Skrzypiąca kierownica Mazda6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez koluk » 19 kwi 2010, 12:46

jeżeli ktoś jest z Wrocławia to chętnie pomogę w przesmarowaniu wielowypustu. Robiłem to ostatnio u siebie z zastosowaniem smaru z dwusiarczkiem molibdenu.
Teraz mam ciszę i spokój...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 11:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez AKURAT » 19 kwi 2010, 12:49

u mnie skrzypi pod wpływem ciepła :]
np. gdy samochód stoi długo na niezacienionym parkingu. Rano jak wyjeżdżam z garażu wszystko jest OK
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 12:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez Yapa » 19 kwi 2010, 22:12

u mnie też skrzypi, smarowanie wielowypustu nic nie dało. nie przeszkadza mi to jednak, póki auto skręca :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 15:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Pawko_6 » 6 maja 2010, 18:41

Miałem podobny problem ze skrzypieniem, przypominającym tarcie gumowych uszczelniaczy o metal, myślę że podobny dźwięk o jakim pisaliście. Dźwięk pojawiał się po nagrzaniu z okolic, miedzy kierownicą, a osłoną manetek. Pierwsze skojarzenie, jakieś plastiki albo "taśma" poduchy i połączeń kierownicy. Zdemontowałem kierownice i okazało się, że właściwie nie ma tam co smarować. Plastikowy odbijak dźwigni kierunków pracuje cicho, jest jeszcze oryginalny smar, "taśma" obraca się bezszelestnie. Dźwięk pochodził ze wspomagania i przenosił się do wnętrza. Pomogła wymiana oleju, który nie był wymieniany od nowego, wyglądał jak rozpuszczony asfalt. Zalałem syntetyczny Neste ATF-X. Dźwięk zniknął po kilku dniach i przejechaniu kilkuset kilometrów. Problem dotyczy roczników 02-03, wiec jest duże prawdopodobieństwo, że przyczyną jest zużyty olej. Warto wymienić, u mnie wymiana pomogła w 100%-ach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Pankuba » 6 maja 2010, 20:50

Pawko_6 napisał(a): Zalałem syntetyczny Neste ATF-X. Dźwięk zniknął po kilku dniach i przejechaniu kilkuset kilometrów.

A u mnie – że tak powiem – odwrotna historia. Byłem niedawno w ASO na wymianie nieszczelnego wężyka wspomagania (darmowa akcja naprawcza). Przy okazji poprosiłem o zalanie (już nie za friko) świeżego płynu mazdowskiego ATF III. No i od paru dni lub sobie sporadycznie skrzypnąć ... Przy okazji stwierdziłem, że zalali trochę za dużo, jakieś 0,5 cm ponad stan. Może to być przyczyną?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Kluczi » 6 maja 2010, 21:07

Pankuba napisał(a): Przy okazji stwierdziłem, że zalali trochę za dużo, jakieś 0,5 cm ponad stan. Może to być przyczyną?

Weź strzykawkę i wężyk odessij nadmiar i wtedy się okaże (na pewno taki zabieg nie zaszkodzi). Zbiorniczek jest na wierzchu wiec nie ma problemu z operacją :D. Ale to raczej wątpliwa teoria żeby to było przyczyną.
Pawko_6 napisał(a): Pomogła wymiana oleju, który nie był wymieniany od nowego, wyglądał jak rozpuszczony asfalt. Zalałem syntetyczny Neste ATF-X. Dźwięk zniknął po kilku dniach i przejechaniu kilkuset kilometrów.

Potwierdzam ja również wlałem nowy płyn przy wymianie rurki od wspomagani, wyglądał niezachęcająco. Skrzypienie kierownicy u mnie też powoli zaczyna występować, najprzyjemniej jest wtedy kiedy kierownica "gra" razem z fotelem. Muszę się w końcu zabrać za tę orkiestrę.
"My nazwaliśmy to doznanie "ZOOM ZOOM" i żyjemy zgodnie z jego duchem. To kwintesencja Mazdy. Zoom zoom rozpala duszę każdego samochodu, którzy tworzymy... bije w sercu każdego kto nim jeździ"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 21:50
Posty: 40
Skąd: Ustka
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM 04r.

Postprzez Pankuba » 6 maja 2010, 21:19

Kluczi napisał(a):
Pankuba napisał(a): Przy okazji stwierdziłem, że zalali trochę za dużo, jakieś 0,5 cm ponad stan. Może to być przyczyną?

Weź strzykawkę i wężyk odessij nadmiar

Dzięks, taki jest plan, teraz też już wiem, że bez odpowiedniej przedłużki ani rusz. Najpierw, nie wiedząc jak wygląda zbiorniczek, robiłem podejście ze strzykawką z igłą :] ;) , ale pod otworem wlewu jest pozioma płytka, która oczywiście blokuje bezpośredni dostęp do płynu.
Też wątpię, żeby po odciągnięciu nastąpiła jakaś zmiana.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez trymi » 7 maja 2010, 11:30

Że się powtórzę:

Witam,

Ja miałem bardzo podobną rzecz. Okazało sie, ze miedzy "tyłem" kierownicy a plastikowa obudową kolumny jest jakas gumka w szczelinie.
Doprowadzało mnie to do szału i zalezalo od temperatury zewnetrznej.
Kupilem smar w sprayu i psiknalem w ta szczeline – tak jakby na oś kierownicy. Przestało.

Pozdr
>>>Back 2 Małopolska...<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 11:22
Posty: 24
Skąd: Niepołomice
Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW

Postprzez Pawko_6 » 7 maja 2010, 11:36

Po pierwsze, nie powinno być tam żadnej gumki, a po drugie żadnych sprejów, bo można zanieczyścić czujnik położenia kierownicy od DSC.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez noman » 1 wrz 2010, 19:41

Podbiję temat bo i u mnie skrzypi. Na stówę jest to związane z temperaturą. Występuje kiedy samochód stoi dłużej w niezacienionym miejscu na parkingu. Znalazł ktoś rozwiązanie?
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 07:41
Posty: 7
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2.0 Sedan 136KM Diesel

Postprzez mawa » 29 wrz 2010, 09:31

Pankuba napisał(a):Dzięks, taki jest plan, teraz też już wiem, że bez odpowiedniej przedłużki ani rusz. Najpierw, nie wiedząc jak wygląda zbiorniczek, robiłem podejście ze strzykawką z igłą :] ;) , ale pod otworem wlewu jest pozioma płytka, która oczywiście blokuje bezpośredni dostęp do płynu


Mam ten sam problem, ok 0,5-1cm za dużo płynu i też po próbach ze strzykawką i igłą
stwierdziłem, że się nie da.
Jak sobie z tym poradziłes? Jakiś cienki wężyk da się tam wepchnąć? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 18:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez Pankuba » 1 paź 2010, 13:56

mawa napisał(a):Mam ten sam problem, ok 0,5-1cm za dużo płynu i też po próbach ze strzykawką i igłą
stwierdziłem, że się nie da.
Jak sobie z tym poradziłes? Jakiś cienki wężyk da się tam wepchnąć? :)


Cienki wężyk akwarystyczny ze sklepu zoologicznego plus większa strzykawka, bodajże 100 ml, ściągnęło się bez problemu.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 15:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez fade » 5 cze 2014, 08:02

Witam serdecznie, to mój pierwszy post ale czytam Was często. Do tej pory wystarczało poszukać odpowiedzi ale aktualnie z jedną sprawą nie mogę sobie poradzić – oczywiście skrzypienie kierownicy w mojej pięknej Mazdzie. Objawy czyli – dźwięki jak przy otwieraniu starej szafy – pojawiają się tylko i wyłącznie przy wyższej temperaturze. Wykluczyłem zawieszenie, łożyska amortyzatorów, wielowpust przesmarowany. Dźwięk ewidentnie "wydobywa" się z okolic obudowy pod kierownicą.
Może macie wiedzę co mnie tak irytuje, proszę o info.
Problem dotyczy GG z 2004 roku
Marek
fade
 

Postprzez rymko » 5 cze 2014, 15:34

Oklej zatrzaski plastików obudowy kierownicy miękką taśmą tapicerską – możesz kupić w sklepach motoryzacyjnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 13:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez fade » 5 cze 2014, 18:37

Thx,ale chyba to nie to, "dół" obudowy dzisiaj zdjęty, gdy wzrosła tem. skrzypi jak zawsze. Podejrzewam jakąś sprężynę ..?
fade
 

Postprzez andryjan » 5 cze 2014, 21:47

Potwierdzam. U mnie też czasem i tylko przy wyższych temperaturach poskrzypi trochę dość wysokim dźwiękiem podczas skręcania. Nadal nie mamy recepty na to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 17:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez scorpion607 » 8 wrz 2014, 09:35

Czy u kolegów którzy dolali płynu do wspomagania problem ustąpił?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2014, 20:34
Posty: 37
Skąd: Kraków/Niepołomice
Auto: Mazda 6 2.0 GG 2002 benzyniak

Postprzez CLAU » 8 wrz 2014, 12:05

U mnie zaskrzypi jak jest ciepło, ale winowajcą jest plastikowa obudowa kierownicy – po jej zdjęciu nie skrzypi. Po założeniu skrzypi.
Skrzypi na plastiku przy wycięciu – półkolu na wałek kierownicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez scorpion607 » 8 wrz 2014, 12:41

Nie da się tego czymś przesmarować lub odgrodzić żeby nie skrzypiało?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2014, 20:34
Posty: 37
Skąd: Kraków/Niepołomice
Auto: Mazda 6 2.0 GG 2002 benzyniak

Postprzez CLAU » 8 wrz 2014, 13:16

Można, ja po prostu to rozkręciłem dwa razy i skręciłem i już nie skrzypi, widocznie lepiej się ułożyło.
Można też dać wazeliny technicznej w to miejsce i powinno pomóc jeszcze lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6