Skrzypienie i stuki w desce rozdzielczej.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bziko98 » 26 lis 2008, 16:36

Toji napisał(a):Może ktoś się wypowie czy ten patent z olejkiem działa czy nie bo mam ten sam problem.


Patent działa, w moim (i nie tylko moim) amerykańskim egzemplarzu deska zaczęła najpierw trzeszczeć kolo słupka przedniej szyby od strony pasażera. Wyjąłem schowek i bylem w stanie dostać się do miejsca gdzie element deski opiera sie na metalowej części nadwozia. W to miejsce przy pomocy wacika lub palca zaaplikowałem trochę olejku. Pomogło i już od ponad roku nie trzeszczy nawet na większych wybojach lub przy zmianach temperatur. Teraz zauważyłem ze na większych wybojach zaczęło mi trzeszczeć po środku deski. Nie jest to aż tak uciążliwe bo zdarza się bardzo rzadko i tylko wtedy gdy auto nie jest w środku wystarczająco nagrzane.

Dodam tez ze auto przed zabiegiem smarowania spędziło z tego powodu parę dni u autoryzowanego dilera mazdy w mojej okolicy. Problemu nie usunęli ale zostawili mi na szybie i desce sporo brzydkich odcisków palców. Proponowali wyciąganie deski rozdzielczej ale po usłyszeniu tej propozycji wskoczyłem do auta i odjechałem szybko ale bez pisku opon bo tcs był włączony...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 17:25
Posty: 120
Skąd: Chicago
Auto: 2016 mazda6 2.5

Postprzez Toji » 28 lis 2008, 10:11

bziko dzięki bardzo za info będę musiał więc spróbować, może jakieś foto tego środka ? Rozumiem, że to jakiś olejek do konserwacji profili albo coś takiego :)
tylko umarli płyną z prądem, żywi idą zawsze pod prąd :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:39
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda6 2003 MZR-CD

Postprzez domin1979 » 28 lis 2008, 10:30

Toji napisał(a):Rozumiem, że to jakiś olejek do konserwacji profili albo coś takiego usmiech
Eee, zwykły WD40 lub coś podobnego co oliwi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Toji » 28 lis 2008, 11:09

oki, wielkie dzięki
tylko umarli płyną z prądem, żywi idą zawsze pod prąd :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:39
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda6 2003 MZR-CD

Postprzez Blaster7 » 1 gru 2008, 23:17

No to ja też to sprawdze bo mnie te trzeszczenie wkurza!!!!
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez mcbeth » 15 lut 2010, 10:49

Wg service manuala deska na podszybiu oparta jest w trzech punktach. Na środku i po bokach – są tam bolce. Od środka widać chyba te punkty w szczelinie między deską a szybą jako prostokątne wycięcia. Planuję właśnie tam wprowadzić nieco smaru silikonowego. Pryskanie na oślep po podszybiu chyba nie ma sensu. Chciałbym zobaczyć też jak wygląda podszybie bez deski – łatwiej byłoby wtedy planować właściwe działania.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 15 lut 2010, 14:51

A nie ma gdzies instrukcji zdejmowania dechy, bo tez bym skorzystal? ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 15 lut 2010, 15:12

krzych napisał(a):A nie ma gdzies instrukcji zdejmowania dechy, bo tez bym skorzystal? ;P

fotek nie mam
ale:
po demontazu uchwytu na kubki, konsoli dzw. zm. biegow, kpl. radia, kierownicy, licznika, kpl. tunelu srodkowego, plastikow slupka "A" no i bocznach klapek cocpitu
nalezy: odkrecic po dwie sruby boczne, dwie pod licznikiem,i dwie na dole/ pod radiem ,
po czym mozemy cocpit lekko odsunac..
a do kpl. demontazu nalezy wypiac sporo wtyczek instalacji elektr. bo kpl. kabel tez nalezy wyjac wrazem z cocpitem..
powodzenia w walce!
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez MasterB » 15 lut 2010, 17:02

Jestem jednak trochę zawiedziony. Mazda 6 a trzeszczy jak Skoda Favorit :P
Co ciekawe, moja trzeszczy najbardziej podczas rozgrzewania plastików – tak mniej więcej od 20 do 40 minut jazdy w zimie. Wcześniej i później jest raczej cicho. Latem też w miarę ok.
Tego typu "wtopy" utrzymują mnie w przekonaniu że następne auto to nie będzie Mazda. A szkoda, bo to piękne auta...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez Enduro » 15 lut 2010, 17:22

MasterB napisał(a):Tego typu "wtopy" utrzymują mnie w przekonaniu że następne auto to nie będzie Mazda. A szkoda, bo to piękne auta...

no ok.
ale jaka alternatywa?
pozdr
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 15 lut 2010, 17:29

Enduro napisał(a):
krzych napisał(a):A nie ma gdzies instrukcji zdejmowania dechy, bo tez bym skorzystal? ;P

fotek nie mam
ale:
po demontazu uchwytu na kubki, konsoli dzw. zm. biegow, kpl. radia, kierownicy, licznika, kpl. tunelu srodkowego, plastikow slupka "A" no i bocznach klapek cocpitu
nalezy: odkrecic po dwie sruby boczne, dwie pod licznikiem,i dwie na dole/ pod radiem ,
po czym mozemy cocpit lekko odsunac..
a do kpl. demontazu nalezy wypiac sporo wtyczek instalacji elektr. bo kpl. kabel tez nalezy wyjac wrazem z cocpitem..
powodzenia w walce!
Enduro


No ok, czyli caly tunel srodkowy (rozumiem ze wlacznie z nawigacja ktora wczoraj wlasnie wyjalem ;P), slupki (oba? chodzi o te z napisem SRS miedzy drzwiami a szyba przednia?), licznik i "boczne kalpki kokpitu" (a to jest to co jest niewidoczne jak sie drzwi zamknie – taki "korek" deski po obu stronach? :D i jak to zdjac, zaslepki + sruby jakies czy inaczej?).
A pozniej juz wszystko na wierzchu czy trzeba szukac tych srub od kokpitu pod kolejnymi zaslepkami/klapkami?

Jesli dobrze zrozumialem to wyglada na prosta robote ;P (choc nawigacja niby miala byc tez prosta, ale u mnie prosta nie byla, bo wtyczka "ugrzezla" i rozpialem inna zamiast tej)

A na temat – ja jeszcze raz dodam (po rozbiorce navi) ze Mazda jest wykonana po taniosci. Nawet okladzina deski w miejscu gdzie sie konczy decha bo jest dziura na navi jest ordynarnie "urznieta" krzywo. Nie mowiac juz o pseudo "fabrycznej" nawigacji w wycietym chamsko (i tez krzywo) schowku.

Ogolnie, nie nadaje sie to dla ludzi z klasa :) Na szczescie ja jestem tylko biednym programista ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 15 lut 2010, 21:09

Popryskanie zaczepu (okolice czujnika nasłonecznienia klimy) uspokoiło nieco deskę, choć nadal słychać takie stłumione 'pykanie' kiedy nadwozie pracuje. Trzeba będzie poprawić. Ale i tak nie mam co narzekać, porównując z HRV, która kosztowała, gdy była nowa, podobnie do M6 ....
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Enduro » 15 lut 2010, 22:27

krzych napisał(a): czyli caly tunel srodkowy, slupki (oba? chodzi o te z napisem SRS miedzy drzwiami a szyba przednia?), licznik i "boczne kalpki kokpitu" (a to jest to co jest niewidoczne jak sie drzwi zamknie – taki "korek" deski po obu stronach? :D i jak to zdjac, zaslepki + sruby jakies czy inaczej?).
A pozniej juz wszystko na wierzchu ......

wsio tak!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 15 lut 2010, 22:35

Łomatko, mur-beton zrobia ze mnie pomocnika w jakims warsztacie ;) Dzieki :)

W temacie dla potomnych:

W celach przeroznych wyjalem monitor nawigacji + wyswietlacz komputera pokladowego. W trakcie proby rozebrania stwierdzilem "cholera, zaraz cos sie zlamie", bo skrzypialo jak diabli... W koncu sie poddalem, uznalem ze w zasadzie to nie musze nic rozbierac, ale tkniety uprzednimi skrzypami zaczalem tym razem LEKKO poruszac tu i owdzie... I zbaranialem.

Ludziska kochane, wyswietlacz (nie nawigacja, nie uchwyt wyswietlacza a sam wyswietlacz) skrzypi jak conajmniej Dab Bartek podczas silnych wiatrow! Konkretnie skrzypi nakladka na ekran i przyciski o obudowe "obejmujaca" elektronike. Po spryskaniu WD40 miejsc najbardziej narazonych (plaskie powierzchnie styku oraz zatrzaski) – 10 razy ciszej (w rekach) choc nadal lekko potrzaskuje (ale tym razem to juz bardziej mozna zblizyc do stukow niz trzaskow). Zgrzytania/skrzypienia brak.

Dodatkowo odkrylem (pewnie nie ja pierwszy) iz zarowno monitor (o czym wiedzialem z ekranu konfiguracji) jak tez sama elektronika ekranu komputera pokladowego jest produkcji Matsushita Electrics (vel. Panasonic na europe, ew. Technics, wsio rawno). To akurat mnie ucieszylo w przeciwienstwie do kiepsko zaprojektowanych obudow z plastiku ktore maja luzy i zbyt twardy plastik w sumie powodujac trzaski.

Ogolnie, znow potwierdzilo sie to co ciagle klepie na forum – tanizna wykonania, choc serce niby japonskie... Ale przynajmniej spodziwam sie +2 do komfortu do czasu ulotnienia sie substancji oliwiacych z WD40 ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mazda6superstar » 17 lut 2010, 17:28

Panowie
jestem pocieszony, że nie ja jeden to mam.
Pytanie tylko – czy WD40 nie zniszczy tapicerki?
Pierwsza Magda w życiu!
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 11:53
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: M 6 2.0 CDI sedan 2004 160tys.

Postprzez Enduro » 17 lut 2010, 20:08

mazda6superstar napisał(a):Pytanie tylko – czy WD40 nie zniszczy tapicerki?

proponuje do tego celu jakis inny tzn. bezzapachowy plyn,
bo ten raczej czuc...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 17 lut 2010, 21:47

Nie czuc. No chyba ze mam zepsuty nos :D (wietrzeje kilkanascie minut po uzyciu – zreszta monitor lezy w domu i nikt go nie czuje ;) ).
Kiedys jesli ktos mi cos doradzi konkretnie, uzyje lepszego specyfiku – ten byl "zastepczo". Tapicerki nei zniszczy, bo na tapicerke sie nie dostal (o ile mozna zwac ta imitacje tapicerki tapicerka – to zwykly twor sztuczny naklejony na plastik i tylko z wierzchu – reszta jest cala z plastiku "zwyklego/twardego").
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 18 lut 2010, 08:56

krzych napisał(a):o ile mozna zwac ta imitacje tapicerki tapicerka – to zwykly twor sztuczny naklejony na plastik i tylko z wierzchu – reszta jest cala z plastiku "zwyklego/twardego").

Dotknij deski w GH, to zobaczysz, jak można ten plastik zwykły/twardy dać również praktycznie na wierzchu :( . Ciekawe z czego zrobią następną generację ? Z polistyrenu ? <glupek2>.

A użyty przeze mnie smar silikonowy jest bezbarwny i bezwonny.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez krzych » 18 lut 2010, 12:35

A czy silikon nie bedzie mial negatywnych konsekwencji (zestarzenie sie i stwardnienie, kruszenie...? nie wiem).

Odnosnie jakosci nowych "wyrobow" – coz, jedni tna koszty rozwijajac technologie, inni oszczedzaja na materialach i pracownikach... Dlatego wlasnie coraz mniej sie ciesze z Mazdy choc jak juz wiele razy wspominalem, jak na razie mi jeszcze odpowiada biorac pod uwage to, ze na nic lepszego mnie nei stac :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 18 lut 2010, 12:49

krzych napisał(a):A czy silikon nie bedzie mial negatywnych konsekwencji (zestarzenie sie i stwardnienie, kruszenie...? nie wiem).

W kontakcie z tworzywami sztucznymi zazwyczaj gorsze są produkty ropopochodne niż syntetyczne. Silikon raczej nie jest zły w tym zastosowaniu i w dodatku jest bezrozpuszczalnikowy. Ile już go wlałem w bagażnik HRVki !! <lol> .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron