Paląca się/gasnąca kontrolka silnika i TCS/DSC

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez piotrek_l » 18 gru 2008, 08:42

Witam!
Na poczatku chcialem serdecznie wszystkich przywitac – jest to pierwszy post na tym forum.
Bardzo powaznie przymierzam sie do zakupu Mazdy 6, wlasciwie juz prawie ja kupilem..
Ale niepokoi mnie jedna rzecz, przy pierwszym ogladaniu auta od sprzedajacego wszystkie kontrolki po zapaleniu silnika po paru sekundach zgasly, wczoraj ogladalem auto po raz kolejny i ku mojemu zdziwieniu nie gasnie kontrolka silnika i TCS/DSC.
Przeczytalem w instrukcji ze kontrolka od silnika moze swiecic miedzy innymi przez to ze jest malo oleju napedowego w baku – faktycznie jest malo, ale rezerwa sie nie swieci..
nie wiem co o tym myslec, bo nie chce miec pozniej problemow.
Auto jest z 2005 r z silnikiem diesla 2.0 sprowadzone z wloch
Bardzo prosze o informacje co w tym przypadku zrobic..Dodam ze nie moge pojechac na diagnostyke, poniewaz auto nie jest zarejestrowane.

pozdrawiam,
Piotr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 08:33
Posty: 13
Skąd: Warszawa-Kabaty
Auto: Mazda 3 2.0 TOP SPORT

Postprzez Enduro » 18 gru 2008, 11:08

w najgorszym przypadku do wymiany jest centralny komp (PCM)!
jest on na wysokosci kolan, bez. pod kierownicą....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez piotrek_l » 18 gru 2008, 11:22

wlasnie dostalem informacje od sprzedajacego ze po odlaczeniu akumulatora i ponownym podlaczeniu juz kontrolki gasna tak jak powinny....w tym momencie calkowicie nie wiem co o tym mam myslec :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 08:33
Posty: 13
Skąd: Warszawa-Kabaty
Auto: Mazda 3 2.0 TOP SPORT

Postprzez Lorento » 18 gru 2008, 11:30

Enduro napisał(a):w najgorszym przypadku do wymiany jest centralny komp (PCM)!
jest on na wysokosci kolan, bez. pod kierownicą....
E.

Chyba demonizujesz tego kompa. Przy kazdej palącej się kontrolce piszesz o wymianie kompa. To irytujące. :| Wiem, że raz miałeś taki przypadek, ale na Boga padniety komp w Szóstce chyba tylko Tobie się zdarzył. Przyczyn palenia się tych kontrolek sa setki. Trzba po pierwsze szczytać błędy a nie pisać o padnietym kompie, bo to może być zwykły czujnik, zawór albo inna pierdoła, np. zwarcie elektryczne na jakims obwodzie
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez magicadm » 18 gru 2008, 13:14

piotrek_l napisał(a):wlasnie dostalem informacje od sprzedajacego ze po odlaczeniu akumulatora i ponownym podlaczeniu juz kontrolki gasna tak jak powinny....w tym momencie calkowicie nie wiem co o tym mam myslec :/

To znaczy, że problem pojawia sie okresowo – co też nie wróży za dobrze.
Proponuje po wystąpieniu błedu podpiąć pod tester i zczytać kody błędów.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez GILB » 18 gru 2008, 13:34

przy temperaturach poniżej zera, kontrolka TCS/DSC świeci się kilkanaście sekund dłużej – to normalny objaw,
jedź na kompa z tym autem to się wszystkiego dowiesz
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez piotrek_l » 18 gru 2008, 13:38

a moglby ktos z Was polecic mi jakis warsztat w warszawie gdzie moglbym zrobic taka diagnostyke?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 08:33
Posty: 13
Skąd: Warszawa-Kabaty
Auto: Mazda 3 2.0 TOP SPORT

Postprzez chmooreck » 18 gru 2008, 13:41

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Enduro » 18 gru 2008, 18:43

Lorento napisał(a):
Enduro napisał(a):w najgorszym przypadku do wymiany jest centralny komp (PCM)!
jest on na wysokosci kolan, bez. pod kierownicą....
E.

Chyba demonizujesz tego kompa. Przy kazdej palącej się kontrolce piszesz o wymianie kompa. To irytujące. :| Wiem, że raz miałeś taki przypadek, ale na Boga padniety komp w Szóstce chyba tylko Tobie się zdarzył. Przyczyn palenia się tych kontrolek sa setki. Trzba po pierwsze szczytać błędy a nie pisać o padnietym kompie, bo to może być zwykły czujnik, zawór albo inna pierdoła, np. zwarcie elektryczne na jakims obwodzie

przeczytaj dokladnie co napisalem, najlepiej na glos!!!
.........w najgorszym przypadku....................,
bo chce go przed najgorszym wariantem przestrzec
P.S.
a mi komp. to w dwoch M6 citd padl!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 18 gru 2008, 18:47

piotrek_l napisał(a):wlasnie dostalem informacje od sprzedajacego ze po odlaczeniu akumulatora i ponownym podlaczeniu juz kontrolki gasna tak jak powinny....w tym momencie calkowicie nie wiem co o tym mam myslec :/

po przejechaniu kilkunastu kilometrów prawdopodobnie
ponownie się zapalą!!!!
tak było u mnie,
i miesiącami szukałem przy pomocy ASO,
co jest problemem
na testerze był błąd P0401, nieodpowienia ilosc przepł.spalin na EGR-e!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez piotrek_l » 18 gru 2008, 19:01

i jaki byl koszt naprawy?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 08:33
Posty: 13
Skąd: Warszawa-Kabaty
Auto: Mazda 3 2.0 TOP SPORT

Postprzez Enduro » 18 gru 2008, 19:13

piotrek_l napisał(a):i jaki byl koszt naprawy?

na PW
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Globy » 19 gru 2008, 00:26

W Warszawie możesz podjechać do któregoś ASO lub do Jaksy (znajdziesz info na forum). Na przyszłość proszę o dołączenie do nazwy tematu informacji o modelu oraz silniku Twojej Mazdy – zgodnie z Regulaminem – by inni Forumowicze mogli łatwiej zlokalizować Twój problem <usmiech>

=> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41304
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Maciej Loret » 19 gru 2008, 14:28

Lorento napisał(a):[...]szczytać błędy


Mr manual, szczytajcie sobie jakiś słownik...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Yapa » 19 gru 2008, 22:40

Maciej Loret napisał(a):
Lorento napisał(a):[...]szczytać błędy


Mr manual, szczytajcie sobie jakiś słownik...


<spoko> <spoko> <spoko> <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez xol28 » 9 sty 2009, 21:06

sprawdź płyn hamulcowy. dolej do pełna. u mnie tak było i była wina płynu hamulcowego
:) taka drobnostka.... :)
odpisz czy pomogło.
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 8 maja 2008, 20:41
Posty: 9
Skąd: Mazda 6, 2.0, 03'

Postprzez Enduro » 10 sty 2009, 20:44

czekamy tu na info!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez piotrek_l » 11 sty 2009, 11:51

A wiec w piatek wybralem sie do Jaksy i po podlaczeniu do komputera nie wykrylo tego bledu, a przejechalem ponad 1000km i kontrolki sie nie zaswiecily :), ale byl inny blad z webasto, pan Michal cos tam zresetowal, przeczyscil i i nie mam zadnych bledow, ale webasto w dalszym ciagu nie dziala :/

poczytalem troche na forum i sprobowalem zresetowac webasto poprzez wyjecie i wlozenie bezpiecznika

efekt – huczy :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 08:33
Posty: 13
Skąd: Warszawa-Kabaty
Auto: Mazda 3 2.0 TOP SPORT

Postprzez kacpior » 16 maja 2009, 19:49

Witam

Mam z moją madzią problem taki jak w temacie, te 3 kontrolki palą się jednocześnie, a jak się palą to madzi brakuje mocy. Resetowanie komputera nie pomoga i żaden sposób bo zaraz zaświecają się ponownie.

Siedzę na tym forum już kilka dni i próbowałem wszystkiego oprócz sprawdzenia EGR, ale niestety nie wiem gdzie on jest a nie udało mi się znaleźc żadnego trafnego opisu jak go znaleźć.

Wczoraj wymieniłem obudowę filtra powietrza bo była peknięta, myślałem że pomoże (może lewe powietrze brał), ale niestety bez zmian. Tak przy okazji z obudowy wystaje gumowy przewodzik, zaślepiony z jednej strony, małej średnicy. Wie ktoś co to?
Początkujący
 
Od: 15 maja 2009, 20:45
Posty: 7
Auto: GY '05 MZR-CD 121KM

Postprzez Jaksa » 16 maja 2009, 20:25

kacpior napisał(a):Mam z moją madzią problem taki jak w temacie, te 3 kontrolki palą się jednocześnie
Nie masz czasem auta jeszcze na gwarancji ? Generalnie wszystkie tematy z " Check Engine " są nie do ugryzienia bez podpiecia testera IDS , moze czas wypalic zatkany DPF / wymienic olej w silniku ( pamietaj ze w tym przypadku nie zrobi tego byle serwis )
kacpior napisał(a):sprawdzenia EGR,
Ty masz DPF ( filtr cząstek stalych )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6