Drgania nadwozia

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Yapa » 4 gru 2008, 23:27

wujek_loki19 napisał(a):dzięki wielkie ale nie skorzystam

otwórz nowy wątek w odpowiednim do tego dziale, po dokładnym przejrzeniu zasobów forum. Zaoszczędzisz innym czasu, sam się czegoś dowiesz. pozdrawiam :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez wujek_loki19 » 4 gru 2008, 23:29

dzięki wielkie
Kamil22
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:01
Posty: 29
Skąd: bath uk
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez marcin486 » 25 sty 2010, 22:56

witam,

mam mazde 6 2.0 diesel 121 KM 2004 z przebiegiem 121 KM. na 99% przebieg oryginalny.

od jakis dwóch miesięcy pojawił się dosyć uciążliwy problem.
Na biegu jałowym samochód wpada w wibrację, które najbardziej przenoszone są na kierownice, szybę no i po części na całą karoserię.

Gałka od zmiany biegów oraz podłokietnik nie wpada w drgania.

Po dodatniu odrobiny gazu drgania ustępują. Nie wystepują również podczas przyspieszania a jedynie na biegu jałowym podczas postoju.

Na początku myślalem ze moze 2M ale z tego co czytalem na forum to jej objawy wystepuja przy przyspieszaniu.

Moze to wtryski ?
Czy ktos moze mi doradzic co to moze byc i czym zajac sie na poczatek aby ten problem rozwiazac?

Nie znalazlem dokladnie opisanych takich problemow – jezeli sie myle to przepraszam za powielanie tematu.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 20:38
Posty: 17
Skąd: warszawa
Auto: mazda 6, 2.0 diesel 2004r.

Postprzez Yapa » 25 sty 2010, 23:23

poduszka silnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Blase » 25 sty 2010, 23:24

Poduszki silnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez krzych » 25 sty 2010, 23:26

A jesli drgania sa rowniez pozniej podczas jazdy, ale o wiele mniejsze? I zaczelo sie to w mrozy? Tez poduszka/ki?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez daniel2505 » 25 sty 2010, 23:29

Witam w klubie <lol> Od dawna mnie to strasznie wkurza. Objawy ustały trochę po zamontowaniu powerboxa który właśnie trochę podniósł obroty biegu jałowego. U mnie występuje dodatkowo drżenie nadwozia przy ruszniu. Sprzęgło i koło 2M wymieniłem ale poprawa jest niewielka. Myślę że jedynym co jeszcze pozostało są poduszki silnika ale chyba na razie odpuszczę sobię wymianę. Ponizej kilka wątków w których wołałem o pomoc, bez większego skutku, więc raczej nie spodziewaj sie wiele po swoim wątku.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=69114
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=140
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=#1602840
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez P.P » 25 sty 2010, 23:54

Też mam taki problem na biegu jałowym, może to być cos związane z mrozem na dworze ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 15:09
Posty: 61
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6

Postprzez Yapa » 26 sty 2010, 00:04

krzych napisał(a):A jesli drgania sa rowniez pozniej podczas jazdy, ale o wiele mniejsze? I zaczelo sie to w mrozy? Tez poduszka/ki?

koło 2m?
+ poduszka? <lol>
a że w mrozy, to trudno? :P ;)
uszkodzona poduszka silnika to częste następstwo padającego 2m...
ja sam jutro swoją obejrzę
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez marcin486 » 26 sty 2010, 09:47

odnosnie mrozow to drgania zaczely sie zanim one byly takze raczej to odpada.


a czy ktos moze podpowiedziec jaka to moze byc poduszka? z tego co sie orientuje to jest ich kilka.

tak jak napisalem wczesniej galka od skrzyni nie wpada w drgania wiec z ta jest wszystko ok :)

najwieksze dgrania sa na kierownicy, drzwiach, konsoli srodkowej i szybie przedniej.

jakby jeszcze ktos jakies przykladowe ceny napisal + koszt wymiany to juz wogole bylbym szczesliwy :)

dziekuje wszystkim za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 20:38
Posty: 17
Skąd: warszawa
Auto: mazda 6, 2.0 diesel 2004r.

Postprzez Enduro » 26 sty 2010, 12:55

dzisiaj pojawil sie u mnie podobny problem
po tym jak lekko przymusowo wyjechalem prawie bak do zera
az auto zaczelo mi lekko przerywac i raz zgaslo...ale dojechalem do stacji
i je dotankowalemsilnik chodzi dalej okay,ale
na wolnych obrotach mocniej niz uprzednio auto drzy...
wyczuwalne to jest szczegolnie na kierownicy,
a po podniesieniu obrotow do ok. 900-1000 problem znika!
´obecna temp. na dworze to -12St.C´
teraz bede obserwowal problem i szukal przyczyny
a wam proponuje zaczekac z wymianami poduszek,
bo moje sa na 100% okay!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez stefan81 » 26 sty 2010, 13:06

U mnie jest to samo, przyczyną moze być poduszka silnika od strony rozrządu, jest olejowa. Pewnie olej zgęstniał.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2009, 20:28
Posty: 4
Skąd: Łochów ,mazowieckie.
Auto: MAZDA 6 DIESEL 02

Postprzez marcin486 » 26 sty 2010, 17:31

Enduro jezeli uda cos ci sie znalezc to nie zapomnij podzielic sie przyczyna :)

jesli chodzi o mrozy to w moim przypadku raczej jest to wina juz samej poduszki a nie z powodu zbyt niskich temperatur. u mnie objawy zaczely sie jakos w okolicy listopada a wtedy jeszcze cieplo bylo.

korzystajac z okazji podpytam Was o poduszki firmy Tedgum ? czy ktos z Was korzystal juz moze albo ma jakies zdanie na temat jakos tych poduszek?

dzisiaj pytal o te poduszki w tej firmie i dostalem informacje ze wszystkie sie sprzedaly i dopiero w marcu beda dostepne.

pozdrawiam
Marcin
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 20:38
Posty: 17
Skąd: warszawa
Auto: mazda 6, 2.0 diesel 2004r.

Postprzez daniel2505 » 26 sty 2010, 19:21

Enduro napisał(a):teraz bede obserwowal problem i szukal przyczyny


No to jest światelłko w tunelu :D
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez marcin486 » 26 sty 2010, 20:04

Panowie tak myslalem i przyszlo mi do glowy ze moze to wtryski ?

moze jakas kalibracja rozwiazala by problem ? :)

Enduro jak u Ciebie z wtryskami ?

w najblizszym czasie postaram sie zalac forte i moze to troszke poprawi te drgania.

aha jeszcze jedno mi sie przypomnialo ale raczej to nie ma nic wspolnego :
czasami podczas jazdy, do srodka samochodu wlatauje zapach jakby ropy albo oleju, w kazdym razie wywietrzenie samochodu ppomaga i do nastepnej jazdy jest spokoj :) – to normalne u diesla ? – pierszy moj diesel stad pytanie :)
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 20:38
Posty: 17
Skąd: warszawa
Auto: mazda 6, 2.0 diesel 2004r.

Postprzez Enduro » 26 sty 2010, 20:11

marcin486 napisał(a):Panowie tak myslalem i przyszlo mi do glowy ze moze to wtryski ?
moze jakas kalibracja rozwiazala by problem ? :)
Enduro jak u Ciebie z wtryskami ?

to jest niewykluczone...
bo generalnie przy nieprawidłowym wtrysku mogą pojawić się wibracje,
bo to tak jak w zaprzęgu, jeden koń jest szybszy i przy tam mocniejszy!
a u mnie z wtryskami wszystko okay!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 26 sty 2010, 22:54

Enduro napisał(a):a wam proponuje zaczekac z wymianami poduszek,
bo moje sa na 100% okay!

skąd ta pewność?
W moim autku 3 mechaników upierało się, że poduszki są na 100% ok, a tylko jeden Jaksa wykręcił olejówkę i pokazał że jest zepsuta
Straciłem kupę czasu na inne teorie spiskowe.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez kamyk_22 » 26 sty 2010, 23:23

Witam wszystkich czytam te wszystkie opinie na ten temat ponieważ od niedawna mam to samo na luzie na postoju autko trzęsie się najbardziej tylna klapa tak jak by te obroty były za niskie cały czas pewny byłem ze to przez te mrozy bo temp. wieczorem dochodzi nawet do -25 ale nawet jak samochód jest rozgrzany dalej sie trzęsie i wkońcu nie wiem czy to jet te 2M czy jednak te poduszki :| pomocy
Mazda 6 TS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2010, 23:06
Posty: 14
Skąd: Łęczna woj. Lubelskie
Auto: Mazda 6 TS 2,0 DI.136KM

Postprzez magicadm » 26 sty 2010, 23:33

kamyk_22 napisał(a):czy jednak te poduszki pomocy

Demontaż i sprawdzenie olejówki to max 30 minut.
Samo się nie zrobi ;)



....2M to inny wymiar kosztów
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez krzych » 27 sty 2010, 00:17

Yapa napisał(a):koło 2m?
+ poduszka? łoł
a że w mrozy, to trudno? język oczko
uszkodzona poduszka silnika to częste następstwo padającego 2m...
ja sam jutro swoją obejrzę

Potrafisz czlowieka wystraszyc ;P. Kolo 2m to moze i faktycznie za jakis czas do wymiany, ale wolalbym zeby nie w komplecie z poduszkami... (choc podobno u mnie chechła sprzeglo a nie 2M wiec juz sam nie wiem... tak czy siak to komplet niby...)

Enduro napisał(a):a po podniesieniu obrotow do ok. 900-1000 problem znika!

Dokladnie to samo masz. Przy czym u mnie jak jestem na zewnatrz (-20 stopni) to sie trzesie (moze z zimna? :P), a jak wjade do garazu to mija minuta i juz sie w ogole przestaje trzasc... bezsens jakis...

stefan81 napisał(a):U mnie jest to samo, przyczyną moze być poduszka silnika od strony rozrządu, jest olejowa. Pewnie olej zgęstniał.

To moja musialaby sie nagrzewac w minute, moze max trzy (nie licze). Troche chyba za szybko... Skrzynia mimo bliskosci silnika nagrzewa sie o wiele wolniej.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6