Czyszczenie soczewek i naprawa silniczków reflektorów.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dyziak13 » 12 lis 2015, 11:09

Witam wszystkich serdecznie,

Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2007r. Niestety właśnie pojawił się u mnie problem silniczka poziomowania lampy xenonowej. Przeczytałem wszystki wątki w tym temacie i mam zamiar wymienić silniczek. Akurat tak się składa, że w mojej okolicy ktoś ma do sprzedania silniczki od Mondeo MK3 NUMER KATALOGOWY 0 307 853 307 .

Teraz pytanie, czy od Mondeo muszą być te silniczki z lamp xenonowych, czy ze zwykłych też będą pasować?

I jeszcze jedno pytanie: jaki silniczek jest w moich lampach. Na stronie 18 kol. grzyby pokazuje silniczek taki jak w fordzie, a kol. hubix taki jak w bmw i nie wiem czego szukać.

Które piny w kostce lampy ewentualnie kolory kabli odpowiadają za zasilanie silniczka?
Początkujący
 
Od: 11 lis 2015, 13:18
Posty: 7
Auto: Mazda 6, GG rok prod.2007
2.0 Pb 147KM

Postprzez []gk[] » 12 lis 2015, 20:55

Moim zdaniem to silniczek zwykłych lamp. Do lamp ksenon musi być silniczek z 4 pinami. Szukaj innego, kształtu cylindrycznego a nie prostopadłościennego.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez dyziak13 » 12 lis 2015, 21:44

Czyli takiego jak pokazuje Hubix na 18 stronie tego wątku?
Początkujący
 
Od: 11 lis 2015, 13:18
Posty: 7
Auto: Mazda 6, GG rok prod.2007
2.0 Pb 147KM

Postprzez []gk[] » 12 lis 2015, 21:48

Tak.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez dyziak13 » 12 lis 2015, 21:51

Dzięki za pomoc. Mam nadzieję, że to tylko kwestia tego silniczka.

Dopisano 13 lis 2015, 16:22:

Witam ponownie,

Okazuje się, że silniczek poziomowania pracuje (działa), jednak nie ustawia lampy. Czy ktoś może podpowiedzieć co tam mogło spaść, wyczepić się – zablokować?
Mam nadzieję, że nic się nie połamało.

Jeszcze jedna kwestia. Czytam w tych wątkach o rozklejaniu lamp w określonych celach przy użyciu suszarki- opalarki, a ja mam wrażenie, że moje lampy są plastikowe, a nie szklane oczywiście mówię o kloszach lamp, więc nie bardzo sobie wyobrażam podgrzewanie tego czymkolwiek.

Chyba, że się mylę.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2015, 13:18
Posty: 7
Auto: Mazda 6, GG rok prod.2007
2.0 Pb 147KM

Postprzez dyziak13 » 16 lis 2015, 09:24

Koledzy, czy nikt nic nie wie na ten temat?
Początkujący
 
Od: 11 lis 2015, 13:18
Posty: 7
Auto: Mazda 6, GG rok prod.2007
2.0 Pb 147KM

Postprzez []gk[] » 16 lis 2015, 10:29

Klosze są rzeczywiście plastikowe. Trzeba uważać z opalarką aby nie przesadzić i nie przegrzać struktury. Przy pewnej wprawie rozkleja się bardzo ładnie. Odnośnie podnoszenia przyczyn może być wiele – mechaniczna odpada. W środku wszystko jest bardzo solidnie wykonane. Jak sprawdzałeś, że silniczek działa?
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez dyziak13 » 16 lis 2015, 11:14

Po przekręceniu kluczyka stojąc przy lampie słychać jak pracuje i dotykając lampę czuję że coś tam pracuje. Chyba że jest tam jeszcze coś innego co może powodować takie odgłosy.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2015, 13:18
Posty: 7
Auto: Mazda 6, GG rok prod.2007
2.0 Pb 147KM

Postprzez []gk[] » 16 lis 2015, 15:22

Jeżeli tak, to spróbuj uderzyć "z liścia" w lampę kiedy silniczek pracuje. Bo prawdopodobnie się zawiesił. Powinno na jakiś czas pomóc. To objaw uszkodzenia silniczka. Dodatkowo "buczenie" silniczka jest głośniejsze niż wtedy, kiedy jest sprawny.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez dyziak13 » 16 lis 2015, 16:11

Dzisiaj wymontuję tą lampę i zobaczę co tam się dzieje i będzie wszystko jasne.

Dopisano 16 lis 2015, 20:14:

Wymontowałem lampę i zaczęła działać (nic w niej nie zrobiłem poza otworzeniem dekla). Jedno co wydaje się dziwne to, to że silniczek po opuszczeniu lampy na dół robi takie trzy pstryknięcia jakby chciał jeszcze ją opuścić ale nie może. Potem podnosi ją do normalnej pozycji.
Zobaczymy jak będzie się dalej sprawował. Jeżeli znów się zablokuje to chyba go już wymienię.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2015, 13:18
Posty: 7
Auto: Mazda 6, GG rok prod.2007
2.0 Pb 147KM

Postprzez Hubix » 8 gru 2015, 00:35

Prędzej czy później Ci siądzie znowu...

Ja znowu muszę rozebrać lampę.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dyziak13 » 11 gru 2015, 16:36

Jak na razie działa. Odpukać.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2015, 13:18
Posty: 7
Auto: Mazda 6, GG rok prod.2007
2.0 Pb 147KM

Postprzez lemon41 » 13 lut 2016, 13:53

Mam do oddania bebechy z prawej lampy przedniej poliftowej nie ksenon.zdemontowałem co się dało bo szło bplastik i obudowa połamane po lekkiej stłuczce.Wymieniono mi lampę na nową a starą wziołem ponieważ w bardzo dobrym stanie są soczewki i odblaski zdemontowałem kompletną wiązkę elektryczną z silniczkiem sprawnym i kostką.Ciemny środek jest ułamany w górnej części tj jak klapa z błotnikiem ale nie rzutuje to na jakość świecenia.oddam to wszystko za przysłowiowe piwo . kont.796394616
Początkujący
 
Od: 19 sie 2012, 17:20
Posty: 20
Skąd: wrocław
Auto: mazda 6 2.0 i 16v 147km benzyna 2005r.

Postprzez Wilson » 21 mar 2016, 20:22

Witajcie.

Patrząc na lampę od frontu, to gdy ma widoczne R, to jest dla ruchu prawostronnego, a gdy L, to dla lewostronnego? Po przeczytaniu całego wątku, rozumiem że te przesłony muszą być ustawione w pozycji "górnej" przy zwykłych H1? A przy zmianie na zenki, to sie zostawia czy opuszcza w dół? Bo wersji jest tutaj tyle, że ciężko wywnioskować, kto ma rację :)
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez CLAU » 21 mar 2016, 21:02

W halogenach regulacja przyslony dotyczy tylko wersji europejskiej lub amerykanskiej gdzie przeslona splaszcza wiazke aby nie doswietlala pobocza. W oryginalnym reflektorze pod ksenon ksztalt przeslony jest inny niz w halogenowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Wilson » 22 mar 2016, 09:00

Dzięki, przy zwykłych, ta dźwigienka powinna być u góry, w jednej i drugiej lampie? Czy w lewej podniesiona żeby nie oślepiała kierowców, a z prawej opuszczona, żeby doświetlała pobocze?
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez CLAU » 22 mar 2016, 18:08

Oba reflektory powinny osobno doświetlać pobocze. Nie ustawia się jednego tak a drugiego inaczej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Wilson » 12 kwi 2016, 21:22

po przestudiowaniu chyba wszystkich wątków, traktujących o światłach i przesłonach w m6, można stwierdzić że: przy normalnych h1 wajcha do góry, jak ktoś montuje zenony-wajcha w dół- krócej już się chyba nie da :)
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez Hubix » 15 gru 2016, 14:40

Witam

PILNA SPRAWA !

Rozkleiłem lampy z uwagi iż nie działał mi silniczek od strony kierowcy, w dodatku nie dało się podnieść xenona który świecił cały czas w dół. Okazało się, że jedno z pokręteł (na imbus) jest oberwane (urwany gwint, ktoś kręcił na chama i urwał). Wnioskuję, że nie da się tego rozebrać, należy wymienić cały tył lampy :(

Czy jak kupię np. lampę z anglika zwykłą (nie xenonową) to ten tył lampy jest taki sam jak w moim europejskim xenonie ? Przełożył bym cały osprzęt mojej lampy tj, soczewki, zapłonnik, silniczek, odbłyśniki do angielskiego tyłu (z lampy na żarówki, nie xenony)

Zamieszczam foty uszkodzeń....

ur1.jpg


Na tym zdjęciu właśnie zaznaczyłem gdzie jest urwany element. Patrząc na niego, chyba nie ma możliwości go wymienić (rozebrać wyciągnąć). Pęknął gwint w środku.


Reszta elementu (gdzie została reszta gwintu)

ur2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez xRafalx » 15 gru 2016, 15:21

Ale nie musisz wymieniać tyłu, wystarczy, że kupisz tylko ten uchwyt który Ci się urwał. Czyli z jakiegoś anglika spasuje. Poszukam może mam u siebie bo ja miałem kiedyś taki sam problem.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6