LEDy w kierunkowskazach
Strona 1 z 1
Musisz obciążyć obwód przy każdej żarówce rezystorem:
http://moto.allegro.pl/item1028423109_r ... owosc.html
http://moto.allegro.pl/item1028423109_r ... owosc.html
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Jeśli dobrze kombinuję to do kierunkowskazu pewnie starczy rezystor 20W bo żarówka ma 21W? a takowy kosztuje ok 2pln a jeśli faktycznie musi być 50W to taki kosztuje ok 10pln a nie 30 jak na aukcji.
Pawko_6 napisał(a):Musisz obciążyć obwód przy każdej żarówce rezystorem
Źle się zrozumieliśmy. Nie chcę dodatkowego obciążenia, bo to mija się z celem (przykładowo nie będzie można zostawić auto na awaryjnych kilka dni). Chcę przerobić przerywacz w taki sposób, aby reagował sygnalizacją przepalonej żarówki (szybsze mruganie), dopiero przy dużo wyższym spadku obciążenia niż ma to miejsce w przypadku stosowania zwykłych żarówek.
Mam tak zrobione w moim Cougarze i działa świetnie. Dokładanie rezystora to moim zdaniem półśrodek.
- Od: 13 maja 2010, 23:20
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 2.0 16V '07
Ford Cougar 2.0 16V '99
...i nadal nie rozumiem:
Chcesz sygnalizacji przepalonego LED-a?
Co można zmienić w przerywaczu termicznym, który został wyprodukowany na określone wartości prądu? Pozostaje Ci wymienić na przerywacz elektroniczny.
Pochwal się, jakie LED-ówki wstawiłeś.
Chcę przerobić przerywacz w taki sposób, aby reagował sygnalizacją przepalonej żarówki (szybsze mruganie), dopiero przy dużo wyższym spadku obciążenia niż ma to miejsce w przypadku stosowania zwykłych żarówek.
Chcesz sygnalizacji przepalonego LED-a?
Co można zmienić w przerywaczu termicznym, który został wyprodukowany na określone wartości prądu? Pozostaje Ci wymienić na przerywacz elektroniczny.
Pochwal się, jakie LED-ówki wstawiłeś.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Co można zmienić w przerywaczu termicznym, który został wyprodukowany na określone wartości prądu? Pozostaje Ci wymienić na przerywacz elektroniczny.
Pochwal się, jakie LED-ówki wstawiłeś.
Nie wiem jak sprawa wygląda w Mazdzie dlatego pytam.
W Cougarze wymieniałem rezystor, który jest czujnikiem prądu. Podczas pracy z żarówkami jest na nim napięcie 81mV i tyle samo musi być po wymianie żarówek na LEDy. LEDy pobierają znacznie mniejszy prąd, więc rezystor musi być odpowiednio większy. W moim przypadku jest to 0.22 Ohma. Dodatkowo ułatwia sprawę fakt, że nowy rezystor może być małej mocy, np. 0.25 W. Plusem kolejnym jest to, że układ detekcji przepalonej żarówki zadziała w przypadku przepalenia się któregoś z LEDów.
A wstawiłem takie:
http://allegro.pl/item1037722725_zarowk ... jafra.html
Moim zdaniem jedyny słuszny wybór
Ostatnio edytowano 18 maja 2010, 21:43 przez 321filip, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 13 maja 2010, 23:20
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 2.0 16V '07
Ford Cougar 2.0 16V '99
Zjadles ostatnia literke w linku – powinno byc http://allegro.pl/item1037722725_zarowk ... jafra.html
PS. Rozumiem ze do kierunkow wziales te za 45 a nie za 75? (btw. 75 – niezla cena)
PS. Rozumiem ze do kierunkow wziales te za 45 a nie za 75? (btw. 75 – niezla cena)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
321filip napisał(a):Nie wiem jak sprawa wygląda w Mazdzie dlatego pytam.
W Cougarze wymieniałem rezystor, który jest czujnikiem prądu. Podczas pracy z żarówkami jest na nim napięcie 81mV i tyle samo musi być po wymianie żarówek na LEDy. LEDy pobierają znacznie mniejszy prąd, więc rezystor musi być odpowiednio większy. W moim przypadku jest to 0.22 Ohma. Dodatkowo ułatwia sprawę fakt, że nowy rezystor może być małej mocy, np. 0.25 W. Plusem kolejnym jest to, że układ detekcji przepalonej żarówki zadziała w przypadku przepalenia się któregoś z LEDów.
A wstawiłem takie:
http://allegro.pl/item1037722725_zarowk ... jafra.html
Moim zdaniem jedyny słuszny wybór
Przeglądałem schemat podłączenia przerywacza i wszystko wskazuje, że przerywacz to moduł sterowanych przekaźników. Niewykluczone, że da się przerobić tak jak opisałeś. Próbowałem nawet do niego dobrać się i przy okazji wyciszyć, ale trzeba wymontować zegary, wiec na razie odpuściłem.
LED-y do przodu, jak napisałeś, słuszne. A co z tyłem, też podobne, tam jest zupełnie inny reflektor? Jak one świecą? Zastanawiam się nad tymi:
http://moto.allegro.pl/item1028430393_z ... e_smd.html
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):LED-y do przodu, jak napisałeś, słuszne. A co z tyłem, też podobne, tam jest zupełnie inny reflektor? Jak one świecą?
LEDy montowałem w Cougarze, w Maździe dopiero się przymierzam. Mam je z tyłu i z przodu i świecą fantastycznie (mocne, żółte światło, całkowicie wypełniające klosz lampy).
krzych napisał(a):PS. Rozumiem ze do kierunkow wziales te za 45 a nie za 75?
Akurat mam te większe, ale dostałem je po stosunkowo niskiej cenie. Myślę, że te drugie też spokojnie dadzą radę, w szczególności że w Maździe światło nie musi się przebijać przez gruby barwiony klosz lampy.
Pawko_6 napisał(a):Próbowałem nawet do niego dobrać się i przy okazji wyciszyć, ale trzeba wymontować zegary, wiec na razie odpuściłem.
Wiesz gdzie dokładnie on się znajduje? Jest może jakaś instrukcja rozebrania deski rozdzielczej aby się do niego dostać? Chętnie sobie z nim powalczę, jeśli tylko uda mi się go wydobyć
Ostatnio edytowano 18 maja 2010, 21:44 przez 321filip, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 13 maja 2010, 23:20
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 2.0 16V '07
Ford Cougar 2.0 16V '99
321filip to proste:
1. wyrywasz pokrywe kolumny kierowniczej do gory wraz z maskownica zegarow
2. masz 3 wkrety na obudowie zegarow
3. wyciagasz zegary
4. za nimi jest przykrecony do karoserii przerywacz kierunkow – jeden wkret
I daj znac jak cos sie dowiesz (jak to przerobic...)
1. wyrywasz pokrywe kolumny kierowniczej do gory wraz z maskownica zegarow
2. masz 3 wkrety na obudowie zegarow
3. wyciagasz zegary
4. za nimi jest przykrecony do karoserii przerywacz kierunkow – jeden wkret
I daj znac jak cos sie dowiesz (jak to przerobic...)
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
321filip napisał(a):krzych napisał(a):Próbowałem nawet do niego dobrać się i przy okazji wyciszyć, ale trzeba wymontować zegary, wiec na razie odpuściłem.
Wiesz gdzie dokładnie on się znajduje? Jest może jakaś instrukcja rozebrania deski rozdzielczej aby się do niego dostać? Chętnie sobie z nim powalczę, jeśli tylko uda mi się go wydobyć
Cycaty Ci sie pomajtaly, to nie ja pisalem
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6