Paląca się/gasnąca kontrolka silnika i TCS/DSC

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 20:00

Dobrze Ci powiedzial opis bledu. A znaczy to, ze w wyniku "............." silnik dostal za malo paliwa na taka ilosc powietrza jaka wtloczono do cylindrow/cylindra. W miejsce kropek wpisz to, co bylo przyczyna (to juz mechanik wiedziec powinien, bo przeczytac blad to i ja potrafie, skasowac tez potrafie, jesli pobral za to pieniadze to tez potrafie... – mam nadzieje, ze usluga byla free)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mądry » 1 kwi 2010, 21:04

krzych napisał(a):P2144 to Exhaust Gas Recirculation Vent Control Circuit Low – kontrola otwartosci EGR – stan nisko obwodu, czyli brak komunikacji praktycznie. Wyglada na wypiety kabel. Ew. moze byc spalony obwod otwierania EGRa, ale pewnie mniej prawdopodobne.

Sprawdzałem ten EGR, przeczyściłem go wszystkie wtyczki wpięte a błędy jak były tak są :(
Może podsuniecie jeszcze jakiś pomysł co sprawdzić, co to może być???
Za każdą sugestie dziękuję :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mądry » 2 kwi 2010, 19:56

Dziś znów szukałem rozwiązania mojego problemu niestety bez efektu. Zainteresowała mnie tylko jedna rzecz.
http://yfrog.com/1xmazdaxj
Co to jest za element i za co on odpowiada? Czy nie jest to może zaworek jednokierunkowy? U mnie przepływ powietrza przez niego jest w obydwie strony....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mądry » 4 kwi 2010, 20:17

Podpowiecie koledzy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez renuarda » 1 paź 2011, 11:54

Witam!

Od wczoraj mam mazdę 6, 2.0 D
No i pierwsze 400 km i pierwszy problem, czyli właśnie palące sie kontrolki jak w temacie (kontrola trakcji i jednoczesnie kontrolka silnika). Moje pytanie brzmi czy z tym można jeździć? Do zaufanego mechanika wybieram sie za dwa tygodnie na ogólny przegląd. Co więcej, tez zalałam bak do końca, ale kontrolki zapaliły sie dopiero po przejechaniu 100 km. I co teraz?
Początkujący
 
Od: 1 paź 2011, 11:47
Posty: 15 (3/0)
Auto: Mazda 6, 2003r, 2,0, diesel

Postprzez Pamek » 1 paź 2011, 12:18

Można z tym jeździć z tym, że dwa razy większe zużycie paliwa i o połowę mniej mocy.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 07:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez bieski » 1 paź 2011, 12:30

Pamek napisał(a):Można z tym jeździć z tym, że dwa razy większe zużycie paliwa i o połowę mniej mocy.



To zależy. ja nie odczułem takich problemów.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Pamek » 1 paź 2011, 15:44

bieski napisał(a):
Pamek napisał(a):Można z tym jeździć z tym, że dwa razy większe zużycie paliwa i o połowę mniej mocy.



To zależy. ja nie odczułem takich problemów.


Tak. Zależy jaki jest błąd.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 07:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Wojtek » 1 paź 2011, 17:38

Pamek napisał(a):Zależy jaki jest błąd.

<ok>
zawsze nalezy odczytac kody bledow, bo to one przekazuja co sie dzieje z autkiem...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez s4v4g3 » 3 paź 2011, 08:45

Dokładnie, zależy jaki błąd. Ja już od 2 miesięcy jeżdżę z choinką. Palą się i gasną kiedy chcą. U mnie akurat to jakiś czujnik padł. 150zł używka. Na szczęście nie muszę się z tym spieszyć i spokojnie mogę jeździć. Wymienię czujnik, jak zrobię ważniejsze rzeczy z autkiem :D
Tak więc nie panikować od razu koledzy... Odczytać błąd i wtedy panikować <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 23:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez skowal » 27 kwi 2013, 19:07

Witam,
Na desce od czasu do czasu zapalają się i gasną kontrolki Check Engine + kontrolka trakcji.
po podłączeniu się do kompa mam 2 błędy.

-P2009 (Obwód sterowania kształtem kolektora ssącego – niski sygnał)
-P0404 (Recyrkulacja spalin obwód sterujący zakres sygnału)

Ten P2009 wiem że pojawia się przy odłączeniu jednej kostki (jest lekko zaśniedziała) która siedzi w zaznaczonym miejscu

Obrazek.

Z tym że komputer rejestruje błąd po wyjęciu kostki ale nie zaświeci kontrolek na desce (Check Engine + trakcja).
Tak więc podejrzewam, że kontrolki pojawiają się dopiero gdy komputer zarejestruje drugi w tym przypadku błąd P0404.

Czy ktoś jest wstanie podpowiedzieć od czego jest odpowiedzialny drugi kod błędu. Gdzie szukać kostki czujnika rejestrującego błąd P0404 ?
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 19:47
Posty: 79
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93

Postprzez dobrzyn22 » 28 kwi 2013, 13:56

moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez skowal » 28 kwi 2013, 17:26

czyli wszystko sprowadza się do EGR
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 19:47
Posty: 79
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93

Postprzez chicken19 » 1 maja 2013, 10:30

Witam.U mnie również zapaliły się kontrolki wyżej wymienione.Kolega podłączył mi tester i wyskoczył błąd
C 3800.Czy wie ktoś co to za błąd?Wiem tylko tyle że C oznacza podwozie.Kontrolka zapala sie jadąc dłuższy czas ze stałą prędkością.Potrafi zapalić się i zgasnąć tego samego dnia albo nie palić się kilka dni.Błąd dał się skasować testerem bez problemu
Początkujący
 
Od: 1 maja 2013, 09:32
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0 136km 2004r

Postprzez bieski » 1 maja 2013, 10:41

chicken19 napisał(a):C 3800


Ten blad jest nieprawidlowy, niech ci to jakims innym testerem sprawdzi.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez rockman85 » 1 maja 2013, 12:55

Ja przy zapalonych w.w. kontrolkach mam błąd p0850. Miał może ktoś taki błąd i i jakoś się z nim uporał?
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 16:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez dobrzyn22 » 1 maja 2013, 12:58

viewtopic.php?f=60&t=100799&p=1742199&hilit=p0850#p1742199

PS. również w tym watku jest opisany kod i przyczyna tego błędu :> <czytaj>

PS.2. proszę uzupełnić swój profil
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bieski » 1 maja 2013, 13:00

rockman85 napisał(a):Miał może ktoś taki błąd i i jakoś się z nim uporał?

Rozmumiem ze diesel? Rzuc okiem tutaj:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 10100.html
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez rockman85 » 1 maja 2013, 15:31

Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. P.s. Fajnie że jest miejsce, gdzie można napisać o jakimś problemie z autkiem i znajdują się życzliwe osoby chętne do pomocy:–)
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 16:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez brencik » 26 cze 2013, 12:37

Pytanko:
Czy po wymianie akumulatora (odłączenie) wcześniejsze błędy będą zapamiętana nadal i diagnostyka je odczyta czy idą w łeb?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 13:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6