Spryskiwacze przedniej szyby – różne problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Magoor » 7 lip 2010, 23:45

Prezi a są z C3 czy z innego? We wszystkich modelach są takie same?
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez AKURAT » 8 lip 2010, 08:31

tez kiedys probowałem regulować spryskiwacze igłą – niestety z miernym skutkiem. Teraz wziąłem w obroty śrubokręt i faktycznie elegancko idzie wyregulować spryski
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez prezi » 8 lip 2010, 09:09

Magoor napisał(a):Prezi a są z C3 czy z innego? We wszystkich modelach są takie same?

Powiem szczerze że nie pamiętam ale na pewno będa pasowały od tych "lepszych" modeli np. C5.
Inne spojrzenie: www.formo3.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 16:28
Posty: 48
Skąd: Pruszków
Auto: M6 2.0 GY MZR-CD 121KM 2006 (Już bez DPF i 170 KM :)

Postprzez Magoor » 26 lip 2010, 10:44

Pobawiłem się ze spryskiwaczami. Te od citroena pasują z dowolnego modelu, oby byłe rozpylające. Na allegro jest ich sporo jako zamienniki, a w serwisie są oryginały po tej samej cenie, czyli 20 zł. Facet w serwisie wiedział od razu, bo dużo osób kupuje do japońskich aut te dysze. Faktycznie są one trochę mniejsze i jest luz więc trzeba je podkleić. Ja użyłem taśmy montażowej dwustronnej, która jednocześnie uszczelnia. Był problem, bo w citroenach jest inny kąt nachylenia maski i u mnie spryskiwały nieco za wysoko (dół szyby nie był wcale zraszany), więc od przodu (patrząc od przodu auta) podkleiłem grubiej taśmą – 2 warstwy, tak aby strumień leciał niżej. Kolejny problem, to to, że końcówki dysz do których są podłączone wężyki są proste, a w Maździe były załamane i przez to wężyki zrobiły się za krótkie. Da się je podłączyć normalnie, ale po założeniu osłony wężyki były zbyt naprężone i wypychały całe dysze na zewnątrz, oraz się mocno zaginały. Należałoby więc mocno przykleić dysze do maski. Ja natomiast wyszukałem na szrocie wężyki (pasują dowolne raczej) z plastikowymi kolankami (nie wiem z czego – marka auta była nierozpoznawalna <rotfl> ) i teraz mam spasowane prawie jak oryginalne. Dzięki temu już nie będę musiał nic ustawiać i zawsze mi spryskuje całą powierzchnię szyby. <jupi>

Po całej operacji dopiero przyjrzałem się dyszom od GH. Też są rozpylające, ale montowane nie na masce, więc nie wiem jaki byłby kąt spryskiwania. Z tego co mówił facet to wygląda, że montuje się je w taki sam sposób jak te tradycyjne (na wcisk). Ja ich nie oglądałem i już sprawdzać nie będę, czy pasują. Jak ktoś będzie tym jeszcze zainteresowany to niech sprawdzi sposób montażu, kąt spryskiwania i kierunek podłączenia wężyka.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez Myjk » 27 lip 2010, 15:27

Jest ktoś w stanie porównać spryskiwacze z GH do GG? Czy w GH spryskiwacze są podgrzewane?
Względnie może ktoś macał spryski od Mondeo? Znalazłem na alledrogo takie, także podgrzewane,
wyglądają bardzo podobnie do tych z GG.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Fred West » 3 wrz 2010, 15:14

Mi tez sie rozregulowal po stronie kierowcy, jakos to ustawilem ale po jakims czasie znowu to samo. Kupilem w ASO i zalozylem w pare minut. Efekt jest jak w nowym aucie. Myslalem ze tez trzeba bedzie regulowac ale wszystko juz bylo ustawione jak nalezy.
Fred West
 

Postprzez maselek » 3 wrz 2010, 17:12

Fred West napisał(a):..."Kupilem w ASO..."

Jaki koszt ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Fred West » 3 wrz 2010, 17:49

Ok 90 zl dalem.
Fred West
 

Postprzez ogien82 » 3 gru 2010, 20:20

Myjk napisał(a):może ktoś macał spryski od Mondeo?


Jutro sprawdzę jak to wygląda i napisze ;)
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Myjk » 4 gru 2010, 15:39

ogien82 napisał(a):Jutro sprawdzę jak to wygląda i napisze ;)

Będziesz musiał wyciągnąć aby sprawdzić dziurę i zaczepy. Dasz radę? :P Strzel fotkę jakąś.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez ogien82 » 4 gru 2010, 16:17

Spryski od Forda nie pasuą, mają inne mocowanie i posiadają grzałkę, do M6 jest spryskiwacz na zatrzask także od Forda nie będą pasować
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Vernitus » 7 sty 2011, 16:29

"Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi."– Karol Wojtyła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 16:07
Posty: 69
Skąd: okolice Wa-wy :)
Auto: Mazda 6 CiTD GY 06r.

Postprzez jack7 » 18 sty 2011, 18:15

Też mam problem z jednym spryskiwaczem i chętnie wyminiłbym dysze na mgłowe. Na razie do ustawienia wykorzystuję wypatroszony plastikowy długopis o odpowiedniej średnicy otworu, gdyż jak już ktoś wcześniej zauważył narzędzia metalowe niszczą spryskiwacz. Może już znaleźliście jakiś skuteczny zamiennik do 6 GG/GY?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Hubix » 20 sty 2011, 12:20

Do wcześniejszego pojazdu zakładałem z Peugeota 307. Było OK.

Kupiłem do M6, ale niestety szpara jest za duża i sprysk się w ogóle nie trzyma. Lepiej jakby było na odwrót – wystarczyłoby spiłować na ciasno spryskiwacz.

Póki co z 307 nie pasują, w dodatku pylą dość nisko.

Myślę, nad tym:

http://cgi.ebay.pl/Mazda-Replacement-Wi ... 3caffdb918

Próbował ktoś ?

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez PANDA16 » 24 lip 2011, 22:59

Po zakupieniu M6 kombi 136 kucyków diesel, okazało się że dysze spryskiwaczy przedniej szyby mają wadę a konkretnie mówiąc psikają wszędzie tylko nie na szybę. Pierwsze kroki skierowałem na stacje paliw na kompresor w celu tzw. przedmuchania dyszy. Niestety nic z tego. Próbowałem przeczyścić dysze cienką igłą. Niestety również nie pomogło. Na allegro totalny brak tego typu elementów. Najgorsze było to że w żadnym sklepie z częściami również totalny brak dyszy, i każdy odsyła mnie do dealer'a mazdy. A tam totalny szok cenowy – lewa 65 zł, prawa dysza 75 zł. No ale co tam – kupiłem. Po upływie pół roku dysze jakby coś zaczęły znowu "kisić". Mam pytanie: czy można zastosować dysze od innego auta (tańsze i łatwo dostępne)? jeśli koś ma doświadczenie w tym temacie to proszę o info.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez Wojtek » 24 lip 2011, 23:51

PANDA16 napisał(a):Po upływie pół roku dysze jakby coś zaczęły znowu "kisić"

kisic? :>
czy mozesz dokladniej opisac co robia te spryskiwacze?

Ps. jezeli zle rozpylaja plyn, to powinno sie je wyregulowac...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez PANDA16 » 25 lip 2011, 20:14

Myślę że lepiej byłoby napisać "źle rozpylają płyn" niż "kisić".
Powinno się je wyregulować? A co tam jest do regulacji? Zwykły plastikowy odlew! Umieszczasz go w przedniej masce, podpinasz wężyk i tyle. No chyba że o czymś nie wiem?
A tak na marginesie to np w skodzie oktavii dysza spryskiwacza jest tak skonstruowana że rozpyla płyn taką mgiełką co powoduje że zużycie płynu jest o wiele mniejsze. A w mojej Madzi to można wiadrami lać a za chwilę braki.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez Magoor » 25 lip 2011, 20:26

Tu jest o ustawianiu spryskiwaczy i ewentualnie wymianie na inne. Od cytryn pasują prawie idealnie i są po 29 zł
viewtopic.php?f=60&t=44645
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez PANDA16 » 25 lip 2011, 22:24

Dzięki za podpowiedź. Jak porównam sobie cenę to aż mi się niedobrze robi <glupek2> . A ta regulacja to taka trochę totalna partyzantka.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez Anarchangel » 4 lut 2012, 13:08

Zanim zabierzecie się za czyszczenie spryskiwaczy, proponuje (zacząć od rzeczy banalnych) wcześniej sprawdzić czy wężyki są drożne... W moim przypadku po żmudnym przeczyszczeniu spryskiwaczy, nadal nie chciały działać – sprawdziłem przewody i okazało się, że przy samym zbiorniczku, ten odpowiadający za przednią szybę był najzwyklej zagięty... <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2012, 21:50
Posty: 32
Auto: MAZDA 6 TS D 143KM (2006) Estate

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6