Strona 3 z 4

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 15 kwi 2015, 07:06
przez brodaM6
Widać to taka mała biała kosteczkę zaraz obok puchy filtra

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 17 kwi 2015, 23:39
przez Pioteq25
Moja rada, to ucinać tę wtyczkę i wszystkie przewody razem zacisnąć w końcówkę oczkową- można dla pewności wszystkie przewody zlutować razem ze złączką i przykręcić do nadwozia. Na to nie żałować wazeliny technicznej i wytrzyma do końca żywota auta.

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 18 lis 2015, 14:15
przez dobrzyn22
dzisiaj postanowiłem sprawdzić masę u siebie – wyglądała podobnie zaśniedziała jak na wcześniejszych zdjęciach w tym wątku.
Jednak jest różnica – u mnie przy próbie odkręcenia, śruba wyszła razem z kawałkiem blachy :| ....czyli korozja tam już działa... Znalazłem miejsce bez rdzy, kawałek dalej – nawierciłem i nagwintowałem nowy otwór.

spostrzeżenia:

– na 100% masa w tym miejscu odpowiada za światła mijania
– odpowiada również za pompę paliwa, a co za tym idzie – za problemy z odpalaniem (wywaliło mi błąd – dopiero po perfekcyjnym wyczyszczeniu do gołej blachy wszystko było OK)


Czy możecie powiedzieć gdzie dokładniej są 2 pozostałe pkt. masy ?? (najlepiej zdjęcie) – z tego co wyczytałem, to jeden jest pod zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy – jak tam się najlepiej dostać? ściągać zderzak, czy niekoniecznie ?

PostNapisane: 18 lis 2015, 15:28
przez dexterxx
Druga masa jest

Obrazek

O trzeciej nie słyszałem albo zapomniałem :-D

Edit: zaktualizowałem na bardziej precyzyjne foto

PS. Problem przeciwmgielnych powoli do mnie wraca wielkimi krokami D-:

PostNapisane: 18 lis 2015, 15:55
przez zigu18
dobrzyn22 napisał(a):Jednak jest różnica – u mnie przy próbie odkręcenia, śruba wyszła razem z kawałkiem blachy :| ....czyli korozja tam już działa...


Jakiej wielkości jest dziura?

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 19 lis 2015, 11:16
przez dobrzyn22
ok.2 cm....

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 19 lis 2015, 11:41
przez zigu18
Jestem zdziwiony, u mnie są tam tylko lekkie naloty rdzy a przecież 6 sporo starsza..

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 19 lis 2015, 17:26
przez dobrzyn22
generalnie punkty masy są umieszczone symetrycznie po obu stronach auta – ten od str. pasażera jest <spoko> natomiast ten od str. kierowcy:
IMAG0740.jpg
...także nieciekawie :/

Wywaliłem rozwiązanie które zastosowała Mazda i zamontowałem wszystko w zaciśniętym oczku, tak jak ktoś pokazywał wcześniej w tym wątku...

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 20 lis 2015, 00:18
przez Pioteq25
Takie zdjęcia powinniśmy wysyłać prosto do centrali mazdy w Japonii :|

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 20 lis 2015, 10:43
przez dobrzyn22
mam tylko nadzieję, że w GJ już jest o niebo lepiej, bo technicznie auta są całkiem dobre, tylko ta korozja...

EOT ;)

lista bledow

PostNapisane: 1 gru 2015, 16:32
przez adicho1
przepraszam ze tutaj. Mam zalacznik gdzie jest pare bledow
I nie wiem co z tym zrobic. Czasami jest tak ze auto niechce zapalic na zimnym silniku jak go zapale wyskakuja bledy check engenie oraz kontrola trakcji czyscilem kostke pod filtrem powietrza 5 pinow zlanych razem po dotknieciu do masy wyskoczyly te bledy z odpalaniem prosze o pomoc

===FFH DTC ===
Successful DTC reading, no error codes found

Module: Fuel Fired Coolant Heating Module
===END FFH===

===PCM DTC P1378-FF===
Code: P1378 – FICM Supply Voltage Circuit Low

Module: Powertrain Control Module
===END PCM===

===OBDII DTC P1378-C===
Code: P1378 – FICM Supply Voltage Circuit Low

Status:
– Confirmed – malfunction is confirmed

Module: On Board Diagnostic II
===END OBDII===

===IC DTC ===
Successful DTC reading, no error codes found

Module: Instrument Cluster
===END IC===

===RCM DTC ===
Successful DTC reading, no error codes found

Module: Restraint Control Module
===END RCM===

===GEM DTC ===
Successful DTC reading, no error codes found

Module: Generic Electronic Module
===END GEM===

===ABS DTC C1119===
Code: C1119 – TCS transfer input signal failure

Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS===

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 1 gru 2015, 21:24
przez dobrzyn22

PostNapisane: 2 gru 2015, 01:27
przez Damian68
Czy w M5 też występuje problem z masą ?

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 2 gru 2015, 06:38
przez brodaM6
Mogą czemu nie ,jak zrobił tak jak w 6 :)

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 2 gru 2015, 07:54
przez adicho1
dziekuje poprawie.kazdy styk mam na noc dobpracy a pracuje w firmie gdzie piny i konektory na potege tak jak.i smary przewodzace i praski do konektorkow wiec dzis.pogrzebie i zobaczymy czy to ten problemik

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 4 gru 2015, 08:44
przez adicho1
dziekuje za podpowiedzi uz autko zrobione smiga od.pierwszego przerecenia kluczyka i to w mig niewiedzialem.ze 6 kabli robi taka masakre w aucie tu foto jak zrobilem swoje uziemionka

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 5 gru 2015, 11:52
przez barteksokol
Potrzebuję Waszej pomocy. U mnie również występuje problem ze światłami, kierunkowskazami.
Mechanik od razu powiedział, że masy trzeba poprawić. Więc odciął ten plastikowy "wynalazek szatana" i zarobił kable masowe na oczko. To samo zrobił z drugiej strony pod zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy.

Jednak mam cały czas problem:
– prawy kierunkowskaz z przodu mi nie działa, z tyłu działa
– prawe przednie światło przeciwmgłowe nie działa
– nadmuch w samochodzie na maksymalnym ustawieniu nie dmucha (czuć tylko ciepło z nawiewów) ale czasem załączy się i działa prawidłowo do czasu wyłączenia silnika i wyjęcia kluczyka)
– na wyświetlaczu zegarów świeci mi się cały czas kontrolka od świateł "długich"
– na wyświetlaczu prawy kierunkowskaz szybko "tika" jak w przypadku spalonej żarówki
– świeci mi się kontrolka "check engine" (od mechanika wiem, że masa nie dochodzi do któregoś z czujników silnika i dlatego wywala błąd silnika)

Bardzo proszę o pomoc, bo niestety w tej sytuacji samochód nie nadaje się do dłuższej podróży.

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 5 gru 2015, 12:44
przez dobrzyn22
cofnij się o kilka postów wstecz – wstawiłem tam link <czytaj>

PostNapisane: 5 gru 2015, 16:28
przez barteksokol
Dzisiaj pogrzebałem trochę z mechanikiem i wychodzi na to, że wszystkie problemy jakie opisałem wyżej to nie problem masy przy karoserii tylko problem kostki do lampy prawej (jest lekko nadłamana i nie zawsze poprawnie styka) oraz zwarć w lampie lewej :) . Lampy poprawione są już na tyle, że działają kierunkowskazy oraz działa nadmuch w samochodzie a także zniknęła kontrolka "check engine".

Re: Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.

PostNapisane: 16 kwi 2018, 13:54
przez shogun33
Chciałbym odświeżyć temat bo mam problem.
W mojej nowszej Madzi 6 (2005, 2,3l) podły kierunkowskazy i nie ma również awaryjnych. Szukałem tego przerywacza o którym piszecie i nie znalazłem. Zdejmując zegary, ukazuje mi się moduł Light Unit-Auto (GR1B 67890A), który według schematów jest na miejscu właśnie Flasher Unit'a. Zatem pytanie, czy w moim modelu jest tylko moduł świateł i nie ma flasher'a?
Oraz prośba o poradę, jaka może być przyczyna braku kierunków i awaryjnych?
Padły nagle, jechałem, działały, stanąłem na CPN, zatankowałem, odjeżdżam i nie ma kierunków!
Wydaje mi się, że uszkodził się obwód od turn/hazard w module świateł, nie mam do niego schematu więc nie bardzo mogę analizować, chyba, że się mylę. Zerknąłem na masę pod filtrem, trochę "zagrzybiona" czyli brunatna :). Wszystko inne jednak dział, więc nie chcę jej na razie ruszać. Poradźcie coś :)

Dopisano 16 kwi 2018, 12:59:

A teraz co zrobiłem już:
1. Bezpieczniki wszystkie sprawne
2. Podmieniłem Light Auto Init (GR1B 67890A) – bez zmian
3. Wyczyściłem punkt masy pod Filtrem powietrza – bez zmian
4. Sprawdziłem żarówki od kierunkowskazów poza tymi na bokach nadkoli (z braku dostępu)
Szukałem przerywacza Flesher Unit – nie znalazłem za zegarami, anie nad pedałem sprzęgła.
Gdzie go szukać?
Macie jeszcze jakieś sugestie?

Dopisano 16 kwi 2018, 20:21:

Dalsza diagnostyka:
Odpiąłem dzisiaj moduł komfortu BCM u mnie GR1N 67560 z dużą literką F.
Zauważyłem w niej taką samą wtyczkę jak do Flesher Unit, czyli wychodzi na to, że światła kierunkowskazów zaszyte są w tym module. Trochę nie wyraźnie wyglądają mi dwa tranzystotki z napisami NC w torze z dwoma Mosfetami J601, one wyglądają na zdrowe. W obu torach są dwie diody (opis –|MO), są duże różnice w oporności między jedną i drugą, jedna z nich praktycznie jak zwarta. Nie wlutowywałem bo to maleństwa smd, pokazuję te same wartości w obu kierunkach. Oba tory wydają się identyczne, więc zastanawiają mnie różnice w wartościach oporności.
Generalnie wydaje mi się, że są to tory dla kierunkowskazów lewy i prawy.
Pytanie tylko, dlaczego nie mam awaryjnych, które powinny działać przy wyłączonej stacyjce.
Czyżby ten moduł był częściowo zasilany z accu?
Jutro jadę do elektryka, ale słabo to widzę.