Skrzypiąca kierownica Mazda6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez scorpion607 » 8 wrz 2014, 19:19

Ok dzięki po raz kolejny :) Jutro coś pokombinuję i dam znać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2014, 20:34
Posty: 37
Skąd: Kraków/Niepołomice
Auto: Mazda 6 2.0 GG 2002 benzyniak

Postprzez rymko » 8 wrz 2014, 22:14

Nie pamiętam dokładnie, ale po zdjęciu osłon, pod kierownicą jest element z białego tworzywa sztucznego, w który wpięte są kostki. Rozepnij kostki i między stalową osłonę, a ten element włóż jakiś klinek, może być drewniany – u mnie zadziałało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 13:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez scorpion607 » 9 wrz 2014, 08:34

Wiesz co, problem w tym że to skrzypienie wydaje się być niżej i tylko przy skręcaniu kierownicy w miejscu. Dźwięk wydaje się być czymś w rodzaju gumy trącej o metal. Możliwe że to coś ze sworzniami albo maglownicą? Jak mi się uda to zrobię filmik podglądowy.
Ostatnio edytowano 9 wrz 2014, 18:48 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2014, 20:34
Posty: 37
Skąd: Kraków/Niepołomice
Auto: Mazda 6 2.0 GG 2002 benzyniak

Postprzez rymko » 10 wrz 2014, 17:35

Mnie się wydawało , że skrzypi na górze kierownicy a skrzypiało na dole :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 13:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez dejneks » 19 kwi 2015, 19:45

I u mnie pojawiło się ostatnio takie skrzypienie. Ma ktoś jakąś sprawdzoną metodę na to?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 07:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez Galen » 14 cze 2015, 06:24

Odswieżę trochę wątek. U mnie też ostatnio zaczęło cicho skrzypieć. Wszystko od chwili, kiedy postanowiłem wyregulować sobie kierownicę w poziomej osi. Teraz jak bym jej nie ustawił, to jak jest ciepło to piszczy. Ktoś ogarnął temat? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 cze 2015, 05:21
Posty: 4
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD, 2004 r.

Postprzez dejneks » 17 lip 2015, 23:20

W zeszłą sobotę wymieniłem płyn do wspomagania niestety bez efektów :( ma ktoś jeszcze jakieś propozycje?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 07:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez derian » 24 maja 2016, 18:31

Panowie, wydaje mi się, że objawy występujące u Was są w fazie embrionalnej. U mnie wszystko posunęło się znacznie dalej. Potwierdzam fakt, że przy niższych temperaturach skrzypienie zanika, być może podczas opadów oraz przy pozostawieniu auta w podziemnym garażu. W ciepłe dni wystarczy przejechać kilkanaście km lub pozostawić auto na słońcu by skrzypienie pojawiło się. Jednakże w moim przypadku nie jest to tarcie jakiegoś plastiku. Potwierdzam, że przypomina otwieranie starej szafy ale odgłos jest bardziej metaliczny niż plastikowy i do tego bardzo głośny, wstyd jechać po osiedlu. Skrzypi przy kręceniu kierownicy, skrzypi podczas jazdy na wprost przy wybojach oraz podczas bujania się auta przy hamowaniu. Skrzypi przy wyłączonym silniku przy nacisku rękoma na przód paski. Jakby sprężyna... Jakby coś innego. Głośne metaliczne skrzypienie umiejscowione gdzieś w okolicy kolumny kierownicy.

Naczytałem się o różnych przyczynach. Byłem na stacji diagnostycznej. Zawieszenie bez luzów. Skrzypienie rozchodzi się po wszystkich elementach, trudno zlokalizować źródło. Jutro dzwonię do Jaksy, może przypadłość jest znana. W każdym razie pomógł z luzem na kierownicy. Kiedy inni chcieli wymieniać kolumnę on nabił smarem krzyżak :)

Nikt nie napisał czy i jak sobie poradził...
Początkujący
 
Od: 10 paź 2007, 13:04
Posty: 5
Skąd: opole
Auto: 323S, 1,6 16V, 1993

Postprzez mick » 17 cze 2016, 19:11

odświeżę trochę , może ktoś namierzył i rozwiązał problem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez thesilent » 18 cze 2016, 21:01

przecież do skrzypi taśma od przycisków na kierownicy. W gorące dnie skrzypienie się nasila a w zimę prawie nie występuje. Wystarczy nożykiem do tapet zebrać nadmiar plastiku, tak żeby się elementy nie ocierały, i po kłopocie. Nic nie skrzypi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez DeviS » 19 cze 2016, 21:52

Która taśma od przycisków ? Chodzi o te podłączenie do taśmy kierownicy ? Za dużo wystaje i trzeba troszkę podciąć ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 23:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez CLAU » 20 cze 2016, 09:27

Jakiś W40 na to nie pomaga?

Albo inaczej, czy trzeba demontować airbaga czy tylko wystarczy rozkręcić samą obudowę i nasmarować może jakąś wazeliną techniczną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez DeviS » 20 cze 2016, 12:59

Jesli winowajca jest te podlaczenie przyciskow do tasmy kierownicy to bez wyjecia poduchy sie nie obedzie ;) wd40 kiedys psikalem ale zadnych rezultatow, moze faktycznie przesmarowanie wazelina techniczna by pomoglo aby bezposrednio nie ocieralo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 23:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez thesilent » 20 cze 2016, 22:56

nie wiem, co u Was skrzypi, ale u mnie to ewidentnie ten mechanizm taśmy od przycisków na kierze.

Chodzi mi o ten pierścień, co jest w kierownicy, w takiej czarnej obudowie, może się mylę, może to od poduchy. W każdym razie to ta taśma czy jak tam zwał. Jeden element trze o drugi i w ciepłe dni skrzypi jak zawiasy starej szafy. Jak podginałem palcem, to przestawało skrzypieć, to ewidentnie to. Także wystarczy usunąć nadmiar plastiku z pierścienia lub z gniazda. Tak, żeby się nie stykały i po kłopocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez CLAU » 21 cze 2016, 08:00

Raczej lepiej przesmarować niż cokolwiek fizycznie rzeźbić w plastiku. Do tego jest odpowiednia chemia przecież.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez lukasrap » 21 cze 2016, 16:42

thesilent napisał(a):nie wiem, co u Was skrzypi, ale u mnie to ewidentnie ten mechanizm taśmy od przycisków na kierze.

Chodzi mi o ten pierścień, co jest w kierownicy, w takiej czarnej obudowie, może się mylę, może to od poduchy. W każdym razie to ta taśma czy jak tam zwał. Jeden element trze o drugi i w ciepłe dni skrzypi jak zawiasy starej szafy. Jak podginałem palcem, to przestawało skrzypieć, to ewidentnie to. Także wystarczy usunąć nadmiar plastiku z pierścienia lub z gniazda. Tak, żeby się nie stykały i po kłopocie.


Thesilent, moze jakas fotka? Kazdy opisuje inaczej, tu teraz jakies pierscienie, tasmy :) Jedna czy dwie fotki z zaznaczonym elementem, krotki opis co trzeba rozebrac i gdzie nasmarowac bądz usunąc nadmiar plastiku i bedzie dla wszystkich zainteresowanych. <spoko> Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez CLAU » 21 cze 2016, 20:11

Strona N-7 i T-125 w Service Manualu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6