Rdza w 626 GF GW

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krzysiekpz » 6 sie 2009, 10:11

MarTnes:

no wlasnie jak już robić to dobrze, a ta reperaturka to jest pewna iż nie zacznie rdzewiec? jak ona jest wykonana? z blachy ocynkowanej, może inne tworzywo? Poza tym może masz rade jak najlepiej to zrobic, jak ci to robili i czy nadal masz problem z rdza? kiedy robiłes?
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2007, 09:53
Posty: 34
Skąd: Poznań/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 626 GF 2.0 116 KM 2000r.

Postprzez Radex » 6 sie 2009, 10:13

krzysiekpz. to ze trzeba wycinac nadkola to akurat prawda. jak zobaczysz kiedys jak rdza potrafi przezrec blache to sie przekonasz. czasami z zewnatrz tak jak Martens powiedzial moze sie wydawac ze wystarczy szlifowanie i malowanie ale na prawde jest o wiele gorzej.

ja ostatnio na rancie klapy tylniej mialem drobny bąbelek. spiłowałem go ale okazało się że rdza jest głębiej i wyszlifowałem mały kawałeczek blachy praktycznie na wylot.
w momencie kiedy masz większe ubytki to lakiernik nie uzupełni tego szpachlą bo po prostu ona popęka. dlatego trzeba wycinać nadkole i spawać nowe żeby to miało ręce i nogi.

ale malowanie drzwi to dla mnie zupełny idiotyzm. różnice wtedy będzie jeszcze bardziej widać

szukajcie a znajdziecie...
a może spytaj gdzieś na ogólnym kogoś z okolic Szczecina czy nie poleci jakiegoś lakiernika

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez krzysiekpz » 6 sie 2009, 10:20

dzięki za informacje, jade jutro do rodzinnego miasta i się tam zapytam lakiernika jak i za ile by to zrobił, widzę że w Szczecinie i okolicach każdy ma te same ceny i tak samo chcą robić. Z wycinaniem blachy już raczej się pogodziłem, bo chce to zrobić raz a dobrze a nie co pół roku lakierować. jedynei mie zastanawia trwałość tych reperaturek.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2007, 09:53
Posty: 34
Skąd: Poznań/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 626 GF 2.0 116 KM 2000r.

Postprzez artro219 » 6 sie 2009, 10:44

I moja madzia tez ma miejscami rude piegi, na razie nie jest ich dużo , ale zaczynam myśleć o wytępieniu tych piegów, ale w pewnym wieku nalezy sie spodziewac wystepowania piegów
Obrazek
Magnetyzer spełnia swe zadanie tylko z czip rezystorem i naklejkami,wydech z rynny i alukołpaki ze spinerami. Teścia Antka, szwagra brat ma taki zestaw i taaaak mu golf zapierda.. znaczy się śmiga ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 14:21
Posty: 684
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001

Postprzez alk80 » 6 sie 2009, 10:47

ja mam sąsiada blacharza, widziałem wycięty błotnik uwierz mi jak już rdza wychodzi na zewnątrz to podspodem jest już masakra
krzysiekpz popatrz sobie da doły tylnych drzwi od wewnątrz, tam gdzie jest zakładka zewnętrznej blachy czy ci czerwone nie wychodzi, ale ja i tak nie widze sęsu ruszać drzwi a jak już coś będziesz chciał robić to nie sam tylko jedź do blacharza, ty nic nie ruszaj.
Ja chciałem coś zrobić na własną reke, wyczyściłem zamalowywałem już chyba wszystkim i za każdym razem rdza wychodziła i było jeszcze gorzej
Mazdy 626 GF/GW mają właśnie fabryczny feler na tylnych błotnikach, dolnych zakładkach tylnych drzwi i dolnej zakładce tylnej klapy i z tego co wiem i widziałem na kilku już sztukach to Mazdy 6 02-04r też.
ja jeszcze miałem na słupkach A (przednich) mniej więcej w 3/4 wysokości szyby z dwóch stron ale to już mam zrobione, kosztowało to mnie 850zł ( nowa szyba + wklejenie 450zł, usunięcie rdzy – nie trzeba było wycinać słupków – malowanie z cieniowaniem słupków 400zł ) i zrobione ekstra, nic nie widać że było robione
problem mam z tylnymi błotnikami bo GW z racji tego że jest dłuższy o 16cm (chyba) od GF ma szersze błotniki i nie ma reperturek
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez MarTnes » 6 sie 2009, 11:10

@krzysiekpz
Czy reperaturka była z blachy ocynkowanej tego nie wiem. Ale lakiernik mi powiedział, że jak się to dobrze zrobi, i co ważne odpowiednio zabezpieczy to będzie ok.
Uwierz, że taka porządna naprawa nie trwa 2-3 dni. U mnie lakiernik wyjmował tylną kanapę, tapicerkę w bagażniku. Rozebrał okolice tylnych nadkoli dosłownie na części, żeby mieć wszędzie tam dobry dostęp.
Znam gościa od jakiegoś czasu i mówił, że zrobił wszystko tak jakby to robił dla siebie, bo mówi że nie chce żebym wrócił do niego z tym do poprawki. Koszt wyszedł spory, ale jak do niego chodziłem i widziałem ile było przy tym pracy, to stwierdzam nie mogło to kosztować 500zł. Samochód był robiony ponad tydzień czasu. Może i długo, ale jak na razie od marca mam spokój. Nadkola są ciągle ok. Oczywiście zima to wszystko zweryfikuje :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 102
Skąd: Nysa

Postprzez krzysiekpz » 6 sie 2009, 11:16

mi tez mowili ze naprawa potrwa ok 7-10 dni roboczych. Tak więc czas nie jest dla mnie taki istatny a przede wszystkim liczy sie by zrobili dobrze. jakbym mieszkal w poblizu ciebei to bym pojechal do Twojego lakiernika ale niestety musze szukac tutaj a nie znam nikogo ,wiec musze sie sugerowac opiniami klientow , znajomych a tez za duzo nie znam.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2007, 09:53
Posty: 34
Skąd: Poznań/Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 626 GF 2.0 116 KM 2000r.

Postprzez Mazur71 » 14 sie 2009, 23:03

Witam.
Dziś od rana wziołem sie za usuwanie rdzy z mojej Madzi,zaczołem od drzwi od wewnątrz na dole przy krawędzi usunołem gumę w kolorze nadwozia
chyba to silikon nałozony fabrycznie) i co ujrzałem pełno rdzy wyczyscilem wszystko pomalowalem cynkiem w spray ale nie wiem gdzie mogę kupic taką gumę a może to jest silikon nie wiem może ktos może mi powiedzieć co to jest i gdzie to kupić.A jeszcze jedno pytanie .Jak wspomniałem na blachę położyłem cynk a potem farbę gruntującą tlenkową i na to zamierzam położyć tą właśnie gumę czy dobrze robię .Proszę o rade .
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 21:16
Posty: 26
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r.GF

Postprzez alk80 » 15 sie 2009, 00:20

Trzeba było nie ruszać, teraz rdza dopiero ruszy, wiem co mówie, ja ruszyłe i teraz żałuje że wogóle to tykałem. Jak chcesz coś robić to tylko przy pomocy blacharza. Ta guma to taki uszczelniacz i usztywniacz zeby sie panele (blachy) nie przesuwały tzn żeby było sztywne bez potrzeby zgrzewania, to też jest między blachami w środku i u nas w pracy nazywamy to siler (sieler)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Mazur71 » 15 sie 2009, 10:38

Czy taką gumę można gdzieś kupić albo czymś zastąpić?
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 21:16
Posty: 26
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r.GF

Postprzez Hazu » 15 sie 2009, 11:05

Bardzo dobrze że to rozbabrałeś (zachamowąłęś rozwój rdzy)
Ale aby całkwicie wyeliminować problem trzeba rdzę całkowicie usunąć.
Niestety aby to dobrze zrobić należało by rozgiąć poszycie drzwi (tak aby na zewnątrz nie pogiąć poszycia),
wyczyścić,
zapezpieczyć farbą antykorozjną ,
zagiąć nałożyć ten kit (dostępny w sklepach lakierniczyc), pomalować farbą w kolorze nadwozia
cynk to raczej stosuje sie na metal czysty pozbawiony tlenków metalu (rdzy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Mazur71 » 15 sie 2009, 11:18

Gdzie można kupić reperaturki tylne do Mazdy 626 GF?
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 21:16
Posty: 26
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r.GF

Postprzez Hazu » 15 sie 2009, 11:20

na allegro nie ma jeszcze? ;)

http://moto.allegro.pl/item697933440_ma ... wa_le.html

no jasne że są .

Najlepiej kupując samochód zerknąć na allegro do czego są reperaturki sprzedawane i będzie wiadomo co szybko gnije :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Mazur71 » 15 sie 2009, 11:39

Własnie zadałem sprzedawcy pytanie czy pasuje do mojego modelu bo w opisie jest 97-00 a mój jest z 2001r.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 21:16
Posty: 26
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r.GF

Postprzez alk80 » 15 sie 2009, 11:55

Hazu ja bym tego nie powiedział, rdza kiedy już sie ujawni na zewnątrz od środka jest już bardzo dobrze rozwinięta, ja wyczyściłem z zewnątrz co sie dało zabezpieczyłem farbą antykorozyjną, barankiem drzwi i błotniki a lakierem klape, i po pół roku zdzierałem wszystko z klapy, gdy zobaczyłem co sie tam dzieje to miałem wszystkiego dosyć
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Gdzie można kupić reperaturki tylne do Mazdy 626 GF?

np na allegro, albo poprostu w sklepie zamów ale sam chyba nie będziesz tego robić to zostaw kupowanie reperaturek blacharzowi ( on ma wiekszy rabat na czesci niz ty)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez alk80 » 15 sie 2009, 11:57

Mazur71
edit: po lifcie błotniki sie nie zmieniły, tylko maska i przednie i tylne światła i lampy i zderzaki (chyba :] )
Ostatnio edytowano 15 sie 2009, 12:00 przez alk80, łącznie edytowano 1 raz
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Hazu » 15 sie 2009, 11:59

alk80 napisał(a):Hazu ja bym tego nie powiedział

czego byś nie powiedział?
Hazu napisał(a):Ale aby całkwicie wyeliminować problem trzeba rdzę całkowicie usunąć.

więc jeżeli się nie da wyczyścić całkowicie to należy wyciąć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez alk80 » 15 sie 2009, 12:02

Hazu że dobrze zrobił że to ruszył, przy okazji odkrył z lakieru więcej blachy i teraz wszystko będzie rdzewieć o wiele szybciej a tak resztki lakieru słabo bo słabo ale jakoś rdze powstrzymują
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Hazu » 15 sie 2009, 12:08

zawsze można czekać aż wyjdzie na drugą stone ;)
Powodzenia

fajnie to wygląda jak na samochdzie robi się pryszcz ale właściciel nie dotkinie tego "bo zniszczy lakier" a tam gnije na wylot a pryszcz rośnie ale lakier jest <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Mazur71 » 15 sie 2009, 12:14

Panowie więc nie ma sposobu żeby zatrzymac tą rdze?
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 21:16
Posty: 26
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r.GF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6