Kontrolka ładowania akumulatora – problem z ładowaniem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kruko-26 » 23 paź 2008, 19:43

witam! mam problem z ładowaniem napiecie ładowania wynosi 15,5v,ładowanie nie spada po wlaczeniu wentylatorów i świateł, przy tym pala sie dwie kontrolki ładowania i kontrolka poziomu wody w filtrze paliwa również przy wyłaczonym silniku i włączonym zapłonie , mechanik sprzwdził alternator-jest ok. co może byc przyzcyna ???
kruko-26
 

Postprzez Pawko_6 » 23 paź 2008, 20:34

kruko-26 napisał(a):mechanik sprawdził alternator-jest ok.

To jak go sprawdził skoro podaje 15.5V, a powinien 14-14,5. Jest jakiś problem z regulatorem napięcia w alternatorze. Udaj się jak najszybciej do porządnego zakładu elektromechanicznego, zanim posadzi Ci kilka odbiorników łącznie z akumulatorem.
Nieprawidłowo świecące kontrolki są sterowane przez ten sam procesor, wiec anomalie są, prawdopodobnie, spowodowane wysokim napięciem.
Ostatnio edytowano 23 paź 2008, 21:27 przez Pawko_6, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez kruko-26 » 23 paź 2008, 20:46

wymontowł alternator i zabrał do zakładu regernujacego alternatory tam powiedzieli ze alternator jest dobry.
kruko-26
 

Postprzez chudy » 23 paź 2008, 20:52

kruko-26 napisał(a):wymontowł alternator i zabrał do zakładu regernujacego alternatory tam powiedzieli ze alternator jest dobry

alternator być może i tak, ale regulator napięcia może być uszkodzony. Jeśli napięcie ładowania było bby zbyt niskie – wtedy przyczyną mógłby być alternator, jeśli natomiast jest zbyt wysokit to znaczy że alternator podaje napięcię, lecz regulator napięcia nie obniża go do właściwego poziomu. Tak więc... tu chodzi tylko o regulator napięcia!
BTW – poprawiłem nazwę tematu i proszę aby następnym razem stosować siedo regulaminu albo temat zostanie przeniesiony do kosza. Pozdrawiam! :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez magicadm » 23 paź 2008, 22:26

chudy napisał(a):alternator być może i tak, ale regulator napięcia może być uszkodzony.

A to nie jest razem skręcone?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawnik » 23 paź 2008, 22:37

A czy świeci się kontrolka ładowania przed zapaleniem silnika po przekręceniu kluczyka?
Jeżeli skopana jest ta kontrolka ( jest to dioda) albo ( to bardziej prawdopodobne ) jest uszkodzone połączenie tej kontrolki, np. kabel biegnący do niej, to alternator w M6 daje zbyt wysokie napięcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez magicadm » 23 paź 2008, 22:54

Pawnik napisał(a):Jeżeli skopana jest ta kontrolka ( jest to dioda) albo ( to bardziej prawdopodobne ) jest uszkodzone połączenie tej kontrolki, np. kabel biegnący do niej, to alternator w M6 daje zbyt wysokie napięcie

Kiedyś jak dobrze kojarzę, przez kontrolkę ładowania płynął prąd wzbudzenia alternatora
Jak to teraz wygląda?

Czy w tym przypadku wystrczy podpiąć diodę świecącą (jaką?) do alternatora i zmierzyć napięcie ładowania?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawnik » 23 paź 2008, 23:04

magicadm napisał(a):
Pawnik napisał(a):Jeżeli skopana jest ta kontrolka ( jest to dioda) albo ( to bardziej prawdopodobne ) jest uszkodzone połączenie tej kontrolki, np. kabel biegnący do niej, to alternator w M6 daje zbyt wysokie napięcie

Kiedyś jak dobrze kojarzę, przez kontrolkę ładowania płynął prąd wzbudzenia alternatora
Jak to teraz wygląda?

Czy w tym przypadku wystrczy podpiąć diodę świecącą (jaką?) do alternatora i zmierzyć napięcie ładowania?

Szczegółów nie znam. Podobno jest to charakterystyczne dla alternatorów prod. mitsubishi.
Alternator nie widząc kontrolki ładowania – przeładowuje akumulator. Tak było u mnie przy zwarciu na kablu kontrolki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez kruko-26 » 24 paź 2008, 19:40

panowie dziekuje za wszystkie porady!!!!! problemem był poprostu bezpiecznik (eng+b) po wymianie bezpiecznika ładowanie 14.3 . problem został wykryty dopiero po wymianie alternatora(który kupiłem nie potrzebnie) poniewaz stary byl dobry. pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje
kruko-26
 

Postprzez Psh » 9 gru 2008, 17:31

wybaczcie za wykop ale mam podobny problem i zastanawiam sie co to jest i gdzie sie znajduje w/w bezpiecznik eng+b ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2007, 11:27
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.0D RF '87

Postprzez wyspiarz » 22 gru 2008, 15:04

Tak sie składa ze również mam taki problem. Ale powiedz gdzie ten bezpiecznik sie mieścił ?
Pod kierownicą czy pod maską?
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2008, 00:03
Posty: 36
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323F 2000r. TD 101km

Postprzez zoomol » 25 gru 2008, 15:39

Hejo,

A co mi tam :) poszperałem, poszperałem i dla Was wyszperałem...
Poniżej schemat bezpieczników przy silniku. Nr 16 to eng+b (zaznaczony na czerwono).
Obrazek
Pozdrawiam
Zoomol

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 17:07
Posty: 214
Skąd: Poznań
Auto: M6 GG z 2003r., 2.0 CiTD 136KM

Postprzez Krzytka » 17 kwi 2009, 12:43

Bezpiecznik wymieniłem, ładowanie mam już OK, ale nadal świecą mi te dwie paskudne kontrolki (ładowania i wody w filtrze paliwa). Gdzie i co mam teraz sprawdzić?
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM

Postprzez zoomol » 17 kwi 2009, 15:07

Woda w filtrze to wiadomo – możesz sam sprawdzić czy jest i ewentualnie opróżnić zbędną ciecz.

A może musiałbyś jechać na komputer żeby usunąć błędy?
Czasami to pomaga...
Pozdrawiam
Zoomol

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 17:07
Posty: 214
Skąd: Poznań
Auto: M6 GG z 2003r., 2.0 CiTD 136KM

Postprzez chabas » 17 kwi 2009, 15:09

Ewentualnie rozłączyć aku i odczekac troche czasu ;) Aż Ci się wszystko rozładuje i wtedy zobaczyć czy dalej będą błędy...
Żyj szybko... A umieraj kiedy chcesz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:02
Posty: 389
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda MX-3 1.6 '96

Postprzez Krzytka » 17 kwi 2009, 17:54

Dziękuję za sugestie, ale w filtrze nie ma wody. Problem polega na zwarciu o którym pisał kolega Pawnik. Potrzeba mi wskazówki gdzie szukać kabla prowadzącego do kontrolki.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM

Postprzez misb » 18 kwi 2009, 00:23

Sprawdź kable co dochodzą do złączki alternatora. Tam czasami lubi kabel ugnić i potem są tego typu problemy.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez Krzytka » 19 kwi 2009, 13:11

Witam
Opiszę kłopot, może się już z takim spotkaliście. Kilka dni temu odkryłem, że nie świeci mi lewe światło drogowe w mojej Maździe 6 z silnikiem diesla z 2003 roku (lampy ksenonowe). Niby prościzna ale okazało się, że to nie żarówka, nie bezpiecznik...tylko coś więcej. Niestety chciałem sam naprawić i lekko uniosłem puszkę z bezpiecznikami w komorze silnika, potem zauważyłem, że świeci mi się kontrolka ładowania i kontrolka wody w filtrze paliwa, ładowanie było za duże (15,4). Znalazłem odpowiedzialny bezpiecznik, wymieniłem go, ładowanie wróciło do normy (14,4) ale nadal świecą te dwie paskudne kontrolki i nadal nie działa lewe światło drogowe. Może mój przypadek jest już Wam znany, bo na forum Mazdy trochę jest o podobnych przypadkach. Pozdrawiam
Krzysztof
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2006, 18:48
Posty: 35
Skąd: Raszówka/Lubin
Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM

Postprzez kopeczek » 15 paź 2011, 18:18

Witam.
Mam taki dziwny problem, który pojawił sie dzisiaj. Po odpaleniu silnika pali sie kontrolka akumulatora po przejechaniu ok 8 km gaśnie i jest wszystko ok. Z tego co zauważyłem na zimnym silniku kontrolka sie pali a jak sie zagrzeje silnik to gaśnie. Proszę o pomoc.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Postprzez mnieteczek » 15 paź 2011, 18:28

1.Sprawdź napięcie ładowania(powinno być w granicach 14,4V)jeśli jest mniej pkt.2.
2.Sprawdź szczotki alternatora,może mają się ku końcowi(zazwyczaj są zintegrowane razem z regulatorem napięcia)
3.Sprawdź poziom naładowania akumulatora.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron