Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)
Witam wszystkich mieszkam w Anglii i mam małe pytanko odnośnie kontrolki silnika – właśnie ona zapala mi się podczas jazdy czasami jak przejadę 2km a czasami jak 40 km i właśnie zdecydowałem się podjechać do warsztatu i podłączyli mi samochód pod komputer i stwierdzili ze mam do wymiany czujnik silnika którego koszt jest 170 Funtów –załamałem się. No więc czy ktoś wie o który czujnik może tu chodzić gdzie on się znajduje czy da rade go naprawić jakoś(przypominam ze w angielscy mechanicy rzadko naprawiają tylko wszystko chcą wymienić) a jak nie to czy mogę jeździć na tej zapalonej kontrolce mechanik angielski powiedział ze tak a do polski mam 2000 km. No i właśnie w naszym ukochanym kraju chciałem naprawić bo my Polacy wszystko potrafimy. Proszę jakieś podpowiedzi mam mazde 6 2003 rok 2.0 benzyna. Pozdr
Kamil22
- Od: 28 lis 2008, 00:01
- Posty: 29
- Skąd: bath uk
- Auto: Mazda 6 2.0
Witam,
Jakieś pół roku temu pojawiły mi się kontrolki silnika (check engine) i system kontroli trakcji (TCS/DSC), innych objawów nie ma, ale kontrolki działają już mi na nerwy.
Zapalają się losowo, ale przez większość czasu się świecą. Samochód potrafi jeździć bez zapalonych kontrolek przez tydzień, a przy kolejnym przekręceniu stacyjki znów się zapalą. Raz mi się zdarzyło, że zapaliły się w czasie jazdy (zgasły po paru dniach), ale w większości przypadków zapalają się przy przekręceniu stacyjki (bez odpalania). Po odpięciu akumulatora gasną i jakiś czas się nie świecą. Byłem w 3 ASO – DYGA, DOBOSZ i PROMOTO. W 2 zapłaciłem łącznie ponad 500 zł WDS i naprawa . Na kłótnie już nie miałem ochoty. W Promoto nie umieli nawet nawiązać komunikacji z komputerem. Zrezygnowałem na 2 miesiące. Wczoraj kolega podpiął mi mazdę pod Boshowski system – pokazuje kod błędu C1119 – wartość rzeczywista momentu silnika. Kolega stawia, że może to być pompa absu, ale wolę się upewnić. Byłbym wdzięczny za pomoc.[/b]
Jakieś pół roku temu pojawiły mi się kontrolki silnika (check engine) i system kontroli trakcji (TCS/DSC), innych objawów nie ma, ale kontrolki działają już mi na nerwy.
Zapalają się losowo, ale przez większość czasu się świecą. Samochód potrafi jeździć bez zapalonych kontrolek przez tydzień, a przy kolejnym przekręceniu stacyjki znów się zapalą. Raz mi się zdarzyło, że zapaliły się w czasie jazdy (zgasły po paru dniach), ale w większości przypadków zapalają się przy przekręceniu stacyjki (bez odpalania). Po odpięciu akumulatora gasną i jakiś czas się nie świecą. Byłem w 3 ASO – DYGA, DOBOSZ i PROMOTO. W 2 zapłaciłem łącznie ponad 500 zł WDS i naprawa . Na kłótnie już nie miałem ochoty. W Promoto nie umieli nawet nawiązać komunikacji z komputerem. Zrezygnowałem na 2 miesiące. Wczoraj kolega podpiął mi mazdę pod Boshowski system – pokazuje kod błędu C1119 – wartość rzeczywista momentu silnika. Kolega stawia, że może to być pompa absu, ale wolę się upewnić. Byłbym wdzięczny za pomoc.[/b]
Ostatnio edytowano 18 lut 2014, 20:48 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Edycja tematu
Powód: Edycja tematu
- Od: 6 cze 2009, 22:43
- Posty: 4
- Skąd: Sosnowiec / Bytom
- Auto: Mazga 6 GY 136KM Diesel 2004r
laq napisał(a):pokazuje kod błędu C1119
C1119- brak prawidlowej komunikacji pomiedzy modulem ABS/TCS/DSC a sterownikiem PCM a dokladniej zadanie redukcji momentu obrotowego silnika- bledny wg KTS Boscha, wg IDS przerwa w skrzynce TCS. Albo jest zly styk na przewodach , lub sa gdzies nadlamane
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
cze!
miałem ten sam błąd oraz zapalające się i gasnące kontrolki, opadający [ups ] prędkościomierz i obrotomierz normalnie choinka .
Zaliczyłem wiele wizyt u elektromechaników ,mnóstwo straconych nerwów oraz kasy....
dopiero " pan Henio" znalazł zwarcie na uzwojeniu alternatora.
Wymiana na nowy pomogła
miałem ten sam błąd oraz zapalające się i gasnące kontrolki, opadający [ups ] prędkościomierz i obrotomierz normalnie choinka .
Zaliczyłem wiele wizyt u elektromechaników ,mnóstwo straconych nerwów oraz kasy....
dopiero " pan Henio" znalazł zwarcie na uzwojeniu alternatora.
Wymiana na nowy pomogła
- Od: 30 maja 2009, 18:04
- Posty: 11
- Skąd: LUBUSKIE
- Auto: M6 Sport Wagon 2.0 CDTI 136KM
M6 KIREI GH 2.2 163km
M6 GJ 2.5 192KM
Mam to samo. Byłem dziś u mechanika, podpięli pod kompa i wykazało P0401 " Recylkulacja spalin za mała ilość i C1119 Wartość rzeczywista momentu silnika błedny", jutro z rana zaczynam od EGR i się zobaczy.
- Od: 26 lip 2009, 13:41
- Posty: 8
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: Mazda 6 KOMBI 2.0 136KM, 2004
witam, stalem sie szczesliwym posiadaczem 6-tki i pierwszego problemu z nim zwiazanej
zaczne od tego ze jakis czas temu moc auta znaczaco spadla a po ogledzinach okazalo sie ze widoczny jest wyciek pod intercoolerem. Przyjalem do wiadomosci i potraktowalem to jako przyczyne problemu. W nastepnym tygodniu zamierzalem wybrac sie z tym do mechanika ale wczoraj pokazaly sie dwie wspomniane wczesniej kontrolki (check engine i TCS). W kwestii uscislenia jakies 50 km wczesniej zaczela migac kontrolka DPF.
Na poczatku tygodnia jade na komputer ale czy wlasciwe sa moje przypuszczenia ze to wlasnie pekniety intercoler moze powodowac te problemy (niewlasciwa ilosc powietrza w mieszance itd.) Zawsze lepiej miec maly bo maly ale zawsze jakis zasob wiedzy o danym problemie zanim skontaktuje sie z warsztatem (zle doswiadczenia)
zaczne od tego ze jakis czas temu moc auta znaczaco spadla a po ogledzinach okazalo sie ze widoczny jest wyciek pod intercoolerem. Przyjalem do wiadomosci i potraktowalem to jako przyczyne problemu. W nastepnym tygodniu zamierzalem wybrac sie z tym do mechanika ale wczoraj pokazaly sie dwie wspomniane wczesniej kontrolki (check engine i TCS). W kwestii uscislenia jakies 50 km wczesniej zaczela migac kontrolka DPF.
Na poczatku tygodnia jade na komputer ale czy wlasciwe sa moje przypuszczenia ze to wlasnie pekniety intercoler moze powodowac te problemy (niewlasciwa ilosc powietrza w mieszance itd.) Zawsze lepiej miec maly bo maly ale zawsze jakis zasob wiedzy o danym problemie zanim skontaktuje sie z warsztatem (zle doswiadczenia)
- Od: 1 sie 2009, 18:15
- Posty: 9
- Skąd: Oxford
- Auto: 6 Sport GG MZR-CD 143 KM '06
grzegi napisał(a):Na poczatku tygodnia jade na komputer ale czy wlasciwe sa moje przypuszczenia ze to wlasnie pekniety intercoler moze powodowac te problemy (niewlasciwa ilosc powietrza w mieszance itd.)
Niestety nie Trzeba zobaczyc co to za blad Jesli DPF miga moze byc po prostu zrobione zbyt duzo kilometrow na oleju Tak czy siak bez komputera sie nie obejdzie
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
maxkls napisał(a):Niestety nie Trzeba zobaczyc co to za blad Jesli DPF miga moze byc po prostu zrobione zbyt duzo kilometrow na oleju Tak czy siak bez komputera sie nie obejdzie
Olej byl wymieniany 7 tys km temu.
- Od: 1 sie 2009, 18:15
- Posty: 9
- Skąd: Oxford
- Auto: 6 Sport GG MZR-CD 143 KM '06
maxkls napisał(a):moze byc
Napisalem ze moze byc Bez wpiecia pod komputer to jest gdybanie
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
witam, miałem ten sam problem z tymi kontrolkami silnika (check engine) i system kontroli trakcji (TCS/DSC), pojechałem do elektryka (tzw. pana Henia) i w 30 min mi to naprawił. okazało się że przetarł się przewód od zaworu EGR sterujący pracą Turbiny, znajdujący się z boku akumulatora. Naprawił i wszystko na razie gra. Kosztowało mnie to 80 zł. Myślę że to nie drogo w porównaniu do serwisu, a facet naprawdę zna się na rzeczy
Witam
Ja w sobotę rano byłem w ASO, wymiana oleju, filtra oleju,świec.
Przejechałem potem do pracy jakies 35 km. Po pracy odpalam moja Madzię zamigała kilka razy kontrolka check engine i się świeci. Po kilkuset metrach zatrzymałem sie, ponownie uruchomiłem silnik i znów kilkukrotnie pomigała się pali non stop.
Czy te migania sygnalizują wystąpienie błędu w danej chwili?
Wynikałoby z tego, że błąd pojawił się dwukrotnie. Bo przez ostatnie dwa dni nie mrugała już ponownie...
Koleś w serwisie powiedział mi, abym wymienił kable WN, bo iskry idą. Dziś je zamawiam.
Czy to może byc przyczyną pojawienia sie tej kontrolki....?
Ja w sobotę rano byłem w ASO, wymiana oleju, filtra oleju,świec.
Przejechałem potem do pracy jakies 35 km. Po pracy odpalam moja Madzię zamigała kilka razy kontrolka check engine i się świeci. Po kilkuset metrach zatrzymałem sie, ponownie uruchomiłem silnik i znów kilkukrotnie pomigała się pali non stop.
Czy te migania sygnalizują wystąpienie błędu w danej chwili?
Wynikałoby z tego, że błąd pojawił się dwukrotnie. Bo przez ostatnie dwa dni nie mrugała już ponownie...
Koleś w serwisie powiedział mi, abym wymienił kable WN, bo iskry idą. Dziś je zamawiam.
Czy to może byc przyczyną pojawienia sie tej kontrolki....?
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
Lorbas napisał(a):Wynikałoby z tego, że błąd pojawił się dwukrotnie
Wystraczy podpiac sie pod IDS i odczytac jaki to byl blad Jest zapisany w pamieci PCM
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Zamówiłem wczoraj interfejs ELM 327 softem. Pewnie go odczytam...
Dziś patrzę na maila i konkurencja z allegro przesłała, że sprzeda licencję do programu PCMSCAN http://allegro.pl/item658894075_problem ... m_327.html za 100zł.
........................................................
No i błąd odczytany: P0304
"Cylinder nr 4 – wykryte wypadanie zapłonów"
Chyba to nic poważnego, bo po tygodniu kontrolka check engine sama zgasła,a sam błąd pojawił się dwukrotnie pod rząd tydzień temu...
Dziś patrzę na maila i konkurencja z allegro przesłała, że sprzeda licencję do programu PCMSCAN http://allegro.pl/item658894075_problem ... m_327.html za 100zł.
........................................................
No i błąd odczytany: P0304
"Cylinder nr 4 – wykryte wypadanie zapłonów"
Chyba to nic poważnego, bo po tygodniu kontrolka check engine sama zgasła,a sam błąd pojawił się dwukrotnie pod rząd tydzień temu...
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
Hi Guys!
We're repairing a Mazda 6 2.0 MZR-CD 121hp. It generates the codes C1119 and P0401.
mądry wrote somebody solved his similar problem. Could you tell me what is the solution?
Thank You!
Regards,
Tibi (from the mighty Hungary )
We're repairing a Mazda 6 2.0 MZR-CD 121hp. It generates the codes C1119 and P0401.
mądry wrote somebody solved his similar problem. Could you tell me what is the solution?
Thank You!
Regards,
Tibi (from the mighty Hungary )
-
VTS_Tibi
Hi Tibi
Madry said that those errors were generated by faulty circuit of EGR Valve which steers Turbo (dont ask me how – it's strange to me – maybe maxkls will explain more clearly).
Madry said that those errors were generated by faulty circuit of EGR Valve which steers Turbo (dont ask me how – it's strange to me – maybe maxkls will explain more clearly).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
witam, szukam na forum ale nie potrafię znaleźć ;/ wyskakuje mi błąd P0096 obwód czujnika temperatury powietrza2, oraz błąd P2227 obwód ciśnienia barometrycznego (BARO), co to za ustrojstwo? gdzie to znajdę pod maska silnik 2.0 diesel 2004r, 121KM. z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 2 sie 2009, 20:08
- Posty: 13
ruby81 napisał(a):wyskakuje mi błąd P0096 obwód czujnika temperatury powietrza2
Ten czujnik jest wkrecony w intercoler widac go po odsunieciu plastikowego nadkola
Czujnik cisnienia barometrycznego jest zintegrowany z PCM, widac go jak sie rozkreci komputerruby81 napisał(a):P2227 obwód ciśnienia barometrycznego (BARO),
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6