Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.
Witam!!
Polecicie kogoś kto zajmuję się wygłuszeniem w mojej okolicy(Starachowice woj. Świętokrzyskie). Chętnie skorzystał bym też z usługi zabezpieczenie antykorozyjnego i miło było by jak by ktoś robił to i to. A i nie zależy mi na całym aucie bo raczej mnie na to nie stać, ale wygłuszyć bym chciał drzwi, uszczelki, bo denerwuję mnie ten szum wiatru powyżej 100km/h.
Polecicie kogoś kto zajmuję się wygłuszeniem w mojej okolicy(Starachowice woj. Świętokrzyskie). Chętnie skorzystał bym też z usługi zabezpieczenie antykorozyjnego i miło było by jak by ktoś robił to i to. A i nie zależy mi na całym aucie bo raczej mnie na to nie stać, ale wygłuszyć bym chciał drzwi, uszczelki, bo denerwuję mnie ten szum wiatru powyżej 100km/h.
-
kamilpastuszka
No i nic z tym szumem kolego nie zrobisz. Konstrukcja drzwi itp jest taka że szumiec i huczec będzie tak jak w większości Japończyków. Możesz próbować wężyk silikonowy wpuścić w uszczelki bo to koszt niewielki.
No właśnie jeśli chodzi o szum wiatru, to dzisiaj trochę porzeźbiłem. Efekty są niezłe. Już bez sonometru zauważyłem, że jestem bardziej odizolowany od hałasów z zewnątrz. Kiedy mijały mnie pojazdy, to hałas był wyraźnie przytłumiony. Sonometr potwierdził, że jest znacznie ciszej.
Puste auto na zimowych oponach przy 160km/h 71 dBA, a przy 100km/h mam teraz 64dBA. Wyraźnie szum wiatru zmalał.
Puste auto na zimowych oponach przy 160km/h 71 dBA, a przy 100km/h mam teraz 64dBA. Wyraźnie szum wiatru zmalał.
Ja mam wrażenie, że najgorzej jest w okolicach uszczelek szyb właśnie i lusterek bocznych. Fajnie działasz co to za pianki?
No ja posiadam jeszcze sporo pianki NBR. Czyli na polski fitness mata Ma grubość 15mm, więc ramka szyby jest o 15mm grubsza. Do tego użyłem też taśmy izolacyjnej, parcianej TESA, którą nakleiłem tak, że wchodzi ona do wewnątrz ramki szyby (czyli prowadnicy). Dzięki temu szyba sunie po niej bez oporów no i dodatkowo pochłania hałas.
Ciekawe pomysły. Ja mam dodaną jedną warstwę samoprzylepnej pianki, która mi została po wyklejaniu całego auta kiedyś. Coś ok 10 mm. Tylko że jaj ą dodałem jedynie pod uszczelkę samych drzwi. Miało mi to wyciszyć szum przy lusterkach i zmienić dźwięk zamykania drzwi. Szum ustał, dźwięk zamykania pozostał.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
W którym konkretnie miejscu przykleiles? Będę u siebie też stosował jakieś rozwiązanie niedługo. Thesilent mnie zmotywowal do zdjęcia deski rozdzielczej no i pozostaną drzwi
Świetny pomysł z tymi piankami.
Tak sobie przypomniałem z mojego porzedniego auto Seat Leon, że można jeszcze te pianki dać również u góry karoseri w otworze drzwiowym. Zatrzymałeś się z nimi w połowie drzwi tylnych a moża pojechać aż do dach przez przednie słupek i zakonczyć przy lusterku. Na całej długości tak jak zrobiłeś to na dole.
Tak było w moim Leonie.
Jestem ciekawy jakie są możllwości zaadoptowania takich oryginalnych pianek-uszczelek z innego auta.
Wyglądało by to napewno profesjonalnie wykonane tylko ciekawe jakie są koszty.
Tak sobie przypomniałem z mojego porzedniego auto Seat Leon, że można jeszcze te pianki dać również u góry karoseri w otworze drzwiowym. Zatrzymałeś się z nimi w połowie drzwi tylnych a moża pojechać aż do dach przez przednie słupek i zakonczyć przy lusterku. Na całej długości tak jak zrobiłeś to na dole.
Tak było w moim Leonie.
Jestem ciekawy jakie są możllwości zaadoptowania takich oryginalnych pianek-uszczelek z innego auta.
Wyglądało by to napewno profesjonalnie wykonane tylko ciekawe jakie są koszty.
To jest fitness mata NBR o grubości 15mm, z której wycinam sobie to, co potrzebuję i kleję na taśmę dwustronną. Więc uciąłem pasek o grubości ramki i dokleiłem. Muszę tak zrobić wszystkie drzwi, bo daje to efekty.
Taka pianka ma zupełnie inne zastosowanie. Można j a w określonych miejscach dać dodatkowo.
Taka mata ma właściwości bardziej rozpraszające niż pochłaniające dźwięk, dlatego lepiej użyć poroso niż taką piankę. Ja użyłbym jej dodatkowo za głośnikami w drzwiach (nie chłonącą wody) oraz we wnętrzu skrzynki subwoofera. Może jeszcze dodatkowo do nadkoli.
Wyciszanie najlepiej sprawdza się przez łączenie wielu różnej gęstości materiały zatrzymujące określone częstotliwości dźwięków. Konkretne elementy naszego auta hałasują w różny sposób. Warto to wiedzieć i wykorzystać najlepsze materiały na konkretne częstotliwości hałasu.
Wyciszanie najlepiej sprawdza się przez łączenie wielu różnej gęstości materiały zatrzymujące określone częstotliwości dźwięków. Konkretne elementy naszego auta hałasują w różny sposób. Warto to wiedzieć i wykorzystać najlepsze materiały na konkretne częstotliwości hałasu.
możesz dać piankę, ale porosa w newralgicznych punktach też użyj. Grubości nic nie zastąpi.
Witam, orientuje się może ktoś czy zaślepka boczku widoczna na zdjęciu pasuje np. z tapicerki z tyłu lewa/prawa strona lub z np. anglika – lewy przód. Potrzebuje ten element wymienić u siebie z przodu od strony pasażera – zaślepka pękła przy demontażu.
Wiem, ze najprościej byłoby spróbować przełożyć ale boje się kolejnych połamanych elementów
Wiem, ze najprościej byłoby spróbować przełożyć ale boje się kolejnych połamanych elementów
Czołem,
Planuję wygłuszyć drzwi przednie i bagażnik pod car audio.
Na pewno zastosuję maty butylowe STP na blachę drzwi i bagażnika (łącznie z klapą).
Myślicie, że 2m^2 mat na całe przednie drzwi starczy? Na bagażnik kombi z klapą ile może wyjść? Z 3m^2?
Druga sprawa jak budżet pozwoli to myślałem dołożyć piankę kauczukową tylko nie wiem jaka grubość się zmieści i gdzie to kleić (na boczki drzwi czy na uprzednio przyklejone maty butylowe?)
Ktoś kładł? Ile m^2 mniej więcej kupić?
Generalnie nie zależy mi tak bardzo na redukcji hałasu dobiegających do auta bardziej zależy mi na poprawie jakości dźwięku. Nie chcę wydać masy pieniędzy na wygłuszenie, ale też by nie robić tego po łebkach.
Dzięki za pomoc.
Planuję wygłuszyć drzwi przednie i bagażnik pod car audio.
Na pewno zastosuję maty butylowe STP na blachę drzwi i bagażnika (łącznie z klapą).
Myślicie, że 2m^2 mat na całe przednie drzwi starczy? Na bagażnik kombi z klapą ile może wyjść? Z 3m^2?
Druga sprawa jak budżet pozwoli to myślałem dołożyć piankę kauczukową tylko nie wiem jaka grubość się zmieści i gdzie to kleić (na boczki drzwi czy na uprzednio przyklejone maty butylowe?)
Ktoś kładł? Ile m^2 mniej więcej kupić?
Generalnie nie zależy mi tak bardzo na redukcji hałasu dobiegających do auta bardziej zależy mi na poprawie jakości dźwięku. Nie chcę wydać masy pieniędzy na wygłuszenie, ale też by nie robić tego po łebkach.
Dzięki za pomoc.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6