Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez aniek_s » 24 maja 2011, 08:26

Myjk napisał(a):
aniek_s napisał(a):Nie mowie juz o konieczności dostosowania stylu jazdy do tegoż elementu co juz jest całkowitym kuriozum.

Nie ma takiej konieczności, to Twój wybór. Zrozum w końcu, i nie tylko Ty, że tutaj opisywaliśmy swoje spostrzeżenia dotyczące tej całej procedury. Od kiedy wszystko wspólnie "rozpracowaliśmy", to ja osobiście przestałem na to zwracać uwagę -- po prostu jeżdżę, nawet nie wiem teraz kiedy się filtr przepala (przestałem patrzeć na chwilowe, może dlatego, że monitor ciągle jakiś film odtwarza) ;) Do oleju już nie pamiętam kiedy zaglądałem. Ostatnio chyba z rok temu (w międzyczasie oczywiście była jego wymiana w ASO). Jednym słowem ujmując, olewam to i zapomniałem, że mam w ogóle DPF. Nie taki diabeł straszny, jak go malują. Z setek tysięcy wyprodukowanych aut, problemy występują u promila użytkowników i są głównie wywołane ignorancją użytkowników. Poczytaj sobie niemieckie fora Mazdy -- ja czytałem, tam nikt nie skarży się na DPF, w takim stopniu jak tutaj.

W takim razie pytanie: co sie stanie jesli kilukrotnie lub kulkunastokrotnie razy z rzędu nie ukończę procedury wypalenia DPF (dojazd do pracy na okreslonym odcinku), rozpoczyna sie procedura, ja w tym czasie dojezdzam do pracy i gasze silnik?
Jako specjalista z dziedziny informatyki, elektroniki i telekomunikacji stwierdzam, że coś się pewnie zjebało.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143

Postprzez Myjk » 24 maja 2011, 08:55

aniek_s napisał(a):W takim razie pytanie: co sie stanie jesli kilukrotnie lub kulkunastokrotnie razy z rzędu nie ukończę procedury wypalenia DPF (dojazd do pracy na okreslonym odcinku), rozpoczyna sie procedura, ja w tym czasie dojezdzam do pracy i gasze silnik?

To chyba logiczne -- filtr zostanie wypalony tylko częściowo. Po ponownym uruchomieniu silnika procedura zostanie dokończona. Co się stanie? Nie wiem. Podejrzewam, że obecnie wielokrotnie mam taką sytuację (jako że nie kontroluję wypalania, to nie wiem -- gaszę i mam to w nosie) -- nic się nie dzieje. :P Dla ścisłości, 90% przebiegu mam po Wawie -- jesteś z Wawy, więc wiesz jak się tu jeździ.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Pretka » 26 maja 2011, 14:39

Kilka dni temu pozbyłam się tego ustrojstwa DPF i wstawiłam emulator. Po przejechaniu 50 km z rury masakrycznie dymi na biało. Co może być powodem? Czy podczas wstawiania emulatora popełniono błąd lub coś zaniedbano?
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 09:16
Posty: 8
Skąd: Piła
Auto: Mazda combi 2006

Postprzez aniek_s » 26 maja 2011, 15:00

Gdzie montowales emulator?
ja zamontowalem u siebie ponad rok temu i jakies 25K temu (wbrew temu czym Myjk straszy :–) jezdze, auto jest sprawne, kolejne przeglady bez zadnych klopotow, komputr nie zglasza zadnych komunikatow, pod maska sucho a auto ma juz 190K nastukane.)
Jako specjalista z dziedziny informatyki, elektroniki i telekomunikacji stwierdzam, że coś się pewnie zjebało.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143

Postprzez Bandit » 26 maja 2011, 15:00

Pretka napisał(a):Kilka dni temu pozbyłam się tego ustrojstwa DPF i wstawiłam emulator

To jedź tam gdzie Ci amputowali DPF i założyli "to ustrojstwo", niech teraz naprawiają ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Myjk » 26 maja 2011, 15:28

Pretka napisał(a):pozbyłam
aniek_s napisał(a):montowales

<czytaj> :P

aniek_s napisał(a):(wbrew temu czym Myjk straszy :–)

Możesz zacytować, albo choć krótko streścić, czym niby straszę? Jakoś sobie nie przypominam.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez aniek_s » 26 maja 2011, 15:31

Myjk napisał(a):przez Myjk » 26 kwi 2011, 13:20

mazdazfap napisał(a):
– usuwanie – bo to kosztowne, niezgodne z prawem (może spowodować, że odbiorą wam dowód)

Podasz jakiś art. na to?

mazdazfap napisał(a):
Nasza firma daje gwarancję na 20 tys km lub pół roku. Generalnie jak objaśnimy co i jak z fapem robić to i klient się zjawia dopiero po 100 tys km.

Ja natomiast gwarantuje, że jak ktoś będzie miał niesprawne podzespoły mające wpływ na zapełnianie DPFu, to wróci szybciej niż 20 tkm i szybciej niż rok. Tutaj cała sprawa się rozbija o to, że ludzie mają niesprawne auta i stąd się biorą problemy z DPFem, a nie dlatego, że procedura przepalania jest źle wykonana.


a proszę;–)
Jako specjalista z dziedziny informatyki, elektroniki i telekomunikacji stwierdzam, że coś się pewnie zjebało.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143

Postprzez Pretka » 26 maja 2011, 21:49

Panowie, dziś zadzwoniłam do tego zakładu gdzie mi to założyli i powiedziałam o problemie a oni mi na to, że mam przejechać odcinek 100 km bo taka trasa pozwoli pozbyć się pozostałych zanieczyszczeń które niby powodują kopcenie. Co o tym sądzicie?
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 09:16
Posty: 8
Skąd: Piła
Auto: Mazda combi 2006

Postprzez Myjk » 26 maja 2011, 23:08

aniek_s napisał(a):a proszę;–)

To nie dotyczyło emulatora. Nie wiem czemu zniknął oryginalny post mazdafap, gdzie była całość a nie tylko cząstka cytatu. ergo, niczym nie straszę. :P Jedynie nie popieram wycinania DPFu.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez aniek_s » 27 maja 2011, 14:58

Myjk napisał(a):
aniek_s napisał(a):a proszę;–)

To nie dotyczyło emulatora. Nie wiem czemu zniknął oryginalny post mazdafap, gdzie była całość a nie tylko cząstka cytatu. ergo, niczym nie straszę. :P Jedynie nie popieram wycinania DPFu.


"zniknął" bo tyle cytowałeś, ja zacytowałem całość twojego posta z "oryginalnym" cytatem mzdadpf ;–)

"nie popieram" czy "straszę"– ustalmy ze inaczej interpretujemy słowa poety.

tak czy inaczej można przejechać na co są dowody, grupo ponad 20k z wyciętym DPF i auto jeździ jak jeździlo a nawet lepiej.

protokół rozbieżności ustalony i koniec tematu.
Jako specjalista z dziedziny informatyki, elektroniki i telekomunikacji stwierdzam, że coś się pewnie zjebało.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143

Postprzez lola » 2 cze 2011, 18:13

witam, mam pytanie jak czesto wypala sie wam dpf mazda6 2,0? , wiem ze kiedys to bylo pytane ale szlag mnie trafia ze srednio co 180 km wypalanie a czesto co 140km , na forach vw opla bmw cykl wypalania ma miejsce co 600-800 a u mnie tak czesto, mam tez pytanie do włascicieli 2,2 czy u was tez tak czesto sie wypala? w toyocie to w ogole chyba lepiej rozwiazali jakis 5 wtryskiwacz i oleju nie przybywa
sie mazda nie popisala <nie>
Początkujący
 
Od: 23 mar 2011, 09:04
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 2.0 mzr-cd 2009

Postprzez marcinex220 » 2 cze 2011, 19:18

witaj ja własnie pozbyłem sie tego badziewu i jestem juz 150 km po wywaleniu jest ok.... narazie ni namawiam jak zrobie 1000 to pochwale
Początkujący
 
Od: 19 maja 2011, 15:20
Posty: 17
Auto: mazda 6

Postprzez Myjk » 2 cze 2011, 20:55

lola napisał(a): na forach vw opla bmw cykl wypalania ma miejsce co 600-800 a u mnie tak czesto

Nie często, tylko normalnie. VW i BMW nie jeździłem z DPFem, ale Oplem Insignią owszem, i filtr wypalał się podobnie jak u nas, tj. nie rzadziej niż co 200km. Wypalanie co 600-800km to może jest realizowane w ciągnikach vel TIRach, ale i, siłą rzeczy, odpowiednio dłużej zapewne trwa. Generalnie częstotliwość wypalania zależy od stanu silnika (czyt. zależy jak mocno kadzi), warunków użytkowania samochodu itd.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez lola » 2 cze 2011, 21:16

czyli w oplu podobnie dzieki troche mnie pocieszyles, a 2,2 mazdy tez tak czesto sie wypala?
jest to jednak wkurzajace kiedy zaczyna wariowac i to nieszczesne przyywanie oleju, pytałem na dziale cx7 i tam problem przybywania oleju nie wystepuje – 1-2mm miedzy przegladami
Początkujący
 
Od: 23 mar 2011, 09:04
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 2.0 mzr-cd 2009

Postprzez Myjk » 2 cze 2011, 21:21

lola napisał(a):czyli w oplu podobnie dzieki troche mnie pocieszyles, a 2,2 mazdy tez tak czesto sie wypala?

Zapewne tak, ponieważ to najbardziej optymalne interwały.

lola napisał(a):jest to jednak wkurzajace kiedy zaczyna wariowac

Co konkretnie?

lola napisał(a): i to nieszczesne przyywanie oleju

Po upgrejdzie softu (ASO) problem przybywania oleju praktycznie nie występuje. Co nie znaczy, że nie trzeba sprawdzać, zwłaszcza jak ma się auto z drugiej ręki i z pokaźnym przebiegiem.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez lola » 3 cze 2011, 08:09

jak to przybywanie oleju nie wystepuje?
mam m6 z 2009 , sprawdzalem w aso i nie ma dla tego auta nowszego softu i po przejechaniu 16000 od przegladu jestem w polowie drogi do punktu x na bagnecie czyli przybylo jakies 3cm a myjk pisze ze problem przybywania oleju nie wystepuje?
Początkujący
 
Od: 23 mar 2011, 09:04
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 2.0 mzr-cd 2009

Postprzez Myjk » 3 cze 2011, 08:57

Przejechałeś 16 tysięcy km, zostało Ci 4000 km do wymiany oleju, czyli przejechałeś 3/4. Oleju masz w 1/2. Rozumiem jeszcze, żeby było na odwrót, jak kiedyś się zdarzało... Ja właśnie sprawdzałem: przejechałem 13tkm od wymiany, olej 1cm powyżej F. Jak już wielokrotnie było napisane, bardzo dużo zależy od stylu jazdy i warunków użytkowania auta. W innych markach przybywanie oleju też występuje, ponieważ jest to następstwo wypalania każdego DPFu (było opisywane, więc nie będę się powtarzać). Różnica polega na tym, że inni się tym nie chwalą. Zobacz –> viewtopic.php?p=1372007#p1372007 -- jak na tym bagnecie zaobserwować czy przybyło oleju czy nie?
Mazda zrobiła sobie jednak kuku tym bagnetem z x-em. :P Więcej paniki niż to wszystko warte.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez zielu72 » 5 cze 2011, 15:44

Witam znowu szanownych forumowiczów.
A już myślałem że mój problem z Dpf znikł na dłużej,niestety .....
Oczywiście stało się to w trasie przy stałej prędkości i odpowiednich warunkach do wypalenia,po pokonaniu ok 100 km samochód zamulił się strasznie max.80 km/h bez żadnych święcących kontrolek
po pokonaniu następnych kilkunastku kilometrów ukazała się kochana :| kontrolka Dpf i to odrazu migająca,znów kłopoty-pomyślałem.....
Gdy wjechałem do miasta na pierwszym czerwonym świetle wyłączyłem zapłon po czym uruchomiłem silnik ponownie i jakie było moje zdziwienie gdy kontrolka się już nie zaświeciła i wigor silnika wrócił do normy.O co tu chodzi???????
Jest to oczywiście nowy wątek wnoszący do sprawy nowe fakty ale mi to osobiście nic nie naświetliło,więc proszę o jakieś nowe pomysły na rozwiązanie problemu....
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 16:40
Posty: 6
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 5 diesel 143KM

PostTen post został usunięty przez Bandit 5 cze 2011, 22:35.
Powód: Post nic nie wnoszący do tematu

Postprzez Szlasa » 6 cze 2011, 12:07

Witam,

Miałem następującą sytuacje. W trakcie jazdy zapaliła mi się od razu „migająca” kontrolka DPF.
Myślałem, że to oznaka do wypalania więc przejechałem się 25 minut z odpowiednią prędkością i obrotami ok. 2500 rpm. I efektu brak.
Zadzwoniłem do 3 serwiswó w 3-mieście z pytaniem o ten fakt i co robić. Wszędzie usłyszałem, żeby nie jeździć autem, sprawdzić stan oleju a najlepiej przyjechać na IDS-a, aby sprawdzić czy jest wykasowana inspekcja olejowa.

Standardowo procedura kosztuje wypalania z wymianą oleju i filtra ok. 600 zł.

Pojechałem i okazało się, że nie została skasowana inspekcja olejowa i komputer widział, że od ostatniej wymiany oleju przejechałem 20700 km.

W serwisie powiedzieli, że jeśli od razu zapala się „migająca” kontrolka DPF to najczęściej oznacza to nie wykasowaną inspekcję olejową lub nadmiar oleju.
A jeżeli najpierw zapali się kontrolka „na stałe”, a potem zacznie „migać” to wtedy jest konieczne wypalania serwisowe lub mogą być inne powody.
Ale mimo to jak zaczyna „migać” od razu to nie zalecają jeździć, aby nie doprowadzić do czegoś gorszego.

Może się ten opis komuś przyda.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 sty 2011, 21:57
Posty: 15
Skąd: Gdynia
Auto: MAZDA 5 2,0 CiTD 143 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6