Wyciek wody w kabinie – odprowadzenie wody z klimy
Dzięki za info rezystor miałem wczoraj też odkręcony ale nie pomyślałem żeby tam włożyć rure od odkurzacza. Dzisiaj biorę się za to ponownie, później zdam potem relacje
Pozdr!
edit 28.10.2013
Udało sie! Co prawda rura od odkurzacza nie weszła przez otwór rezystora natomiast przez otwór od wentylatora weszła bez problemu, wyssane wszystko + powietrze w sprayu uzyte od zewnatrz przez rurke odpływu i zero wody w kabinie
Pozdr!
edit 28.10.2013
Udało sie! Co prawda rura od odkurzacza nie weszła przez otwór rezystora natomiast przez otwór od wentylatora weszła bez problemu, wyssane wszystko + powietrze w sprayu uzyte od zewnatrz przez rurke odpływu i zero wody w kabinie
Madzia Madzia Madzia;]
Witam! odświeżę temacik. Dzisiaj rano zaglądałem u siebie bo moja żona stwierdziła,że ma mokre buty a deszcz nie padał. Po odsłonięciu dywaników ukazało mi się małe bajorko. Zdemontowałem schowek i zanurkowałem pod spód i ku mojemu zaskoczeniu w koło tego co na zdjęciu skrabla się woda. Czy to jest tzw. tacka?
Pozwoliłem sobie skopiować zdjęcie dziubka,chyba nie będzie zły
Próbowałem ją odkręcić ale udało mi się tylko z jedną śrubką, druga, która jest za nią nie da rady, ponieważ jest słaby dostęp.
Do tej pory było wszystko ok.
Podpowiedzcie mi proszę czy ten wentylator co jest pod spodem przy ścianie grodziowej jego się odkręca i tam się odkurza jak pisał kolega Czaras86?
Napomnę jeszcze,że na łączeniu tej tacki i jej tzw. dekielka, które trzymają te owe wkręty obsmarowałem sylikonem, przestało ciec, ale pojawiło się za nią, a także na łączeniu kanału co idzie w poprzek schowka.
Czy to oznacza,że są przytkane kanały?
Pozwoliłem sobie skopiować zdjęcie dziubka,chyba nie będzie zły
Próbowałem ją odkręcić ale udało mi się tylko z jedną śrubką, druga, która jest za nią nie da rady, ponieważ jest słaby dostęp.
Do tej pory było wszystko ok.
Podpowiedzcie mi proszę czy ten wentylator co jest pod spodem przy ścianie grodziowej jego się odkręca i tam się odkurza jak pisał kolega Czaras86?
Napomnę jeszcze,że na łączeniu tej tacki i jej tzw. dekielka, które trzymają te owe wkręty obsmarowałem sylikonem, przestało ciec, ale pojawiło się za nią, a także na łączeniu kanału co idzie w poprzek schowka.
Czy to oznacza,że są przytkane kanały?
- Od: 23 mar 2014, 22:28
- Posty: 22
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6 1.8 GY 2003
Mazda 6 GH 2.2 Diesel Turbo 185 KM R2 2009
nie chcę "gdybać" ale w takim przypadku zaczął bym od udrożnienia odpływy z klimy. Szukaj go mniej-więcej w tym miejscu, ale po przeciwnej stronie ścianki grodziowej (tzn. pod maską)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
dobrzyn22 napisał(a):nie chcę "gdybać" ale w takim przypadku zaczął bym od udrożnienia odpływy z klimy. Szukaj go mniej-więcej w tym miejscu, ale po przeciwnej stronie ścianki grodziowej (tzn. pod maską)
Ok wiem gdzie się znajduje odpływ z klimy, ale jak go tam udrożnić? Jedynie co to sprężonym powietrzem,ale to wszystko zbije w środku.
Jak się ściągnie schowek widać kostkę przymocowaną do tunelu na dwie śrubki, można coś tamtędy spróbować wprowadzić?
Dopisano 1 lip 2014, 14:33:
Podjąłem się wyzwania. Odkręciłem rezystor ten z góry z kanału. Wrzuciłem tam kreta w granulach i zalałem gorącą wodą. Po wpompowaniu gorącej wody nic się nie działo. zasypałem znowu i ponownie zalałem gorącą wodą i nagle spod samochodu wywaliło tyle wody,że nie wiedziałem co się dzieje. Skręciłem wszystko i pojeździłem trochę po mieście aby woda zaczęła się skraplać przez otwór wylotowy. Efekt taki,że nie mam już bajorka w środku a przez króciec w komorze silnika tryska jak trzeba. Zobaczymy w czasie jak to się będzie miało.
- Od: 23 mar 2014, 22:28
- Posty: 22
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6 1.8 GY 2003
Mazda 6 GH 2.2 Diesel Turbo 185 KM R2 2009
Riki napisał(a):No i zajrzałem tam..... porażka wiadro wody... filc od tapicerski oderwałem i wisi na suszarce w łazience... wszystko przesiąknięte wodą....
Wykluczam przeciekanie auta w deszczu ponieważ dokładnie widać skąd kapie (miejsce wskazane czerwoną strzałką przez kolegę zooomzooom) i teraz najważniejsze... NIE NAPRAWIAJCIE klimatyzacji takim sposobem jak kolega zooomzooom... z początku wydaje się, że jest OK ale to złudzenie... woda nadal będzie kapać z parownika a Wy uszczelniając obudowę nagrzewnicy nie pozwalacie jej ujść na nogi pasażera tylko... w przewody el? zostaje w dmuchawie? nie wiem... tutaj jej ujście jest "bezpieczne" (w miarę)
Wygląda na to, że cieknie sam parownik lub jego uszczelnienie (wychodzące rurki)
Naprawa w ASO wygląda następująco... demontowana jest cała (dosłownie) deska rodzielcza... naprawa trwa dwa dni i kosztuje w Warszawskim ASO granicach 1500zł (w cenie kpl serwis klimatyzacji – wymiana oleju, czynnika itd.)
Sprawdzają dokładnie parownik i przewody (szczelność) i je uszczelniają (jeśli cieknie to wiadomo, że na pewno tego wymagają..........)
Dodam jeszcze, iż jest to ogólnie znany problem i nie jedna szóstka miewa problemy z nieszczelnym układem klimatyzacji co powoduje wyciek wody na nogi pasażera (czasami z nadmiaru wody także z tyłu..)
Dla ciekawostki zamieszczam zdjęcie obrazujący cały pechowy element...
Pozdrawiam
P.S
zooomzooom w żaden sposób nie piję do Ciebie wręcz odwrotnie.... podziwiam ogrom Twojej pracy ale polecam zastosować się do w/w (pewnej) instrukcji naprawy...
Sory za odkop, ale dzisiaj wsypałem trochę kreta w miejsce tego rezystora, wcześniej zaklejając oraz zabezpieczając miejsca z których wylewała się woda na podłogę, następnie wlałem trochę ciepłej wody i woda z powrotem zaczęła wylatywać z auta. Później kilka litrów wody na przepłukanie NaOH. Procedurę serwisowa to ASO ma opracowywane chyba przez specjalistów od spraw zwiększania dochodów firmy.
-
gregorioo
pamakrzy napisał(a):Czy ktoś już rozwiązał ten problem
a przeczytałeś to, co zostało już wcześniej napisane w tym wątku
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
i słusznie, bo:pamakrzy napisał(a):jednak mam wątpliwości co do stosowania kreta.
1. "Kret" marka, producent jakiś czas wstecz wypuścili lipną partie z wadliwymi nakrętkami i przez przypadek jakieś dziecko odkręciło i się poparzyło. Producent do końca się nieprzyznał, a dzieciak jak został poparzony to co przeżył to jego – kilka operacji etc.
Także wszystko co związane z "kret" dla mnie OFF.
2. NaOH, wodorotlenek sodu, ług sodowy etc. też nie jest powiedziane, że usunie każde zanieczyszczenie.
Najlepsza opcja to mechaniczne czyszczenie.
witam ,
czy może ktoś przesłać zdjęcia tej tacki,gdzie ona jest dokładnie położona na maila tomek34801@wp.pl ,gdzie jest ten odpływ od klimy bo nie wiem czy dobrze szukam.Czy to jest od spodu samochodu,czy to ta rurka ok.3 cm ,którą widać po podniesieniu maski pomiędzy kabiną a silnikiem naprzeciw siedzenia pasażera ? już 2 razy to demontowałem i dalej nie mogę dotrzeć do tej tacki.Odkręciłem wiatrak,tą kostkę która wchodzi w środek tego plastiku chyba jakaś nagrzewnica ,wykręciłem wszystkie wkręty i wypiąłem zatrzaski w tym czarnym plastiku i nie mogę go wyjąć.Jak to wyjąć,czy trzeba wszystko wyjąć żeby się dostać do tej tacki???? pomocy!
czy może ktoś przesłać zdjęcia tej tacki,gdzie ona jest dokładnie położona na maila tomek34801@wp.pl ,gdzie jest ten odpływ od klimy bo nie wiem czy dobrze szukam.Czy to jest od spodu samochodu,czy to ta rurka ok.3 cm ,którą widać po podniesieniu maski pomiędzy kabiną a silnikiem naprzeciw siedzenia pasażera ? już 2 razy to demontowałem i dalej nie mogę dotrzeć do tej tacki.Odkręciłem wiatrak,tą kostkę która wchodzi w środek tego plastiku chyba jakaś nagrzewnica ,wykręciłem wszystkie wkręty i wypiąłem zatrzaski w tym czarnym plastiku i nie mogę go wyjąć.Jak to wyjąć,czy trzeba wszystko wyjąć żeby się dostać do tej tacki???? pomocy!
-
grzesiek020783
grzesiek020783 napisał(a):czy to ta rurka ok.3 cm ,którą widać po podniesieniu maski pomiędzy kabiną a silnikiem naprzeciw siedzenia pasażera
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
więc przepchałem sprężonym powietrzem tą rurkę tyle że od strony wylotu więc nie wiem czy to coś da,a od środka nie mogę się dostać.Czasami przy rurce od ujścia wody jest mokra plama,co świadczy o tym ,że jakaś ilość wody się wydostaje na zewnątrz.Czy ktoś z was próbował w ten sposób ?
-
grzesiek020783
Panowie ja mam inny problem. Zostałem zalany wodą, z tym że od strony kierowcy. Bałtyk normalnie. Doszło do tego, że nawet pod nogami pasażera za kierowcą było trochę wody. Czy to też może być wina klimatyzacji?
- Od: 12 cze 2014, 21:34
- Posty: 37
- Skąd: Kraków/Niepołomice
- Auto: Mazda 6 2.0 GG 2002 benzyniak
Odświeżę temat. Zauważyłem że z rurki w ścianie grodziowej nie cieknie woda, pomimo tego że klimatyzacja jest włączona. Woda pod nogami kierowcy/pasażera (jeszcze) się nie zbiera. Chciałbym udrożnić ten odpływ, jednak zdjęcia z tego tematu wygasły. Ma ktoś z was zdjęcia/fotorelację krok po kroku co mam odkręcić itd?
Witam Panowie.
Mam problem również.... Leci mi woda na dywanik pasażera gdy jest włączona klimatyzacja. Jak wyłączę jest wszystko ok. Przepływ jest ok ponieważ widzę,że spod samochodu leci woda. Jeśli chodzi o lanie się wody w kabinie to leci typowo w miejscu gdzie jest przykręcona śrubka do tego dużego czarnego plastiku po lewej stronie jakbyśmy patrzyli gdy zdejmiemy schowek. Proszę o radę co mogę zrobić,ponieważ jest to denerwujące.... Najlepiej jakby ktoś wstawił jakieś zdjęcie i powiedział co mam uczynić. Jutro wstawię zdjęcie z którego miejsca dokładnie leci woda Pozdrawiam
Mam problem również.... Leci mi woda na dywanik pasażera gdy jest włączona klimatyzacja. Jak wyłączę jest wszystko ok. Przepływ jest ok ponieważ widzę,że spod samochodu leci woda. Jeśli chodzi o lanie się wody w kabinie to leci typowo w miejscu gdzie jest przykręcona śrubka do tego dużego czarnego plastiku po lewej stronie jakbyśmy patrzyli gdy zdejmiemy schowek. Proszę o radę co mogę zrobić,ponieważ jest to denerwujące.... Najlepiej jakby ktoś wstawił jakieś zdjęcie i powiedział co mam uczynić. Jutro wstawię zdjęcie z którego miejsca dokładnie leci woda Pozdrawiam
Przepraszam,przepraszam. Wyleciało mi to z głowy. Dodaje fotkę.
Kołka oznaczają tam gdzie leci mi woda, nawet na pierwszym oznaczeniu "1" widać lekko już krople wody.... A jeśli chodzi o numer 2 to po chwili zauważyłem,że też mi leci. Mechanik mi powiedział,że to nagrzewnica i trzeba całą wymienić. Nawet założyłem odrębny temat lecz nikt mi niestety nie pomógł....
Kołka oznaczają tam gdzie leci mi woda, nawet na pierwszym oznaczeniu "1" widać lekko już krople wody.... A jeśli chodzi o numer 2 to po chwili zauważyłem,że też mi leci. Mechanik mi powiedział,że to nagrzewnica i trzeba całą wymienić. Nawet założyłem odrębny temat lecz nikt mi niestety nie pomógł....
Sprawdzałem u siebie i odpukać w niemalowane nic nie kapie w kabinie, normalnie skropliny wydostają się jak Japończyk przykazał. Ktoś wcześniej opisywał że powodem nieszczelności może być rozszerzalność temperaturowa zamarzającej wody. Możliwe że jak łapały mrozy to miałeś trochę paprochów które zatrzymały wodę.
Może mechanikowi chodziło o skraplacz a nie nagrzewnice skoro kapie tylko przy włączonej klimie?
Może mechanikowi chodziło o skraplacz a nie nagrzewnice skoro kapie tylko przy włączonej klimie?
- Od: 25 mar 2015, 09:23
- Posty: 282 (16/9)
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6