Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)
Mam to samo. Egr uwalony mam an bank, a ten błąd C1119 sam szukam odpowiedzi.
U mnie posunęło się to do tego stopnia, że jak odłącze ELM na BT, to padają mi zegary, dyskoteka na desce i ŻADEN inny ELM nie działa z moim autem.
EGR masz prawdopodobnie uszkodzony lub któryś elektrozawór od EGRa.
C1119 to chyba brak lub błędna komunikacja z szyną CAN komputera. Też szukam rozwiązania tego problemu. Ktoś coś?
U mnie posunęło się to do tego stopnia, że jak odłącze ELM na BT, to padają mi zegary, dyskoteka na desce i ŻADEN inny ELM nie działa z moim autem.
EGR masz prawdopodobnie uszkodzony lub któryś elektrozawór od EGRa.
C1119 to chyba brak lub błędna komunikacja z szyną CAN komputera. Też szukam rozwiązania tego problemu. Ktoś coś?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Dla potomnych!
U mnie również co jakiś czas zapalały się kontrolki check engine + kontrola trakcji, czasem gasły. Pewnego dnia zapaliły się i tak zostało, temat olałem ale... po 4 miesiącach zbliżał się termin przeglądu technicznego więć... problem okazał się bardziej błahy niż początkowo przypuszczałem.
Pod wtyczną zaworu EGR z 3-ma pin'ami znajduje się mały wężyk (na oko 6mm) i tenże wężyk się wypiął.
Wystarczyło wpiąć wężyk, odpiąć aku na 30 sek i po sprawie.
Generalnie nic trudnego, ale wężyka jest mało i z początku ciężko go dojrzeć.
Mam nadzieję, że się komuś przyda
Pozdrawiam
U mnie również co jakiś czas zapalały się kontrolki check engine + kontrola trakcji, czasem gasły. Pewnego dnia zapaliły się i tak zostało, temat olałem ale... po 4 miesiącach zbliżał się termin przeglądu technicznego więć... problem okazał się bardziej błahy niż początkowo przypuszczałem.
Pod wtyczną zaworu EGR z 3-ma pin'ami znajduje się mały wężyk (na oko 6mm) i tenże wężyk się wypiął.
Wystarczyło wpiąć wężyk, odpiąć aku na 30 sek i po sprawie.
Generalnie nic trudnego, ale wężyka jest mało i z początku ciężko go dojrzeć.
Mam nadzieję, że się komuś przyda
Pozdrawiam
- Od: 4 cze 2015, 12:12
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 Dizel 2005
lpshinoda napisał(a):U mnie również co jakiś czas zapalały się kontrolki check engine + kontrola trakcji, czasem gasły
a był sprawdzony w ogóle kod błędu
Bo jeżeli nie, to taka porada nikomu się nie przyda (po prostu są dziesiątki możliwych przyczyn świecenia się tych kontrolek...)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Witam.
Od dłuższego czasu świecą mi kontrolki trakcji i silnika.
I nie wiem od czego to zależy.
Jedni mówią ,że od GER ale nie wiem jak go sprawdzić czy prawidłowo chodzi, jak go odkręciłem i przeczyściłem to się nie zacinał jak go ręcznie popychałem.
Z kolei słyszałem też ,że jakiś kabel od GER sterujący pracą turbiny może się przetrzeć – nie wiem czy tak powinno być, ale jak zgaszę silnik to turbina chodzi jeszcze jakieś 1-2 minuty, nie gaszę silnika po jeździe tylko zostawiam go na wolnych obrotach z 3-5 minut.
Od intercoolera miałem taki wężyk od dołu i czujnik odpięty, po za tym intercooler mam cały w błocie, czy to może w czym
Od dłuższego czasu świecą mi kontrolki trakcji i silnika.
I nie wiem od czego to zależy.
Jedni mówią ,że od GER ale nie wiem jak go sprawdzić czy prawidłowo chodzi, jak go odkręciłem i przeczyściłem to się nie zacinał jak go ręcznie popychałem.
Z kolei słyszałem też ,że jakiś kabel od GER sterujący pracą turbiny może się przetrzeć – nie wiem czy tak powinno być, ale jak zgaszę silnik to turbina chodzi jeszcze jakieś 1-2 minuty, nie gaszę silnika po jeździe tylko zostawiam go na wolnych obrotach z 3-5 minut.
Od intercoolera miałem taki wężyk od dołu i czujnik odpięty, po za tym intercooler mam cały w błocie, czy to może w czym
- Od: 6 paź 2015, 17:41
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6 2.0 TD
Kolego raczej niemożliwe jest aby turbina pracowała ci jeszcze po wyłączeniu silnika, obstawiam że to webasto pracuje po zgaszeniu motoru. natomiast twoim problemem świecących się kontrolek może być błąd w komunikacji pomiędzy ECU a sterownikiem ABS. podepnij pod komputer i odczytaj błędy. Coś będziemy myśleli.
Witam, od dłuższego czasu walczę z problemem. Problem tyczy się odpalania.
Samochód ma problem z odpaleniem, raz na jakiś czas samochód odpala z trudem i pojawiają się błędy. Nie ma regularności w tej usterce. Potrafi się to przytrafić na zimnym i na ciepłym silniku, po dłuższym staniu bądź po krótkim. Usterka jest z rodzaju pojawiam się i znikam.
W kompie zapisują się błedy:
Moduł; Błąd; Opis;
FFH; B2548-FF; Usterka trybu włączania dodatkowej nagrzewnicy;
modułu zasilanego paliwem układu ogrzewania płynu chłodzącego
PMC; P1378-FF; niskie napięcie w obwodzie zasilania FICM;
moduł sterowania pracą silnika (power train chain control module)
OBDII; P1378-C; niskie napięcie w obwodzie zasilania FICM;
status potwierdzony
niskie napięcie w obwodzie zasilania FICM
ABS; C1119;
Pierwszą rzeczą jaka została zrobiona
– poprawienie styku masowego kompa i silnika
– wymiana no nowy aku
– sprawdzenie i wyczyszczenie zaworu SCV
Miałem też problem kiedy mi samochód w ogóle nie odpalał.
W załączniku zdjęcia z parametrami obrazujące:
1. nie odpalał
2. gdy działa normalnie
Proszę zwrócić uwagę na sterowanie ciśnieniem wtrysku,
dlatego wyciągałem i czyściłem SCV. Ciśnienie na jałowym powinno oscylować około 35...
Co Wy na to ?
Samochód ma problem z odpaleniem, raz na jakiś czas samochód odpala z trudem i pojawiają się błędy. Nie ma regularności w tej usterce. Potrafi się to przytrafić na zimnym i na ciepłym silniku, po dłuższym staniu bądź po krótkim. Usterka jest z rodzaju pojawiam się i znikam.
W kompie zapisują się błedy:
Moduł; Błąd; Opis;
FFH; B2548-FF; Usterka trybu włączania dodatkowej nagrzewnicy;
modułu zasilanego paliwem układu ogrzewania płynu chłodzącego
PMC; P1378-FF; niskie napięcie w obwodzie zasilania FICM;
moduł sterowania pracą silnika (power train chain control module)
OBDII; P1378-C; niskie napięcie w obwodzie zasilania FICM;
status potwierdzony
niskie napięcie w obwodzie zasilania FICM
ABS; C1119;
Pierwszą rzeczą jaka została zrobiona
– poprawienie styku masowego kompa i silnika
– wymiana no nowy aku
– sprawdzenie i wyczyszczenie zaworu SCV
Miałem też problem kiedy mi samochód w ogóle nie odpalał.
W załączniku zdjęcia z parametrami obrazujące:
1. nie odpalał
2. gdy działa normalnie
Proszę zwrócić uwagę na sterowanie ciśnieniem wtrysku,
dlatego wyciągałem i czyściłem SCV. Ciśnienie na jałowym powinno oscylować około 35...
Co Wy na to ?
- Od: 26 lut 2008, 03:09
- Posty: 8
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 143 km 2006
Czyszczenie SCV nie ma sensu. Ten zawór nie ulega zabrudzeniu, tylko się wyciera. Też rozbierałem coś cudowałem i w końcu kupiłem nowy i po problemie.
Możesz zrobić pomiar ciśnienia paliwa z nagrywaniem i wtedy widać na wykresie jak SCV radzi sobie z regulacją ciśnienia.
Możesz zrobić pomiar ciśnienia paliwa z nagrywaniem i wtedy widać na wykresie jak SCV radzi sobie z regulacją ciśnienia.
Myślisz, że ten zawór może powodować wywalanie takich błędów ? Czy może mam dwa problemy zawór który się blokuje i coś jeszcze co powoduje spadek napięcia ?
Jest to dla mnie dezorientacja totalna, usterka pojawia się i znika.
Mogę wymienić ten zawór tylko chciałbym wiedzieć na pewno że nie działa prawidłowo i jest konieczna jego wymiana.
Czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie jego sprawności niż jazda z podłączonym kompem i rejestrowaniem sygnałów ?
I skąd biorą się te błędy z zanikiem napięcia (styk poprawiony i nowy akumulator) ?
Jest to dla mnie dezorientacja totalna, usterka pojawia się i znika.
Mogę wymienić ten zawór tylko chciałbym wiedzieć na pewno że nie działa prawidłowo i jest konieczna jego wymiana.
Czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie jego sprawności niż jazda z podłączonym kompem i rejestrowaniem sygnałów ?
I skąd biorą się te błędy z zanikiem napięcia (styk poprawiony i nowy akumulator) ?
- Od: 26 lut 2008, 03:09
- Posty: 8
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 143 km 2006
Robili mi to w servisie, masę komputera i główną masę.
Dziękuję za manual, masz może dostęp do reszty moich błędów ?
Dziękuję za manual, masz może dostęp do reszty moich błędów ?
- Od: 26 lut 2008, 03:09
- Posty: 8
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 143 km 2006
W mojej Mazdzie mam problem taki jak w temacie. Samochód kupiłam trochę ponad rok temu, od brata, więc znam jej prawie całą historię. Jakoś w lipcu nieszczęśliwie sąsiadka walnęła mi w samochód stojący na parkingu, więc musiałam pojechać do ASO wymienić zderzak i reflektor.
Gdy wracałam z ASO pierwszy raz zapaliły mi się kontrolki – DPF, kontrola trakcji i check engine. Dojechałam do domu, przeczytałam sporo na ten temat i jakieś parę dni później pojechałam do mechanika (jak odpaliłam następny raz samochód kontrolka DPF już zgasła – została kontrola trakcji i check engine). Powiedziałam mechanikowi co wyczytałam, mechanik obejrzał EGR, przeczyścił go i kontrolki zgasły. Jakoś w październiku przyszedł czas na przegląd, więc pojechałam do drugiego mechanika, który przy okazji sczytał mi zapamiętane błędy z komputera:
P0154 Obwód sondy Lambda – brak zmian sygnału (Bank 2 Sonda 1) – nieciągły
P0104 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza – nieciągły
Po przeglądzie zrobiłam dodatkowo kalibracje wtrysków, pojeździłam z dwa, trzy tygodnie i powtórka z rozrywki – tylko tym razem tylko kontrola trakcji i check engine. Znowu pojechałam do mechanika. Powiedział mi, że sczytał błąd, dotyczył EGR, więc przeczyścił dokładnie EGR i kontrolki zgasły.
Znowu pojeździłam z miesiąc i dzisiaj znowu kontrolki się zapaliły. Teraz znowu DPF (mrugający), kontrola trakcji i check engine. Kontrolki mi się zawsze zapalają podczas jazdy.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale akumulator mam powoli do wymiany, dzisiaj ledwo odpaliła.
Poza tym mam problem z szybami – od strony kierowcy działa mi tylko ta moja, reszta tylko się otwiera od strony pasażerów (jakieś problemy z napięciem?).
Dodatkowo, za każdym razem jak sprawdzam olej to jest go trochę za dużo, powyżej fulla, ale jeszcze przed x-em (nawet prawie bezpośrednio po wymianie oleju...).
Szukam już gdzie się tylko da, to jeżdżenie co miesiąc do mechanika mnie lekko wykańcza.
Może macie jakieś sugestie, pomysły? Co zasugerować mechanikowi, co ma sprawdzić?
Będę bardzo wdzięczna za każdą pomoc .
Gdy wracałam z ASO pierwszy raz zapaliły mi się kontrolki – DPF, kontrola trakcji i check engine. Dojechałam do domu, przeczytałam sporo na ten temat i jakieś parę dni później pojechałam do mechanika (jak odpaliłam następny raz samochód kontrolka DPF już zgasła – została kontrola trakcji i check engine). Powiedziałam mechanikowi co wyczytałam, mechanik obejrzał EGR, przeczyścił go i kontrolki zgasły. Jakoś w październiku przyszedł czas na przegląd, więc pojechałam do drugiego mechanika, który przy okazji sczytał mi zapamiętane błędy z komputera:
P0154 Obwód sondy Lambda – brak zmian sygnału (Bank 2 Sonda 1) – nieciągły
P0104 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza – nieciągły
Po przeglądzie zrobiłam dodatkowo kalibracje wtrysków, pojeździłam z dwa, trzy tygodnie i powtórka z rozrywki – tylko tym razem tylko kontrola trakcji i check engine. Znowu pojechałam do mechanika. Powiedział mi, że sczytał błąd, dotyczył EGR, więc przeczyścił dokładnie EGR i kontrolki zgasły.
Znowu pojeździłam z miesiąc i dzisiaj znowu kontrolki się zapaliły. Teraz znowu DPF (mrugający), kontrola trakcji i check engine. Kontrolki mi się zawsze zapalają podczas jazdy.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale akumulator mam powoli do wymiany, dzisiaj ledwo odpaliła.
Poza tym mam problem z szybami – od strony kierowcy działa mi tylko ta moja, reszta tylko się otwiera od strony pasażerów (jakieś problemy z napięciem?).
Dodatkowo, za każdym razem jak sprawdzam olej to jest go trochę za dużo, powyżej fulla, ale jeszcze przed x-em (nawet prawie bezpośrednio po wymianie oleju...).
Szukam już gdzie się tylko da, to jeżdżenie co miesiąc do mechanika mnie lekko wykańcza.
Może macie jakieś sugestie, pomysły? Co zasugerować mechanikowi, co ma sprawdzić?
Będę bardzo wdzięczna za każdą pomoc .
- Od: 27 lis 2015, 13:37
- Posty: 5
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 6 diesel 2.0 143KM 2006r.
Szyby to sobie musisz zakodować od nowa. Po utracie napięcia sterownik się rozkodowuje. Każdą szybę po kolei musisz opuścić danym przyciskiem i z powrotem zamknąć trzymając przycisk do momentu jak usłyszysz "pykniecie"(każde drzwi po kolei).
Na początek musisz rozpocząć od wymiany aku. Często jest tak że błędy pojawiają się nie z powodu zepsutego podzespołu, ale z braku w danej chwili prawidłowego napięcia w tych podzespołach, które uniemożliwia prawidłowe działanie. To jest pierwszy krok – wymiana w Twoim przypadku aku, a jak to nie pomoże to dopiero dalsza diagnostyka.
Może spróbować i łudzić się że reanimujesz akumulator prostownikiem, podjedz do jakiegoś fachowca i sprawdź stan swoje bateryjki. Choć jeśli Ci się szyby rozkodowały to szykuj się na nowy akumulator 95ah .
Na początek musisz rozpocząć od wymiany aku. Często jest tak że błędy pojawiają się nie z powodu zepsutego podzespołu, ale z braku w danej chwili prawidłowego napięcia w tych podzespołach, które uniemożliwia prawidłowe działanie. To jest pierwszy krok – wymiana w Twoim przypadku aku, a jak to nie pomoże to dopiero dalsza diagnostyka.
Może spróbować i łudzić się że reanimujesz akumulator prostownikiem, podjedz do jakiegoś fachowca i sprawdź stan swoje bateryjki. Choć jeśli Ci się szyby rozkodowały to szykuj się na nowy akumulator 95ah .
- Od: 26 lut 2008, 03:09
- Posty: 8
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 143 km 2006
Mietus1984 napisał(a):PMC; P1378-FF; niskie napięcie w obwodzie zasilania FICM;
moduł sterowania pracą silnika (power train chain control module)
OBDII; P1378-C; niskie napięcie w obwodzie zasilania FICM;
status potwierdzony
niskie napięcie w obwodzie zasilania FICM
ostatnio zająłem się punktem masy pod filtrem powietrza – po niedokładnym(wydawało się być OK) wyczyszczeniu, do gołej blachy pojawiały się podobne błędy i były problemy z odpalaniem – dopiero po PERFEKCYJNYM czyszczeniu( po 3-cim razie!! ) i wymianie istniejącej masy na tzw "oczko" problemy ustąpiły.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Okej, dzięki . Akumulator już zamówiony, w środę będę wymieniać. Zobaczymy czy pomoże. Swoją drogą po zrobieniu około 50km akumulator nie powinien się już dość dobrze podładować? Bo miałam prawie pusty... Może coś z alternatorem też nie tak?
- Od: 27 lis 2015, 13:37
- Posty: 5
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 6 diesel 2.0 143KM 2006r.
Witam,
Z góry przepraszam jeśli piszę nie w tym wątku co trzeba..
Posiadam Mazdę 6 2.2 diesel 125km 2009 r
Mam problem, mianowicie od wczoraj swieci mi się kontrolka engine.
Podłączyłem pod kompa wyskoczył błąd P0160 czy któś mógłby mi podpowiedzieć czy jest to poważna sprawa jutro jadę do elekryka natomiast za 2 dni czeka mnie 1700km... i nie wiem czy zdąży się z tym uporać...
Dodam że przed zapaleniem kontrolki jakby auto nie szło jak powinno, turbina się załączała ale nie była już ta moc co porzednio czułem że zaczyna jechać dopiero od 3000 obrotów.
Bede wdzieczny za pomoc
pozdrawam
Z góry przepraszam jeśli piszę nie w tym wątku co trzeba..
Posiadam Mazdę 6 2.2 diesel 125km 2009 r
Mam problem, mianowicie od wczoraj swieci mi się kontrolka engine.
Podłączyłem pod kompa wyskoczył błąd P0160 czy któś mógłby mi podpowiedzieć czy jest to poważna sprawa jutro jadę do elekryka natomiast za 2 dni czeka mnie 1700km... i nie wiem czy zdąży się z tym uporać...
Dodam że przed zapaleniem kontrolki jakby auto nie szło jak powinno, turbina się załączała ale nie była już ta moc co porzednio czułem że zaczyna jechać dopiero od 3000 obrotów.
Bede wdzieczny za pomoc
pozdrawam
- Od: 20 paź 2015, 03:45
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.2 diesel 125km 2009
W wolnej chwil sprawdzę punkt masy i może jeszcze raz ją przeczyszczę. Myślę też o sprawdzeniu według serwisowej procedury podesłanej przez Smile podłączenia wtrysków, a może coś i tam nie łączy.
Co do akumulatora to mógł się i podładować po tych 50km, ale w przypadku obciążenia traci moc w sekundę i znów jest rozładowany np. przy odpalenie.
Ważna jest sprawność i trzymanie prądu rozruchowego. Nie oszczędzaj i kup taki jaki jest zalecany chyba 95 ah.
Co do akumulatora to mógł się i podładować po tych 50km, ale w przypadku obciążenia traci moc w sekundę i znów jest rozładowany np. przy odpalenie.
Ważna jest sprawność i trzymanie prądu rozruchowego. Nie oszczędzaj i kup taki jaki jest zalecany chyba 95 ah.
- Od: 26 lut 2008, 03:09
- Posty: 8
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 143 km 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6