Komputer nie reaguje na przyciski po zmianie akumulatora

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kamdz » 11 sty 2010, 17:15

Tydzień temu wymieniłem akumulator w Mazdzie 6 (diesel 2.0 z 2003). Od tego czasu na konsoli środkowej nie działa żaden przycisk, tzn. dimmer, clock, info i ten od temperatury na zewnątrz. Wciskam i po naciśnięciu nie ma jakiejkolwiek reakcji, czyli nie zmieniając się funkcje wyświetlania, nie zmienia się moc wyświetlania, zegar, itd. Co zrobić?

Czytałem tutaj o resecie komputera, ale są rożne instrukcje co do jego przebiegu (jedni piszą żeby odłączyć +, inni –, a jeszcze inni że cały akumulator).

Z góry dziękuje za pomoc
kamdz
 

Postprzez syberek1 » 11 sty 2010, 18:48

odłącz minus i trzymaj hamulec 30 sek.
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez Enduro » 11 sty 2010, 19:07

albo odkrec klamy akumulatora i zewrzyj ja na jakis czas np przez noc
ALE bez akumulatora, absolutnie!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pawko_6 » 11 sty 2010, 21:34

kamdz napisał(a):Czytałem tutaj o resecie komputera, ale są rożne instrukcje co do jego przebiegu (jedni piszą żeby odłączyć +, inni –, a jeszcze inni że cały akumulator).

Odłączasz najpierw "–", później "+". Nie radzę zwierać klem, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo uszkodzenia elektroniki (to tak jakbyś najpierw odłączył "+" i położył na masie).
Reset, tak jak proponuje syberek1, może w tym przypadku pomóc, być może niezbyt pewnie przyłączałeś klemy (iskrzenie), stąd ten problem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez kamdz » 14 sty 2010, 16:16

czyli odłączam cały akumulator w kolejności –, potem + i trzymam 30sek hamulec? Robić to na włączonym silniku czy wyłączonym? Dodam że zmieniając akumulator robiłem to na włączonym (może to jest przyczyna?).
kamdz
 

Postprzez Tobo » 14 sty 2010, 16:23

kamdz napisał(a):Robić to na włączonym silniku czy wyłączonym?

Wydaje mi się, że raczej na wyłączonym robi się takie rzeczy zawsze. Przynajmniej ja bym nie ryzykował,
a ryzyko jest takie, że jak na wyłączonym zewrzesz przypadkowo klemy (oczywiście bez akumulatora) to raczej się nic nie stanie, a jak na załączonym, to robisz zwarcie na alternatorze i cholera wie co się może jeszcze stać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 16:59

Hehe, dobre, na wlaczonym silniku :D Jestes hardkorem! :D

W zyciu nie grzeb przy elektryce z tak duzymi pradami podczas jej pracy. Juz pomijam fakt ze Ciebie moze kopnac calkiem solidnie, ale i samochodowi mozesz krzywde w taki smieszny sposob zrobic. Akumulator mimo tego, ze alternator pracuje, nadal jest w obwodzie i albo sie laduje, albo uzupelnia moc w zaleznosci od stanu ukladu. _ZAWSZE_ na wylaczonym silniku jak rowniez odbiornikach wszelakich – swiatla, radio, etc. Chyba ze jestes bogaty...

PS. I zadnego zwierania klem. Jak szanuej wiedze Enduro tak tutaj trzeba BARDZO ostroznie. Moznaby po kilkudziesieciu minutach pozbyc sie w taki sposob ladunkow, ale nie ma gwarancji, ze nawet po takim czasie cos nie zostanie uszkodzone. Zostales ostrzezony. (a rozladowanie wlasnie hamulec powoduje)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 14 sty 2010, 17:06

kamdz napisał(a):Dodam że zmieniając akumulator robiłem to na włączonym (może to jest przyczyna?).

to karygodny wyczyn!!! absolutnie!
przez takie cos mozesz na maxa skopac np. kompa!
sorry, ale tylko dwa razy slyszalem o takim podobnym wyczynie:
ten pierwszy to mial miejsce pod Stalingradem
a w drugim, blizszy czasowo,
sprawil wlascicielowi rachunek na ok.1000euro i to we fiacie!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 17:08

Enduro napisał(a):sprawil wlascicielowi rachunek na ok.1000euro i to we fiacie!

Wow! To sie kolega ucieszyl z "taniego samochodu" :P Wspolczuje.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 14 sty 2010, 17:12

krzych napisał(a):
Enduro napisał(a):sprawil wlascicielowi rachunek na ok.1000euro i to we fiacie!

Wow! To sie kolega ucieszyl z "taniego samochodu" :P Wspolczuje.

no,...choć bardziej kuła go jego własna głupota,
bo to tak po chłopsku, jakby konia wypżęgać, jak zestaw jeszcze jedzie....
prawie!
podr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron