czujnik automatycznego zapalania swiateł mijania – jak go zasłonić?
1, 2
witam
Mam w swojej M6 czujnik automatycznego zapalania swiateł gdy zapadnie zmrok czy też wjadę do tunelu itp.
Czujnik ten znajduje się obok czujnika desczu wycieraczek, jest pod przednią szybą w okolicach lusterka wewnętrznego.
Chciałbym ten czujnik na stałe zaślepić (tasma, zamalowac lub inne sposoby) aby w pozycji auto (na przełączniku świateł) wykrywało mi, że jest zawsze noc, a więc światła zapalałyby się zawsze po właczeniu silnika auta (naturalnie tak samo wyłączaly po jego wyłączeniu).
Wydaje mi sie, że to najprostszy sposób o nie pamietaniu o włączeniu światel w polskich warunkach/przepisach.
I tu mam pytanie:
Jak dobrać się do tego czujnika?
Nie mam pojęcia jak zdmontowac jego osłonę, lusterko wewnętrzne itd. nie chciałbym czegoś uszkodzić, połamać a pierwsze moje próby niestety zakonczyły się porażką.
Pozdrawiam
Domin
Mam w swojej M6 czujnik automatycznego zapalania swiateł gdy zapadnie zmrok czy też wjadę do tunelu itp.
Czujnik ten znajduje się obok czujnika desczu wycieraczek, jest pod przednią szybą w okolicach lusterka wewnętrznego.
Chciałbym ten czujnik na stałe zaślepić (tasma, zamalowac lub inne sposoby) aby w pozycji auto (na przełączniku świateł) wykrywało mi, że jest zawsze noc, a więc światła zapalałyby się zawsze po właczeniu silnika auta (naturalnie tak samo wyłączaly po jego wyłączeniu).
Wydaje mi sie, że to najprostszy sposób o nie pamietaniu o włączeniu światel w polskich warunkach/przepisach.
I tu mam pytanie:
Jak dobrać się do tego czujnika?
Nie mam pojęcia jak zdmontowac jego osłonę, lusterko wewnętrzne itd. nie chciałbym czegoś uszkodzić, połamać a pierwsze moje próby niestety zakonczyły się porażką.
Pozdrawiam
Domin
kto nie dmie z nami ten przeciwko nam
- Od: 12 sty 2009, 23:58
- Posty: 17
- Skąd: PL
A czy aby nie ma możliwości pogrzebania w ustawieniach i włączania "programowego" świateł na stałe?? Jak dobrze kojarzę to zazwyczaj jest jeden czujnik do wycieraczek i do świateł, zasłonięcie go prawdopodobnie uniemożliwi pracę wycieraczek w trybie auto...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Nie prościej przełączyć światła na ON ?
Nie jest czasem tak, że w AUTO światła i tak ci się cały czas świecą (mam tak u mnie – zachowanie zależy zdaje się od tego, na jaki rynek było wypuszczane auto) ?
Nie jest czasem tak, że w AUTO światła i tak ci się cały czas świecą (mam tak u mnie – zachowanie zależy zdaje się od tego, na jaki rynek było wypuszczane auto) ?
Jeśli da się na ON i zapalają się równo z zapłonem a przed uruchomieniem silnika to nie jest to korzystne. Jeśli zapalają się po włączeniu silnika to OK.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
dominik_p napisał(a):wykrywało mi, że jest zawsze noc,
a więc światła zapalałyby się zawsze po właczeniu silnika auta
Małe sprostowanie, światła zapalą się po przekręceniu kluczyka w stacyjce
– a więc palniki (jeśli masz xenony) dostaną dwa razy za każdym startem
– oznacza to, że 2x szybciej je zużyjesz.
Osobiście do jazdy dziennej używam halogenów "przeciwmgielnych".
Świecą w dół (nie rażą ludzi z przeciwka), a znaczą samochód tak
samo jak światła mijania. Po prostu pierścień do przeciwmgielnych
mam zawsze na ON przestawiony (gdy używam świateł mijania,
naturalnie wyłączam "mgielne"). Po odpaleniu silnika przełączam
tylko pozycyjne i wtedy załączają się automatycznie "dzienne".
chmooreck napisał(a):Nie prościej przełączyć światła na ON ?
Hm... czy w takim wypadku pozycyjne wyłączają się po wyjęciu kluczyka?
Chyba nie... w trybie AUTO zdaje się, że tak i to podstawowa różnica.
Pozdor Myjk
Może to i głupie, ale przez analogię – na włączonym silniku przy wyłączonych światłach dwa razy szybko włączamy je i wyłączamy tak by cała operacja zmieściła się w 3 sekundach, wyłączyć silnik. Czy po włączeniu silnika światła się same włączają mimo ustawienia przełącznika na OFF?
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Nie mogę zostawić na ON bo wtedy światła cały czas się świecą, a dodatkowo przy otwwarciu drzwi brzęczy że nie zgaszone.
Na AUTO zapalają się tylko gdy jest ciemno w około. Moje auto zostało wyprodukowane na rynek niemiecki, jak wiadomo tu nie trzeba non stop na światłach jeździć.
Fakt, światła zapaliłyby się po przekręceniu już kluczyka. Nie przeszkadza mi to, że zapalałyby się dwa razy, ponieważ tego trybu pracy (po przeróbce) chcę używać tylko wtedy gdy będę w Polsce (bo po przekroczeniu granicy czasami się zapominam, chociaż jestem zwolennikiem przepisu o całodniowej jeździe na światłach)
Czy wycieraczki mają jeden współny czujnik? nie wiem, ale nie wydaje mi się.
Przy załączaniu mgielnych i tak musisz przekręcić włącznik na pozycyjne, bo w przeciwnym razie nie miałbyś chyba tylnych świateł. Więc ta opcja mi odpada bo chcę uniknąć właśnie dotykania przełącznika.
Na AUTO zapalają się tylko gdy jest ciemno w około. Moje auto zostało wyprodukowane na rynek niemiecki, jak wiadomo tu nie trzeba non stop na światłach jeździć.
Fakt, światła zapaliłyby się po przekręceniu już kluczyka. Nie przeszkadza mi to, że zapalałyby się dwa razy, ponieważ tego trybu pracy (po przeróbce) chcę używać tylko wtedy gdy będę w Polsce (bo po przekroczeniu granicy czasami się zapominam, chociaż jestem zwolennikiem przepisu o całodniowej jeździe na światłach)
Czy wycieraczki mają jeden współny czujnik? nie wiem, ale nie wydaje mi się.
Przy załączaniu mgielnych i tak musisz przekręcić włącznik na pozycyjne, bo w przeciwnym razie nie miałbyś chyba tylnych świateł. Więc ta opcja mi odpada bo chcę uniknąć właśnie dotykania przełącznika.
kto nie dmie z nami ten przeciwko nam
- Od: 12 sty 2009, 23:58
- Posty: 17
- Skąd: PL
Wiesz , jak mozna wyłaczyc brzeczyk pasa kierowcy i pasazera ( z testera oczywiscie ) to pewnie jest zakładka swiateł ( nie wiem bo nikt mnie jeszcze o to nie pytał , z pasami wiem bo wyłączyłem juz w paru mazdach ( w swojej GH tez )dominik_p napisał(a):Na AUTO zapalają się tylko gdy jest ciemno w około
Tak mamy w GH – super sprawa , od kupna auta teoretycznie nie dotykam przełącznika , gdy sie sciemni / wjazd do tunelu wszystko samo sie przepina i swieca sie zegary – to jest fajne.chmooreck napisał(a):Nie jest czasem tak, że w AUTO światła i tak ci się cały czas świecą
Gdy tylko pojawi sie szostka po lifcie podepne IDS'a i pobawie sie ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
U mnie wygląda to tak, że po przekręceniu kluczyka od razu zapalają się i poziomują światła mijania (xenon), co pewnie negatywnie odbija się na przetwornicach, gdyż rozruch silnika następuje gdy światła już świecą. Taka procedura powtarza się czasami kilka razy w ciągu dnia co napewno wpływa na żywotność przetwornic, żarników jak i silniczków lamp.
To też pytanie:
Co można, należy zrobić żeby zlikwidować to dziadostwo, czyli sprawić żeby światła nie zapalały się samoczynnie gdy przełącznik jest w pozycji "OFF" ?
Jak można zdeaktywować tą funkcję ?
Dodam, że to M6 GG MZR-CD z 2007r. Wypr. na rynek austriacki, gdzie jeszcze w 2007r obowiązywał idiotyczny nakaz świecenia w dzień.
To też pytanie:
Co można, należy zrobić żeby zlikwidować to dziadostwo, czyli sprawić żeby światła nie zapalały się samoczynnie gdy przełącznik jest w pozycji "OFF" ?
Jak można zdeaktywować tą funkcję ?
Dodam, że to M6 GG MZR-CD z 2007r. Wypr. na rynek austriacki, gdzie jeszcze w 2007r obowiązywał idiotyczny nakaz świecenia w dzień.
- Od: 30 lis 2009, 13:43
- Posty: 19
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda CX-5 (KE) 2.2D 175KM Revolution
Mazda 2 DY 1.4i AT
dominik_p napisał(a):światła zapalałyby się zawsze
arturo76 napisał(a):sprawić żeby światła nie zapalaąy się samoczynnie
Panowie
Zamieńcie się sterownikami świateł ... taka mała czarna skrzyneczka pod licznikiem:D
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
- Od: 14 kwi 2009, 09:17
- Posty: 85
- Auto: M6
Jaksa napisał(a):Tak mamy w GH – super sprawa , od kupna auta teoretycznie nie dotykam przełącznika , gdy sie sciemni / wjazd do tunelu wszystko samo sie przepina i swieca sie zegary – to jest fajne.
Ja tak nie mam Mam auto z Włoch, i niestety w pozycji AUTO w dzień nie świeci... Może wiesz czy da się to jakoś ustawić w kompie?
dominik_p u mnie w instrukcji stoi jak byk że czujnik światła podłączony jest też pod klimatyzację i bada nasłonecznienie. Zakrycie go spowoduje że klima będzie działać jakbyś jechał w nocy (o ile w Twoim modelu jest tak samo)
- Od: 25 paź 2009, 18:03
- Posty: 90
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM
arturo76 napisał(a):czy można to jakoś software'owo załatwić ?
Jestem przekonany że tak, trzeba podjechać do serwisu ...itd.
MasterB napisał(a):u mnie w instrukcji stoi jak byk że czujnik światła podłączony jest też pod klimatyzację
Haha dobre... znaczy ...yyy...to nie ten sam czujnik – od klimy jest na konsoli, od świateł przy lusterku.
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
- Od: 14 kwi 2009, 09:17
- Posty: 85
- Auto: M6
Przypadkowo trafiłem na ten temat...
Sprawę załatwia jeden mały dinks, który zapala światła w momencie kiedy alternator zaczyna ładować (nie pamiętam dokładnie chyba ok 14.5) czyli jak silnik już zapali. Koszt takiego pier.....niczka to ok 30 PLN-ów. Nie wiem ile z montażem, bo zakładał mi to koleś który siedzi w alarmach samochodowych. Wiem jedynie, że gdzieś to montował po drodze do włącznika świateł. Pasuje takie ustrojstwo do każdego jednego samochodu który ma sprawny alternator .
Kto z Łodzi – zapraszam do mojego fumfla.
Sprawę załatwia jeden mały dinks, który zapala światła w momencie kiedy alternator zaczyna ładować (nie pamiętam dokładnie chyba ok 14.5) czyli jak silnik już zapali. Koszt takiego pier.....niczka to ok 30 PLN-ów. Nie wiem ile z montażem, bo zakładał mi to koleś który siedzi w alarmach samochodowych. Wiem jedynie, że gdzieś to montował po drodze do włącznika świateł. Pasuje takie ustrojstwo do każdego jednego samochodu który ma sprawny alternator .
Kto z Łodzi – zapraszam do mojego fumfla.
- Od: 22 lip 2009, 19:25
- Posty: 13
- Skąd: Łódź
- Auto: chora Madzia 626 DiTD GF '98
dominik_p napisał(a):
Mam w swojej M6 czujnik automatycznego zapalania swiateł gdy zapadnie zmrok czy też wjadę do tunelu itp.
Czujnik ten znajduje się obok czujnika desczu wycieraczek, jest pod przednią szybą w okolicach lusterka wewnętrznego.
(...)
Jak dobrać się do tego czujnika?
Nie mam pojęcia jak zdmontowac jego osłonę, lusterko wewnętrzne itd. nie chciałbym czegoś uszkodzić, połamać a pierwsze moje próby niestety zakonczyły się porażką.
Przyłączam się do pytania. Czy ktoś wie jak zdemontować tą plastikową osłonę nad lusterkiem żeby czegoś nie wyrwać. Mi coś trzeszczy tam w środku i chce to wyciszyć
Tak to wygląda:
Z ZEWNĄTRZ:
==========================================================================
OD ŚRODKA:
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 2 kwi 2010, 22:26 przez vegasnight9, łącznie edytowano 1 raz
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
zenon napisał(a):Ta czesc oslony bardziej z przodu
W sensie przodu samochodu jak rozumiem?
zenon napisał(a):rozsuwa sie na boki ...
Tzn ze sklada sie z dwoch czesci rozjezdzajacych sie na boki? (albo kompletnie nie zrozumialem)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
tak tak ..
obudowa składa się z 3 elementów: 1 ten ze swiatelkami, oraz 2 i 3. Miedzy 2 i 3 wchodzi nóźka lusterka i właśnie o nich mowa ... i raczej nie śrubokrętem tylko mocniej szarpnąć.
obudowa składa się z 3 elementów: 1 ten ze swiatelkami, oraz 2 i 3. Miedzy 2 i 3 wchodzi nóźka lusterka i właśnie o nich mowa ... i raczej nie śrubokrętem tylko mocniej szarpnąć.
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
- Od: 14 kwi 2009, 09:17
- Posty: 85
- Auto: M6
zenon napisał(a):tak tak ..
obudowa składa się z 3 elementów: 1 ten ze swiatelkami, oraz 2 i 3. Miedzy 2 i 3 wchodzi nóźka lusterka i właśnie o nich mowa ... i raczej nie śrubokrętem tylko mocniej szarpnąć.
Ok, dzieki wielkie )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6