Brak wskazań prędkościomierza, dziwna praca obrotomierza
wampir88 napisał(a):myślisz że to może byc takie prozaiczne i po prostu wskazówka się ociera o tarczę?
tak...
pytanie jest tylko: dlaczego?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
wampir88 napisał(a):Hm... auto nie bite, kręcenie licznika raczej przez komputer . nie mam pojęcia.
jak nie wiesz, to nie pisz...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Oczywiście, że nie rozbierałem ale w długi weekend miałem dłuższą trasę do pokonania i zauważyłem, że w dolnych zakresach prędkości skoki wskazówki są mniejsze, wręcz przechodzą w płynną pracę, im większa prędkość tym skoki są większe (nawet do 10km/h) znajomy mechanik mówił o jakichś trybikach napędu wskazówki ale dla mnie to czarne coś tam. Z kolei przy wyładowanym akumulatorze (zegary szaleją) i standardowy skok wskazówek na maksa przebiegał płynnie, od 0 do 190 km/h ładny płynny ruch. Sugestie?
- Od: 4 wrz 2011, 16:58
- Posty: 19
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 1,8 2006 LPG Prins
Trochę odświeżę temat. Dzisiaj wykonałem testy obrotomierza, prędkościomierza, wskaźnika paliwa i temperatury (ukryte opcje trip komputera). Podczas testu wszystkie wskazówki działają poprawnie i płynnie jednak podczas jazdy prędkościomierz działa skokami (pisałem o tym wcześniej) a wskaźnik paliwa wskoczy na ok. 1/4 i się nie porusza (po przekęceniu kluczyka na ACC lekko dryga do tyłu i wskakuje na 1/4 – test TRIP pokazuje 10L), nie ważne ile tankuję ile jeżdżę. Zauważyłem, że po odłączeniu akumulatora wskazówka paliwa zmienia swoją pozycję (świeciła sie rezerwa, zatankowałem full, reset i wskoczyła na 1/4)
Wskazuje to może na pływak w baku? Lewa strona zegarów działa poprawnie, prawa nie, może Madzia miała jednostronny udar zegarów ...
Wskazuje to może na pływak w baku? Lewa strona zegarów działa poprawnie, prawa nie, może Madzia miała jednostronny udar zegarów ...
- Od: 4 wrz 2011, 16:58
- Posty: 19
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 1,8 2006 LPG Prins
Witam!!!
Czy ktoś już rozszyfrował problem z nie płynnymi ruchami wskazówki ( w moim przypadku obrotomierza i to nie zawsze)?? Tak jak kolega wyżej wykonałem test zegarów i wyżej wymieniona wskazówka obrotomierza porusza się normalnie. Więc w czym tkwi problem?
Czy ktoś już rozszyfrował problem z nie płynnymi ruchami wskazówki ( w moim przypadku obrotomierza i to nie zawsze)?? Tak jak kolega wyżej wykonałem test zegarów i wyżej wymieniona wskazówka obrotomierza porusza się normalnie. Więc w czym tkwi problem?
- Od: 26 lut 2012, 21:12
- Posty: 5
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda6; 2.0 CITD; 100 KW; 2003r.
Moze czujnik obrotow nawala albo problem z jakims zimnym lutem, sciezka na plytce zegarow. Nic innego nie przychodzi mi do glowy. Test moze byc wymuszany inna "droga" niz wskazania z komputera.
Najlepiej podpiac sprawne zegary i sprawdzic czy wszystko jest ok.
Najlepiej podpiac sprawne zegary i sprawdzic czy wszystko jest ok.
Witam Wszystkich jako nowy użytkownik.
Mam podobny problem jak koledzy.
Mianowicie w jednym liczniku wskaźnik obrotów i prędkości działał bez zarzutów ale wskazania poziomu paliwa i temperatury już nie. Wskazówka od temp nie raz wychylała mi się poza maxa a wskazania poziomu paliwa maksymalnie dochodziły do połowy mimo pełnego zbiornika.
Po zamontowaniu drugiego licznika (zakupiony od handlarza) wskaźnik prędkości i poziomu paliwa działają ok. Zaś wskaźnik obrotów do 1000 idzie skokowo a następnie płynnie. Dodatkowo przy włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na ON a także podczas gaszenia auta wskazówka od obrotów i temperatury dostają chwilowej delikatnej drgawki.
w tym drugim liczniku robiłem test liczników. Paliwa wychylił się do końca i wrócił do połowy, prędkości do końca i wrócił do wskazania 60km/h, obrotów wychylił się poza skalę i wrócił do połowy i temp. delikatnie wychylił się poza skalę i wrócił do połowy.
Pytanie czy jest jakaś możliwość aby uzdrowić pierwszy licznik lub w drugim wyeliminować te chwilowe drgania wskazówek.
P.S. po zmianie licznika ( gdy miałem pełny zbiornik ) na elektronicznym wyświetlaczu pojawiły mi się 4 kreski ("----") przy wskazaniu na ile km mam jeszcze paliwa w baku. czy to normalne czy może coś trzeba zrobić żeby znów pokazywało na ile km mam jeszcze paliwa.
Mam nadzieję, że to co wyżej napisałem jest zrozumiałe
Liczę na pomoc
Mam podobny problem jak koledzy.
Mianowicie w jednym liczniku wskaźnik obrotów i prędkości działał bez zarzutów ale wskazania poziomu paliwa i temperatury już nie. Wskazówka od temp nie raz wychylała mi się poza maxa a wskazania poziomu paliwa maksymalnie dochodziły do połowy mimo pełnego zbiornika.
Po zamontowaniu drugiego licznika (zakupiony od handlarza) wskaźnik prędkości i poziomu paliwa działają ok. Zaś wskaźnik obrotów do 1000 idzie skokowo a następnie płynnie. Dodatkowo przy włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na ON a także podczas gaszenia auta wskazówka od obrotów i temperatury dostają chwilowej delikatnej drgawki.
w tym drugim liczniku robiłem test liczników. Paliwa wychylił się do końca i wrócił do połowy, prędkości do końca i wrócił do wskazania 60km/h, obrotów wychylił się poza skalę i wrócił do połowy i temp. delikatnie wychylił się poza skalę i wrócił do połowy.
Pytanie czy jest jakaś możliwość aby uzdrowić pierwszy licznik lub w drugim wyeliminować te chwilowe drgania wskazówek.
P.S. po zmianie licznika ( gdy miałem pełny zbiornik ) na elektronicznym wyświetlaczu pojawiły mi się 4 kreski ("----") przy wskazaniu na ile km mam jeszcze paliwa w baku. czy to normalne czy może coś trzeba zrobić żeby znów pokazywało na ile km mam jeszcze paliwa.
Mam nadzieję, że to co wyżej napisałem jest zrozumiałe
Liczę na pomoc
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6