Tydzień temu wymieniłem akumulator w Mazdzie 6 (diesel 2.0 z 2003). Od tego czasu na konsoli środkowej nie działa żaden przycisk, tzn. dimmer, clock, info i ten od temperatury na zewnątrz. Wciskam i po naciśnięciu nie ma jakiejkolwiek reakcji, czyli nie zmieniając się funkcje wyświetlania, nie zmienia się moc wyświetlania, zegar, itd. Co zrobić?
Czytałem tutaj o resecie komputera, ale są rożne instrukcje co do jego przebiegu (jedni piszą żeby odłączyć +, inni –, a jeszcze inni że cały akumulator).
Z góry dziękuje za pomoc
Komputer nie reaguje na przyciski po zmianie akumulatora
Strona 1 z 1
albo odkrec klamy akumulatora i zewrzyj ja na jakis czas np przez noc
ALE bez akumulatora, absolutnie!
pozdr.
E.
ALE bez akumulatora, absolutnie!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
kamdz napisał(a):Czytałem tutaj o resecie komputera, ale są rożne instrukcje co do jego przebiegu (jedni piszą żeby odłączyć +, inni –, a jeszcze inni że cały akumulator).
Odłączasz najpierw "–", później "+". Nie radzę zwierać klem, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo uszkodzenia elektroniki (to tak jakbyś najpierw odłączył "+" i położył na masie).
Reset, tak jak proponuje syberek1, może w tym przypadku pomóc, być może niezbyt pewnie przyłączałeś klemy (iskrzenie), stąd ten problem.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
czyli odłączam cały akumulator w kolejności –, potem + i trzymam 30sek hamulec? Robić to na włączonym silniku czy wyłączonym? Dodam że zmieniając akumulator robiłem to na włączonym (może to jest przyczyna?).
-
kamdz
kamdz napisał(a):Robić to na włączonym silniku czy wyłączonym?
Wydaje mi się, że raczej na wyłączonym robi się takie rzeczy zawsze. Przynajmniej ja bym nie ryzykował,
a ryzyko jest takie, że jak na wyłączonym zewrzesz przypadkowo klemy (oczywiście bez akumulatora) to raczej się nic nie stanie, a jak na załączonym, to robisz zwarcie na alternatorze i cholera wie co się może jeszcze stać.
- Od: 16 wrz 2009, 09:30
- Posty: 171
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM
Hehe, dobre, na wlaczonym silniku Jestes hardkorem!
W zyciu nie grzeb przy elektryce z tak duzymi pradami podczas jej pracy. Juz pomijam fakt ze Ciebie moze kopnac calkiem solidnie, ale i samochodowi mozesz krzywde w taki smieszny sposob zrobic. Akumulator mimo tego, ze alternator pracuje, nadal jest w obwodzie i albo sie laduje, albo uzupelnia moc w zaleznosci od stanu ukladu. _ZAWSZE_ na wylaczonym silniku jak rowniez odbiornikach wszelakich – swiatla, radio, etc. Chyba ze jestes bogaty...
PS. I zadnego zwierania klem. Jak szanuej wiedze Enduro tak tutaj trzeba BARDZO ostroznie. Moznaby po kilkudziesieciu minutach pozbyc sie w taki sposob ladunkow, ale nie ma gwarancji, ze nawet po takim czasie cos nie zostanie uszkodzone. Zostales ostrzezony. (a rozladowanie wlasnie hamulec powoduje)
W zyciu nie grzeb przy elektryce z tak duzymi pradami podczas jej pracy. Juz pomijam fakt ze Ciebie moze kopnac calkiem solidnie, ale i samochodowi mozesz krzywde w taki smieszny sposob zrobic. Akumulator mimo tego, ze alternator pracuje, nadal jest w obwodzie i albo sie laduje, albo uzupelnia moc w zaleznosci od stanu ukladu. _ZAWSZE_ na wylaczonym silniku jak rowniez odbiornikach wszelakich – swiatla, radio, etc. Chyba ze jestes bogaty...
PS. I zadnego zwierania klem. Jak szanuej wiedze Enduro tak tutaj trzeba BARDZO ostroznie. Moznaby po kilkudziesieciu minutach pozbyc sie w taki sposob ladunkow, ale nie ma gwarancji, ze nawet po takim czasie cos nie zostanie uszkodzone. Zostales ostrzezony. (a rozladowanie wlasnie hamulec powoduje)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
kamdz napisał(a):Dodam że zmieniając akumulator robiłem to na włączonym (może to jest przyczyna?).
to karygodny wyczyn!!! absolutnie!
przez takie cos mozesz na maxa skopac np. kompa!
sorry, ale tylko dwa razy slyszalem o takim podobnym wyczynie:
ten pierwszy to mial miejsce pod Stalingradem
a w drugim, blizszy czasowo,
sprawil wlascicielowi rachunek na ok.1000euro i to we fiacie!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):sprawil wlascicielowi rachunek na ok.1000euro i to we fiacie!
Wow! To sie kolega ucieszyl z "taniego samochodu" Wspolczuje.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Enduro napisał(a):sprawil wlascicielowi rachunek na ok.1000euro i to we fiacie!
Wow! To sie kolega ucieszyl z "taniego samochodu" Wspolczuje.
no,...choć bardziej kuła go jego własna głupota,
bo to tak po chłopsku, jakby konia wypżęgać, jak zestaw jeszcze jedzie....
prawie!
podr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6