Ogrzewanie wewnątrz kabiny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Grzyby » 23 lut 2011, 12:25

kubsztyk napisał(a):Oczywiście, grzanie jest efektywniejsze, gdy ustawiony jest obieg wewnętrzny, jednak dosyć szybko zaczynają wtedy parować szyby.

Od czego przycisk AC lub tryb AUTO? :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Fans » 23 lut 2011, 17:15

kubsztyk napisał(a):Fans, czy płyn chłodzący jest nagrzany do normalnej temp.?



Tak kubsztyk. Nagrzanie płynu jest w normalnej temperaturze. Wskazówka wskazuje środek podziałki na desce rozdzielczej.

Ponadto dziwne było dla mnie, że w lato po nastawieniu temperatury klimatyzacji na najniższą temperaturę 15 stopni nie leciało zimne powietrze, lecz chłodne.
W poprzednim aucie po nastawieniu temperatury na 16 stopni robiło się naprawdę zimno.
Klimatyzacja po zakupie była nabijana czynnikiem oraz odgrzybiana i został wymieniony filtr kabinowy, jak także wszystkie pozostałe fitry.
Strasznie mnie dziwi ten problem z nagrzaniem samochodu, nie tylko w te mozy, ale i inne chłodniejsze dni oraz schłodzeniem z lato.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez Guiliano » 23 lut 2011, 20:16

mdalke napisał(a):Witaj,

(rano w Poznaniu dzisiaj -14). Jeśli się mylę proszę poprawcie mnie.


Mylisz się, w Poznaniu było rano -18

Offtopowy żart:)


A w temacie: Jak auto się nagrzeje (jakieś 5-10min) leci bardzo ciepłe powietrze przez nawiew. Ja przy tych mrozach mam nastawione stale na 23 stopnie i nie potrzebuję więcej.
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez magicadm » 23 lut 2011, 23:32

termostat sprawny? układ odpowietrzony? płynu tyle ile trzeba?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Magoor » 24 lut 2011, 04:34

Na pocieszenie powiem, że też nie tryskam radością z ogrzewania w zimie. Przy tych mrozach nie jest w aucie gorąco i powietrze nie jest takie gorące jak w Vectrze a tylko cieple.
To znaczy tak było. :) Wystarczyła odpowiednia jazda i jest gorąco nawet przy tych -12 stopniach. Mam ustawione na co dzień na 24 stopnie. Powoli się samo nagrzewa i ja nie czuje zmian ciepła, bo ustawione do tego na szyby i nogi. Po nastawieniu na wnętrze odczuwam ciepło, ale bez rewelacji. W czasie temperatur około zerowych co prawda muszę już zmniejszać temperaturę na 22 ale przy -10 siedzę w kurtce. W te mrozy wystarczyła jednak chwila jazdy nie emeryckiej i prędkość przez chwilę 140 km/h i wiało gorącym, że aż musiałem okna otwierać bo pot płynął. Coś moja M6 ma nie tak z dogrzewaniem silnika <co?> , a może wszystkie tak mają, bo i przecież klima na auto powinna odpowiednio reagować na zmiany temperatur, a nie jak w maluchu regulować się za pomocą ilości obrotów silnika.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez Fans » 24 lut 2011, 09:19

67igor1 napisał(a):Jeszcze jedno pytanko: jak szybko nagrzewa sie auto (silnik)?


Silnik nagrzewa się bardzo szybciutko.

Guiliano napisał(a): Jak auto się nagrzeje (jakieś 5-10min) leci bardzo ciepłe powietrze przez nawiew. Ja przy tych mrozach mam nastawione stale na 23 stopnie i nie potrzebuję więcej.


Ja mam nastawione na 29 i leci ciepłe, a nie gorące powietrze.

Qubass88 napisał(a):Nawiew masz ustawiony tylko na ciało czy na ciało i nogi? Bo w tym drugim wypadku na nogi jest kierowane cieplejsze powietrze a na ciało chłodniejsze.


Tylko na ciało.

magicadm napisał(a):termostat sprawny? układ odpowietrzony? płynu tyle ile trzeba?


Tak płynu jest tyle ile potrzeba MAX.

Jest jeszcze coś dziwnego. Z lewego nawiewu tego za kierownicą leci tylko chłodne powietrze. Nawet jak z środkowych leci letnie.

Nie ważne czy będzie lecialo zimne czy chłodne powietrze, bo to akurat nie problem za duży, ale bardzo ważne jest, aby teraz leciało cieplutkie powietrze, aby można było zdjąć kurtkę, nawet na krótkich odcinkach.

Na weekend jechałem na mazury z Warszawy jest 200 kilometrów, kurtkę dało się zdjąć, ale nie było żadnych rewelacji, a po przeleceniu takiej trasy to nie powinno być nastawione na 29, a w aucie powinno byc aż gorąco.
Gdzie polecacie w ASO lub okolicach zakład, aby podjechać i żeby ów przypadek mogli dobrze zbadać i go naprawić?
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez Grzyby » 24 lut 2011, 12:10

Fans napisał(a):Ja mam nastawione na 29

Przy trybie AUTO? Jak tak to robisz duży błąd, bo przy tych temperaturach zewnętrznych wentylator daje prawie max obroty i w efekcie zamiast ciepłego powietrza pcha do kabiny za dużo zimnego. I masz efekt odwrotny od zamierzonego.
Fans napisał(a):Tak płynu jest tyle ile potrzeba MAX.

W chłodnicy sprawdziłeś? No właśnie.
Nie patrzcie na zbiornik wyrównawczy!
Niejednokrotnie było pisane na forum żeby tego nie robić. Można się zdziwić próbując dolewać płyn do chłodnicy (i przeprowadzając procedurę odpowietrzania – opisana na forum). Czasem szczęki opadają jak udaje się dolać 2-3 litry!
A po takim zabiegu jakość ogrzewania zmienia się o kilka poziomów :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Fans » 24 lut 2011, 12:34

Grzyby napisał(a):Przy trybie AUTO?


Nie nawet bez włączonej klimatyzacji.

Grzyby napisał(a):W chłodnicy sprawdziłeś?


Nie tylko w zbiorniczku. Jak mam sprawdzić w chłodnicy?
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez bieski » 24 lut 2011, 12:49

Fans napisał(a): Jak mam sprawdzić w chłodnicy?


Odkrec korek. U mnie jak odkrece to plyn sam wyplywa :D a w zbiorniczku mam po srodku min-max.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Fans » 27 lut 2011, 10:54

Wczoraj wybrałem się do serwisu Auto Jaksa. Ze względu na dość ładną pogodę samochód został torszeczkę pogoniony trasą toruńska, a później wylotówką na Poznań celem dotarcia do serwisu. Chwila oczekiwania, chłopaki otworzyli maskę, pomacali sprawdzili płyn, poodkręcali korki od zbiorniczka wyrównawczego oraz chłodnicy. Kolejne odpalenie i miłe zaskoczenie, zaczyna przyjemnie i cieplutko nagrzewać środek :D
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez lukaszbom » 2 lut 2012, 04:08

Witam.
Jest to moja pierwsza zima w Mazdzie i pierwsze takie mrozy. Zastanawia mnie czy tylko moja szóstka tak ma czy również Wasze. Problem polega na tym, że przy mrozach jakie mamy od kilku dni w okolicach -25C tak jak dziś na przykład, Mazda nie jest w stanie zagrzać wnętrza. Silnik po około 5km ma już swoje 90 stopni a wewnątrze leci ledwie letnie powietrze. A w dodatku jak jadę szybciej to temp spada. Tak samo jak włacze dmuchawę mocniej. Jak wyłącze dmuchawę i włączę za minute to przez chwilę leci cieplutkie powietrze, ale nie to czego bym się spodziewał.
Dogrzewanie raczej działa. Biorąc pod uwagę czas w jakim silnik osiąga swoją temperaturę.
Dziś padł mi akumulator. Czy to słabe grzanie może mieć coś wspólnego ze słabym aku?
Napiszcie jak u was wygląda zagrzewanie się wnętrzna Mazd
Pozdrawiam
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez art_us » 2 lut 2012, 09:16

Z nagrzanie wnętrza mazdy jest problem, to syzyfowa praca. Ja mam tak samo kolego, z wyjątkiem, akumulator pracuje już 3 rok bez awarii. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez Hubix » 2 lut 2012, 10:18

Możesz zasłonić sobie kawałek chłodnicy tekturą.
To dużo daje. Serio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez lukaszbom » 2 lut 2012, 11:52

Hubix napisał(a):Możesz zasłonić sobie kawałek chłodnicy tekturą.


Mogę ale chyba nie na tym sztuka polega. W poprzednim samochodzie miałem podobnie dopóki nie wymieniłem termostatu. Z tym, że tak silnik sie nie dogrzewał a tu jest normalna temp silnika.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2011, 11:46
Posty: 68
Skąd: Iłża/Kraków
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06

Postprzez kierownik » 2 lut 2012, 12:33

Hubix napisał(a):Możesz zasłonić sobie kawałek chłodnicy tekturą.
To dużo daje. Serio.

możesz wyjaśnić czemu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Rafał » 2 lut 2012, 12:44

Tak się kiedyś robiło... Takie coś nie powinno mieć miejsca w nowoczesnych silnikach.

kierownik napisał(a):możesz wyjaśnić czemu?


Zakrywasz chłodnicę, aby mroźne powietrze zatrzymywało się na tekturze, a nie chłodziło płynu przepływającego przez żeberka w chłodnicy <spoko>

Sprawdź, czy nie masz za mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez kierownik » 2 lut 2012, 12:46

Rafał napisał(a):Zakrywasz chłodnicę, aby mroźne powietrze zatrzymywało się na tekturze, a nie chłodziło płynu przepływającego przez żeberka w chłodnicy <spoko>

super, ale płyn nie przepływa przez chłodnicę jeśli silnik jest niedogrzany – steruje przecież tym termostat... więc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez dobrzyn22 » 2 lut 2012, 12:52

Przenoszę do odpowiedniego wątku. Dla przypomnienia:

Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je <czytaj>
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Rafał » 2 lut 2012, 12:53

kierownik napisał(a):steruje przecież tym termostat... więc?

Ten w tym przypadku może się nie zamyka <spoko>
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez kierownik » 2 lut 2012, 12:56

Rafał napisał(a):
kierownik napisał(a):steruje przecież tym termostat... więc?

Ten w tym przypadku może się nie zamyka <spoko>

jak u kolegi działa to może i tak
ale jak dla mnie, to nie te czasy i auta żeby chłodnicę zasłaniać. lepiej zmienić termostat, ew. naprawić inne usterki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6