Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lucy » 30 lis 2010, 20:22

Witam,
Ja walczyłem z tym w zeszłym roku. Po odczytaniu błędów okazało się, że komputerowi nie zgadzała się ilość spalin (swoją drogą ilość elektroniki w tym aucie jest niesamowita :–). I rzeczywiście jeden z przewodów do czegoś tam był uszkodzony. Po wymianie wszystko jest ok i już rok nie widziałem tych kontrolek. Więc chyba lepiej ich nie ignorować, nie kombinować z "zimówkami" i innymi teoriami tylko od razu jechać na komputer do jakiegoś bystrego mechanika.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2009, 00:11
Posty: 6
Skąd: Wa-wa
Auto: M6'04 GG/GY CR diesel

Postprzez ryslaw » 30 lis 2010, 22:36

dzięki Enduro za podpowiedź, kontrolki zgasły <jupi>
przyczyna naderwany przewód idący do czujnika przy intercoolerze,
ryslaw
 

Postprzez Enduro » 30 lis 2010, 23:47

ryslaw napisał(a):dzięki Enduro za podpowiedź, kontrolki zgasły <jupi>
przyczyna naderwany przewód idący do czujnika przy intercoolerze,

ok.
szerokości.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez look13 » 3 gru 2010, 19:49

Witam

Podpiąłem Magde do kompa. Co się okazało:
– oczywiście ogólny błąd C1119
i do tego po głębszym szperaniu:
– Czujnik ciśnienia absolutnego kolektora/ciśnienia atmosferycznego wysoki sygnał wejściowy – P0108

Nie dało się tego skasować. Kontrolki jak migały tak sobie razem migają. Nawet się do tego przyzwyczaiłem :) A tak serio co może oznaczać ten błąd P0108 bo magik stwierdził, że nie wie ale moge se dalej jeździć?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 14:51
Posty: 29
Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych

Postprzez Enduro » 3 gru 2010, 22:08

look13 napisał(a):Witam
Podpiąłem Magde do kompa. Co się okazało:
– oczywiście ogólny błąd C1119
i do tego po głębszym szperaniu:
– Czujnik ciśnienia absolutnego kolektora/ciśnienia atmosferycznego wysoki sygnał wejściowy – P0108
Nie dało się tego skasować. Kontrolki jak migały tak sobie razem migają. Nawet się do tego przyzwyczaiłem :) A tak serio co może oznaczać ten błąd P0108 bo magik stwierdził, że nie wie ale moge se dalej jeździć?

spytaj najlepiej maxkl´a co to oznacza i jak to wyleczyc. pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez look13 » 7 gru 2010, 22:21

Enduro napisał(a):
look13 napisał(a):Witam
Podpiąłem Magde do kompa. Co się okazało:
– oczywiście ogólny błąd C1119
i do tego po głębszym szperaniu:
– Czujnik ciśnienia absolutnego kolektora/ciśnienia atmosferycznego wysoki sygnał wejściowy – P0108
Nie dało się tego skasować. Kontrolki jak migały tak sobie razem migają. Nawet się do tego przyzwyczaiłem :) A tak serio co może oznaczać ten błąd P0108 bo magik stwierdził, że nie wie ale moge se dalej jeździć?

spytaj najlepiej maxkl´a co to oznacza i jak to wyleczyc. pozdr.Enduro


Ociepliło się i od niedzieli problemu nie ma :)
Na wszelki wypadek pytałem i podobnież można z tym jeździć. Widocznie moja Madzia woli cieplejsze klimaty :)
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 14:51
Posty: 29
Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych

Postprzez Enduro » 7 gru 2010, 23:28

look13 napisał(a):....
Ociepliło się i od niedzieli problemu nie ma :)
Na wszelki wypadek pytałem i podobnież można z tym jeździć. Widocznie moja Madzia woli cieplejsze klimaty :)

swiadczy to o tym ze masz cos zawilgocone i na 99% problem powroci.
i obym sie tu mylil. pozdr. E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Blizzard2009 » 8 gru 2010, 14:35

Popularny problem w Mazdach. W mojej 6 borykałem sie z tym przez 2 tygodnie. Najpierw liczyłem ze samo zgaśnie i tak się stało, niestety nie na długo...po paru dniach kontrolki zapaliły się znow. Został wyczyszczony EGR i kontrolki zgasły. Zapaliły sie ponownie po kilku dniach. W międzyczasie padl akumulator wiec był wyjmowany i ładowany...po ponownym podłączeniu kontrolki sie nie palą i mam nadzieje ze nie ujrzę ich juz więcej...

Przy podlaczeniu do komputera wskazuje bład złej recyrkulacji spalin.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 13:50
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 6 DIESEL, 136PS, 2004r

Postprzez zetek » 9 gru 2010, 23:03

Miałem ostatnio taki problem chociaż to było VW Caddy. okazało sie, że byłspalony bezpiecznik od EGR-a
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Blizzard2009 » 10 gru 2010, 15:43

:) może i tak być. Jak zapalą mi się znow te dwie żółte cholery to sprawdzę czy to nie to samo u mnie...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 13:50
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 6 DIESEL, 136PS, 2004r

Postprzez telmawilma » 14 gru 2010, 23:45

Witam,
mam problem typu takiego:
od jakiegoś czasu odczuwam dziwne wibracje samochodu, w czasie jazdy jakby przerywał,
najgorzej jest w momencie ok 1500 obrotów, poza tym samochód pracuje głośniej, bardziej stuka.
Komputer podaje błędy: P0200 i P0300. Odpala normalnie, ale jak samochód się już rozgrzeje, to w czasie postoju załączają mi się kontrolki silnika i TCS. Na światłach muszę więc lekko dodawać gazu, by nie wchodził w stan awaryjny.Facet, który później to sprawdzał, polecił zalanie Forte, co też uczyniłam.
Jest może minimalnie lepiej, ale nadal to wszystko jest dalekie temu co było przed tą awarią (wszystko co opisywałam nadal występuje). I jeszcze jedno; na wydruku błędów napisane mam długopisem wyciek paliwa z I wtryskiwacza. Czy to znaczy, że jest on do wymiany, czy można coś z tym jeszcze zrobić?
I dlaczego ten drugi mechanik (od Forte) ten fakt tak po prostu zbagatelizował, bo mnie nie wydaje się to normalne, szczególnie po tym, co przeczytałam tu o wtryskiwaczach.
Może ktoś z was potrafi podać namiary na jakiś warsztat w okolicach Gdyni, który rzetelnie podjąłby temat.
Samochód to 6 z 2002 2.0.
Z góry dziękuje za wszelkie porady
telmawilma
Początkujący
 
Od: 7 lis 2010, 19:39
Posty: 4

Postprzez Wojtek » 15 gru 2010, 00:04

telmawilma napisał(a):Komputer podaje błędy: P0200 i P0300. Odpala normalnie, ale jak samochód się już rozgrzeje, to w czasie postoju załączają mi się kontrolki silnika i TCS. Na światłach muszę więc lekko dodawać gazu, by nie wchodził w stan awaryjny.


Proponuje (i to bardzo szybko) sprawdzic wtryskiwacze i ich sterowanie...
... podjechac do ASO lub innego polecanego warsztatu na ich sprawdzenie i kalibracje...
I... nie odwlekaj tego... sa one drogie <głaszcze>

Ps. A auto to 2.0 diesel? Polecam olej: Dexelia 5W30
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zboq » 15 gru 2010, 09:37

telmawilma napisał(a):Witam,
mam problem typu takiego:
od jakiegoś czasu odczuwam dziwne wibracje samochodu, w czasie jazdy jakby przerywał,
najgorzej jest w momencie ok 1500 obrotów, poza tym samochód pracuje głośniej, bardziej stuka.
Komputer podaje błędy: P0200 i P0300. Odpala normalnie, ale jak samochód się już rozgrzeje, to w czasie postoju załączają mi się kontrolki silnika i TCS. Na światłach muszę więc lekko dodawać gazu, by nie wchodził w stan awaryjny.


Jeśli to jest 2.0D to ja walczyłem z identycznym problemem niedawno. takie same objawy jak piszesz i niestety skończyło się to u mnie wymianą wtryskiwacza. Radzę jak najszybciej się tym zająć bo się to chyba może źle dla Ciebie i samochodu skończyć.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez look13 » 15 gru 2010, 22:41

Enduro napisał(a):
look13 napisał(a):....
Ociepliło się i od niedzieli problemu nie ma :)
Na wszelki wypadek pytałem i podobnież można z tym jeździć. Widocznie moja Madzia woli cieplejsze klimaty :)

swiadczy to o tym ze masz cos zawilgocone i na 99% problem powroci.
i obym sie tu mylil. pozdr. E


Miałeś racje :|
Dzisiaj znowu mróz większy chwycił i znowu to samo świecą sie obie, gasną i tak w kółko.
Wyczytałem na jakimś anglojęzycznym forum, że być może to czujnik map sensor. W którym miejscu moge spodziewać się tego ustrojstwa? W sumie mi te kontrolki w niczym nie przeszkadzają ale ze zwykłej ciekawości chciałem sprawdzić.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 14:51
Posty: 29
Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych

Postprzez Enduro » 15 gru 2010, 23:43

look13 napisał(a):....W sumie mi te kontrolki w niczym nie przeszkadzają ale ze zwykłej ciekawości chciałem sprawdzić.

jesli one się swiecą to silnik pracuje w trybie awaryjnym, tj chodzi głośniej, więcej pali paliwa, i nie ma pełnej mocy.
proponuje, abys obejrzal czujniki przy IC, czy są nieuszkodzone, niezawilgocone itp..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez seba1977 » 20 gru 2010, 18:25

Też ma problem z tymi kontrolkami zapalaja sie i silnik przechodzi w tryb chyba awaryjny musze zgasic auto i odpalic ponownie i wszystko jest ok do następnego błędu dzisiaj byłem podpiąc mazde pod kompa i pokazało błąd tylko P2136 Diagnostyka sterowników Mazda Kontrola funkcjonowanoa czujnik położenia pedału przyspieszenia Błąd synchronizacji.Taki mam wydruk z kompa.Wie ktos co z tym zrobic i ile może kosztowac taki czujnik ?
The Love Is Back...

http://forum.mitsumaniaki.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2005, 18:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .

Postprzez Enduro » 20 gru 2010, 18:49

seba1977 napisał(a):.....czujnik położenia pedału przyspieszenia ....i ile może kosztowac taki czujnik ?

nowy na pewno sporo ale bys szukal uzywanego to mam taki w b.dobrym stanie. pozdr. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez seba1977 » 20 gru 2010, 19:05

No i problem rozwiązany na allegro kupiłem za 80 zł cały pedał gazu z czujnikami przełożenie w garażu przy mrozie -10 trwało jakieś 35 min teraz mazda śmiga aż miło kontrolki się już nie zapalają .
Ostatnio edytowano 5 sty 2011, 13:34 przez seba1977, łącznie edytowano 1 raz
The Love Is Back...

http://forum.mitsumaniaki.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2005, 18:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .

Postprzez mih » 27 gru 2010, 10:29

Witam,
kazdy prosil aby opisac caly problem wiec postaram sie dac max opis tego co u mnie i licze na pomoc.
Wazne ze u mnie kontrolki zawsze zapalaja sie przy wylaczonym silniki, nigdy podczas jazdy.

Przekrecenie kluczyka w pozycje ON (kontrolki sie swieca),
krece dalej slychac silnik rozrusznika, ale nie kreci silnikiem samochodu.
Wylaczam stacyjke.
Wlaczam od nowa, kontrolki swieca,
krece, samochod odpala (lub poprzednia sytuacja sie powtarza i znow tylko kreci sam silnik rozrusznika i odpala dopiero za kolejnym razem)
kontrolki zostaja zapalone.
Nie widac zadnego spadku mocy itd ale sie swieca i to strasznie wnerwia.
Po zgaszeniu silnika odpalam kolejny raz albo zapala za 1razem, albo za kolejnym, ale kontrolki znow sie swieca.
Czasami jednak takie odpalenie powoduje, ze kontrolki sie juz nie swieca, wiec nie ma reguly!!

Nie mam niestety mozliwosci jechac na kompa, a nie chce do ASO, przy okazji poprosze o info gdzie w toruniu mozna podjechac, albo prosze na priv o kontakt mazdowicza z torunia, chetnie nawiaze znajomosc.

Czy ktos ma jakis pomysl?? Przeczytaklem calego posta, postaram sie podzialac z kabelkami przy intercoolerze i przys silniku przy tym calym solenoidzie.. zobaczymy czy to cos da.
Dodatkowo gdzie znajduje sie EGR?

Jutro mam zamiar jechac 2x500km w gory, mam nadzieje ze to nie popsuje samochodu..
generalnie zawsze ruszam w droge jak doprowadze do sytuacji ze juz nic nie swieci..

Dajcie znac czy na moja przypadlosc jest jakas odpowiedz i co robic.
Z gory dzieki.
--- M6GG, 136KM, Exclusive, Disel 2.0 ----
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 19:57
Posty: 31
Skąd: Toruń
Auto: Mazda6 GG, 2.0, disel 2003

Postprzez Enduro » 27 gru 2010, 11:37

mih napisał(a):....
krece dalej slychac silnik rozrusznika, ale nie kreci silnikiem samochodu.
...
jesli tak jest, to rozrusznik musi byc uszkodzony.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6