Strona 1 z 5

Zapalona kontrolka kontroli trakcji – zgasła po korekcie ciś

PostNapisane: 2 gru 2008, 20:07
przez jackdi
Po wymianie opon na zimowe podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka kontroli trakcji taka koloru żółtego auto na szynach. Zabrałem się za sprawdzanie czujników ABS bo tak wyczytałem na forum że może to być jedna z przyczyn, ale wpadłem na pomysł i sprawdziłem ciśnienie w kołach co się okazało za dużo miałem ciśnienia w oponach i po skasowaniu błędu zgasła. Kasowanie też zrobiłem intuicyjnie przekręciłem kluczyk z wciśniętym padałem hamulca i kilka razy podpąpowałem pedałem hamulca. Chyba zaoszczędzone pieniądze przeznaczę na zakup interfejsu do diagnozowania mazd.

Może to się komuś przyda pozdrawiam.

PostNapisane: 3 gru 2008, 10:27
przez magicadm
jackdi napisał(a):wpadłem na pomysł i sprawdziłem ciśnienie w kołach co się okazało za dużo miałem ciśnienia w oponach i po skasowaniu błędu zgasła.

Możesz dokładnie napisać co to za model i czy ma czujniki ciśnienia?

PostNapisane: 3 gru 2008, 12:31
przez Maciek 251
Ja miałem/mam podobnie, rano uruchamiam silnik i jade do roboty, żadna kontrolka nie świeci, po jakichś 5min zapala się kontrola trakcji i już nie gaśnie. Po robocie odpalam auto kontrolka świeci przez około 2 min i gaśnie, zdarza mi się to wtedy gdy na zewnątrz jest tem. około 2 st. C w wyższych i niższych tem. nic się nie dzieje.... jakieś pomysły ?? :|

PostNapisane: 3 gru 2008, 12:34
przez magicadm
Maciek 251 napisał(a):jakieś pomysły

Wilgoć w złączach, zimny lut i wiele innych.
Odczytaj DTC

PostNapisane: 4 gru 2008, 08:27
przez gstr
jackdi napisał(a):sprawdziłem ciśnienie w kołach co się okazało za dużo miałem ciśnienia w oponach i po skasowaniu błędu zgasła


Wydaje mi się, że to ma sens jak była spora różnica ciśnień... Wtedy koła miały nieco inną średnicę, ciekawe, że aż na tyle, żeby DSC reagowało...

PostNapisane: 4 gru 2008, 09:29
przez magicadm
gstr napisał(a):Wtedy koła miały nieco inną średnicę, ciekawe, że aż na tyle, żeby DSC reagowało...

Ale guma obwodu nie zmieni :)

PostNapisane: 4 gru 2008, 13:41
przez gstr
magicadm napisał(a):Ale guma obwodu nie zmieni


Minimalnie na pewno zmieni. Pytanie, czy to minimalnie ma jakieś znaczenie... Wyglądałoby na to, że tak – co szczerze mnie dziwi – ale innego uzasadnienia nie widzę.

Chociaż.... jak mało powietrza to inna też będzie przyczepność kół. Może to?

PostNapisane: 4 gru 2008, 14:24
przez magicadm
gstr napisał(a):Chociaż.... jak mało powietrza to inna też będzie przyczepność kół. Może to?

Ja to brałbym pod uwagę w przypadku obecności czujników ciśnienia

Kontrolka kontroli trakcji

PostNapisane: 4 lis 2009, 22:07
przez MI$
Taki żółty samochodzik w "poślizgu" ;)

Początkowo zapalała się przy ostrym skręceniu kół w lewo (np. podczas zawracania czy skrętu ). Tylko w lewo! W prawo nic takiego nie występowało. Wystarczyło zgasić auto, zapalić i kontrolka się nie świeciła do pierwszego skrętu w lewo.
Po jakimś czasie zaczęła świecić cały czas. I tak do dziś. Zapala się przy odpaleniu i już nie gaśnie.

Czujniki obrotu koła (nie pamiętam czy tak dokładnie się nazywają ) są czyste i sprawne.

Czy ktoś się już z tym spotkał ?

PostNapisane: 5 lis 2009, 01:28
przez michu200
Szukanie nie boli !
To może być jedną z przyczyn z mojego doświadczenia w 75% czujnik kąta skrętu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a+skr%EAtu

PostNapisane: 5 lis 2009, 08:12
przez Myjk
MI$ napisał(a):Czujniki obrotu koła (nie pamiętam czy tak dokładnie się nazywają ) są czyste i sprawne.

Skąd wiesz? :P

PS Podpinałeś się pod komputer?

PostNapisane: 5 lis 2009, 08:20
przez MI$
Dzięki Michu.
Podejrzewałem że jest jeszcze jakiś czujnik ale jak się nie wie czego się szuka to ze znalezieniem problem ;)

Myjk napisał(a):PS Podpinałeś się pod komputer?


Podpinałem. Wykasowaliśmy wszystkie błędy i zanim wyjechałem z garażu kontrolki znów się zapaliły. Komputer pokazał błąd komunikacji lub uszkodzenie czujnika obrotu kołą. Podpieliśmy inny na chwile i dalej to samo – czyli czujnik jest OK (ta zębatka z której czujnik odczytuje obroty też jest czysta )

Kontrolka "samochodzik" na desce

PostNapisane: 19 lis 2009, 08:20
przez zenon
Na desce świeci się "samochodzik"

Czy da się coś sprawdzić/wykluczyc domowym sposobem zanim pojadę do serwisu?
Może już ktoś miał taki problmem?

PostNapisane: 19 lis 2009, 08:26
przez MI$

PostNapisane: 19 lis 2009, 14:33
przez szylu
ja mam takie pytanie.

otoz po wpadnieciu w poslizg pojawia sie zasiwecona dioda. i zeby ja zgasic trzeba jechac do serwisu. czy za kazdym razem jak wpade w poslizg bede musial tam sie udawac by skasowac to??

czy moze jest cos nie tak z tym ze sie zapala i nie zgasnie...

Re: Kontrolka "samochodzik" na desce

PostNapisane: 20 lis 2009, 08:31
przez MazdaLublin
zenon napisał(a):Na desce świeci się "samochodzik"

Czy da się coś sprawdzić/wykluczyc domowym sposobem zanim pojadę do serwisu?
Może już ktoś miał taki problmem?


kolego prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik skrętu – jest on między przełącznikami świateł i wycieraczek

Obrazek

PostNapisane: 21 lis 2009, 00:27
przez michu200
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... a+skr%EAtu
Człowiek pisze a co niektórzy czytają bez zrozumienia(bez obrazy) Jak to bywa z elektroniką-zimne luty szczególnie na fotodiodach, wystarczy je poprawić i po kłopocie. Czy to aż takie skomplikowane ? Po co zadawać te same pytania jak odpowiedzi już są lub ma się zero umiejętności manualnych.

Re: Kontrolka kontroli trakcji

PostNapisane: 6 gru 2010, 09:39
przez przemow
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu związanego z czujnikiem kąta skrętu więc podłączam się do starego. Czy ktoś mógłby wrzucić choć jedno zdjęcie tego czujnika bo nie wiem czego szukać a mam z nim problem.

Re: Kontrolka kontroli trakcji

PostNapisane: 6 gru 2010, 10:05
przez aros87
ja ostatnio poprawialem luty w nim bo tez mi swiecila kontrolka trakcji i pomoglo. Nie mam niestety zxdjec:( Ale jak rozkrecisz kolumne to napewno znajdziesz ten czujnik, jest to takie czarne pudeleczko zapinane na zatrzaski z gory kolumny pomiedzy manetkami. Napewno znajdziesz!

Re: Kontrolka kontroli trakcji

PostNapisane: 6 gru 2010, 10:14
przez przemow
Dzięki za odpowiedź. Czy trzeba rozkręcać kolumnę czy tylko te plastiki, które osłaniają kolumnę. Czy ten czujnik jest na górze czy na dole? Czy to lutowanie jest ekstremalnym zadaniem czy w miarę prostym?