Ogrzewanie wewnątrz kabiny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez hound » 15 paź 2009, 08:33

Mam problem z ogrzewaniem wewnątrz kabiny – klimatyzacja automatyczna.

Przestało działać zarówno w trybie klimatyzacji Auto jak i ręcznie sterowanym. Również po wyłączeniu klimatyzacji, przez nawiewy dostaje się do środka zimne powietrze.

Czy ktoś miał/ma może taki problem? Co moze byc przyczyną? Auto mam od niedawna, wiec może czegoś nie zauważam a przyczyna jest banalna?

Szukałem na froum trochę, ale nie znalazłem takiego tematu. Jednak jeśli juz był poruszany , to proszę o link.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 15:07
Posty: 14
Skąd: Konin
Auto: 1. M6 GY'07 MZR-CD 143 PS
2. BMW Mini Cooper '03 1.6 16v 115 PS

Postprzez Grzyby » 15 paź 2009, 09:13

Rozumiem że podnosisz temp. pokrętłem po prawej?
Nie ma żadnej reakcji? Nawet jak ustawisz 29 stopni ?

Jaką masz temp. silnika? Jeśli w połowie wskaźnika to prawdopodobnie nie działa/źle działa któryś silniczek/cięgno na dolocie ciepłego powietrza przed wentylatorem.


Temat do działu Mazda 6.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hound » 15 paź 2009, 11:12

Tak. Kręce nawet do maksa i nie grzeje.

Temperatura silnika prawidłowa, w połowie wskaźnika.

Odwiedzę ASO, ciekawe czy gwarancja to obejmie. Zobaczymy.

Dzięki za podpowiedź możliwej usterki.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 15:07
Posty: 14
Skąd: Konin
Auto: 1. M6 GY'07 MZR-CD 143 PS
2. BMW Mini Cooper '03 1.6 16v 115 PS

Postprzez dacula » 15 paź 2009, 21:27

mam chyba podobny problem, u mnie ciepłe powietrze dociera do kabiny dopiero przy większej prędkości (tak około 90-100 km/h) :(
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 19:06
Posty: 26
Auto: 6 GY, 2.0 MZR-CD 136 KM

Postprzez hound » 16 paź 2009, 07:36

Nie do końca. U mnie przy żadnej. Troche lipa teraz jak jest tak zimno. Szczególnie jak pada i paruje.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 15:07
Posty: 14
Skąd: Konin
Auto: 1. M6 GY'07 MZR-CD 143 PS
2. BMW Mini Cooper '03 1.6 16v 115 PS

Postprzez dacula » 16 paź 2009, 20:03

dzisiaj zrobilem troche lepsze rozeznanie. Ciepłe powietrze zaczęło docierac dopiero po przejechaniu 10 km ale jak już stanąłem w korku to znowu mocno się ochłodziło. Nie wiem o co chodzi... co bu tu można na szybko smamu sprawdzic?
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 19:06
Posty: 26
Auto: 6 GY, 2.0 MZR-CD 136 KM

Postprzez Grzyby » 16 paź 2009, 22:13

dacula napisał(a):co bu tu można na szybko smamu sprawdzic?


Grzyby napisał(a):Jaką masz temp. silnika?

??
Jak poniżej połowy to prawdopodbnie uszkodzony termostat.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dacula » 17 paź 2009, 19:20

temperatura tak jak u kolegi hound jest idealnie w połowie wskaźnika.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 19:06
Posty: 26
Auto: 6 GY, 2.0 MZR-CD 136 KM

Postprzez bethebest » 5 maja 2010, 14:51

Witam, dziś jakoś zimno się zrobiło i chciałem włączyć ogrzewanie, więc ustawiam temperaturę załóżmy 24 stopnie i nic... Czekam i czekam i siła dmuchania jest dalej na najniższym poziomie, a zawsze było tak że za chwilę już leciało ciepłe powietrze i siła dmuchania stale wzrastała... Jeśli chodzi o chłodzenie – to wszystko działa. Co to może być ?
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 20:20
Posty: 7

Postprzez Grzyby » 5 maja 2010, 21:36

włączyłeś tryb AUTO?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bethebest » 6 maja 2010, 00:11

Wszystkie kombinacje próbowałem – NIC. Dziś podczas wpadnięcia w większa dziurę na jezdni nagle zaczęło grzać .... Coś niesamowitego...
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 20:20
Posty: 7

Postprzez bethebest » 6 maja 2010, 18:14

Dziś kolejna odsłona problemów z ogrzewaniem :) Dopiero po 15 minutach jazdy zaczęlo grzać :) Może ma to coś wspolnego z innym moim problemem ( choć od kilkunastu dni ten problem zniknął ) – http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=92074
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 20:20
Posty: 7

Postprzez grzybis » 1 paź 2010, 13:50

Witam,
Jak dlugo czekacie az zacznie leciec cieple powietrze z dmuchawy (w zimie)?
Ja ustawiam max temp. jade do pracy ok 10 min i wtedy zaczyna leciec ledwo chlodne.
Nie mam zadnego schematu wybaczcie ignorancje ale czy tam jest jakas grzalka ktora mi padla czy jedyne co u mnie grzeje to silnik?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 19:33
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: brak, ale chce kupic M6

Postprzez Grzyby » 1 paź 2010, 14:19

Nie ma żadnych grzałek. Grzeje silnik.
Ale polecałbym próbę dolania płynu do chłodnicy (nie do zbiorniczka wyrównawczego). Czasem można się zdziwić :)
A wystarczy że poziom trochę opadnie i problem z ogrzewaniem gotowy (nagrzewnica jest najwyższym punktem układu).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez grzybis » 1 paź 2010, 16:41

no fakt, zdziwie sie jesli to zadziala. Ale dzieki, sprobuje.
PS. Jak nie pomoze to chyba rozwiaze problem kupujac kilka takich ... i rozrzuce po siedzeniach ;)

http://allegro.pl/hit-suszarka-do-butow ... 77803.html

Przeciez mi tak pizga rano ze...
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 19:33
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: brak, ale chce kupic M6

Postprzez gacek » 14 paź 2010, 12:45

Podepnę sie pod temat

Rozmontowywał może ktoś te rurki. Bo wygląda to jaby było mechanicznie "zbite"
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 08:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Myjk » 14 paź 2010, 14:52

grzybis napisał(a):no fakt, zdziwie sie jesli to zadziala. Ale dzieki, sprobuje.

No to się przygotuj dokładnie. :P

Aha, układ odpowietrza się bardzo powoli, więc i w cierpliwość się uzbrój...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Fans » 23 lut 2011, 08:46

Witam.

Mam taki mały problem, a zarazem spostrzeżenie. Po ustawieniu temperatury na max. 29 , skierowaniu nawiewiu na ciało leci letnie powietrze. Obojętnie czy jest włączone AC, AC ECO czy wyłączona klimatyzacja. Nie da się ogrzać.
Sytuacja diametralnie się zmienia, kiedy to przestawi się wlot powietrza z zewnątrz na cyrkulację wewnętrzną (obieg powietrza tylko wewnątrz samochodu). Natychmiastowo zaczyna lecieć cieplutkie powietrze.
Stąd moje pytanie czy jest to normalne w mazdzie? W poprzednim moim samochodzie toyocie avensis, było to bez różnicy czy wlot powietrza ustawiony na zewnątrz czy wewnątrz.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 11:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez mdalke » 23 lut 2011, 10:03

Witaj,

Przy obecnych temperaturach na zewnątrz dla mnie to nic dziwnego. Nie wiem na ile wydajny jest wymiennik ciepła w M6 ale weź pod uwagę że oczekujesz podniesienia temperatury strumienia powietrza o ponad 40 stopni (rano w Poznaniu dzisiaj -14). Jeśli się mylę proszę poprawcie mnie.
Początkujący
 
Od: 8 lis 2010, 16:05
Posty: 27
Skąd: POZnan*
Auto: M6 GY 2.0i LF '05

Postprzez kubsztyk » 23 lut 2011, 11:15

Nie zgodzę się z kolegą wyżej, bo wczoraj ruszyłem, silnik był już nagrzany, nastawiłem nawiew 29*C i na ciało i po niedługim czasie osoba siedząca z tyłu stwierdziła, że zrobiło się ciepło.
Fans, czy płyn chłodzący jest nagrzany do normalnej temp.? Oczywiście, grzanie jest efektywniejsze, gdy ustawiony jest obieg wewnętrzny, jednak dosyć szybko zaczynają wtedy parować szyby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6