Światła drogowe w trybie "Auto" – działają tylko po zmroku
1, 2
Witam,
jeżdżę od lipca, ale dopiero teraz to zauważyłem. Gdy światła mam ustawione w pozycji "Auto" nie działają światła drogowe. Owszem można mrugnąć, ale nie przełączyć. Dopiero działają w pozycji "ON". Czy to normalne, tak powinno być?
Nie wyobrażam sobie przełączania pozycji w trakcie jazdy, kiedy potrzebuję ich w nocy.
pozdrawiam
jeżdżę od lipca, ale dopiero teraz to zauważyłem. Gdy światła mam ustawione w pozycji "Auto" nie działają światła drogowe. Owszem można mrugnąć, ale nie przełączyć. Dopiero działają w pozycji "ON". Czy to normalne, tak powinno być?
Nie wyobrażam sobie przełączania pozycji w trakcie jazdy, kiedy potrzebuję ich w nocy.
pozdrawiam
- Od: 2 gru 2008, 17:10
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GH Sedan 2.0 MZR-CD 140KM
j32 napisał(a):Gdy światła mam ustawione w pozycji "Auto" nie działają światła drogowe. Owszem można mrugnąć, ale nie przełączyć. Dopiero działają w pozycji "ON". Czy to normalne, tak powinno być?
A czy nie masz czasem tak, że włączając tryb "auto" w dzień czujnik uznaje, że jest jasno i nie daje możliwości włączenia świateł mijania ani przeciwmgłowych? Ja tak właśnie mam. W nocy nie ma problemu – w trybie auto możesz włączać i drogowe i p-mgłowe; czujnik widzi ciemność i nie wchodzi w kolizję. Rozumiem, że swój test robiłeś w dzień?
Ogólnie w polskich warunkach taki czujnik to raczej bezużyteczny dodatek. W Belgii się przydaje – np. w BXL jest sporo tuneli i auto włącza światła za ciebie (jeśli należysz do tych, co jeżdżą bez świateł; np. Belgowie jeżdżą bez świateł, w tunelach też ich nie włączają i po zmierzchu też często mijasz nieoświetlone samochody – niestety ludzie są często zbyt bezmyślni, żeby pozwolić im decydować).
j32 napisał(a):Witam,
jeżdżę od lipca, ale dopiero teraz to zauważyłem. Gdy światła mam ustawione w pozycji "Auto" nie działają światła drogowe. Owszem można mrugnąć, ale nie przełączyć. Dopiero działają w pozycji "ON". Czy to normalne, tak powinno być?
Nie wyobrażam sobie przełączania pozycji w trakcie jazdy, kiedy potrzebuję ich w nocy.
pozdrawiam
Mam wersję niemiecką auta. W pozycji AUTO włączone są cały czas światła mijania, dodatkowo przy wjeździe do tunelu lub po zmierzchu ściemniają się zegary i zapala się zielona kontrolka świateł mijania.
Światłami drogowymi można błysnąć (wajcha do siebie) lub włączyć na stałe (wajcha w kierunku deski rozdzielczej). Nie ma problemu z poruszaniem wajchą, gdy światła ustawione są na AUTO. Od początku zakupu samochodu cały czas jeżdżę z ustawieniem w pozycji AUTO i nie miałem jeszcze problemu z włączaniem długich (bez konieczności przełączania na ON).
Czy aby na pewno odpowiednio przełączasz wajchę?
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
- Od: 4 lut 2006, 00:00
- Posty: 426
- Skąd: Warszawa / Sokółka
- Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP
J32: w trybie AUTO światła długie działają w trybie ciągłym dopiero po zmroku. Gdy jest widno długie są dezaktywowane – bo po co włączać długie w dzień w celu innym niż "mignięcie" ? Gdy się ściemni to zapala Ci się podświetlenie deski i długie zaczynają działać w trybie ciągłym po przesunięciu dźwigni do przodu.
Dzięki za info, Waikiki Up-date'owałem informację w temacie.
Waikiki napisał(a):J32: w trybie AUTO światła długie działają w trybie ciągłym dopiero po zmroku.
To samo napisałem kilak postów wyżej jednak podtrzymuję opinię, że AUTO jest bezużyteczne. Np. jechałem za dnia we mgle – nie włączysz wówczas p-mgłowych w trybie auto (podobnie jak drogowych). Niby światła w tej mlecznej poświacie jest sporo, jednak widoczność bardzo kiepska a czujnik traktuje to jako stan "dzień". Generalnie – nigdy nie używam AUTO
Mnie akurat co innego irytuje w polsko-skandynawskim spec'u. Mianowicie spryskiwanie reflektorów, które samoczynnie uruchamia się co drugie pociągnięcie dźwigni w celu spłukania szyby. Efekt jest taki, że 5-litrowy baniaczek płynu zużywam w tydzień. Jest na to recepta – przed spłukaniem szyby przełączenie świateł na pozycyjne, natomiast po zmroku bywa o problematyczne. Będzie trzeba dać znać fabryce, żeby zmienili to przy najbliższym face liftingu...
A może ktoś wie, który przekaźnik odpowiada za światła skandynawskie – chciałbym je zlikwidować, bo jak na postoju stoję i np. czekam na kogoś , to mijania światła świeą lub pozycyjne, – nie ma możliwości wyłączenia świateł.
Piotr
- Od: 4 paź 2008, 10:11
- Posty: 7
- Skąd: Kraków
- Auto: MAZDA 2,0 I MZR-CD TOP
tarkan napisał(a):Mam wersję niemiecką auta. W pozycji AUTO włączone są cały czas światła mijania, dodatkowo przy wjeździe do tunelu lub po zmierzchu ściemniają się zegary i zapala się zielona kontrolka świateł mijania.
u mnie w AUTO w dzien nie pala sie ani dlugie ani mijania moze jedynie pozycyjne. swiatla dopiero po zmroku sie zapalaja
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Waikiki napisał(a):Mnie akurat co innego irytuje w polsko-skandynawskim spec'u. Mianowicie spryskiwanie reflektorów, które samoczynnie uruchamia się co drugie pociągnięcie dźwigni w celu spłukania szyby. Efekt jest taki, że 5-litrowy baniaczek płynu zużywam w tydzień. Jest na to recepta – przed spłukaniem szyby przełączenie świateł na pozycyjne, natomiast po zmroku bywa o problematyczne. Będzie trzeba dać znać fabryce, żeby zmienili to przy najbliższym face liftingu...
Polecam starą M6 przed liftem. Tu jest oddzielny guzik do sprysków reflektorów i to kierownik decyduje kiedy psiknąć Nie sądzę, żeby fabryka się uwsteczniała i wzięła pod uwagę Twoją propozycję...
PIOTREK_BO napisał(a):A może ktoś wie, który przekaźnik odpowiada za światła skandynawskie – chciałbym je zlikwidować, bo jak na postoju stoję i np. czekam na kogoś , to mijania światła świeą lub pozycyjne, – nie ma możliwości wyłączenia świateł.
No właśnie, u mnie to samo. Przy pozycji OFF i przekręconym kluczyku i tak się świecą światła mijania. Więc w zasadzie po co jest to OFF ?
Ktoś wie, czy można coś z tym zrobić?
- Od: 12 kwi 2009, 19:30
- Posty: 21
- Skąd: Olkusz/Kraków
- Auto: Mazda 6 2.0 MZ-CD WGN 2008
bartm napisał(a):i tak się świecą światła mijania
Moim zdaniem to jest dobre rozwiązanie, bo nie trzeba za każdym razem pamiętać o światłach. A jeżeli chcemy stać autem bez świateł to po prostu ustawiamy kluczyk w pozycji 1.
Pawnik napisał(a):oddzielny guzik do sprysków reflektorów
Uważam że tak powinno byc tez w nowej 6. osobiście nie podoba mi sie pomysł spryskiwania co 5 sprysków, lub 2xszybko spryskiwacz. Czasami spryskuje reflektor niepotrzebnie i robią sie zacieki na masce i brzydko wygląda
-
Kamil
palczak napisał(a):bartm napisał(a):i tak się świecą światła mijania
Moim zdaniem to jest dobre rozwiązanie, bo nie trzeba za każdym razem pamiętać o światłach. A jeżeli chcemy stać autem bez świateł to po prostu ustawiamy kluczyk w pozycji 1.
No ok, ale jeśli chciałbym kogoś śledzić albo poważniej – pojechałbym do kraju, gdzie nie trzeba jeździć na światłach, to czemu mam ich nie móc wyłączyć? Trochę to moim zdaniem bez sensu, od tego powinno być to "AUTO", czyli przełączam na "AUTO", wkładam kluczyk – światła się zapalają, wyjmuję – gasną. Przynajmniej w moim odczuciu tak to powinno wyglądać.
- Od: 12 kwi 2009, 19:30
- Posty: 21
- Skąd: Olkusz/Kraków
- Auto: Mazda 6 2.0 MZ-CD WGN 2008
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6