Spryskiwacze przedniej szyby – różne problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mcbeth » 4 gru 2007, 10:28

Chciałbym nieco podnieść strumienie płynu ze spryskiwaczy. Czy dysze są regulowane ? Jeśli tak to jak ? Tradycyjnie 'igiełką' ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez domin1979 » 4 gru 2007, 10:31

mcbeth napisał(a):Tradycyjnie 'igiełką' ?


Jak najbardziej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Dortann » 4 gru 2007, 11:12

A ja to zielony jestem. Ktoś mi wyjaśni na czym polega regulacja igiełką? Wsadza się igłę i przesuwa?
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez Piterx » 4 gru 2007, 11:18

dokładnie .... <lol> jak wszystkie samochody....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez domin1979 » 4 gru 2007, 11:26

Dortann napisał(a):A ja to zielony jestem. Ktoś mi wyjaśni na czym polega regulacja igiełką? Wsadza się igłę i przesuwa?


Tak, wkładasz igiełkę w koniec spryskiwacza i próbujesz ruszać.
Na początku zawsze idzie opornie, bo brud trzyma, ale powinno puścić.

A później to już zabawa z ustawieniem, czasami dosyć wkurzająca.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Karwoś » 5 gru 2007, 00:35

A mi teraz syf nawłaził w dysze i każa dysza strzela gdzie jej się podoba – oczywiście 4 dysze na każdy spryskiwać – no i jak to wyregulować – normalnie szlam może człowieka trafić jak ze spryskiwaczów leci 8 a czasami mniej strumieni w niewiadomym kierunku :D
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Ambro » 8 sty 2008, 05:03

Panowie ! Gdy zabieracie sie za regulacje spryskiwacza – radzę poprosić żony by usiadła za kierownicą i uruchamiała spryskiwacz (no chyba że żony nie macie) <lol> zamiast płyny wlać wodę, bo wam baniek zabraknie (taka to będzie regulacja) i z tą igiełka nie przesadzać bo rozkalibrujecie spryskiwacz. Pamietajcie żeby strumienie wody nie trafiały na siebie, aha i to że podczas jazdy pęd powietrza nieco zmienia kierunek wytrysku <dupa> Życzę owocnej regulacji.
Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
Początkujący
 
Od: 21 mar 2007, 22:16
Posty: 27
Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi

Postprzez Grzyby » 8 sty 2008, 11:48

Ja poczekam z tą regulacją aż się ociepli – zrobiłem 3 minutowe podejście które zakończyło się wkurzeniem i dałem sobie spokój na razie <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Ambro » 8 sty 2008, 22:30

A tak zapomniałem dodać że to zajęcie dla cierpliwych i wyrozumiałych. Ostatnio ze znajomym mechanikiem dopiero za drugim podejściem (dwa zbiorniki płynu i jeden wody) udało nam sie idealnie poustawiać 8 dziurek w odpowiednich kierunkach. Ale teraz to "ameryka panie".
Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
Początkujący
 
Od: 21 mar 2007, 22:16
Posty: 27
Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi

Postprzez Ambro » 8 sty 2008, 22:36

A jeśli macie zapchane dysze to proponuję zdjąć wężyk ze spryskiwacza (w jakim kolwiek miejscu,oczywiście im bliżej końcówki tym lepiej) i sprężarką dmuchnąć, ewentualnie zwykłą pompką (ale za efekt pompki nie gwarantuję) w dyszę spryskiwaczy. Ostrożnie ze zdejmowaniem wężyka, dość ciężko sie zdejmuje. I na koniec rada by używać markowych płynów nie mieszać z wodą !
Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
Początkujący
 
Od: 21 mar 2007, 22:16
Posty: 27
Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi

Postprzez domin1979 » 8 sty 2008, 22:38

Ambro napisał(a):A tak zapomniałem dodać że to zajęcie dla cierpliwych i wyrozumiałych. Ostatnio ze znajomym mechanikiem dopiero za drugim podejściem (dwa zbiorniki płynu i jeden wody) udało nam sie idealnie poustawiać 8 dziurek w odpowiednich kierunkach. Ale teraz to "ameryka panie".

No jest to syzyfowa praca... Ja jeszcze nie mam ustawione tak jak trza, czekam na lato :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Ambro » 8 sty 2008, 22:40

oj to może być za późno, wycieraczki z piachem na sucho po szybie to marny efekt, ale latem nowa szyba jest jak ta lala.
Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
Początkujący
 
Od: 21 mar 2007, 22:16
Posty: 27
Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi

Postprzez domin1979 » 8 sty 2008, 23:47

Ambro napisał(a):oj to może być za późno, wycieraczki z piachem na sucho po szybie to marny efekt, ale latem nowa szyba jest jak ta lala.

Nie no, hula jako tako ale nie ideał, ot co! :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Jaksa » 9 sty 2008, 00:03

Ambro napisał(a):dwa zbiorniki płynu
No to padłeś na parę złociszy <lol> ale jaka satysfakcja..... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Ambro » 9 sty 2008, 00:10

Oj tak, na początku myślałem: "...ot ze dwa razy trysnę i bedzie po sprawie..." Troche niżej, ten drugi wyżej, oj i znów cofnij , albo może lepiej przekręć, oooooo zostaw tak bedzie oki. No dobra teraz weź ten drugi, kurde nie ten, i znów od nowa. I tak z ośmioma dziurkami (dwa spryskiwacze z dwiema podwójnymi dyszami) o to nawet i niezła zagadka wyszła. <lol>
Fascynuje mnie Japońska motoryzacja !
Początkujący
 
Od: 21 mar 2007, 22:16
Posty: 27
Auto: Mazda 6 CDTOP 136KM 2004 kombi

Postprzez Blase » 9 sty 2008, 03:44

Ambro napisał(a):nawet i niezła zagadka wyszła

Teraz wystarczy kąty nachylenia igły pion/poziom policzyć, puścić za parę złociszy i się wydatki zwrócą <jupi> I cały zastaw klubowych "6" będzie spryskiwał lepiej niż pluton straży pożarnej w stanie Wirginia... :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Jaksa » 9 sty 2008, 10:17

Ambro napisał(a): Troche niżej, ten drugi wyżej, oj i znów cofnij , albo może lepiej przekręć, oooooo zostaw tak bedzie oki. No dobra teraz weź ten drugi, kurde nie ten, i znów od nowa.

hahaha hahaha no no ustawić te dysze nie jest łatwo...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gromusek » 9 sty 2008, 12:04

a mi sie jedna dysza zapchala :/
najgorzej ze dysze ze pod mata... duzo roboty ze zdjeciem tego ? ciezko schodzi wezyk z dysz ? (ostatnim razem jak cos podobnego robilem w oplu to polamalem rurke plastikowa od dyszy)
Twoja firma szuka sposobu na poradzenie sobie z odpadami? Sprawdź naszą ofertę http://eko-prasy.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 16:12
Posty: 87
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 D kombi

Postprzez mcbeth » 9 sty 2008, 12:27

Ja myślę, że powinno być do tego jakies narzędzie – plastik dysz jest dość miękki, igieka może je rozkalibrować, śrubokręt też niezbyt łagodnie je traktuje. Coś takiego, że wtykało by się w obie dziurki a urządzenie ułatwiałoby przewidzenie dokąd będzie sikać :) .
W ogóle, to jak ustawiacie te dysze ? Na jednym poziomie ? Bo je chyba można też przekręcić tak, że każda podwójna dysza spryskuje dwie wysokości ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez domin1979 » 9 sty 2008, 12:36

mcbeth napisał(a):W ogóle, to jak ustawiacie te dysze ? Na jednym poziomie ? Bo je chyba można też przekręcić tak, że każda podwójna dysza spryskuje dwie wysokości ?

Uuu Paaanie, tu można totalny chaos zrobić :) Każdą w inną stronę, co pewnie jest wadą i zaletą równocześnie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6