Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
Tylko warto wiedzieć, czy jest na tyle dziurawa, że już nie masz czynnika w układzie czy jeszcze coś zostało. Jeśli tak w niektórych punktach dobijania klimy można się dogadać że wyciągają czynnik do 0 naprawiasz układ i przyjeżdżasz do nich na nabicie od pełnego dobicia odliczają to co miałeś w układzie. Zaleta że nie płacisz za 100% czynnika. Innaczej może nie być oszczędnie jak bedziesz musiał zapłacić za nabicie do pełna
- Od: 15 paź 2015, 22:03
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 Hatchback (GG) 2.0 DI,
moc: 136 KM/100 kW
2004r.
Niestety w układzie nie ma.w ogóle czynnika. Wszystko uciekło także nabicie do pełna i tak mnie czeka. Samochód kupiłem z taką klimą i jedyne co mnie zastanawia to czy jeśli długo nie było tego czynnika i klima się nie załączała, to czy jest ryzyko, że również sprężarka klimy mogła się uszkodzić od niechodzenia ?
I wracając do mojego pierwotnego pytania. Mógłby ktoś potwierdzić numery rurki ze zdjecia i tej pod filtrem zgodnie ze schematem?
I wracając do mojego pierwotnego pytania. Mógłby ktoś potwierdzić numery rurki ze zdjecia i tej pod filtrem zgodnie ze schematem?
- Od: 11 maja 2016, 17:28
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2.0 147KM 2006r
Witam! Wydaje mi się, że ma problem z wydajnością klimy. Otóż kiedy ustawię 15 stopni to po godzinie jazdy trasą w aucie jest....tak w miarę ok, a wydaje mi się, że powinno być chyba chłodno na tyle, że musiałbym zwiększyć temperaturę powiedzmy na 18-20 stopni. Czy się mylę? Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to, że jak ustawiłem 15 stopni i zwiększałem do około 20 to z nawiewów leciała ciągle taka sama temperatura. Dopiero od około 23 zaczęło dmuchać cieplejszym. Myślałem, że jakiś regulator czy coś podobnego jest uszkodzone, ale dziś kiedy na zewnątrz jest 18 stopni więc zrobiłem ponownie test. I okazało się, że kiedy na zewnątrz nie ma patelni 30 stopniowej to klima po ustawieniu na 15 stopni zaczęła chłodzić auto dużo lepiej i wtedy po stopniowej zmianie do 20 stopni było już czuć z nawiewu, że temperatura się delikatnie ociepla. Stąd wniosek, że chyba faktycznie coś klima nie domaga w upałach i po ustawieniu tych 15 stopni działa jakby była ustawiona na około 20. Dodam, że w marcu miałem wymienianą chłodnice wody i wówczas w warsztacie musieli mi też ściągnąć chłodnice klimy i po całym zabiegu napełnili mi na nowo klime.
Na koniec wrzucam filmik z zachowaniem klimy. NA zewnątrz 18 stopni. Klima ustawiona na 15 stopni. Tryb A/C (nie ECO). Czy tak powinna się zachowywać klima? Tzn około 15 sekund ciszy i włączają się oba wentylatory na 10 sekund i znowu cisza i tak w kółko.
Na koniec wrzucam filmik z zachowaniem klimy. NA zewnątrz 18 stopni. Klima ustawiona na 15 stopni. Tryb A/C (nie ECO). Czy tak powinna się zachowywać klima? Tzn około 15 sekund ciszy i włączają się oba wentylatory na 10 sekund i znowu cisza i tak w kółko.
- Od: 1 mar 2016, 12:20
- Posty: 24
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 Benzyna, 141km, 2002
Pamiętaj, że jak na zewnątrz masz 30C i jeśli ustawisz klimę w tryb auto, obojętnie czy na 16C czy na 22C to w tym trybie klima będzie i tak w pierwszej kolejności bardzo mocno chłodzić aby zbić temperaturę i dopiero później sama będzie zmniejszała obroty wentylatora i temperaturę chłodzenia.
Dodatkowo zimniej jest na obiegu wewnętrznym przy 30C niż przy chłodzeniu powietrza z obiegu zewnętrznego.
Ja w czasie lata mam ustawione 21-22C i w największe upały gdzie mamy 30 stopni w cieniu, klima pracuje bez zarzutu.
Dodatkowo zimniej jest na obiegu wewnętrznym przy 30C niż przy chłodzeniu powietrza z obiegu zewnętrznego.
Ja w czasie lata mam ustawione 21-22C i w największe upały gdzie mamy 30 stopni w cieniu, klima pracuje bez zarzutu.
Kubsztyk – ale ja napisalem, ze to nie jest tryb ECO tylko normalny AC. Filmik, ktory wrzucilem jest wlasnie z normalnego trybu, a nie ECO
CLAU – zapomnialem dodac, ze nie uzywam trybu Auto. Wszystko recznie ustawialem.
CLAU – zapomnialem dodac, ze nie uzywam trybu Auto. Wszystko recznie ustawialem.
- Od: 1 mar 2016, 12:20
- Posty: 24
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 Benzyna, 141km, 2002
Ok, dzieki za pomoc. W takim razie pozostalo mi jechac na serwis klimy (szczelnosc, sprawdzenie czy za malo/za duzo czynnikia) bo zeby przez godzine drogi z ustawionymi na sztywno 15 stopniami w aucie bylo "tak na styk" to chyba cos jest nie tak.
- Od: 1 mar 2016, 12:20
- Posty: 24
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 Benzyna, 141km, 2002
Na filmiku widać prawidłową pracę klimatyzacji, tak więc odpada walnięta sprężarka, przed wyjazdem do serwisu radzę ci posprawdzać wszystkie rurki klimatyzacji oraz łączenia tych rurek, być może masz nieszczelność i ucieka czynnik, jeżeli występuje taka nieszczelność to zauważysz zielony smar. Skoro załącza się klimatyzacja (sprężarka itp.) czynnik na pewno jest, kwestia tylko ile...
Jeżeli układ jest szczelny to myślę że jest to kwestia elektroniki typu czujnik temperatury wnętrza kabiny, itp. Życzę powodzenia oraz szybkiej naprawy, jazda bez klimy w te upały... katastrofa
Jeżeli układ jest szczelny to myślę że jest to kwestia elektroniki typu czujnik temperatury wnętrza kabiny, itp. Życzę powodzenia oraz szybkiej naprawy, jazda bez klimy w te upały... katastrofa
Właśnie jetsem po nabiciu klimy, założyłem nowa chłodnice, zobaczymy czy to było przyczyną braku chłodzenia, przy okazji rozebrania całego przodu wpadła tez nowa chłodnica wody, poczekamy zobaczymy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
BF3
Chciałbym zapytać, jak u Was działa klimatyzacja. Mój problem polega na tym, że bez względu na to, jaki wybiorę kierunek nawiewu, zawsze dodatkowo dmucha mi na nogi. Przy ustawieniu temperatury na 19,5 stopni w trybie automatycznym, gdzie teoretycznie jest tylko nadmuch na kabinę z okrągłych wylotów, zawsze mam bardzo zimny nadmuch na stopy. Na autostradzie daje się podkurczyć nogi, bo jest tempomat, ale na zwykłej drodze pozostaje tylko założyć grube skarpety (latem!). U pasażera z przodu to samo. Czy to może być jakaś nieszczelność?
- Od: 9 wrz 2009, 06:55
- Posty: 57
- Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07
Witam Wszystkich.
Od niedawna jestem posiadaczem mazdy 6 i mam problem z klimatyzacją. W układzie klimatyzacji była nieszczelność, która została usunięta, a układ został ponownie napełniony. Niestety po włączeniu klimatyzacji nie włącza się sprężarka. Zgodnie z wcześniejszymi uwagami sprawdziłem przejście na przewodzie zasilającym do sprężarki, podmieniłem przekaźnik i sprawdziłem bezpieczniki 10A.
Sprawdziłem piny na przekaźniku i wygląda na to że tylko na jednym z nich jest +12, idąc dalej tym tropem sprawdziłem, że na bezpiecznikach 10A jest masa... (nie powinno być +12 ? )
W czym może być jeszcze problem ? albo co jeszcze można sprawdzić ?
Pozdrawiam.
Od niedawna jestem posiadaczem mazdy 6 i mam problem z klimatyzacją. W układzie klimatyzacji była nieszczelność, która została usunięta, a układ został ponownie napełniony. Niestety po włączeniu klimatyzacji nie włącza się sprężarka. Zgodnie z wcześniejszymi uwagami sprawdziłem przejście na przewodzie zasilającym do sprężarki, podmieniłem przekaźnik i sprawdziłem bezpieczniki 10A.
Sprawdziłem piny na przekaźniku i wygląda na to że tylko na jednym z nich jest +12, idąc dalej tym tropem sprawdziłem, że na bezpiecznikach 10A jest masa... (nie powinno być +12 ? )
W czym może być jeszcze problem ? albo co jeszcze można sprawdzić ?
Pozdrawiam.
-
franek1
Witam ponownie.
Dzisiaj troszkę pogrzebałem przy klimatyzacji i wygląda na to że do przekaźnika klimatyzacji nie dochodzi sygnał. Po podłączeniu sygnału na odpowiedni pin przekaźnika, sprężarka się załączyła.
Czy w modelu z 2005 roku benzyna były stosowane dwa czujniki, jeden na wysokim ciśnieniu, a drugi koło osuszacza ? Jeśli tak to gdzie to jest zlokalizowane?
Może jakieś sugestie dlaczego nie pojawia się sygnał na przekaźniku ?
Pozdrawiam
Dzisiaj troszkę pogrzebałem przy klimatyzacji i wygląda na to że do przekaźnika klimatyzacji nie dochodzi sygnał. Po podłączeniu sygnału na odpowiedni pin przekaźnika, sprężarka się załączyła.
Czy w modelu z 2005 roku benzyna były stosowane dwa czujniki, jeden na wysokim ciśnieniu, a drugi koło osuszacza ? Jeśli tak to gdzie to jest zlokalizowane?
Może jakieś sugestie dlaczego nie pojawia się sygnał na przekaźniku ?
Pozdrawiam
-
franek1
Dzięki za podpowiedź, rzeczywiście gniazdo bezpiecznika nie miało przejścia i dopiero po przeczyszczeniu śrubokrętem nieśmiało pojawił się +12V.
-
franek1
Witam. Od jakiegoś tygodnia zauważyłem, że z nawiewu od strony kierowcy i pierwszego środkowego od strony kierowcy leci ciepłe powietrze mimo, iż na klimatyzacji ustawione 18 st.. z pozostałych nawiewów dmucha zimne. W czym może być problem? Miał ktoś podobną sytuację ? Dodam, że klimatyzacja automatyczna jednostrefowa. Pozdrawiam
- Od: 15 lis 2011, 23:02
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 sportcombi 2.0 CiTD 121 km
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę z istniejącym wątkiem
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę z istniejącym wątkiem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Mam pytanie bo niewiem czy to normalne. Otoz jak mam wlaczona klimatyzacje w trasie to po jakims czasie zauwazam ze kratki srodkowe od nawiewu zaczynaja byc wilgotne... wydaje mi sie ze wczesniej tego nie bylo... Ma ktos jakis pomysl ? Jakas nieszczelnosc ?
P.S. Jak cos to klima manualna
P.S. Jak cos to klima manualna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6