Chciałbym odświeżyć temat bo mam problem.
W mojej nowszej Madzi 6 (2005, 2,3l) podły kierunkowskazy i nie ma również awaryjnych. Szukałem tego przerywacza o którym piszecie i nie znalazłem. Zdejmując zegary, ukazuje mi się moduł Light Unit-Auto (GR1B 67890A), który według schematów jest na miejscu właśnie Flasher Unit'a. Zatem pytanie, czy w moim modelu jest tylko moduł świateł i nie ma flasher'a?
Oraz prośba o poradę, jaka może być przyczyna braku kierunków i awaryjnych?
Padły nagle, jechałem, działały, stanąłem na CPN, zatankowałem, odjeżdżam i nie ma kierunków!
Wydaje mi się, że uszkodził się obwód od turn/hazard w module świateł, nie mam do niego schematu więc nie bardzo mogę analizować, chyba, że się mylę. Zerknąłem na masę pod filtrem, trochę "zagrzybiona" czyli brunatna
. Wszystko inne jednak dział, więc nie chcę jej na razie ruszać. Poradźcie coś
Dopisano 16 kwi 2018, 12:59:A teraz co zrobiłem już:
1. Bezpieczniki wszystkie sprawne
2. Podmieniłem Light Auto Init (GR1B 67890A) – bez zmian
3. Wyczyściłem punkt masy pod Filtrem powietrza – bez zmian
4. Sprawdziłem żarówki od kierunkowskazów poza tymi na bokach nadkoli (z braku dostępu)
Szukałem przerywacza Flesher Unit – nie znalazłem za zegarami, anie nad pedałem sprzęgła.
Gdzie go szukać?
Macie jeszcze jakieś sugestie?
Dopisano 16 kwi 2018, 20:21:Dalsza diagnostyka:
Odpiąłem dzisiaj moduł komfortu BCM u mnie GR1N 67560 z dużą literką F.
Zauważyłem w niej taką samą wtyczkę jak do Flesher Unit, czyli wychodzi na to, że światła kierunkowskazów zaszyte są w tym module. Trochę nie wyraźnie wyglądają mi dwa tranzystotki z napisami NC w torze z dwoma Mosfetami J601, one wyglądają na zdrowe. W obu torach są dwie diody (opis –|MO), są duże różnice w oporności między jedną i drugą, jedna z nich praktycznie jak zwarta. Nie wlutowywałem bo to maleństwa smd, pokazuję te same wartości w obu kierunkach. Oba tory wydają się identyczne, więc zastanawiają mnie różnice w wartościach oporności.
Generalnie wydaje mi się, że są to tory dla kierunkowskazów lewy i prawy.
Pytanie tylko, dlaczego nie mam awaryjnych, które powinny działać przy wyłączonej stacyjce.
Czyżby ten moduł był częściowo zasilany z accu?
Jutro jadę do elektryka, ale słabo to widzę.