Spryskiwacze przedniej szyby – różne problemy.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Magoor napisał(a):Prezi a są z C3 czy z innego? We wszystkich modelach są takie same?
Powiem szczerze że nie pamiętam ale na pewno będa pasowały od tych "lepszych" modeli np. C5.
Inne spojrzenie: www.formo3.pl
- Od: 30 cze 2008, 16:28
- Posty: 48
- Skąd: Pruszków
- Auto: M6 2.0 GY MZR-CD 121KM 2006 (Już bez DPF i 170 KM :)
Pobawiłem się ze spryskiwaczami. Te od citroena pasują z dowolnego modelu, oby byłe rozpylające. Na allegro jest ich sporo jako zamienniki, a w serwisie są oryginały po tej samej cenie, czyli 20 zł. Facet w serwisie wiedział od razu, bo dużo osób kupuje do japońskich aut te dysze. Faktycznie są one trochę mniejsze i jest luz więc trzeba je podkleić. Ja użyłem taśmy montażowej dwustronnej, która jednocześnie uszczelnia. Był problem, bo w citroenach jest inny kąt nachylenia maski i u mnie spryskiwały nieco za wysoko (dół szyby nie był wcale zraszany), więc od przodu (patrząc od przodu auta) podkleiłem grubiej taśmą – 2 warstwy, tak aby strumień leciał niżej. Kolejny problem, to to, że końcówki dysz do których są podłączone wężyki są proste, a w Maździe były załamane i przez to wężyki zrobiły się za krótkie. Da się je podłączyć normalnie, ale po założeniu osłony wężyki były zbyt naprężone i wypychały całe dysze na zewnątrz, oraz się mocno zaginały. Należałoby więc mocno przykleić dysze do maski. Ja natomiast wyszukałem na szrocie wężyki (pasują dowolne raczej) z plastikowymi kolankami (nie wiem z czego – marka auta była nierozpoznawalna ) i teraz mam spasowane prawie jak oryginalne. Dzięki temu już nie będę musiał nic ustawiać i zawsze mi spryskuje całą powierzchnię szyby.
Po całej operacji dopiero przyjrzałem się dyszom od GH. Też są rozpylające, ale montowane nie na masce, więc nie wiem jaki byłby kąt spryskiwania. Z tego co mówił facet to wygląda, że montuje się je w taki sam sposób jak te tradycyjne (na wcisk). Ja ich nie oglądałem i już sprawdzać nie będę, czy pasują. Jak ktoś będzie tym jeszcze zainteresowany to niech sprawdzi sposób montażu, kąt spryskiwania i kierunek podłączenia wężyka.
Po całej operacji dopiero przyjrzałem się dyszom od GH. Też są rozpylające, ale montowane nie na masce, więc nie wiem jaki byłby kąt spryskiwania. Z tego co mówił facet to wygląda, że montuje się je w taki sam sposób jak te tradycyjne (na wcisk). Ja ich nie oglądałem i już sprawdzać nie będę, czy pasują. Jak ktoś będzie tym jeszcze zainteresowany to niech sprawdzi sposób montażu, kąt spryskiwania i kierunek podłączenia wężyka.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Jest ktoś w stanie porównać spryskiwacze z GH do GG? Czy w GH spryskiwacze są podgrzewane?
Względnie może ktoś macał spryski od Mondeo? Znalazłem na alledrogo takie, także podgrzewane,
wyglądają bardzo podobnie do tych z GG.
Względnie może ktoś macał spryski od Mondeo? Znalazłem na alledrogo takie, także podgrzewane,
wyglądają bardzo podobnie do tych z GG.
Pozdor Myjk
Mi tez sie rozregulowal po stronie kierowcy, jakos to ustawilem ale po jakims czasie znowu to samo. Kupilem w ASO i zalozylem w pare minut. Efekt jest jak w nowym aucie. Myslalem ze tez trzeba bedzie regulowac ale wszystko juz bylo ustawione jak nalezy.
-
Fred West
Spryski od Forda nie pasuą, mają inne mocowanie i posiadają grzałkę, do M6 jest spryskiwacz na zatrzask także od Forda nie będą pasować
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
A może to zamiast serii:
http://cgi.ebay.pl/Mazda-Replacement-Windscreen-Washer-Jets-Wide-Spray-/260650678552?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3caffdb918
mają regulację i nie są na zatrzask
http://cgi.ebay.pl/Mazda-Replacement-Windscreen-Washer-Jets-Wide-Spray-/260650678552?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3caffdb918
mają regulację i nie są na zatrzask
"Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi."– Karol Wojtyła
- Od: 5 lut 2009, 16:07
- Posty: 69
- Skąd: okolice Wa-wy :)
- Auto: Mazda 6 CiTD GY 06r.
Też mam problem z jednym spryskiwaczem i chętnie wyminiłbym dysze na mgłowe. Na razie do ustawienia wykorzystuję wypatroszony plastikowy długopis o odpowiedniej średnicy otworu, gdyż jak już ktoś wcześniej zauważył narzędzia metalowe niszczą spryskiwacz. Może już znaleźliście jakiś skuteczny zamiennik do 6 GG/GY?
- Od: 16 sty 2008, 21:58
- Posty: 116
- Skąd: Łódź
- Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM
Do wcześniejszego pojazdu zakładałem z Peugeota 307. Było OK.
Kupiłem do M6, ale niestety szpara jest za duża i sprysk się w ogóle nie trzyma. Lepiej jakby było na odwrót – wystarczyłoby spiłować na ciasno spryskiwacz.
Póki co z 307 nie pasują, w dodatku pylą dość nisko.
Myślę, nad tym:
http://cgi.ebay.pl/Mazda-Replacement-Wi ... 3caffdb918
Próbował ktoś ?
pzdr
Kupiłem do M6, ale niestety szpara jest za duża i sprysk się w ogóle nie trzyma. Lepiej jakby było na odwrót – wystarczyłoby spiłować na ciasno spryskiwacz.
Póki co z 307 nie pasują, w dodatku pylą dość nisko.
Myślę, nad tym:
http://cgi.ebay.pl/Mazda-Replacement-Wi ... 3caffdb918
Próbował ktoś ?
pzdr
Po zakupieniu M6 kombi 136 kucyków diesel, okazało się że dysze spryskiwaczy przedniej szyby mają wadę a konkretnie mówiąc psikają wszędzie tylko nie na szybę. Pierwsze kroki skierowałem na stacje paliw na kompresor w celu tzw. przedmuchania dyszy. Niestety nic z tego. Próbowałem przeczyścić dysze cienką igłą. Niestety również nie pomogło. Na allegro totalny brak tego typu elementów. Najgorsze było to że w żadnym sklepie z częściami również totalny brak dyszy, i każdy odsyła mnie do dealer'a mazdy. A tam totalny szok cenowy – lewa 65 zł, prawa dysza 75 zł. No ale co tam – kupiłem. Po upływie pół roku dysze jakby coś zaczęły znowu "kisić". Mam pytanie: czy można zastosować dysze od innego auta (tańsze i łatwo dostępne)? jeśli koś ma doświadczenie w tym temacie to proszę o info.
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
PANDA16 napisał(a):Po upływie pół roku dysze jakby coś zaczęły znowu "kisić"
kisic?
czy mozesz dokladniej opisac co robia te spryskiwacze?
Ps. jezeli zle rozpylaja plyn, to powinno sie je wyregulowac...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Myślę że lepiej byłoby napisać "źle rozpylają płyn" niż "kisić".
Powinno się je wyregulować? A co tam jest do regulacji? Zwykły plastikowy odlew! Umieszczasz go w przedniej masce, podpinasz wężyk i tyle. No chyba że o czymś nie wiem?
A tak na marginesie to np w skodzie oktavii dysza spryskiwacza jest tak skonstruowana że rozpyla płyn taką mgiełką co powoduje że zużycie płynu jest o wiele mniejsze. A w mojej Madzi to można wiadrami lać a za chwilę braki.
Powinno się je wyregulować? A co tam jest do regulacji? Zwykły plastikowy odlew! Umieszczasz go w przedniej masce, podpinasz wężyk i tyle. No chyba że o czymś nie wiem?
A tak na marginesie to np w skodzie oktavii dysza spryskiwacza jest tak skonstruowana że rozpyla płyn taką mgiełką co powoduje że zużycie płynu jest o wiele mniejsze. A w mojej Madzi to można wiadrami lać a za chwilę braki.
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
Tu jest o ustawianiu spryskiwaczy i ewentualnie wymianie na inne. Od cytryn pasują prawie idealnie i są po 29 zł
viewtopic.php?f=60&t=44645
viewtopic.php?f=60&t=44645
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Zanim zabierzecie się za czyszczenie spryskiwaczy, proponuje (zacząć od rzeczy banalnych) wcześniej sprawdzić czy wężyki są drożne... W moim przypadku po żmudnym przeczyszczeniu spryskiwaczy, nadal nie chciały działać – sprawdziłem przewody i okazało się, że przy samym zbiorniczku, ten odpowiadający za przednią szybę był najzwyklej zagięty...
- Od: 1 lut 2012, 21:50
- Posty: 32
- Auto: MAZDA 6 TS D 143KM (2006) Estate
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6