest szczytna, ale wykonanie perfidne. A cena części wzięta chyba z kosmosu.


No własnie ... jak sobie o tym myślę to pomyl wykorzystywania silnika i komory spalania jako ropociągu do dopalania w w wydechu wydaje się być tak samo fortunny jak pomieszanie okładów moczowych i płciowych u ssaków ; ) Mocznik zresztą u mnie tez dodają, ale na samym końcu :D Ad Blue to się nazywa, Może i to będzie działać choć naturze ewolucja zabrała trochę czasu ... mam nadzieje, ze Maździe mniej : )

Pozdrawiam
Witek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2011, 18:03
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 2.2 MZR-CD

Postprzez batmobil » 15 cze 2011, 21:17

Witam. Kolego wkg 1 dzięki za odpowiedz, a co do dejw 87 jak nie masz zamiaru pomóc to sam nie pier..l a kilkadziesiąt to jest np 20, 30, 40, itd
batmobil
 

Postprzez gorylla » 17 cze 2011, 18:16

wkg_1 napisał(a):Sprawdzałeś wtryskiwacze ? Może one dostały po głowie przez to zle paliwo ... teraz ci silnik kopci coraz bardziej a filtr ma więcej roboty. To tylko hipoteza, ale przecież po wypaleniu filtra nie powinien on już zatykać wydechu wiec skąd ten spadek mocy ?


Wtryski sprawdzone, podkładki pod nimi były świeżo wymieniane, smok czyściutki, parametry sprężania na cylindrach w normie, czyli ogólnie zero problemów w silniku. Nie jestem aż takim lamerem.

Filtr przekopcił raz, teraz jest wszystko ok. Podejrzewam, że po prostu gwałtownie "wypluł" niestrawione jedzenie.

Nie masz racji twierdząc, że po wypaleniu filtra winien on być czysty i nie przytykać wydechu. Rozmawiałem o tym w ASO i z kolesiem, który się trudni regeneracją filtrów. Czasami dochodzi do takiego przytkania struktury filtra, że nie jest już możliwe jego wypalenie zwykłym zwiększeniem temepratury w filtrze i można go jedynie wyczyścić mechanicznie. Możliwe jest także częściowe "niewypalalne" zasklepenie tego "plastra miodu".
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez wkg_1 » 17 cze 2011, 21:16

gorylla napisał(a):Wtryski sprawdzone, podkładki pod nimi były świeżo wymieniane, smok czyściutki, parametry sprężania na cylindrach w normie, czyli ogólnie zero problemów w silniku. Nie jestem aż takim lamerem.

Filtr przekopcił raz, teraz jest wszystko ok. Podejrzewam, że po prostu gwałtownie "wypluł" niestrawione jedzenie.

Nie masz racji twierdząc, że po wypaleniu filtra winien on być czysty i nie przytykać wydechu. Rozmawiałem o tym w ASO i z kolesiem, który się trudni regeneracją filtrów. Czasami dochodzi do takiego przytkania struktury filtra, że nie jest już możliwe jego wypalenie zwykłym zwiększeniem temepratury w filtrze i można go jedynie wyczyścić mechanicznie. Możliwe jest także częściowe "niewypalalne" zasklepenie tego "plastra miodu".


Spoko, ja nic nie twierdze, stawiam hipoteze jak pisalem ; )
Po prostu dziwne mi ie wydaje, ze po tym, jak CPU na podstawie roznicy cisnien w DPF uznaje, ze jest wypalony a on jet wciaz zatkany tak, ze zmniejza moc silnika.
Ale to tylko takie gdybanie ... turbine sprawdzales ?

Tak sadzac po spalaniu to lekkiej nogi nie masz ; )

Pozdrawiam
Witek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2011, 18:03
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 2.2 MZR-CD

Postprzez gorylla » 19 cze 2011, 09:17

No nie mam. Na szczęście mam fajne papiery.

Turbinkę muszę sprawdzić definitywnie, już o tym myślałem wcześniej.

Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez lola » 26 cze 2011, 10:51

wczoraj podczas rocznego przegladu/przejechane 17000km od poprzedniego, olej 2/3 drogi do X/ mechanik spuscił 7 litrow oleju wlał 4l tak do L na bagnecie -ponoć mają taką instrukcje z MMP, powiedział ze rekordowa ilosc zlanego oleju to 16 litrów, to możliwe? ASO Frey
Początkujący
 
Od: 23 mar 2011, 09:04
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 2.0 mzr-cd 2009

Postprzez mariozet74 » 26 cze 2011, 22:19

Dokładnie to samo mi powiedzieli w serwisie mazdy w Bielsku co napisał "Szlasa" wszystko się zgadza.
mariozet74
 

Postprzez gorylla » 28 cze 2011, 10:16

Z turbo wszystko ok.

Może jednak mam jakieś urojenia. Pewnie jak się kiedyś przesiadłem z 60 koników na 143 to auto wydawało się super-rakieta. Teraz jak się już objeździłem to może mam złudzenia, że mocy zaczyna brakować. Pewnie tylko hamownia dałaby kategoryczną odpowiedź. Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Zryw » 28 cze 2011, 13:47

Kupilem swoją m6 w Niemczech przebieg 98 tys, miała zatkany dpf ,olej przy X , po sprowadzeniu zawitałem w ASO- wyczyscili mise olejową, (wypalanie+czyszczenie chemiczne dpf) oraz wymieili olej.....mineło 9 miesiecy i przejechalem od tamtej pory 12 tys km..do X brakuje mi 2 cm , z tego wynika że poziom oleju wzrasta 1 cm co 3 tys km.tak wychodzi z proporcji. Moja jazda to 40% miasto, 60% trasa.Nie mialem od chwili zakupu zadnych problemów z dpf (odpukac). Teraz się przymierzam do wymiany oleju i filtra.zakupilem juz 5 l dexelii oraz filtr oleju hyundaia-ponoc orginalny...jaki proponujecie filtr?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 17:04
Posty: 17
Skąd: tarnów
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143 KM 2007 r.

Postprzez gorylla » 28 cze 2011, 15:13

Przede wszystkim samemu to bym się nie rwał do wymiany oleju. Pamiętaj, że nawet jak wymienisz olej, to jeszcze musisz skasować inspekcję olejową, bo i tak kontrolki się odpalą po pewnym przebiegu- niezależnie od stanu i poziomu oleju.

Swoją drogą jak jeździsz 60 % trasa to przyrost oleju masz dość pokaźny. U mnie po 12tkm od wymiany to grubo poniżej połowy od F do X. Przy 20tkm w granicach połowy. Może eksploatujesz auto na zbyt małych prędkościach obrotowych?
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Zryw » 28 cze 2011, 21:36

Fakt staram sie jezdzic oszczednie tzn. rozpedzam sie do 90 -100 km/h zalaczam 6 bieg a na obrotomierzu nie przekraczam 2000 obrtotów (tak 1750), wiadomo przy wyprzedzaniu albo jak sie spiesze to daje wiecej . Ogolnie spokojna jazda do 2000 obrotów.... A jesli chodzi o wymiane oleju to chyba nie powinien byc problem ...a kasowanie inspekcji było poruszane na forum. Czy ktos mial do czynienia z filtrem oleju hyundaia?
Ostatnio edytowano 28 cze 2011, 21:51 przez Zryw, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 17:04
Posty: 17
Skąd: tarnów
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143 KM 2007 r.

Postprzez chmooreck » 28 cze 2011, 21:50

90-100 to jest tak na 4-5, a nie 6... ;–)
przy 2 – 2,1 k obr powinien palić tyle samo, co przy 1,7. Przynajmniej u mnie tak jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Zryw » 28 cze 2011, 22:00

Przy takiej jeździe 90-100 na 6 biegu ...(z własnego doświadczenia) widze ze spalanie spada (średnie spalanie) na kompie. Ostatnio jak tankowałem do pełna, zmienilem opcje "trip computer" 50 d15 – 0 – i to ustawiłem w zakresie -15 (było na 0). wczesniej mialem na -10 i i roznica miedzy rzeczywistym spalaniem a komputerem byla 0,3l -najblizsza prawdy. Teraz sie okaze czy bedzie dokladniej na -15..czy wroce do ustawienia na -10. Zauwazylem przy ustawieniu -15, tendencje do wiekszej czestotliwosci zmiany sredniego spalania w porownaniu do ustawienia na 0.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 17:04
Posty: 17
Skąd: tarnów
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143 KM 2007 r.

Postprzez jack7 » 29 cze 2011, 08:42

Oleju to raczej przybywa od niedokończonych wypalań DPF, a nie od sposobu jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez mcbeth » 29 cze 2011, 08:57

Zryw napisał(a):Fakt staram sie jezdzic oszczednie tzn. rozpedzam sie do 90 -100 km/h zalaczam 6 bieg a na obrotomierzu nie przekraczam 2000 obrtotów (tak 1750), wiadomo przy wyprzedzaniu albo jak sie spiesze to daje wiecej . Ogolnie spokojna jazda do 2000 obrotów


Nie jeździj tak tym samochodem. Powinieneś mieć 2-2.5 tys. obr. A tak przeciążasz silnik, generujesz niepotrzebną sadzę, która nadmiernie zapycha DPF i powoduje częste wypalania. Niskie obroty to kłopot w dokończeniu cyklu wypalania co skutkuje rozcieńczaniem oleju. Olej gwałtownie traci swoje parametry przy rozcieńczaniu – zniszczysz silnik (panewki) i tak się skończą Twoje 'oszczędności'. Poniżej 2tys. to nie jest też zakres maks. sprawności tego motoru – pali więcej w stosunku do osiąganego momentu. Zaktualizuj oprogramowanie silnika. Olej będzie 'przybywał' wolniej.
Statystycznie już 6% paliwa obniża lepkość oleju o 25%. Mam nadzieję, że nie oszczędzasz też na oleju lejąc coś innego niż Dexelia DPF .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gorylla » 29 cze 2011, 10:20

Do wypowiedzi mcbetha dodam, że silnik pali najmniej w przedziale obrotów najbliższym maksymalnemu momentowi obrotowemu (takie zasady mechaniki). Dla tego silnika najkorzystniejszy moment obrotowy o ile pamiętam to około 2200 rpm. Dlatego w trasie (chociaż w miarę możliwości w mieście też) winieneś się trzymać takiej prędkości obrotowej, niezależnie od biegu (no może pomijając jedynkę i dwójkę, bo na tych biegach raczej nie jeździ się stałą prędkością), a najlepiej 2200-2500rpm.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Zryw » 29 cze 2011, 10:38

Zastanawiam się nad kwsetia przybywania oleju – zjawisko to w mazdach z dpf jest normalne-jeśli mi przybywa średnia 1cm oleju na 3tys km przejechane (odleglosc F do X = 6 cm) to wychodzi 18tys km wymiana oleju, czyli "zaokrąglmy" do 20 tys km ...a takie przewiduje fabryka. Zatem po co ustawiac soft skoro mieszcze się w tym zakresie . Pytanie : czy przy kazdej wymianie oleju czyscic mise olejową, kiedy jet to konieczne?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 17:04
Posty: 17
Skąd: tarnów
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143 KM 2007 r.

Postprzez chmooreck » 29 cze 2011, 11:12

Zryw napisał(a):Zatem po co ustawiac soft skoro mieszcze się w tym zakresie

Ustawienie korekcji spalania wyświetlanego nie ma żadnego związku z przybywaniem oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez mcbeth » 29 cze 2011, 11:14

Im mniej paliwa w oleju, tym lepiej dla silnika. I w dodatku pomyśl, jak przeciążasz panewki jeżdżąc na tej 'wodzie' z takimi obrotami ....
W mojej Madzi po 10tys. km przybyło jakieś 3mm na bagnecie. Nowy soft i kierowca, który W OGÓLE nie patrzy na to kiedy się wypala DPF. Ale jazda powyżej 2tys. obr.
Normy fabryczne to zawsze kompromis. Większym lub mniejszym kosztem trwałości względem kosztów serwisu.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez wkg_1 » 30 cze 2011, 18:39

gorylla napisał(a):Do wypowiedzi mcbetha dodam, że silnik pali najmniej w przedziale obrotów najbliższym maksymalnemu momentowi obrotowemu (takie zasady mechaniki). Dla tego silnika najkorzystniejszy moment obrotowy o ile pamiętam to około 2200 rpm. Dlatego w trasie (chociaż w miarę możliwości w mieście też) winieneś się trzymać takiej prędkości obrotowej, niezależnie od biegu (no może pomijając jedynkę i dwójkę, bo na tych biegach raczej nie jeździ się stałą prędkością), a najlepiej 2200-2500rpm.



Ja tylko nieśmialo pozwole sobie wtracic, ze z mojego doswiadczenia ... a juz z pol miliona km dieslami przejechalem, ze najmniej pala przy 1500-1800 obrotow ... przy delikatnej jezdzie bez przyspieszen.
Avenis, passat, mercedes, mondeo czy CX-7. Jadac z Zakopanego w kierunku Krakowa pierwsze 30-40 km mozna i na nizszych predkociach – jet z gorki caly czas. Wtedy mozna normalnym dieslem do Krakowa zejc ponizej 4 l/100.
Zreszta zobaczcie przy jakich pradkociach obrotowych silnika zmieniaja biegi na wyzsze automaty mercedesa czy DSG VAG-a.

Ja jadac "krajowka" 90-100 zawsze jezdzilem na 6-e i nigdy nic zlego z tego powodu sie nie dzialo ... i mi tak wlasnie pali najmniej. I nie znam innych zasad _termodynamiki_ choc ja wlasnie konczylem (zaady mechaniki mowia tylko, ze opory rosna z predkocia obrotowa).
Dla przykladu ... auta benzynowe maja max moment przy 4000 tys obr ... sprobujcie jezdzic tak na trasie (na trzecim biegu ? ? ? ) i poobserwujcie spalanie : )))

Legendy industrialne o optymalnej jezdzie przy obrotach kolo maksymalnego momentu biora sie z tego, ze faktycznie silnik w pelni obciazony ma wtedy najwieksza sprawnosc. Tyle, ze zylujac benzyne na 4000 obr albo diesla na 2300 przy jezdzie ze stala predkocia 90-100 nie obciazamy silnika w pelni.
Zeby w pelni wykorzystac fakt wysokiej sprawnoci na wysokich obrotach musielibymy jzdzic w gorach – pedal w podloge pod ostra gorke a potem dlugo na luzie z gorki – taki ecodrajwing : )) Na plaskim zreszta tez to dziala ale nie tak dobrze.
Jezdzac tak z latwoscia schodzilem w Avenis 1,8 benzyna ponizej 5 l/100.
No, ale na powaznie nikt tak przeciez jezdzic nie bedzie : )

Pozdrawiam
Witek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2011, 18:03
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 2.2 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6