Autoalarm w M6 – różne zagadnienia

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez scichy » 16 sty 2010, 01:14

krzych napisał(a):Znasz kogos kto zaklada alarmy pracujace na CAN i wspolpracujace z komputerem Mazdy bez zadnych problemow? Bo jesli tak to chetnie sie dowiem, jesli nie (czyli metody chaupnicze z przecinaniem kabli i wstawianiem przekaznikow), to sobie daruje psucie samochodu.


Alarm na CAN-ie ..... hmmmm... prosisz się o kłopoty. Poza tym GG/GY ma CAN dość szczątkowy: Podpięte jest tylko ECU, ABS/TCS i zegary. Cała reszta elektryki jest po 'bożemu'.
Przekaźnik i rozcięty obwód to dobre, pewne rozwiązanie – o ile jest dobrze zaplanowane i porządnie wykonane.

Salonowy alarm w mojej M6 – faktycznie, żal patrzeć na porozcinane wiązki i polepione kable <killer> – jedyny z niego pożytek, że spełnia wymagania ubezpieczyciela.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez krzych » 16 sty 2010, 12:15

... [przeniesione/nieaktualne]
Ostatnio edytowano 16 sty 2010, 14:17 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez scichy » 16 sty 2010, 12:37

krzych napisał(a):scichy napisał:
Alarm na CAN-ie ..... hmmmm... prosisz się o kłopoty.

Powod?


Zbyt duże prawdopodobieństwo występowania zakłóceń w transmisji
krzych napisał(a):scichy napisał:
oza tym GG/GY ma CAN dość szczątkowy: Podpięte jest tylko ECU, ABS/TCS i zegary.

Wlasnie ponoc nie do konca. Na pewno ECU ma info o roznych rzeczach, nie tylko tym co powiedziales. Przyklad zaprzeczajacy – nawigacja korzysta z szyny CAN celem odczytu predkosci pojazdu


Ok.. to jeszcze moduł nawigacji.

krzych napisał(a):ie mam dokladnych (jeszcze) informacji jakie inne rzeczy sa podpiete, ale sa. Byc moze szyby, drzwi, pasy, na pewno reczny, bo to sam widze po komunikacji ECU ze mna i tym podobne rzeczy mozna wlasnie z CANa zdjac. Jak, tego jeszcze nie wiem do konca oczko


Na pewno mówimy o GG/GY ??? Proponuje przejrzeć Workshop Manual i Training Manual. Sa dostępne na forum.


krzych napisał(a):Byc moze szyby, drzwi, pasy, na pewno reczny, bo to sam widze po komunikacji ECU ze mna i tym podobne rzeczy mozna wlasnie z CANa zdjac. Jak, tego jeszcze nie wiem do konca oczko


Co rozumiesz pod pojęciem 'kominikacja ECU ze mną'? Chodzi o OBD II? To nie to samo co CAN, tj. przez OBD możesz odczytać info dostarczane 'analogowo', niekoniecznie przez CAN.


krzych napisał(a):Tak, pewne w dzialaniu i proste w znalezieniu. Podpiety w obwodzie can modul ktory jest _gdziekolwiek_ w samochodzie, jest nie do znalezienia, a moze bardzo skutecznie uniemozliwic jakakolwiek jazde, nie mowiac juz o tym, ze wlaczyc fabryczna syrene czy niefabryczne inne ustrojstwo.


Nie widze przewagi. Przerwanie obwodu też może być gdziekolwiek_w_samochodzie i też uniemożliwia jakąkolwiek jazdę...i też może być ominięte.
Ostatnio edytowano 17 sty 2010, 11:01 przez scichy, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez krzych » 16 sty 2010, 13:08

... [przeniesione/nieaktualne]
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez scichy » 17 sty 2010, 11:09

Tobo napisał(a):
Tobo napisał(a):No właśnie, a tak na marginesie. Który najlepiej przerwać obwód, żeby nie szło zapalić auta i żeby nie powstały żadne błędy w kompie?


Może jednak ktoś wie który kabelek można przeciąć? Przecież większość alarmów działa właśnie na takiej zasadzie, czyż nie?

Jeszcze jedno. Czy niefabryczny alarm = drugi pilot?


Są alarmy np. taki http://www.seo-alarmy.pl/products.php?id=10, które 'czytają' sygnalizację otwierania/zamykania drzwi z pilota. Działa ok.

Co do cięcia kabelków, to mogę napisać czego NIE ciąć:
1) zapłon – banalne i łatwe do ominięcia
2) zasilanie pompy paliwowej – też oczywiste i też łatwe do ominięcia

Tak BTW to standardy EU zabraniają rozcinania obwodów, które mogłyby unieruchomić samochód w ruchu ze względu na bezpieczeństwo (sic!).

Druga ciekawostka, to alarm 'salonowy' montowany przez Mazda Białystok nic nie rozcina, tylko wyje (tak przynajmniej było 3 lata temu). <killer> <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez Tobo » 18 sty 2010, 14:03

scichy napisał(a):Są alarmy np. taki http://www.seo-alarmy.pl/products.php?id=10, które 'czytają' sygnalizację otwierania/zamykania drzwi z pilota. Działa ok.

A czy zczytanie sygnału z pilota przez złodzieja siedzącego w krzakach to jest problem? Wiem że niektóre alarmy mają zmienne kody, ale czy tak jest (mam nadzieję że jest) w przypadku fabrycznego pilota?
Dodam, że u mnie pilot działa chyba z 300m(!).


scichy napisał(a):Co do cięcia kabelków, to mogę napisać czego NIE ciąć:
1) zapłon – banalne i łatwe do ominięcia
2) zasilanie pompy paliwowej – też oczywiste i też łatwe do ominięcia

A co nie jest takie oczywiste? Wydaje mi się, że odcięcie czegokolwiek w sensowny sposób zmniejsza znacząco ryzyko odjazdu przez niepowołane osoby. Pamiętajmy, że taka osoba "pracuje" w stresie, w ciemności, pod presją czasu, bez schematów, mierników i forum mazdaspeed. Pewnie się łudzę, prawda?


scichy napisał(a):Tak BTW to standardy EU zabraniają rozcinania obwodów, które mogłyby unieruchomić samochód w ruchu ze względu na bezpieczeństwo (sic!).

Tym akurat przejmować się nie będę :)

scichy napisał(a):Druga ciekawostka, to alarm 'salonowy' montowany przez Mazda Białystok nic nie rozcina, tylko wyje (tak przynajmniej było 3 lata temu).

Słyszałem kiedyś o czymś takim choć nie wiem czy to to samo. Mianowicie po wejściu do auta było trzeba nacisnąć ukryty przycisk. Jeśli ktoś nie wiedział o tym i przekręcił kluczyk to załączał się alarm polegający na tak wysokim hałasie wewnątrz kabiny, że krew z uszu ciekła. Ciekawe prawda? Podobno jechać w takim hałasie się nie dało, a już tym bardziej szukać źródła hałasu.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez krzych » 18 sty 2010, 20:09

Tobo napisał(a):Wiem że niektóre alarmy mają zmienne kody, ale czy tak jest (mam nadzieję że jest) w przypadku fabrycznego pilota?

Obawiam sie, ze juz bylo na forum – pilot/alarm fabryczny to dla zlodzieja nie problem. Zacznie od odpiecia syreny, a skonczy na lamaku drzwi i stacyjki. Ujawnianie szczegolow budowy alarmu raczej nie sluzy wlascicielom, wprost przeciwnie. Zlodzieje _maja_ internet, pamietaj o tym.

Tobo napisał(a):Pewnie się łudzę, prawda?

Prawde mowiac raczej tak. Robia to bez stresu jak tez swiatlo im niepotrzebne :P

Tobo napisał(a):krew z uszu ciekła

Gdzie to wyczytales – "fakt"? :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Tobo » 18 sty 2010, 22:57

krzych napisał(a):
Tobo napisał(a):krew z uszu ciekła

Gdzie to wyczytales – "fakt"? :D


To tylko takie porównanie ;)
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez krzych » 18 sty 2010, 23:05

Tobo napisał(a):To tylko takie porównanie oczko

Swoja droga, gwozdzie na siedzeniu to byl chyba jak do tej pory najskuteczniejszy patent ;) Szkoda tylko, ze za to wlasciciel odpowiedzial :D Gdyby takie numery byly dozwolone, mialbym takie zabezpieczenia :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez lukpcn » 18 sty 2010, 23:40

krzych napisał(a):Gdyby takie numery byly dozwolone, mialbym takie zabezpieczenia :D


a złodzieje specjalne metalowe gaciory :]
Na każde zabezpieczenie znajdzie się sposób...
pozdrawiam
Łukasz
Mój Bank Muzyki: www . RoyaltyFreeHeaven . com
a tu Moja Mazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 11:38
Posty: 134
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 2.0 147KM

Postprzez krzych » 19 sty 2010, 00:08

lukpcn napisał(a):a złodzieje specjalne metalowe gaciory krzywy
Na każde zabezpieczenie znajdzie się sposób...

Juz ja widze tych zlodziei w stalowych gatkach, z maskami gazowymi na ubie, kamizelka kuloodporna na tyl glowy (zaglowek), gumowym ubraniem (1000V), itp. itd ;)

Na kazde zabezpieczenie znajdzie sie sposob... z tym, ze niektore sposoby sa zwyczajnie nieoplacalne :) (a wykonanie prostsze niz ominiecie – oczywiscie podalem przyklady ektremalne takie jak Ty gaciory, ale wierz mi, sa proste i tanie :) ). Szczegolnie ze Mazda to nie skarbiec, a zabezpieczenia mozna zrobic raz i przenosic z samochdu do samochodu nie wydajac juz wiecej pieniedzy :)

PS. I na pewno tak poubierany nie rzucalby sie w oczy, ale to drobiazg, zawsze moze miec przy sobie bazooke i kalacha ;P :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez lukpcn » 19 sty 2010, 00:14

hehe
pozdrawiam
Łukasz
Mój Bank Muzyki: www . RoyaltyFreeHeaven . com
a tu Moja Mazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 11:38
Posty: 134
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 2.0 147KM

Postprzez piotrn001 » 17 sty 2011, 16:21

Witam zakupiłem Mazde 6 2003 i Mam pytanie, jak sprawdzić czy samochód posiada autoalarm?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2011, 20:26
Posty: 7

Postprzez bieski » 17 sty 2011, 16:31

Wybij szybe <rotfl>





A tak na serio, po pilocie powinieneś poznać. Jak masz oryginalny pilot z 2 przyciskami to masz tylko immo.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 17 sty 2011, 19:11

jak jest wstrzasowy, to kopnij w opone, ale nie z czuba...!
pozdr. E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Arek_78 » 17 sty 2011, 20:00

Ja się dowiedziałem że mam alarm gdy otworzyłem klape bagażnika z pilota, a zanim ją podniosłem, auto zdążyło się zamknąć spowrotem – niesposób było go przeoczyć :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez mazdzia89 » 17 sty 2011, 20:30

Arek_78 napisał(a):Ja się dowiedziałem że mam alarm gdy otworzyłem klape bagażnika z pilota, a zanim ją podniosłem, auto zdążyło się zamknąć spowrotem – niesposób było go przeoczyć :)


A ja myślałem że wszystkie centralne mają taki system. Jeśli otworzysz kluczykiem a nie otworzysz drzwi czy klapy to zamknie się sam.Chyba że w mazdzie jest inaczej.... Nakierujcie mnie....
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2010, 08:03
Posty: 68
Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.

Postprzez bieski » 17 sty 2011, 20:44

Arek_78 napisał(a):Ja się dowiedziałem że mam alarm


To nie jest zaden alarm. Mazdzia89 ma racje:

mazdzia89 napisał(a):A ja myślałem że wszystkie centralne mają taki system


tylko że nie wszystkie centralne tak maja, moja stara Primerka nie chciala sie sama zamknac :(
W Mazdzie drzwi sie same zamkną jeśli nie ich otworzysz po odblokowaniu.
Ostatnio edytowano 17 sty 2011, 20:49 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez pROFESSOR.4U » 17 sty 2011, 20:47

Zamknij z pilota a otworz kluczykiem.
Jesli ma alarm to bedzie wyl :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 23:32
Posty: 21
Skąd: United Kingdom
Auto: Byla Mazda6 2.0 D Ts2. Jest Audi A6 1,9Tdi Avant

Postprzez Arek_78 » 17 sty 2011, 21:00

Chodziło mi o to, że jak auto się domkęło, a ja podniosłem klape to wyło aż uszy bolały.
Dodatkowo jak doryglowuje zamki naciskając pilotem drugi raz na zamknięcie to odzywa się klakson.
Samo zamykanie auta jak się nie otworzy drzwi to rzeczywiście funkcja centralnego zamka.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6