Demontaż alternatora i wymiana jego łożysk

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez m@riusz39 » 7 gru 2015, 09:27

Zamiast "czyt czyt" jest raczej "jęczenie" – i na słuch wychodzi że to z alternatora.
Bardziej mnie niepokoją te trzeszczenia czy pukania, szczególnie na zimnym silniku, później są coraz rzadsze.
Wydaje mi się że to gdzieś obok lub nad alternatorem, co to może być.
A SCV może takie dźwięki wydawać, on jest zamontowany nad alternatorem?
Jadę dzisiaj do mechanika z alternatorem – ale to trzeszczenie to mu nie pokaże, jak się zagrzeje to jest cisza!


Jestem po wizycie u mechanika, troszkę mnie wystraszył – po osłuchaniu silnika za pomocą stetoskopu, twierdzi że alternator jest cichy, szumi inne łożysko. To pod czarną pokrywą nad alternatorem, ale niestety nie wiem co tam jest.
Napinacz od rozrządu jest przecież niżej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Zbyk » 8 gru 2015, 11:08

To pompa, a pukanie może być od sprzęgła kłowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez m@riusz39 » 8 gru 2015, 13:46

Uf, jednak sprzęgiełko od alternatora. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Sebi77 » 14 sty 2016, 08:37

Witam
Mam problem z przykręceniem alternatora, dwie śruby wsadzone w otwory tylko nie mogę załapać na gwincie, czy macie może jakiś patent jak je załapać?
Wczoraj spędziłem parę godzin i <dupa>

Dopisano 15 sty 2016, 07:14:

Wszystko się wyjaśniło, dałem alternator do naprawy (zakład zajmuje się naprawą alternatorów) i panowie skręcili mi alternator z mm przesunięciem dlatego nie mogłem załapać śrub.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2015, 14:52
Posty: 35 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0, 121 Km, 2004

Postprzez Pioteq25 » 1 wrz 2016, 19:17

Mam pytanie do tych, co już wymieniali sprzęgiełko w alternatorze, czy wirnik można zablokować kluczem w środku sprzęgła?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez skynet7 » 1 wrz 2016, 22:01

Niestety nie da się w modelu RF5C tylko pneumatem. Ja go wymontowalem i poszedłem do mechanika poprosić żeby mi odkrecil. Chyba że masz pneumata to możesz go odkręcić jakoś obkrecic pod maską sprzegielkiem do góry i wtedy sprubowac. Ale zablokować się nie da. Tam jest tylko otworek na szpiczasty trzpień jak do sciagaczki łożysk.
Początkujący
 
Od: 13 maja 2014, 14:58
Posty: 16
Auto: Mazda6 Sport Wagon, 2.5L 192km
Rok 11-2015

Postprzez Pioteq25 » 2 wrz 2016, 06:52

Dzięki za informacje.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pioteq25 » 3 wrz 2016, 13:17

Sprzęgło ma lewy gwint?
edit: prawy
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6