Webasto – jak rozbudować dogrzewacz do ogrzewania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez qzym » 7 gru 2010, 00:07

No jesteś chłopie w błędzie. W M6 też tak jest. Zerknij do manuala na obieg cieczy.

[url][URL=http://img151.imageshack.us/i/obieg.jpg/]Obrazek[/url]

Uploaded with ImageShack.us[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez mariomix » 9 gru 2010, 10:59

Lorento napisał(a):Mała uwaga do domorosłych webaściarzy: Praca pompki obiegu webasta w czasie pracy silnika wykańcza szybko tę pompkę ( łopatki sa napędzane siłą płynu z pompy wodnej silnika szyciej niż kręci ja silnik pompki) W ory instalacji ona wtedy nie pracuje...
To tyle na dzisiaj
Dobranoc,


Tak dla pewności sprawdź jeszcze raz manual webasto i powiedz czy po przekręceniu tylko stacyjki na drugą pozycję pompka działa czy nie, bez uruchomienia silnika. Bo moim zdaniem właśnie tak jest, czy to zima czy lato pompka się kręci non stop, zresztą jak ktoś ma tak rozbudowę zrobioną to usłyszy to własnymi uszami zanim uruchomi silnik, dlatego ja dokładam drugi przekaźnik aby oszczędzić życia tej pompce. Dodam, że przez stojący wirnik tej pompki płyn chłodniczy przepływa bez najmniejszych oporów a przy pracy mechanicznej pompy silnika i pompki elektrycznej (pracujący piec) ta siła wywierana na łopatki to bzdura – pozdrawiam
WEBASTO rozbudowa na ogrzewanie postojowe M6 przed liftem i po lifcie 2002 -2007 woj. lubelskie pilot, zegar do wyboru, warunek: sprawny piecyk webasto, info na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 20:23
Posty: 81
Skąd: Chełm
Auto: M6 i nie tylko

Postprzez Lorento » 9 gru 2010, 11:17

mariomix napisał(a):pompka działa czy nie, bez uruchomienia silnika

nie działa
mariomix napisał(a):a przy pracy mechanicznej pompy silnika i pompki elektrycznej (pracujący piec) ta siła wywierana na łopatki to bzdura

Jasne. Uzasadnienie pierwsza klasa! Gratulacje i nomonacja do Pulitzera! Znam gostka co para się takimi sprawami. Rozbierał padnięte pompki i wg niego szybsze ich szybsze zużycie jest wywołane siłami zewn. działającymi na wirnik łopatki w czasie podawania napiecia na pompkę,
A zresztą g. to mnie obchodzi, ja tego ciu...stwa nie mam <serduszka>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez teti » 10 gru 2010, 08:25

Jedna mała uwaga !! W manualu rozbudowy webasta jest malutka nieścisłość, chodzi o bezpiecnik F2 5A – zasilanie zegara sterującego 1533. Należy zastosować bezpiecznik o wartości 1A !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez mariomix » 10 gru 2010, 23:31

Z tym bezpiecznikiem zgadzam się jak najbardziej powinien być 1A ale rozbudowy nie da się wykonać za parę groszy jak twierdzisz bo sam zegar to już kilka stówek nie wspominając o module sterowania zdalnego a bez tych instrumentów pieca nie włączysz. Można załączyć piec zwykłym wyłącznikiem ale ThermoTop C a M6 posiada niestety ThermoTop Z/C-D (dogrzewacz silnika)
Wracając do wypowiedzi Lorento o pompkach to jest trochę inaczej. Obecnie stosuje się silniczki bezkomutatorowe (bezszczotkowe) nierozbieralne poza dekielkiem wirnika i koniec. Koleżka, który rozbierał silniczki pewnie wyciągał je z zabawek dla dzieci (te można rozebrać). Poniżej przykład pompki nierozbieralnej obecnie stosowanej w pojazdach wyposażonych w ogrzewanie postojowe

Obrazek

A jeśli chodzi o to czy pompka będzie działała przy włączonym zapłonie na wyłączonym silniku to widać poniżej, jeśli ma być ciepło wewnątrz auta to dmuchawa musi być włączona a przekaźnik dmuchawy będzie miał zwarte styki (kto nie ma pojęcia na ten temat niech się nie wypowiada)
Ważna uwaga dla samodzielnie montujących aby stosować odpowiednie przekroje przewodów, niektóre mają nawet 4 mm kwadratowe a miejsca łaczeń radzę lutować, inaczej straż pożarna może nie zdążyć.
Obrazek
Jeśli ktoś nie wie z czym to się je lub nie ma odwagi – zapraszam
WEBASTO rozbudowa na ogrzewanie postojowe M6 przed liftem i po lifcie 2002 -2007 woj. lubelskie pilot, zegar do wyboru, warunek: sprawny piecyk webasto, info na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 20:23
Posty: 81
Skąd: Chełm
Auto: M6 i nie tylko

Postprzez kostra » 13 gru 2010, 10:31

no wiec w weekend skoczylem do chelma do mariomixa i juz jestem szczesliwym posiadaczem ogrzewania postojowego:)
ceny w warszawie jednak nie byly wystarczajaco atrakcyjne wiec dwa razy po 4h na dojazd i 3h na montaz zaoszczedzilo mi troche kaski.
Pozdrawiam,
kostra
M6 2.0 CR GY 2003
Obrazek
Początkujący
 
Od: 15 lip 2009, 20:02
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GY CD

Postprzez Myjk » 13 gru 2010, 12:49

mariomix napisał(a):Wracając do wypowiedzi Lorento o pompkach to jest trochę inaczej. Obecnie stosuje się silniczki bezkomutatorowe (bezszczotkowe) nierozbieralne poza dekielkiem wirnika i koniec.

Ponadto, na moim przykładzie awarii (opisywanego wcześniej) wychodzi na to, że pompka webasto ma większy uciąg niż mechaniczna pompa wody silnika, bowiem przy ubytku płynu ogrzewanie "włączało" się dopiero jak wyjechałem obrotami ponad 3000 obr. (a więc dopiero wtedy pompa dawała odpowiednie ciśnienie pozwalające wtłoczyć płyn na nagrzewnicę), tymczasem załączenie pompki webasta skutkowało natychmiastowym nadmuchem ciepłego powietrza. Wniosek jest taki, że załączanie silnika w czasie pracy pompki webasto nie będzie miało negatywnych skutków -- tym bardziej że, jak napisał mariomix, są to pompki bez szczotkowe, a więc nawet jeśli silnikowa pompa wody "przekręci" szybciej elektryczną pompkę (ciekawe ile osób jeździ dieslem notorycznie powyżej 3k w czasie pracy webasto :P), nie będzie to miało żadnego negatywnego wpływu -- tym bardziej na łopatki. Że pompka może się zepsuć -- cóż, nie ma rzeczy nieśmiertelnych. Ale nie jest to z pewnością dowód na to, że pompkę webasto psuje pompa wody -- psuje ją co najwyżej "przelot".

PS u mnie pompka webasto działa (chyba) tylko w momencie załączonego webasto z pilota. Jeśli webasto jest załączane automatycznie, to pompka się raczej nie załącza i chyba nie pracuje także na co dzień. Jak się zrobi cieplej, to sprawdzę to dokładnie.

PPS czy w układzie webasto jest jakieś zabezpieczenie termiczne, na wypadek takiej sytuacji jak u mnie, tj. całkowitego ubytku płynu i w związku z tym niemożności "chłodzenia" pieca?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mariomix » 13 gru 2010, 22:19

Jasne że jest takie zabezpieczenie wewnątrz pieca, jak dobrze pamiętam przy 75'C płynu chłodzącego już piec się wyłączy. Dzieje się też tak w przypadku awarii pompki lub braku płynu w układzie (taki mały termik w module sterowania pieca)

Obrazek
WEBASTO rozbudowa na ogrzewanie postojowe M6 przed liftem i po lifcie 2002 -2007 woj. lubelskie pilot, zegar do wyboru, warunek: sprawny piecyk webasto, info na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 20:23
Posty: 81
Skąd: Chełm
Auto: M6 i nie tylko

Postprzez qzym » 13 gru 2010, 22:54

Niektóre sterowniki webasto w M6 (nie mam pewności czy poliftowe też ,przedliftowe tak)– jak np.ten na zdjeciu Mariomixa posiadaja dodatkowe piny na wyście pompki i wtedy warto je wykorzstać i podłaczyć pod nie pompę obiegową cieczy, a nie podłaczac od przekaźnika, bo faktycznie szybko padnie.
O tym warto pamietać planując rozbudowę z dogrzewacza do pełnego ogrzewania.
W takim przypadku sterowaniem pompy cieczy "zajmuje się" sterownik webasto- pompa nie pracuje cały czas i dłuuużej służy w całości.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez quliver » 15 gru 2010, 13:59

Zdegustowany codzienną walką z zamarzającą przednią szybą pragnę ponowić swoje pytanie:
Gdy przy obecnych mrozach uruchamiacie zimny silnik (bez wcześniejszego uruchamiania funkcji ogrzewania postojowego) po jakim czasie z nawiewów dmucha wam ciepłe powietrze ??
W moim przypadku – mam Webasto pracujące tylko jako dogrzewacz – trwa to kilka/kilkanaście minut :(
----- Mazda MPV 2.0 TD 136KM MZR-CD 2004r. ------
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 gru 2009, 13:21
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda MPV 2.0 TD 136KM 2004r.

Postprzez dobrzyn22 » 15 gru 2010, 16:22

Kolego,jak sobie włączą webasto odpowiednio wcześnie to praktycznie od razu po odpaleniu powinno lecieć ciepłe powietrze z nadmuchów...(to są moje domysły-sam również mam tylko dogrzewacz,więc mogę się tylko domyślać jak mają w swoich autach ci szczęściarze :D )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez qzym » 15 gru 2010, 16:39

quliver napisał(a):Zdegustowany codzienną walką z zamarzającą przednią szybą


No to się nie "degustuj" tylko zamontuj sobie ogrzewanie i będziesz :D :D :D

A odpowiadając na Twoje pytanie: bez uruchamiania wcześniej ogrzewania, ciepłe powietrze po uruchomieniu silnika pojawia się po około 3-4 minutach (dzis -2 na dworze) i z kazda minutą jest co raz cieplejsze. Rozpoczęcie pełnej pracy webasto jako dogrzewacza to około 157 sek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Rafcio.s » 15 gru 2010, 17:29

quliver napisał(a):mam Webasto pracujące tylko jako dogrzewacz – trwa to kilka/kilkanaście minut

Kilkanascie minut to nie mozliwe.
Po nocy przy temp -15 przy zalaczeniu tylko webasta szyby mam odmrozone juz po max15min.
Jesli webasto zalacza Ci sie z silnikiem to jeszcze szybciej uzyskuje sie temp. wiec mozliwe ze tak jak u mnie (juz sprawne) masz uszkodzone webasto i Ci nie dziala.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez quliver » 16 gru 2010, 12:19

Piec działa na pewno – szumi i dymi – ale efekty tej pracy są mizerne. Ogólnie mam problem z dogrzaniem samochodu w zimie. Wyciągnąłem nawet filtr pp aby zwiększyć przepływ powietrza. Nie wiem czy w MPV to tzw. typowa dolegliwość czy mam szukać jakiegoś problemu w mojej instalacji.
----- Mazda MPV 2.0 TD 136KM MZR-CD 2004r. ------
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 gru 2009, 13:21
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda MPV 2.0 TD 136KM 2004r.

Postprzez Rafcio.s » 16 gru 2010, 18:36

Zobacz po kilku minutach czy piec jest goracy i rurki z plynem z niego wychodzace tez
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez rafusmaximus » 16 gru 2010, 22:21

quliver napisał(a):czy mam szukać jakiegoś problemu w mojej instalacji.


masz za dużo wilgoci w samochodzie... zamarzają ci od wewnątrz czy od zewnątrz?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez quliver » 17 gru 2010, 11:12

Raz zamarzły mi od wewnątrz ale włączyłam klimę (mam ręczną) i wilgoć została usunięta.
Problem polega na wolnym nagrzewaniu się kabiny i kłopotach z uzyskaniem temperatury umożliwiającej komfortową jazdę nawet przy dłuższych trasach.
----- Mazda MPV 2.0 TD 136KM MZR-CD 2004r. ------
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 gru 2009, 13:21
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda MPV 2.0 TD 136KM 2004r.

Postprzez kobyll » 18 gru 2010, 20:21

mariomix napisał(a):Jasne że jest takie zabezpieczenie wewnątrz pieca, jak dobrze pamiętam przy 75'C płynu chłodzącego już piec się wyłączy. Dzieje się też tak w przypadku awarii pompki lub braku płynu w układzie (taki mały termik w module sterowania pieca)

Miałem uszkodzoną pompkę wody i jak webasto uruchamiałem bez pracy silnika to po 3 minutach wyłączało się i na wyświetlaczu pozakrywało "Err" – błąd. Elementem zabezpieczającym (jak wspomniałeś) jest termistor PTC 10k OHM – ma on dodatni współczynnik rezystancji, przy wzroście temperatury rośnie jego rezystancja .
Ten termistor czasami lubi się psuć:
– urywa się jego nóżka,
– przepala się,
wtedy niestety nie włączy nam się piecyk i zastanawiamy co się dzieje <co?> .

Tak wygląda sterownik w moim piecyku (mam pełne webasto i pompka jest włączana z przekaźnika).

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Bolec100984 » 21 gru 2010, 14:10

witam
w sobote bylem u mariomixa by rozbudowac webasto, i co 4 godzinki w garażu przy temperaturze zamarzania wody ponad 400 km w jedna strone i co ?? ciepełko w aucie. Polecam rozbudowe wlasnie u mariomixa. zna juz ta robote chyba na pamiec .
Początkujący
 
Od: 2 gru 2008, 09:46
Posty: 5
Skąd: Tychy
Auto: M6, MZR-CD, GY, 2005, 121KM

Postprzez pawel_wawa » 23 gru 2010, 12:23

Jakby ktoś z mazowieckiego chciał w rozsądnej cenie rozbudować webasto polecam warsztat z Białobrzeg pod Radomiem. Zainteresowanych proszę pisać na priv to podam namiary.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 22:57
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 Diesel GY' Mazda 3 2.0i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6