Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez Hubix » 9 paź 2010, 09:05

Ja kupiłem samochód ze zrobionym turbem.

Turbo było robione w Poznaniu, jakaś firma która jako jedyna maluje coś przy turbinie na swój kolor (tak się dowiedziałem u Jaksy).

Przejechałem 7 tys. póki co bez zastrzeżeń, silnik nie kopci, turba nie słychać, moc jest i to naprawdę duża :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 9 paź 2010, 09:26

brylek22 napisał(a):...
jeśli może ktoś podać cenę używanego turba i czy się opłaca regenerować

dobre uzywane to koszt min 1000 pln
co do regeneracji to nie posiadam informacji o solidnym wykonawcy i moze okazac sie ze po kilku
lub kilkunasut tys. km trzeba bedzie powownie regenerowac lub wymieniac!
z tego c owiem to koszt regeneracji jest podobny lub nawet wyzszy niz uzywka
P.S. przy zakupuie trzeba dobrze obejrzec wirnik spalin, czy nie ma uszkodzen/wyszczerbien rowniez gleboko w srodku, turbina nie powinna miec luzow osiowych jak i bocznach, lub bardzo niewielkie!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez przemek_w » 20 paź 2010, 19:44

Jeśli kogoś nie interesuje regeneracja i woli nową to znalazłem prawdopodobnie najtańsze źródło:

http://pl.turbolader.net/ O cenę trzeba zapytać mailowo. Mi podano cenę 899 euro plus vat plus 20 przesyłka. Ja rok temu wtopiłem w regenerację kupę kasy i nerwów i nie jestem zadowolony. Teraz się zastanawiam nad nową ale to jednak spory wydatek. Żałuję, że nie kupiłem nowej rok temu.
pozdrawiam
Przemek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2009, 11:03
Posty: 38
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez łukasz022 » 21 paź 2010, 19:42

Witam,w swojej M6 z 2002 roku 142tys km zauważyłem dość spory wyciek w okolicach turbiny, na rurce pod turbiną są kropelki oleju mam silnik 2.0 121KM, czy miał ktoś podobny problem? jest możliwe, że turbina kończy swój żywot? :(
Dodam, że auto wcześniej nie brało oleju tak jak i nie kopci, wyciek jest świeży więc na bagnecie narazie też nie widać żeby jakaś znacząca ilość ubyła, co do mocy nie odczułem żadnych zmian.
łukasz022
 

Postprzez s i w y » 27 paź 2010, 09:20

U mnie zaczęło się od tego że kilka razy zauważyłem plamę oleju po wyjechaniu samochodem z garażu. Mechanik powiedział mi że to turbo pada i dlatego ten wyciek. Pojeździłem jeszcze nią trochę dopóki nie zaczęła brać oleju. Nie zaprzeczę bo zaczęła łądnie dymić i ten jej apetyt był spory. Ostatnimi dniami turbo zaczęło mi świszczeć aż w końcu w trasie stanęło. Wczoraj zaprowadziłem samochód do mechanika i zobaczymy. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez s i w y » 18 lis 2010, 12:35

No i w końcu mam zrobiony samochód. Turbo było w regeneracji w zakładzie w Mełgwi k/ Lublina.
Rok temu po większej awarii w silniku regenerowałem tam głowicę i wszystko poszło bez problemu.
Zakład Auto-szlif
Auto-Szlif Dziak
Chłopaki dali mi gwarancję na rok. Z tego co wiem od mojego mechanika i od innych ludzi to solidnie tam robią. Turbo ma środek oczywiście wymieniony, żadnych luzów na wirniku i całe świeci się jak psu jajca :D
Co prawda regenerowali je prawie 2 tygodnie, ale to z tego powodu że chłopaki urlopowali ostatnio :D

Miejmy nadziej, że będzie wszystko ok! <spoko>
Ostatnio edytowano 18 lis 2010, 12:52 przez s i w y, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez skubiszek » 18 lis 2010, 12:43

Siwy a dopisz dla potomnych ile ta "przyjemność" Cię kosztowała :)
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez s i w y » 18 lis 2010, 12:50

Dzisiaj będę gadał z mechanikiem ile dokładnie to wyniosło. Powiedział że z robocizną + wymiana oleju + wymiana filtrów to zmieszczę się w 2 tyś. zł :) Myślę że nie jest najgorzej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Bandit » 18 lis 2010, 13:30

skubiszek napisał(a):Siwy a dopisz dla potomnych ile ta "przyjemność" Cię kosztowała :)

A sama regeneracja skolka?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez s i w y » 18 lis 2010, 13:34

Bandit napisał(a):
skubiszek napisał(a):Siwy a dopisz dla potomnych ile ta "przyjemność" Cię kosztowała :)

A sama regeneracja skolka?


No właśnie nie wiem jeszcze.. Typ miał dużo kwitów i nie znalazł faktury z tej regeneracji. Jak przyjdzie mi płacić to na pewno powiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez s i w y » 22 lis 2010, 08:24

No więc za wszystko zapłaciłem 1700 zł. Sama regeneracja wyniosła 1400. Poszły mi łopatki więc spodziewałem się takich kosztów :)
Póki co śmiga aż miło <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez vqsoft » 22 lis 2010, 08:31

jak to się stało ze poszły łopaty ? coś tam wpadło ? bez filtra jeździłeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez s i w y » 22 lis 2010, 08:34

Nie wiem jak to się stało, ale mechanik mówił że poszły. Wirnik ładnie latał w środku.
Poprzednik źle ją traktował i cały czas miałem olej w IC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Jaksa » 22 lis 2010, 15:09

Nic nie jest wieczne .... :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez zuczek3011 » 22 lis 2010, 21:45

Ja też jakiś czas temu wymieniałem turbo w MPV kolegi. W środku wszystko było do wymiany, bo wałek pękł na pół i łopatki były całkowicie przetarte. Na szczęście niedaleko, w Kwidzynie, jest filia firmy z Wrocławia, która regeneruje turbiny. Przynosisz zużytą na wymianę, dostajesz od razu zregenerowaną. Koszt 1000-1200 zł netto w zależności od uszkodzeń.
Po trzech dniach postoju samochód znowu śmigał jak nowy. No i bez tego niemiłosiernego wycia turbiny, które było przed wymianą. Już przy zakupie było wiadomo, że taka operacja będzie w niedługim czasie konieczna ale i tak cena była dobra.
Po wymianie jest już 5 kkm i wszystko OK. W sumie to i tak jest rok gwarancji na turbo.
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 20:03
Posty: 121
Skąd: Czersk - pomorskie
Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.

Postprzez Talar88 » 23 lis 2010, 18:42

Witam wszystkich...
Mam spory problem i nie wiem od czego zacząć...
Moją mazde M6 2005r 2.0 CD przedlift oddałem do serwisu i powiedzieli, że padła turbosprężarka. Faktem się niezasmuciłem bo wiadomo, że to norma. Jestem z Łodzi, wysłali ją do jakiejś firmy na śląsk i ztamtąd przyszła informacja, która zwaliła mnie z nóg... 3.500zł za regeneracje i 2 lata gwarancji ... nie zgodziłem się i kazałem przysłać ją z powrotem. Jak myślicie, co mam teraz zrobić? Pokazać ją w innym serwisie zajmującym się regeneracja czy kupić jakąś używke? A może kupić używkę i dać do przejżenia bo za wycene z oględzinami się nie płaci... HELP PLIS!!
Początkujący
 
Od: 18 lis 2010, 15:10
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: M6 2005 PrzedLift 2.0 CD

Postprzez s i w y » 23 lis 2010, 22:59

Nie patrz na turbo z demontażu. Chyba że masz sprawdzone źródło i wiesz ze będziesz na niej dużo jeździł. Nie wiem co w twojej turbinie jest nie tak że krzyknęli ci takie ceny ale na twoim miejscu spróbowałbym z innym serwisem a ich olał. Jeśli faktycznie nie jest nic warta to pora rozejrzeć się za regenerowaną z gwarancją bądź za nową jak ci portfel na to pozwoli ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Talar88 » 24 lis 2010, 11:43

Może powinienem kupić używke bo dają gwarancje rozruchową za ok 1000zł i dać ją na sprawdzenie bo jeśli będzie coś z nią nie tak to w najgorszym przypadku zamknę się w 2000zł co o tym myślisz?
Sprawdzenie jest za free a skoro z rozbiórki daje gwarant rozruchowy to może nie jest taka kicha...
Początkujący
 
Od: 18 lis 2010, 15:10
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: M6 2005 PrzedLift 2.0 CD

Postprzez s i w y » 24 lis 2010, 11:46

Gwarant rozruchowy na ile?? Na 2 tygodnie?? Nie spotkałem się z dłuższą gwarancją ;)
Jeśli masz możliwość sprawdzenia to nie ma najmniejszego problemu. Bierz ją jak najszybciej i sprawdzaj. Ale na własną rękę to sam możesz sprawdzić jej "wstępny" stan. Zobacz czy nie ma luzów na wirniku. Po prostu czy tam te "bebechy" nie latają :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Talar88 » 24 lis 2010, 11:50

Ok! Najpierw tak jak mówisz poczekam jak przyjdzie ta turbina z powrotem i jeszcze poszukam w paru miejscach za ile mogli by ją zrobić bo na pewno nie dam więcej jak 2000zł... Jeżeli rzeczywiście to jest poważna awaria to wtedy zrobię tak jak mówiłem z używką... bo to na to samo wyjdzie jak z regenerowaną skoro ją sprawdze to wiesz... no chyba, że od razu bym znalazł takie turbo regenerowane ale na allegro to nie lada wyczyn ;/
Początkujący
 
Od: 18 lis 2010, 15:10
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: M6 2005 PrzedLift 2.0 CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6