kierunkowskazy – jedno pyknięcie wajchą, za to 3-4 mrugnięcia kierunku

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Myjk » 11 kwi 2008, 15:40

Pozostał mi pewien odruch z Fabii, która miała pewien fajny "fjuczer", mianowicie po jednorazowym "ugięciu" wajchy kierunku, kierunkowskazy mrugały 3 razy. Rzecz przydatna przy zmianie pasów oczywiście, nie trzeba przytrzymywać dźwigni, nie trzeba jej też wyłączać w razie "załączenia". Czy podobną rzecz można zamontować w M6? Ktoś z szanownych elektroników ma jakiś pomysł?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez momores » 11 kwi 2008, 15:48

Bardzo przydatna rzecz, chwaliłem sobie to ustrojstwo jeżdżąc Mondeo
_________________
Najlepszym dowodem na istnienie inteligencji pozaziemskiej jest to, że się z nami nie kontaktują
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2006, 20:36
Posty: 83
Skąd: Piaseczno
Auto: M6 GY MZR-CD 143kM ACTIVE `07

Postprzez pcefun » 11 kwi 2008, 17:05

Przyłączam się do prośby. Bardzo fajna sprawa znana mi min. z c-klasy mojej siostry
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 19:21
Posty: 40
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 6 2.3 `04

Postprzez magicadm » 12 kwi 2008, 22:51

Myjk napisał(a):Czy podobną rzecz można zamontować w M6? Ktoś z szanownych elektroników ma jakiś pomysł?

Zapytaj ASO, jak ma się do tego "twoja" gwarancja :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Widelec » 13 kwi 2008, 00:32

magicadm napisał(a):Zapytaj ASO, jak ma się do tego twoja "gwarancja" :)

:]
byle pierdoła i kombinują jak by tu wyłączyć to spod gwarancji...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Myjk » 1 maja 2008, 22:34

Nikt nie wie jak się do tego zabrać? Buuu... Ostatnio zacząłem jak burak jeździć,
w ogóle bez kierunków, a bo z jednym mignięciem jeno. Bez sensu. :(
Ostatnio jechałem nową Corsą i też miała ten "fjuczer".
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Pawnik » 3 maja 2008, 00:20

Myjk napisał(a):Nikt nie wie jak się do tego zabrać? Buuu... Ostatnio zacząłem jak burak jeździć,
w ogóle bez kierunków, a bo z jednym mignięciem jeno. Bez sensu. :(
Ostatnio jechałem nową Corsą i też miała ten "fjuczer".

Hmmm. Nie bardzo do końca rozumiem dlaczego w takim razie wpakowałeś się w taką elektroniczną konserwę jaką jest stara M6? Podoba ci się system jednopozycyjnego sterowania kierunkami i wycieraczkami w nowych Oplach? Ja to miałem w poprzednim samochodzie. Porażka, zarówno jeśli chodzi o obsługę,jak i awaryjność ( zimne luty na przekaźnikach). Dziękuję i pozostaję w Szóstce, której kierunki nie robią mi dyskoteki prawo-lewo. Poza tym zauważ, że te 2 dodatkowe mrugnięcia odbywają się już z reguły na pasie na który wróciłeś. Używanie w sposób prawidłowy "normalnych" kierunków daje więcej pożytku niż pożądane przez Ciebie fiuczery. To Ty decydujesz ile razy Ci kierunek mrugnie poprzez przytrzymanie wajchy przy pierwszym oporze. Spróbuj natomiast przerwać rozpoczętą akcję dyskotekową w Oplu przy szybkich zmianach pasa. Dla poparcia tego poglądu zacytuję pierwsze wypowiedziane słowa żony po pierwszych metrach jazdy Szóstką – "nareszcie normalne kierunki!" :P <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Myjk » 3 maja 2008, 00:39

Pawnik napisał(a):Hmmm. Nie bardzo do końca rozumiem dlaczego w takim razie wpakowałeś się w taką elektroniczną konserwę jaką jest stara M6?

Ponieważ podoba mi się "stary" styl jaki prezentuje M6. :P Nowa mnie zupełnie nie rusza.

Pawnik napisał(a):Podoba ci się system jednopozycyjnego sterowania kierunkami i wycieraczkami w nowych Oplach?

Nie, akurat ten z Opla jest tragiczny, choć idzie się przyzwyczaić, myślę.
Natomiast w VW było to fajnie zrobione, normalna wajcha, tylko po
pyknięciu zamiast jednego mignięcia były trzy.

Pawnik napisał(a):To Ty decydujesz ile razy Ci kierunek mrugnie poprzez przytrzymanie wajchy przy pierwszym oporze.

Ale to powoduje równocześnie, że nie mam kontroli nad kierownicą, bo muszę trzymać wajchę. Na początku pomstowałem to w Fabii, teraz pomstuję że nie mam tego w M6. Tak się przyzwyczaiłem i widzę dużo zalet tego rozwiązania. Jedynym wyjątkiem jest podróż w trasie, gdzie nie można podziękować za zrobione miejsce do wyprzedzania wajchą kierunku, tylko trzeba sięgać po awaryjne.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Pawnik » 3 maja 2008, 09:54

Myjk napisał(a):Tak się przyzwyczaiłem i widzę dużo zalet tego rozwiązania.

W drugą stronę też się przyzwyczaisz ;)

Myjk napisał(a):Ponieważ podoba mi się "stary" styl jaki prezentuje M6. język Nowa mnie zupełnie nie rusza.

Pełna zgoda. Nowa Szóstka zunifikowała się ( przynajmniej z wyglądu ) z Fordem, Laguną i czym tam jeszcze i zatraciła swój styl. Dziwię się, że nie Mazda nie bazowała w nowym modelu na liniach starej Szóstki ( a propos: czy w nowej wajcha powoduje 3 mrugnięcia?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Myjk » 3 maja 2008, 10:42

Pawnik napisał(a):W drugą stronę też się przyzwyczaisz

Właśnie nie mogę... W Fabce nauczyłem się, że po zerknięciu w lusterko pykałem wajchę, oglądałem się jeszcze w martwy punkt i zmieniałem pas, w tym czasie były co najmniej dwa znaki zmiany pasa. Teraz błyskam raz, a pas zmieniam praktycznie bez kierunku. Jak się nic nie wymyśli, to trzeba będzie po prostu wajchę przełączać, bo z przytrzymywaniem to zupełna porażka...

Pawnik napisał(a):a propos: czy w nowej wajcha powoduje 3 mrugnięcia?)

Nie wiem, siedziałem w niej w salonie, ale nie jechałem.
Cieszyłem się wtedy jak dziecko, że udało mi się załapać na starą szóstkę. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez zooomzooom » 19 maja 2008, 12:43

3 mrugnięcia to raczej bez sensy zwłaszcza w M6, czasami przecież zanim trzeci raz by mrugnęło to Ty już wracasz na swój tor jazdy wyprzedzając dwa samochody...pyk w lewo liczysz do jednego pyk w prawo i lecisz dalej. 3 razy? po co?
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2007, 08:18
Posty: 33
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 ON, 136 PS

Postprzez Kędziorek » 21 maja 2008, 10:41

zooomzooom napisał(a):3 mrugnięcia to raczej bez sensy zwłaszcza w M6, czasami przecież zanim trzeci raz by mrugnęło to Ty już wracasz na swój tor jazdy wyprzedzając dwa samochody...pyk w lewo liczysz do jednego pyk w prawo i lecisz dalej. 3 razy? po co?

A po co masz liczyć? Ten system o którym wspominał Myjk jest przydatny w mieście i na trasie przy zmianach pasa, pyk i sygnalizujesz wystarczająco długo pozostałym kierowcom, że zmieniasz pas bez wyłączania kierunku, a pojedyńcze mrugniecie jest stanowcze za krótkie jak na zmianę pasa, a poza tym nie była mowa o wyprzedazniu. Zresztą wyprzedzając, włączasz lewy, a później prawy, który automatycznie wyłącza lawey. Po co liczyć? Nie rozumiem tego.

zooomzooom napisał(a):zwłaszcza w M6,

Czemu? A co to? Bugatti Veyron w przyśpieszaniu?
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 20:37
Posty: 122
Skąd: Poznań
Auto: Ford probe 2.5 V6 USA

Postprzez Silo » 30 maja 2008, 16:57

Fajnie, że temat odbiegł od głównego pytania : ..."czy da rady zamontować takie ustrojstwo"
Po co ta cała dyskusja czy to przydatne, czy nie ...
Sam chętnie bym to zamontował. Jak przesiadam się z firmowego Focusa (no comment :) ) to brakuje mi tego w mojej M6 (na szczęście tylko tego :) )
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 12:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez PelzaK » 1 cze 2008, 21:02

z natury elektronicznej mało jest rzeczy, których zrobić się nie da :D. Spojrzałem na schemat elektryczny co prawda 323f, ale wygląda na to, że wystarczy wmontować mały układzik pomiędzy wajchę kierunków a blinker :), podtrzymujący minimum powiedzmy 3 mrugnięcia. Osobiście zrobiłbym konfigurowalną ilość i zarzucił jeszcze pipkiem (coś jak w autobusach miejskich, przy mruganiu krótki sygnałek dźwiękowy) :)

Nie wiem co prawda gdzie tego jeszcze szukać, bo z elektryką samochodową miałem mało do czynienia jeszcze.
widzisz jak je?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 23:16
Posty: 23
Skąd: wrocław
Auto: MAZDA 3 BL, MZR2.0 DISI (2009)
Wcześniej (BJ, BG)

Postprzez Maciej Loret » 20 maja 2009, 14:32

Myjk napisał(a):Pozostał mi pewien odruch z Fabii, która miała pewien fajny "fjuczer", mianowicie po jednorazowym "ugięciu" wajchy kierunku, kierunkowskazy mrugały 3 razy. Rzecz przydatna przy zmianie pasów oczywiście, nie trzeba przytrzymywać dźwigni, nie trzeba jej też wyłączać w razie "załączenia". Czy podobną rzecz można zamontować w M6? Ktoś z szanownych elektroników ma jakiś pomysł?


Troszkę odkopuję, ale że oryginał, niska cena (z wysyłką do Polski 200PLN) i od dealera Mazdy w Niemczech, to może Ci się przyda:
http://miniurl.pl/48964
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Myjk » 21 maja 2009, 09:43

Maciej Loret napisał(a):niska cena (z wysyłką do Polski 200PLN)

Niska? <wow> Za taką cenę chyba jednak nie warto...

Maciej Loret napisał(a):to może Ci się przyda:

Dziękuję za pamięć.

PS z tego co jest tam napisane, to pasuje tylko do GH
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Maciej Loret » 21 maja 2009, 13:19

Myjk napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):niska cena (z wysyłką do Polski 200PLN)

Niska? <wow> Za taką cenę chyba jednak nie warto...


200PLN za coś czego Ci tak bardzo brakowało?

Myjk napisał(a):PS z tego co jest tam napisane, to pasuje tylko do GH


Masz rację :(
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez gadula » 24 maja 2009, 18:34

Taki układ zrobił ktoś na elektroda.pl Tutaj jest ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... sk%2A&sid= Koszt napewno mniejszy niz 200zł ;)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez abudabdi » 20 sie 2009, 21:33

Witam moim zdaniem wystarczyło by wpiąć w układ przekaznik czasowy w takich przekaznikach jest regulacja czasowa mozesz ustawić sobie by ci migało 1,2,3,4,5,6,7,8,9..........razy.
Czyli reasumując przekaznik za ciebie podtrzyma migacz na kilka sekynd a ty mozesz zająć się manewrem wyprzedzania.
powiecmy coś takiego http://www.relpol.pl/data/news/NEWS_PDF_pl_PL_64.pdf
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 20:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6