Wtryskiwacz bez kabla oporowego

Postprzez darrecki » 5 kwi 2009, 10:33

Witam;
Mam szybkie pytanie.

Czy jest sens kupowania wtrysku bez kabla oporowego? Mozna taki kabel pozniej dokupic np w ASO (za rozsadna cene) czy poprostu wtrysk bez kabelka jest niewiele warty bo nie mozna go zmusic do poprawnego dzialania?

pozdrawiam

EDIT: Znalazlem w poradniku wartosci opornosci w zaleznosci od oznaczen wtrysku. Wychodzi na to, ze dorobienie sobie kabelka nie jest zbyt trudne.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Jaksa » 6 kwi 2009, 00:13

darow napisał(a):Czy jest sens kupowania wtrysku bez kabla oporowego?
Nie , chyba ze za grosze , nowy przewód do niego bedzie w cenie sprawnego wtrysku ( z przewodem ) wiec chyba nie ma sensu . Jak znasz jego numer porozmawiaj z Enduro moze załatwi Ci przewód za małą kase.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Ukman » 6 kwi 2009, 01:04

Darow napisz cos o dorobieniu kabla bo ja dzis kupilem mazde 6 ktora choruje na wtrysk i musze kupic do niej wtrysk ale musi byc z kablem ale jesli da sie dorobic to napisz co potrzeba
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez otiks » 6 kwi 2009, 10:23

Ja kupiłem wtryski do mojej MPV bez kabli a nie miały tego samego numeru co oryginalne, w chwili obecnej jeden wtryskiwacz mam z innym numerem ale w serwisie spokojnie skalibrowali mi to i silnik pracuje bez problemów. Tak że oczywiście najlepiej mieć wszystko jak należy ale tragedii nie ma jak wtryski nie będą sparowane z kablami.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez darrecki » 6 kwi 2009, 19:44

Ukman napisał(a):Darow napisz cos o dorobieniu kabla bo ja dzis kupilem mazde 6 ktora choruje na wtrysk i musze kupic do niej wtrysk ale musi byc z kablem ale jesli da sie dorobic to napisz co potrzeba


W dziale Diesel w poradniku piora xANDy'ego mozesz znalesc wartosci opornosci w zaleznosci od numerka na wtryskiwaczu. Wiec majac kabelek mozna sprawdzic czy wartosc rzeczywista zgadza sie z ta w poradniku. Jesli tak, wystarczy dolozyc/odjac/zmienic opornik (a gdzie one sa w tym kablu i czy latwo dostepne to nie mam pojecia, bo nie sprawdzalem) i zmajstrowac sobie samemu kabelek pod dany wtrysk.
Ale tak jak napisal Otiks, skoro moga w serwisie ustawic wtrysk na kablu o innej wartosci niz zalecana to problem z glowy. Oczywiscie zrobic sobie samemu bedzie taniej, szczegolnie w UK, gdzie ceny serwisu zabojcze a jakosc mizerna.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Jaksa » 6 kwi 2009, 22:18

otiks napisał(a):w chwili obecnej jeden wtryskiwacz mam z innym numerem ale w serwisie spokojnie skalibrowali mi to
Mnie nigdy nie udało się tej operacji przeprowadzic poprawnie , IDS wywalał proces kalibracji hm....ciekawe co to za sztuczka ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ANDY999 » 13 kwi 2009, 21:39

podaj kolego ten numer , ja mam parę wtrysków, i kabelków , może akurat twój numer też jest .?,
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez ANDY999 » 13 kwi 2009, 21:50

Jaksa napisał(a):
otiks napisał(a):w chwili obecnej jeden wtryskiwacz mam z innym numerem ale w serwisie spokojnie skalibrowali mi to
Mnie nigdy nie udało się tej operacji przeprowadzic poprawnie , IDS wywalał proces kalibracji hm....ciekawe co to za sztuczka ?
,Jarku ja też już parę raz kalibrowałem wtryski ids -em , i próbę przechodzą prawidłowo , co prawda na jednym mam korektę -1 ale to pikuś ,czasami jest tak że przy kalibrowaniu ,ids przerywa na którymś wtrysku, ale po 2 3 razach kalibrowanie przebiega pomyślnie, a jest tak chyba dlatego że za 1 i 2 razem ten słabszy wtrysk poprawia pracę aż za trzecim razem zaczyna chodzić jak trzeba , i kalibracja przepływa prawidłowo,natomiast z tego co widzę czasami mamy różne wtryski , i różne komputery , np. w 2004 były trzy bądź cztery modyfikacje kompów, i każdy numerek przy wtrysku nie jest bez znaczenia , bo jak założymy wtryski z numerkami np z pierwszej dekady np roku 2004 , a komp ,jest z końca 2004r, mogą być problemy z kalibracją,i z pracą silnika dlatego kupując wtryski , sprawdźmy jakiego kompa mamy , i teraz do serwisu też trzeba zapytanko złożyć , jakie numery wtrysków są z tym kompem kompatybilne, ja wiem że jest to skomplikowane , ale zaczynam rozumieć o co chodzi w tych silnikach,.Nie piszę tego do informacji tylko tobie ale także osobom które kupują ,lub będą zakupować używane wtryski,źródło informacji MAZDA JAPAN
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez pioter » 2 maja 2009, 23:31

Witam,
Na zimnym silniku rano przy małych obrotach (do ok.1700) dławi się na chwilę np. przy zmianie z pierwszego biegu na drugi. Powyżej 1700 jest ok, a po 5 minutach wszystko jest ok. w całym zakresie obrotów.
Byłem tydzień temu w ASO AZ-Auto na przeglądzie przy 155kkm. Zrobili standardowy przegląd... i przeczyścili min. przepływomierz i drugiego dnia rano... lepiej, ale nadal dławi. Pojechałem raz jeszcze, poinformowali mnie, że mieli problem z wejściem w tryb kalibracji wtrysków, ale spróbują raz jeszcze. Przy mnie podpieli kompa , za każdym razem jak silnik wszedł w tryb kalibracji to po kilkunastu sekundach przerywał. W końcu zrezygnowali z dalszych prób i wysłali mnie do mabi.
Póki co jest to mało uciążliwe, czy można z tym jeździć, czy lepiej coś z tym zrobić.
Początkujący
 
Od: 8 lis 2008, 15:54
Posty: 6
Skąd: warszawa
Auto: M6 kombi 136KM 2004 Impresiom

Postprzez Jaksa » 3 maja 2009, 00:12

pioter napisał(a):czy lepiej coś z tym zrobić.
Mozna zastosowac znakomity srodek do czyszczenia wtrysków ( Forte ) powinno pomóc.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez pitrek00 » 6 maja 2009, 20:00

Witam, jest taka mozliwość żeby wtryski były podłączone bezposrednio do wiązki bez tych kabelków oporowych?? Chodzi mi o mazdę 6 z '05r.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2008, 20:59
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: M6 CiTD 121

Postprzez Jaksa » 6 maja 2009, 23:06

Jest , koniec produkcji przed liftowych tak ma....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez pitrek00 » 7 maja 2009, 15:05

Jak te wtryski podłączyć w modelu z '03r z kabelkani opowowymi od starych wtrysków czy bez nich bezposrednio do wiazki? Czy może trzeba dopasować do nich kabelki opowowe?
Początkujący
 
Od: 7 maja 2008, 20:59
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: M6 CiTD 121

Postprzez lukas27 » 19 cze 2009, 12:10

Witam.w zwiazku z padnieciem wtrysku 1 i 2 jestem zmuszony kupic uzywki. Jest tylko problem ze znalezieniem o odpowiednim numerze, w moim przypadku to 9. Przyjrzalem sie wiec kablom oporowym i odziwo po sprawdzeniu miernikiem nie wykazuja zadnej opornosci miernik wzkazuje wartosc 0,06ohm przy ustawieniu miernika na pomiar 200ohm.Nie mam innego kabla, wiec nie moge porownac pomiaru z innego.czyzby angielskie wersje szostek nie wymagaly doierania kabli do wtryskow?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 00:31
Posty: 13
Skąd: bradford
Auto: mazda6 Ts2 2.0d

Postprzez MAZVAGTECH » 20 cze 2009, 10:36

lukas27 napisał(a):Jest tylko problem ze znalezieniem o odpowiednim numerze, w moim przypadku to 9.

Nie bardzo to rozumiem Chcesz dokupic uzywane wtryskiwacze do przewodow oporowych? A dlaczego nie kupisz uzywanych wtryskiwaczy razem z przewodami oporowymi i wtedy jest po problemie?
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez lukas27 » 20 cze 2009, 11:01

Otoz z tym jest tutaj problem.Na ebay lub na szrocie z japonskimi autami nie maja pojecia o tym ze wtrysk i kabel to komplet.sprzedaja jak popadnie, robia duze oczy jak pytam o jakis krotki laczacy kabelek.jeden chcial mi wcisnac wtryski od wersji poliftowej do auta z 2004 roku dobrze ze zerknalem na numery.nie maja pojecia co sprzedaja, dla nich wtrysk to wtrysk.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 00:31
Posty: 13
Skąd: bradford
Auto: mazda6 Ts2 2.0d

Postprzez mcgregor944 » 20 cze 2009, 11:24

ja wam powiem ze bez tego forum to tu w UK juz dawno bym zginol albo przeplacil za wszystko co tylko mozliwe – oni znaja sie tylko na braniu kasy.
no chyba ze ma sie jakiegos dobrego i sprawdzonego polskiego mechanika – ale oni tez sie wycffaniaja i podnasza stawki :|
http://www.zczuba.pl/zczuba/1,90957,672 ... ginal.html
nawet na torze wyscigowym nie jestes bezpieczny !!

sprzedam alusy do mazdy 6 pojedynczo lub w komplecie – info na PW

sprzedam olej Dexelia Ultra 5W30
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 18:27
Posty: 45
Skąd: Piastów / Milanówek / Glasgow
Auto: Mazda 6 TS GY 136 KM

Postprzez Jaksa » 20 cze 2009, 20:01

lukas27 napisał(a):nie maja pojecia co sprzedaja

W PL jest podobnie , mało firm zna temat.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez brzegdolny » 18 cze 2010, 07:16

Witam.
Rozumiem, że dobieranie zamienianego wtrysku zgodnie z numerem starego jest podyktowane tylko i wyłącznie przez to, że kabelek musi być odpowiedni tzn., że jeżeli stary wtrysk ma numer 9 a nowy ma numer np. 13 to trzeba wymienić również kabel do wtrysku o numerze 13 i wszystko będzie OK?
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Jaksa » 18 cze 2010, 09:43

trzeba wymienić również kabel do wtrysku o numerze 13 i wszystko będzie OK?

Dokładnie . Na innym numerze niz na wtrysku tez bedzie pracowac lecz mogą wystapic problemy przy kalibracji.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6