krzych napisał(a):scichy napisał:
Alarm na CAN-ie ..... hmmmm... prosisz się o kłopoty.
Powod?
Zbyt duże prawdopodobieństwo występowania zakłóceń w transmisji
krzych napisał(a):scichy napisał:
oza tym GG/GY ma CAN dość szczątkowy: Podpięte jest tylko ECU, ABS/TCS i zegary.
Wlasnie ponoc nie do konca. Na pewno ECU ma info o roznych rzeczach, nie tylko tym co powiedziales. Przyklad zaprzeczajacy – nawigacja korzysta z szyny CAN celem odczytu predkosci pojazdu
Ok.. to jeszcze moduł nawigacji.
krzych napisał(a):ie mam dokladnych (jeszcze) informacji jakie inne rzeczy sa podpiete, ale sa. Byc moze szyby, drzwi, pasy, na pewno reczny, bo to sam widze po komunikacji ECU ze mna i tym podobne rzeczy mozna wlasnie z CANa zdjac. Jak, tego jeszcze nie wiem do konca oczko
Na pewno mówimy o GG/GY
? Proponuje przejrzeć Workshop Manual i Training Manual. Sa dostępne na forum.
krzych napisał(a):Byc moze szyby, drzwi, pasy, na pewno reczny, bo to sam widze po komunikacji ECU ze mna i tym podobne rzeczy mozna wlasnie z CANa zdjac. Jak, tego jeszcze nie wiem do konca oczko
Co rozumiesz pod pojęciem 'kominikacja ECU ze mną'? Chodzi o OBD II? To nie to samo co CAN, tj. przez OBD możesz odczytać info dostarczane 'analogowo', niekoniecznie przez CAN.
krzych napisał(a):Tak, pewne w dzialaniu i proste w znalezieniu. Podpiety w obwodzie can modul ktory jest _gdziekolwiek_ w samochodzie, jest nie do znalezienia, a moze bardzo skutecznie uniemozliwic jakakolwiek jazde, nie mowiac juz o tym, ze wlaczyc fabryczna syrene czy niefabryczne inne ustrojstwo.
Nie widze przewagi. Przerwanie obwodu też może być gdziekolwiek_w_samochodzie i też uniemożliwia jakąkolwiek jazdę...i też może być ominięte.