Mazda 6 CiDT remont silnika

Postprzez lukaszula » 25 wrz 2011, 12:55

pytanie 1
Po rozebraniu dołu silnika wał miał juz 1 szliw ponieważ panewki sa 0,25 i sa na nich bardzo widoczne rysy na wale podobnie mierzyłem wał i ma on wymiar 50,52 mm i teraz pytanie co robić szlifować ten wał i dać wieksze panewki (do jakiego wymiaru mozna ten wał szlifować ), kupić urzywany wał(ryzyko niewiadomo jaki on jest prosty), czy zakupic cały silnik (też niewiadomo na co sie trafi)róznica w kosztach poszczególnych typów remontu będzie duża ale która opcja będzie najbardziej rozsadna. Dodam że góra silnika jest ok.
pytanie 2
Czy wie ktoś jaka jest średnica nominalna wału?
pytanie 3
Jak sprawdzić przed zakupem pompe olejową czy tylko ogledziny z zew czy sa jakieś sposoby?
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez Enduro » 27 wrz 2011, 10:41

cokolwiek poczynisz i cokolwiek zakupisz, musisz sprawdzic wszystkie podzespoly i to nie na tzw. " oko"
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banasr » 28 wrz 2011, 19:23

Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez Jaksa » 28 wrz 2011, 23:56

Wał posiada III szlify 25/50/75 ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 1 paź 2011, 10:29

Jaksa napisał(a):Wał posiada III szlify 25/50/75 ....

wielu moze miec problem z tym wymiarami i dlatego ja dodam, ze chodzi tu o:
zeszlifowanie warstwy 0,25 mm, 0, 50 mm i 0,75 mm
dotyczy to wszystkich czopow walu, ponad ten wymiar nie nalezy kombinowac, bo prawdopodobnie do ok. tej glebokosci wal jest odp. zahartowany /obrobiony termicznie lub chemicznie..
w kazdej opcji naprawczej polecam oddac motor w dobre rece, bo jest bardzo wiele miejsc gdzie mozna popelnic bląd, ktory objawi sie predzej czy pozniej ponownym remontem lub wręcz wymiana silnika
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez szejk78 » 5 paź 2011, 15:01

z jakim momentem dokręcić głowice? i czy po ew. 500km ją dociągnąć oraz wyregulować/sprawdzić zawory <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 20:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez Enduro » 5 paź 2011, 18:04

szejk78 napisał(a):z jakim momentem dokręcić głowice? i czy po ew. 500km ją dociągnąć oraz wyregulować/sprawdzić zawory <co?>

30Nm plus 3 razy 90 stopni.
dociągnąć nie potrzeba, a zawory polecam skontrolowac po ok. 30 tyskm.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jozim » 6 paź 2011, 11:22

szejk78 napisał(a):z jakim momentem dokręcić głowice? i czy po ew. 500km ją dociągnąć oraz wyregulować/sprawdzić zawory <co?>

Obrazek
Ostatnio edytowano 6 paź 2011, 17:03 przez jozim, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Jaksa » 6 paź 2011, 13:43

jak ładnie podane :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez lukaszula » 6 paź 2011, 15:10

Byłem z tym wałem u mechanika który zajmuje się frezowanie szlifowaniem itd powiedział że te katalogi które on posiada z panewkami wynika ze wał na korbowodach mozna szlifować 3 razy do 0,75mm a wał główny 2 razy do 0,50mm czy to prawda czy wał tez można szlifować 3 razy ??? jak to w końcu jest ??? Bo nie wiem czy szukać innego mechanika czy używanego wału najlepeij w wymiarach nominalnych.
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez szejk78 » 6 paź 2011, 15:28

Enduro napisał(a):
szejk78 napisał(a):z jakim momentem dokręcić głowice? i czy po ew. 500km ją dociągnąć oraz wyregulować/sprawdzić zawory <co?>

30Nm plus 3 razy 90 stopni.
dociągnąć nie potrzeba, a zawory polecam skontrolowac po ok. 30 tyskm.
pozdr.E

wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?
lukaszula masz marne szanse na znalezienie używki wału w nominale nie przytartego ja kupiłem właśnie taki i poszedł cały do szlifu główne i korby
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 20:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez Enduro » 6 paź 2011, 16:23

szejk78 napisał(a):[
1. wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?
2. lukaszula masz marne szanse na znalezienie używki wału w nominale nie przytartego ja kupiłem właśnie taki i poszedł cały do szlifu główne i korby

ad1. w tym dokrecaniu na raty jest sens, uwierz mi!
ad2. no ja taki wal posiadam, jak co, to lukaszula moze do mnie na PW napisac..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jozim » 6 paź 2011, 16:26

szejk78 napisał(a):wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?

Czyli jak dokręcisz wszystkie śruby wartością 30Nm to następnie dokręcasz o 1/4 obrotu (90stopni) <spoko>
Ostatnio edytowano 6 paź 2011, 16:55 przez jozim, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Enduro » 6 paź 2011, 16:53

jozim napisał(a):
szejk78 napisał(a):wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?

Czyli jak dokręcisz wszystkie szpilki wartością 30Nm to następnie dokręcasz o 1/4 obrotu (90stopni) <spoko>

tak, choc osobiscie polecam najpierw dokrecic sruby/szpilki wartością 10-15Nm, a potem docelowo 30Nm plus 3 razy 90 -105 stopni
P.S. przed wkreceniem ich nalezy je dobrze oczyscic i solidnie natluscic olejem..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 6 paź 2011, 17:09

lukaszula napisał(a): jak to w końcu jest
Jest tak ze cały wal posiada III szlify naprawcze , korby jak i główne 3x ....wału w nominale ciezko juz znalezc , chyba ze chcesz zaszalec i kupic nowy za ok 9 tys. zł .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez szejk78 » 7 paź 2011, 07:11

Ostatnio edytowano 7 paź 2011, 07:18 przez szejk78, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 20:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez szejk78 » 7 paź 2011, 07:17

Enduro napisał(a):
jozim napisał(a):
szejk78 napisał(a):wszystko jasne piękne tylko o co kaman z tym 90 stopni?

Czyli jak dokręcisz wszystkie szpilki wartością 30Nm to następnie dokręcasz o 1/4 obrotu (90stopni) <spoko>

tak, choc osobiscie polecam najpierw dokrecic sruby/szpilki wartością 10-15Nm, a potem docelowo 30Nm plus 3 razy 90 -105 stopni
P.S. przed wkreceniem ich nalezy je dobrze oczyscic i solidnie natluscic olejem..
pozdr.E

czyli jak podokręcam na 30 Nm wszystkie to później jeszcze 3X po 1/4 obrotu?to wyjdzie w pi@%u Nm,nie urwą się lub nie przekręci się gwint? to razem 3/4 obrotu śróby,będzie doebana na maxa :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 20:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez lukaszula » 7 paź 2011, 07:59

Dziękuje za ten nowy ;) czyli musze szukać innego "szlifierza" bo ten u którego byłem twierdzi ze szlif na wale głównym mozna zrobić tylko 2x a w moim przypadku 2 szlif nie wyjdzie.
Dziękuje za podpowiedź
A co do dokręcania śrub to jak kupujesz nowe śruby to w zestawie masz specialny smar do nich a moment dokręcania to pisze na każdej uszczelce dołączona jest kartka z danym przynajmniej u mnie pisało
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez nynuch76 » 7 paź 2011, 09:12

lukaszula napisał(a): a moment dokręcania to pisze na każdej uszczelce dołączona jest kartka z danym przynajmniej u mnie pisało

Z tego co pamiętam przy fabrycznej uszczelce tych danych brak <oczko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Jaksa » 7 paź 2011, 12:48

Ten wał to za darmo :) zastanawiam sie jak to mozliwe , w ASO 8300 ( bez panewek ) a na aukcji 2800 z panewkami hm....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6