Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jachu36 » 29 paź 2015, 18:25

szerokości zyczę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez kamilpastuszka » 12 sty 2016, 09:51

Witam!!
Polecicie kogoś kto zajmuję się wygłuszeniem w mojej okolicy(Starachowice woj. Świętokrzyskie). Chętnie skorzystał bym też z usługi zabezpieczenie antykorozyjnego i miło było by jak by ktoś robił to i to. A i nie zależy mi na całym aucie bo raczej mnie na to nie stać, ale wygłuszyć bym chciał drzwi, uszczelki, bo denerwuję mnie ten szum wiatru powyżej 100km/h.
kamilpastuszka
 

Postprzez Marine_4000 » 12 sty 2016, 10:16

No i nic z tym szumem kolego nie zrobisz. Konstrukcja drzwi itp jest taka że szumiec i huczec będzie tak jak w większości Japończyków. Możesz próbować wężyk silikonowy wpuścić w uszczelki bo to koszt niewielki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez thesilent » 19 lut 2016, 21:01

No właśnie jeśli chodzi o szum wiatru, to dzisiaj trochę porzeźbiłem. Efekty są niezłe. Już bez sonometru zauważyłem, że jestem bardziej odizolowany od hałasów z zewnątrz. Kiedy mijały mnie pojazdy, to hałas był wyraźnie przytłumiony. Sonometr potwierdził, że jest znacznie ciszej.

Puste auto na zimowych oponach przy 160km/h 71 dBA, a przy 100km/h mam teraz 64dBA. Wyraźnie szum wiatru zmalał.

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Marine_4000 » 21 lut 2016, 01:08

Ja mam wrażenie, że najgorzej jest w okolicach uszczelek szyb właśnie i lusterek bocznych. Fajnie działasz <spoko> co to za pianki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez thesilent » 21 lut 2016, 11:45

No ja posiadam jeszcze sporo pianki NBR. Czyli na polski fitness mata :D Ma grubość 15mm, więc ramka szyby jest o 15mm grubsza. Do tego użyłem też taśmy izolacyjnej, parcianej TESA, którą nakleiłem tak, że wchodzi ona do wewnątrz ramki szyby (czyli prowadnicy). Dzięki temu szyba sunie po niej bez oporów no i dodatkowo pochłania hałas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Magoor » 21 lut 2016, 14:41

Ciekawe pomysły. Ja mam dodaną jedną warstwę samoprzylepnej pianki, która mi została po wyklejaniu całego auta kiedyś. Coś ok 10 mm. Tylko że jaj ą dodałem jedynie pod uszczelkę samych drzwi. Miało mi to wyciszyć szum przy lusterkach i zmienić dźwięk zamykania drzwi. Szum ustał, dźwięk zamykania pozostał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez Marine_4000 » 21 lut 2016, 16:20

W którym konkretnie miejscu przykleiles? Będę u siebie też stosował jakieś rozwiązanie niedługo. Thesilent mnie zmotywowal do zdjęcia deski rozdzielczej no i pozostaną drzwi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez czoko » 24 lut 2016, 19:26

Świetny pomysł z tymi piankami.
Tak sobie przypomniałem z mojego porzedniego auto Seat Leon, że można jeszcze te pianki dać również u góry karoseri w otworze drzwiowym. Zatrzymałeś się z nimi w połowie drzwi tylnych a moża pojechać aż do dach przez przednie słupek i zakonczyć przy lusterku. Na całej długości tak jak zrobiłeś to na dole.
Tak było w moim Leonie.
Jestem ciekawy jakie są możllwości zaadoptowania takich oryginalnych pianek-uszczelek z innego auta.
Wyglądało by to napewno profesjonalnie wykonane tylko ciekawe jakie są koszty.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2014, 10:13
Posty: 51 (5/18)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 Sport
2.3- 166 KM
2007 GG

Postprzez janek007 » 24 lut 2016, 21:12

thesilent co to za pianka ? z klejem czy musiales jakas tasme dwustronna kleic do niej ?
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2011, 08:38
Posty: 62
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GY – 2.0 2003 141 KM

Postprzez thesilent » 24 lut 2016, 21:25

To jest fitness mata NBR o grubości 15mm, z której wycinam sobie to, co potrzebuję i kleję na taśmę dwustronną. Więc uciąłem pasek o grubości ramki i dokleiłem. Muszę tak zrobić wszystkie drzwi, bo daje to efekty.

Załączniki
Resize of 20160221_162056.jpg
Resize of 20160221_165213.jpg
Resize of 20160221_165236.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez drx8 » 9 mar 2016, 23:11

Mam pytanko. Czy ta pianka na progu nie będzie wstrzymywała wody?
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez abudabdi » 29 mar 2016, 03:08

Witam czy nie lepiej jest zamiast poroso użyć takiej pianki ?
http://allegro.pl/pianka-akustyczna-mata-wygluszajaca-fala-200x100x2-i6061295956.html
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez Marine_4000 » 29 mar 2016, 17:13

Taka pianka ma zupełnie inne zastosowanie. Można j a w określonych miejscach dać dodatkowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez abudabdi » 29 mar 2016, 17:19

a gdzie dokładnie ?
Ostatnio edytowano 29 mar 2016, 18:44 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby)
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez Marine_4000 » 30 mar 2016, 15:46

Taka mata ma właściwości bardziej rozpraszające niż pochłaniające dźwięk, dlatego lepiej użyć poroso niż taką piankę. Ja użyłbym jej dodatkowo za głośnikami w drzwiach (nie chłonącą wody) oraz we wnętrzu skrzynki subwoofera. Może jeszcze dodatkowo do nadkoli.

Wyciszanie najlepiej sprawdza się przez łączenie wielu różnej gęstości materiały zatrzymujące określone częstotliwości dźwięków. Konkretne elementy naszego auta hałasują w różny sposób. Warto to wiedzieć i wykorzystać najlepsze materiały na konkretne częstotliwości hałasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez abudabdi » 30 mar 2016, 15:54

Zastanawiam się jeszcze czy użyć poroso lub pianki kauczukowej ? piankę chciałem użyć 13mm
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez Marine_4000 » 30 mar 2016, 19:50

możesz dać piankę, ale porosa w newralgicznych punktach też użyj. Grubości nic nie zastąpi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez MariuszTG » 5 gru 2016, 21:26

Witam, orientuje się może ktoś czy zaślepka boczku widoczna na zdjęciu pasuje np. z tapicerki z tyłu lewa/prawa strona lub z np. anglika – lewy przód. Potrzebuje ten element wymienić u siebie z przodu od strony pasażera – zaślepka pękła przy demontażu.

Wiem, ze najprościej byłoby spróbować przełożyć ale boje się kolejnych połamanych elementów :D
Załączniki
boczek m6.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez Biniu » 6 gru 2016, 10:30

Czołem,

Planuję wygłuszyć drzwi przednie i bagażnik pod car audio.

Na pewno zastosuję maty butylowe STP na blachę drzwi i bagażnika (łącznie z klapą).
Myślicie, że 2m^2 mat na całe przednie drzwi starczy? Na bagażnik kombi z klapą ile może wyjść? Z 3m^2?

Druga sprawa jak budżet pozwoli to myślałem dołożyć piankę kauczukową tylko nie wiem jaka grubość się zmieści i gdzie to kleić (na boczki drzwi czy na uprzednio przyklejone maty butylowe?)
Ktoś kładł? Ile m^2 mniej więcej kupić?

Generalnie nie zależy mi tak bardzo na redukcji hałasu dobiegających do auta bardziej zależy mi na poprawie jakości dźwięku. Nie chcę wydać masy pieniędzy na wygłuszenie, ale też by nie robić tego po łebkach.

Dzięki za pomoc.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6