Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Krzysiek1980 » 13 wrz 2016, 05:30

Mam klimę automatyczną i nie zauważyłem takiego zjawiska. Może coś z osuszaczem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 20:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez thesilent » 13 wrz 2016, 20:20

a jak klima nie jest włączona i dam na 15*C, to jakie powietrze powinno lecieć? Ciepłe czy na żywca z zewnątrz (ani podgrzewane, ani chłodzone)?

Bo u mnie mimo wyłączonej klimy i ustawienia na 15*C z nawiewów daje 38*C (na dworzu jest już ciemno i jest 24*C). Spale to auto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Krzysiek1980 » 13 wrz 2016, 20:45

Nie testowałem ile stopni daje bez klimy przy ustawieniu na 15 st., ale powietrze jest na pewno chłodniejsze niż 38 st. Ja mam nawet bez klimy ustawione na 20 st. i powietrze jest takie letnie. Słuchaj, a może miałeś nagrzane w aucie i ustawione na obieg wewnętrzny? To że pokrętłem ustawimy na 15 st czy 20 st. nie oznacza że taką temperaturę ma powietrze z kratek wylotowych, tylko taką temperaturę mamy uzyskać w kabinie i ma być utrzymywana poprzez siłę nadmuchu czy temperaturę wydmuchiwanego powietrza. Ja u siebie zauwazyłem że zalączając klimę i ustawiają na 20 st. mam podobną teperaturę z kratek wylotowych jak bym dał 15 st, tylko przy ustawieniu na Auto i 15 st. zmienia mi się siła nadmuchu w stosunku do ustawienia na 20 st., czyli układ pracuje wydajniej żeby osiągnąc w kabinie te 15 st. co uważam że w bardzo ciepły dzień jest kompletnie nieosiągalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 20:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez rzbierski » 21 lis 2016, 18:37

Witam,
Od razu napiszę, że nie jestem znawcą mechaniki pojazdowej, to mogę pisać bzdury w nazwach – proszę o wyrozumiałość.
Dziś rano jadąc do pracy coś zaczęło mi trzeszczeć z prawej strony.
Gdy zajrzałem pod maskę, zobaczyłem że coś jakby pokrywka odczepiło się od chyba napinacza paska klinowego – chyba tak się to nazywa.
W załączniku zdjęcie jakie udało mi się wykonać.

Czy taka usterka to duży koszt naprawy ??

pozdrawiam,
Radek
Załączniki
20161121_181310.jpg
Usterka
Początkujący
 
Od: 15 sie 2016, 08:35
Posty: 15
Auto: Mazda 2 1.5b 75KM

Postprzez m@riusz39 » 21 lis 2016, 18:58

Odkręciło Ci się sprzęgiełko od sprężarki klimy, wystarczy to dokręcić.
Ściągnąć koło, nadkole i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 20:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez NightStalker » 22 lis 2016, 20:47

Nadkole wystarczy odciągnąć, nie trzeba ściągać.
Śruba bodajże M6 i najlepiej przykręcić na klej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 11:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez sypek1992 1.8 » 29 lis 2016, 07:39

Witam czy w mazda tez tak jest gdy na dworze jest 0 stopni to nie włącza się sprężarka. ? Miałem tak w skodzie
Zauważyłem ze teraz gdy jest tak zimno to prawie w ogóle nie słyszę jak załącza się sprężarka
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2016, 21:10
Posty: 70
Auto: Mazda 6 2.0 147 KM benzyna 2009r

Postprzez Mandey » 30 lis 2016, 22:45

Prawidłowe spostrzeżenie.
Również w Mazdach tak jest :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez properek » 13 gru 2016, 12:21

Mam wyciek czynnika w miejscach zaznaczonych na obrazku, zaden oring osobno nie wystepuje chyba, ze z rurka. Czym to mozna uszczelnic, sa jakies zamienniki uszczelek jak tak to jakie i gdzie je dostac?
Załączniki
noname.png
properek
 

Postprzez darrecki » 13 gru 2016, 17:16

Jesteś pewien, że to oring a nie któraś z rurek tam dochodzących? Jedna z nich, już nie pamiętam która, przechodzi przez taki metalowy uchwyt. I właśnie tam lubi sobie zgnić, taka standardowa usterka można powiedzieć. A syfi czynnikiem wszędzie wokół...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Krzysiek1980 » 13 gru 2016, 18:50

Dokładnie. U mnie też rurka była skorodowana i dało radę pospawać. Jedź do porządnego serwisu i niech Ci zdiagnozują. Z doświadczenia Ci powiem ( przechodziłem już cyrki w 2 samochodach) że nie warto się bawić w garażowe łatanie u pseudo fachowców, bo w rezultacie i tak musisz oddać w kompetentne rece. Lepiej dac te 200 zł więcej i mieć pewnośc że zrobione jest jak być powinno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 20:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez klajmas » 23 mar 2017, 17:11

http://allegro.pl/przewod-waz-rurka-kli ... 41655.html

Witam, panowie korzystał ktoś może z takich zamienników? Dwie rurki mam przegnite nie do uratowania, a oryginały sporo kosztują.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2016, 18:10
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2008, GH

Postprzez Dark_Mat » 14 maja 2017, 20:59

Hej,
Dzisiaj nastały mnie takie temperatury, że postanowiłem skorzystać z klimatyzacji. No więc włączam, czekam, nic się nie dzieje. Nic nie chłodzi, żadnej różnicy. Zaciekawiło mnie to, bo jeszcze jakoś w kwietniu bodajże był taki jeden dzień, gdzie przygrzało chyba do 18 czy 20 stopni, a że auto było na słońcu, to w środku było ze 30, więc dla sprawdzenia włączyłem klimę i wszystko działało. Aż ją wyłączyłem, bo się bałem, że się rozchoruję. Teraz, po lekko ponad miesiącu, temperatura, przy jakiej włączyłem klimę wynosiła około 22 stopni, a klima po prostu nie chodzi. Co się mogło stać? Pod autem nie widziałem żadnych wycieków.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez nemi » 15 maja 2017, 07:45

Cóż, mi się zdarzyło, że zjechałem na stację zatankować i klima przestała działać po ponownym odpaleniu, chociaż 10 minut wcześniej było ok.
1500 zł nie moje – coś się przegrzało, sprężarka stanęła ;)

Najpierw trzeba sprawdzić ile jest środka chłodniczego i sprawdzić szczelność. Może zwykły serwis okresowy uleczy Twoją klimatyzację, czego życzę :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Dark_Mat » 15 maja 2017, 10:09

I co, całą sprężarkę musiałeś wymieniać? Czy coś jeszcze? Już też myślałem o tym czarnym scenariuszu, to regeneracja sprężarki na allegro znalazłem za około 350-500zł. I podobno dają nawet gwarancję 12 czy 24 miesiące. Czy jak sprężarka padła, to miałeś jakiś błąd w komputerze? Można to jakoś samemu sprawdzić, nie jadąc do serwisu?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez nemi » 15 maja 2017, 10:24

Nie miałem żadnych błędów.
Oprócz regeneracji trzeba zapłacić za wyjęcie/założenie sprężarki oraz pełny koszt serwisu (czyli napełnienie układu, przegląd). Doszła mi jeszcze przy okazji wymiana chłodnicy klimatyzacji, żeby kolejna sprężarka się nie zatarła.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez STARY1977MJ » 15 maja 2017, 11:25

Dark_Mat widać że trochę się naciąłeś na autko i zaczyna wszystko się sypać...
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 14:54
Posty: 175 (1/5)
Auto: Audi A4 B5 było
Mazd 6 GG była
Mazda 6 GH była
FORD MONDEO MK5 2,0 180KM jest

Postprzez Dark_Mat » 15 maja 2017, 17:30

Kurcze, dziwna sprawa. Generalnie wszystko chodzi tak jak powinno. Jak klikam klimę, to obroty jednorazowo skaczą, tak jak to zawsze było. Tylko dziwne jest to, że zawsze jak włączałem klimę, to silnik dostawał obciążenie i skok obrotów był w dół, a teraz jest do góry. No ale nawet mimo tego, klima po prostu nie chłodzi :/

STARY1977MJ, nie wiem czy się naciąłem. Autko nie jest takie złe. Fakt, że na początku bez wątpienia wadą ukrytą był totalnie padnięty DPF, ale poza tym, to nie mam z nim jakichś większych problemów. Ostatnio zacząłem się interesować rdzą, ale na tle innych Mazd z tego rocznika, to moja wypada nie najgorzej. Obecnie ciężko się nie naciąć na auto. Poza tym, umówmy się – to jest 11 letnie auto. Ma prawo się coś psuć po takim czasie.

Dopisano 15 maja 2017, 23:36:

Ok, dzisiaj przyjrzałem się temu bliżej i mniej więcej tak to wygląda:
Sprawdziłem czy jest ciśnienie w układzie – jest.
Sprawdziłem co się dzieje po załączeniu klimy – obroty jednorazowo skaczą (gdy załączam to idą z 750 na około 800, a jak wyłączam to spadają do około 720), wentylatory oba natychmiast się włączają, a napięcie spada chwilowo. Wszystko wygląda tak, jakby pracowało, a... nie pracuje. O co może chodzić? Czy to może być sprężarka? Czy ona powinna jakoś charakterystycznie hałasować?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez greg007 » 16 maja 2017, 07:51

Dark_Mat nie wiem kiedy kupiłeś to autko, ale pamiętaj, że jeśli kupowałeś od osoby prywatnej i w umowie nie masz napisane wyraźnie, że wyłączone jest prawo rękojmii za wady ukryte (wpis, że znam stan auta mnie ma żadnego znaczenia), to możesz dochodzić części kwoty za naprawę lub obniżenia wartości samochodu i zwrotu różnicy przez okres roku od zakupu jeśli dobrze pamiętam.
A jeśli jesteś w stanie udowodnić, że sprzedawca wiedział o tym, że klima nie działa, to nawet taki zapis nie wyłącza jego odpowiedzialności.
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2016, 19:16
Posty: 34 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM, 165KM 6MT, Enso SoulRed

Postprzez dadan » 16 maja 2017, 08:30

Greg007 nie przesadzaj, kupujesz używane auto i z pewnymi sprawami się trzeba liczyć, to nie 3 letnie auto tylko 11 letnie, co ma sprzedawca do tego że klima po miesiącu nie chodzi? Ja rozumiem po 2-3 dniach to ok, ale po takim czasie? Po drugie udowodnij w sądzie że to wada ukryta...Nie mówiąc nawet o kosztach.

Jedź na serwis i sprawdzą, może osuszacz na oringu puszcza a może mało czynnika jest i sprężarka jeszcze się załącza ale nie chłodzi wydajnie. Lepiej nie kombinuj bo zatrzesz sprężarkę i będziesz miał dodatkowe koszta (o ile jeszcze chodzi). Sprawdzenie na serwisie dużo nie kosztuje.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6