Czyszczenie punktów masy pod filtrem powietrza.
Moja rada, to ucinać tę wtyczkę i wszystkie przewody razem zacisnąć w końcówkę oczkową- można dla pewności wszystkie przewody zlutować razem ze złączką i przykręcić do nadwozia. Na to nie żałować wazeliny technicznej i wytrzyma do końca żywota auta.
dzisiaj postanowiłem sprawdzić masę u siebie – wyglądała podobnie zaśniedziała jak na wcześniejszych zdjęciach w tym wątku.
Jednak jest różnica – u mnie przy próbie odkręcenia, śruba wyszła razem z kawałkiem blachy ....czyli korozja tam już działa... Znalazłem miejsce bez rdzy, kawałek dalej – nawierciłem i nagwintowałem nowy otwór.
spostrzeżenia:
– na 100% masa w tym miejscu odpowiada za światła mijania
– odpowiada również za pompę paliwa, a co za tym idzie – za problemy z odpalaniem (wywaliło mi błąd – dopiero po perfekcyjnym wyczyszczeniu do gołej blachy wszystko było OK)
Czy możecie powiedzieć gdzie dokładniej są 2 pozostałe pkt. masy (najlepiej zdjęcie) – z tego co wyczytałem, to jeden jest pod zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy – jak tam się najlepiej dostać? ściągać zderzak, czy niekoniecznie ?
Jednak jest różnica – u mnie przy próbie odkręcenia, śruba wyszła razem z kawałkiem blachy ....czyli korozja tam już działa... Znalazłem miejsce bez rdzy, kawałek dalej – nawierciłem i nagwintowałem nowy otwór.
spostrzeżenia:
– na 100% masa w tym miejscu odpowiada za światła mijania
– odpowiada również za pompę paliwa, a co za tym idzie – za problemy z odpalaniem (wywaliło mi błąd – dopiero po perfekcyjnym wyczyszczeniu do gołej blachy wszystko było OK)
Czy możecie powiedzieć gdzie dokładniej są 2 pozostałe pkt. masy (najlepiej zdjęcie) – z tego co wyczytałem, to jeden jest pod zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy – jak tam się najlepiej dostać? ściągać zderzak, czy niekoniecznie ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Druga masa jest
O trzeciej nie słyszałem albo zapomniałem :-D
Edit: zaktualizowałem na bardziej precyzyjne foto
PS. Problem przeciwmgielnych powoli do mnie wraca wielkimi krokami D-:
O trzeciej nie słyszałem albo zapomniałem :-D
Edit: zaktualizowałem na bardziej precyzyjne foto
PS. Problem przeciwmgielnych powoli do mnie wraca wielkimi krokami D-:
Ostatnio edytowano 19 lis 2015, 00:06 przez dexterxx, łącznie edytowano 1 raz
generalnie punkty masy są umieszczone symetrycznie po obu stronach auta – ten od str. pasażera jest natomiast ten od str. kierowcy:
...także nieciekawie :/
Wywaliłem rozwiązanie które zastosowała Mazda i zamontowałem wszystko w zaciśniętym oczku, tak jak ktoś pokazywał wcześniej w tym wątku...
...także nieciekawie :/
Wywaliłem rozwiązanie które zastosowała Mazda i zamontowałem wszystko w zaciśniętym oczku, tak jak ktoś pokazywał wcześniej w tym wątku...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
mam tylko nadzieję, że w GJ już jest o niebo lepiej, bo technicznie auta są całkiem dobre, tylko ta korozja...
EOT
EOT
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
przepraszam ze tutaj. Mam zalacznik gdzie jest pare bledow
I nie wiem co z tym zrobic. Czasami jest tak ze auto niechce zapalic na zimnym silniku jak go zapale wyskakuja bledy check engenie oraz kontrola trakcji czyscilem kostke pod filtrem powietrza 5 pinow zlanych razem po dotknieciu do masy wyskoczyly te bledy z odpalaniem prosze o pomoc
===FFH DTC ===
Successful DTC reading, no error codes found
Module: Fuel Fired Coolant Heating Module
===END FFH===
===PCM DTC P1378-FF===
Code: P1378 – FICM Supply Voltage Circuit Low
Module: Powertrain Control Module
===END PCM===
===OBDII DTC P1378-C===
Code: P1378 – FICM Supply Voltage Circuit Low
Status:
– Confirmed – malfunction is confirmed
Module: On Board Diagnostic II
===END OBDII===
===IC DTC ===
Successful DTC reading, no error codes found
Module: Instrument Cluster
===END IC===
===RCM DTC ===
Successful DTC reading, no error codes found
Module: Restraint Control Module
===END RCM===
===GEM DTC ===
Successful DTC reading, no error codes found
Module: Generic Electronic Module
===END GEM===
===ABS DTC C1119===
Code: C1119 – TCS transfer input signal failure
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS===
I nie wiem co z tym zrobic. Czasami jest tak ze auto niechce zapalic na zimnym silniku jak go zapale wyskakuja bledy check engenie oraz kontrola trakcji czyscilem kostke pod filtrem powietrza 5 pinow zlanych razem po dotknieciu do masy wyskoczyly te bledy z odpalaniem prosze o pomoc
===FFH DTC ===
Successful DTC reading, no error codes found
Module: Fuel Fired Coolant Heating Module
===END FFH===
===PCM DTC P1378-FF===
Code: P1378 – FICM Supply Voltage Circuit Low
Module: Powertrain Control Module
===END PCM===
===OBDII DTC P1378-C===
Code: P1378 – FICM Supply Voltage Circuit Low
Status:
– Confirmed – malfunction is confirmed
Module: On Board Diagnostic II
===END OBDII===
===IC DTC ===
Successful DTC reading, no error codes found
Module: Instrument Cluster
===END IC===
===RCM DTC ===
Successful DTC reading, no error codes found
Module: Restraint Control Module
===END RCM===
===GEM DTC ===
Successful DTC reading, no error codes found
Module: Generic Electronic Module
===END GEM===
===ABS DTC C1119===
Code: C1119 – TCS transfer input signal failure
Module: Anti-Lock Brake / Traction Control Module
===END ABS===
- Od: 21 lip 2014, 06:42
- Posty: 27
- Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km
Potrzebuję Waszej pomocy. U mnie również występuje problem ze światłami, kierunkowskazami.
Mechanik od razu powiedział, że masy trzeba poprawić. Więc odciął ten plastikowy "wynalazek szatana" i zarobił kable masowe na oczko. To samo zrobił z drugiej strony pod zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy.
Jednak mam cały czas problem:
– prawy kierunkowskaz z przodu mi nie działa, z tyłu działa
– prawe przednie światło przeciwmgłowe nie działa
– nadmuch w samochodzie na maksymalnym ustawieniu nie dmucha (czuć tylko ciepło z nawiewów) ale czasem załączy się i działa prawidłowo do czasu wyłączenia silnika i wyjęcia kluczyka)
– na wyświetlaczu zegarów świeci mi się cały czas kontrolka od świateł "długich"
– na wyświetlaczu prawy kierunkowskaz szybko "tika" jak w przypadku spalonej żarówki
– świeci mi się kontrolka "check engine" (od mechanika wiem, że masa nie dochodzi do któregoś z czujników silnika i dlatego wywala błąd silnika)
Bardzo proszę o pomoc, bo niestety w tej sytuacji samochód nie nadaje się do dłuższej podróży.
Mechanik od razu powiedział, że masy trzeba poprawić. Więc odciął ten plastikowy "wynalazek szatana" i zarobił kable masowe na oczko. To samo zrobił z drugiej strony pod zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy.
Jednak mam cały czas problem:
– prawy kierunkowskaz z przodu mi nie działa, z tyłu działa
– prawe przednie światło przeciwmgłowe nie działa
– nadmuch w samochodzie na maksymalnym ustawieniu nie dmucha (czuć tylko ciepło z nawiewów) ale czasem załączy się i działa prawidłowo do czasu wyłączenia silnika i wyjęcia kluczyka)
– na wyświetlaczu zegarów świeci mi się cały czas kontrolka od świateł "długich"
– na wyświetlaczu prawy kierunkowskaz szybko "tika" jak w przypadku spalonej żarówki
– świeci mi się kontrolka "check engine" (od mechanika wiem, że masa nie dochodzi do któregoś z czujników silnika i dlatego wywala błąd silnika)
Bardzo proszę o pomoc, bo niestety w tej sytuacji samochód nie nadaje się do dłuższej podróży.
Dzisiaj pogrzebałem trochę z mechanikiem i wychodzi na to, że wszystkie problemy jakie opisałem wyżej to nie problem masy przy karoserii tylko problem kostki do lampy prawej (jest lekko nadłamana i nie zawsze poprawnie styka) oraz zwarć w lampie lewej . Lampy poprawione są już na tyle, że działają kierunkowskazy oraz działa nadmuch w samochodzie a także zniknęła kontrolka "check engine".
Chciałbym odświeżyć temat bo mam problem.
W mojej nowszej Madzi 6 (2005, 2,3l) podły kierunkowskazy i nie ma również awaryjnych. Szukałem tego przerywacza o którym piszecie i nie znalazłem. Zdejmując zegary, ukazuje mi się moduł Light Unit-Auto (GR1B 67890A), który według schematów jest na miejscu właśnie Flasher Unit'a. Zatem pytanie, czy w moim modelu jest tylko moduł świateł i nie ma flasher'a?
Oraz prośba o poradę, jaka może być przyczyna braku kierunków i awaryjnych?
Padły nagle, jechałem, działały, stanąłem na CPN, zatankowałem, odjeżdżam i nie ma kierunków!
Wydaje mi się, że uszkodził się obwód od turn/hazard w module świateł, nie mam do niego schematu więc nie bardzo mogę analizować, chyba, że się mylę. Zerknąłem na masę pod filtrem, trochę "zagrzybiona" czyli brunatna . Wszystko inne jednak dział, więc nie chcę jej na razie ruszać. Poradźcie coś
Dopisano 16 kwi 2018, 12:59:
A teraz co zrobiłem już:
1. Bezpieczniki wszystkie sprawne
2. Podmieniłem Light Auto Init (GR1B 67890A) – bez zmian
3. Wyczyściłem punkt masy pod Filtrem powietrza – bez zmian
4. Sprawdziłem żarówki od kierunkowskazów poza tymi na bokach nadkoli (z braku dostępu)
Szukałem przerywacza Flesher Unit – nie znalazłem za zegarami, anie nad pedałem sprzęgła.
Gdzie go szukać?
Macie jeszcze jakieś sugestie?
Dopisano 16 kwi 2018, 20:21:
Dalsza diagnostyka:
Odpiąłem dzisiaj moduł komfortu BCM u mnie GR1N 67560 z dużą literką F.
Zauważyłem w niej taką samą wtyczkę jak do Flesher Unit, czyli wychodzi na to, że światła kierunkowskazów zaszyte są w tym module. Trochę nie wyraźnie wyglądają mi dwa tranzystotki z napisami NC w torze z dwoma Mosfetami J601, one wyglądają na zdrowe. W obu torach są dwie diody (opis –|MO), są duże różnice w oporności między jedną i drugą, jedna z nich praktycznie jak zwarta. Nie wlutowywałem bo to maleństwa smd, pokazuję te same wartości w obu kierunkach. Oba tory wydają się identyczne, więc zastanawiają mnie różnice w wartościach oporności.
Generalnie wydaje mi się, że są to tory dla kierunkowskazów lewy i prawy.
Pytanie tylko, dlaczego nie mam awaryjnych, które powinny działać przy wyłączonej stacyjce.
Czyżby ten moduł był częściowo zasilany z accu?
Jutro jadę do elektryka, ale słabo to widzę.
W mojej nowszej Madzi 6 (2005, 2,3l) podły kierunkowskazy i nie ma również awaryjnych. Szukałem tego przerywacza o którym piszecie i nie znalazłem. Zdejmując zegary, ukazuje mi się moduł Light Unit-Auto (GR1B 67890A), który według schematów jest na miejscu właśnie Flasher Unit'a. Zatem pytanie, czy w moim modelu jest tylko moduł świateł i nie ma flasher'a?
Oraz prośba o poradę, jaka może być przyczyna braku kierunków i awaryjnych?
Padły nagle, jechałem, działały, stanąłem na CPN, zatankowałem, odjeżdżam i nie ma kierunków!
Wydaje mi się, że uszkodził się obwód od turn/hazard w module świateł, nie mam do niego schematu więc nie bardzo mogę analizować, chyba, że się mylę. Zerknąłem na masę pod filtrem, trochę "zagrzybiona" czyli brunatna . Wszystko inne jednak dział, więc nie chcę jej na razie ruszać. Poradźcie coś
Dopisano 16 kwi 2018, 12:59:
A teraz co zrobiłem już:
1. Bezpieczniki wszystkie sprawne
2. Podmieniłem Light Auto Init (GR1B 67890A) – bez zmian
3. Wyczyściłem punkt masy pod Filtrem powietrza – bez zmian
4. Sprawdziłem żarówki od kierunkowskazów poza tymi na bokach nadkoli (z braku dostępu)
Szukałem przerywacza Flesher Unit – nie znalazłem za zegarami, anie nad pedałem sprzęgła.
Gdzie go szukać?
Macie jeszcze jakieś sugestie?
Dopisano 16 kwi 2018, 20:21:
Dalsza diagnostyka:
Odpiąłem dzisiaj moduł komfortu BCM u mnie GR1N 67560 z dużą literką F.
Zauważyłem w niej taką samą wtyczkę jak do Flesher Unit, czyli wychodzi na to, że światła kierunkowskazów zaszyte są w tym module. Trochę nie wyraźnie wyglądają mi dwa tranzystotki z napisami NC w torze z dwoma Mosfetami J601, one wyglądają na zdrowe. W obu torach są dwie diody (opis –|MO), są duże różnice w oporności między jedną i drugą, jedna z nich praktycznie jak zwarta. Nie wlutowywałem bo to maleństwa smd, pokazuję te same wartości w obu kierunkach. Oba tory wydają się identyczne, więc zastanawiają mnie różnice w wartościach oporności.
Generalnie wydaje mi się, że są to tory dla kierunkowskazów lewy i prawy.
Pytanie tylko, dlaczego nie mam awaryjnych, które powinny działać przy wyłączonej stacyjce.
Czyżby ten moduł był częściowo zasilany z accu?
Jutro jadę do elektryka, ale słabo to widzę.
- Od: 12 kwi 2018, 11:59
- Posty: 6
- Skąd: Częstochowa/Słowik
- Auto: Mazda 6 GY, benzyna ,2005, 2261cm3, 122kW, kombi, 166KM;
Mazda 626, benzyna, 1995, 2,5l KAT , 167KM, hatchback
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6