Strona 5 z 5

PostNapisane: 3 lis 2009, 22:48
przez Piotrus
MOZE COS Z TEGO BEDZIE :]
Komisja Europejska (KE) upomniała Polskę za odmowę rejestracji aut z kierownicą po prawej stronie produkowanych z myślą o ruchu lewostronnym, twierdząc, że jest to łamanie unijnego prawodawstwa i żądając zmiany przepisów.



KE jest zdania, że Polska łamie unijną dyrektywę o homologacji typów układów kierowniczych z 1970 r., dyrektywę ramową o homologacji pojazdów silnikowych z 2007 r. a nade wszystko art. 28 unijnego traktatu gwarantujący swobodę przepływu towarów na wspólnym unijnym rynku.

Do tego – uważa KE – sprowadza się polski wymóg, by przed rejestracją pojazdu w Polsce przełożyć koło kierownicy na lewą stronę. Nie ma ku temu powodów, skoro – argumentuje KE – tego rodzaju samochody z powodzeniem są rejestrowane i jeżdżą w innych krajach UE, nie tylko Wielkiej Brytanii.

KE zajęła się sprawą na wniosek mieszkańca Kielc, który bezskutecznie próbował zarejestrować w Polsce samochód z kierownicą po prawej stronie. Po odmowie władz, poskarżył się do Brukseli. W odpowiedzi KE napisała mu o prowadzonym przeciwko Polsce postępowaniu i "wezwaniu Polski do usunięcia uchybienia". Jeśli KE uzna reakcję polskich władz za niewystarczającą, może skierować sprawę do unijnego Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu.

źródło:http://wiadomosci.onet.pl

PostNapisane: 4 lis 2009, 09:00
przez zenon
MOZE COS Z TEGO BEDZIE


"Coś będzie" to znaczy uda się żeby pojazdy takie rejestrować czy nie rejestrować?

Bo w mojej opinii pojazdy z kierownicą po drugiej stronie to zwiększone niebezpieczeństwo na drodze, i takich samochodów rejestrować się nie powino.

PostNapisane: 4 lis 2009, 18:48
przez rafallg
...a tak na marginesie bierze ktos po uwage blachy anglikow po kilku latach w takim klimacie taka M6 (ktora jak wiadomo nie grzeszy trwaloscia po wzgledem zabezpieczenia antykorozyjnego) jak moze wygladac !!

PostNapisane: 4 lis 2009, 22:10
przez Piotrus
Zenon i tu sie z Toba nie zgodze <klotnia> ,jezdze swoja mazda po Polsce w kazde swieta i wakacje i z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec,ze wcale sie zle nie jezdzi(jesli chodzi o strone kierownicy).Kiedy jade sam za czyms duzym ciezarowka czy autobusem to po prostu nie wyprzedzam :P .To jak ktos jezdzi zalezy od charakteru czlowieka a nie z ktorej strony masz kierownice.Sam widze po sobie,ze jezdzac po Polsce jezdze ostrozniej i nie chodzi tu o drogi tylko o wyprzedzanie.No i chyba sie starzeje,bo juz sie tak nie spiesze jak kiedys. ;)
W Anglii mam kilku znajomych co bardzo czesto jezdza do krajow europy i tez nie nazekaja,na autostradach nie ma zadnego problemu,jedynie na drogach lokalnych jezdzi sie troche gorzej.Niektorzy poradzili sobie,montujac w lusterkach kamery.
Wlasciwie we wszystkich krajach uni mozna jezdzic z kierownica po innej stronie.Dlatego tez nie rozumiem dlaczego w Polsce mialoby byc inaczej. Mysle,ze przeciwnikom chodzi glownie o tansze auta,a nie o zagrozenie.
Zreszta jesze nie tak dawno temu na polskich drogach mozna bylo zobaczyc jezdzace maluchy czy polonezy z kierownica po prawej stronie.
Jezdze 3 lata swoja mazda i za rok moze dwa mam plan wrocic do kraju,no i nie wyobrazam sobie rozstania z moim autkiem wiec mam nadzieje,ze rzad da zgode na rejestracje,a nie jestem zwolennikiem przekladek tym bardziej w autach o asymetrycznej scianie griodziowej.

PostNapisane: 5 lis 2009, 10:45
przez zenon
To że niebezpieczeństwo jest większe jest faktem a nie domysłem czy moim odczuciem.

Kluczem tutaj jest cytat "jedynie na drogach lokalnych jezdzi sie troche gorzej" – jeśli byś jeździł tak jak piszesz ostrożniej po polskich drogach samochodem z kierownicą po słusznej stronie było by jeszcze bezpieczniej.

A w zdaniu "przeciwnikom chodzi glownie o tansze auta", chyba chodziło o _zwolenników_ rejestracji samochodów z kierownicą po prawej stronie.

Kiedyś czytałem artykuł poruszający pewną kwestję istotną w tym temacie, mianowicie: Wyspiarze popierają taki rozwój sprawy ponieważ chcieli by aby biedniejsze państwa UE wyczyściły im ulice z jeżdżącego złomu podobnie jak to się stało np w niemczech, do tego niezbędne jest prawo rejestracji takich samochodów bez dodatkowych formalności.

I jeszcze kwestia:
"we wszystkich krajach uni mozna jezdzic z kierownica po innej stronie"
Można, ale ich stać na kierownicę po stronie właściwej, więc nie muszą kupować anglików, nas niestety nie stać.

Re: Przekładka kierownicy na lewą stronę (wersja angielska, RHD)

PostNapisane: 1 lis 2010, 08:32
przez delongi
I tak właśnie tworzy się opinia : wypowiadają się ludzi którzy nigdy nie jeździli autami z kierownicą po drugiej stronie albo tak samo wypowiadają się na temat innej marki nigdy jej nie posiadając a swoje opinie opierają na wypowiedziach przeczytanych na forach, w prasie lub usłyszanych w mediach. Potem składają te fragmentaryczne informacje w całość i tak mamy znawcę – PRAWDA PANIE ZENON.
To niech pan powie czy jeździł Pan "anglikiem" -jeździł znaczy użytkował to auto na drogach UE wyłączając UK codziennie powiedzmy przez miesiąc czasu. Czy jeździł Pan autem po przekładce??
Jeżeli nie to dlaczego się tutaj Pan wypowiada !!!

Może wystarczy powiedzieć że zagrożeniem są nasze drogi.
No czekam na Pana odpowiedź – ciekawe co Pan teraz zacytujesz lub wypocisz. A może Pan zazdrosny że ktoś ma fajne autko a Pan żeś nabył jakiegoś "powypadka" i bronisz swego bo po pańskich wypowiedziach to się rzygać chce.

Re: Przekładka kierownicy na lewą stronę (wersja angielska, RHD)

PostNapisane: 1 lis 2010, 17:03
przez Wojtek
zenon napisał(a):Kiedyś czytałem artykuł poruszający pewną kwestję istotną w tym temacie, mianowicie: Wyspiarze popierają taki rozwój sprawy ponieważ chcieli by aby biedniejsze państwa UE wyczyściły im ulice z jeżdżącego złomu podobnie jak to się stało np w niemczech, do tego niezbędne jest prawo rejestracji takich samochodów bez dodatkowych formalności.

Co ty wiesz o wyspach? <co?>
Jak auto w UK ma 8 – 10 lat to mowi sie na nie "zlom" ... czy takie znaczenie miales na mysli?
Srednia wieku auta w UK to 4 – 5 lat... Owszem zdarzaja sie auta starsze, ale nie porownuj warunkow UK z PL...

zenon napisał(a):I jeszcze kwestia:
"we wszystkich krajach uni mozna jezdzic z kierownica po innej stronie"
Można, ale ich stać na kierownicę po stronie właściwej, więc nie muszą kupować anglików, nas niestety nie stać.

Powiem tobie, ze nawet w UK mozesz bez problemu zarejestrowac auto z kierownica po "innej" stronie.
Prosze cie, nie zabieraj glosu w sprawach, o ktorych nie masz pojecia...

Ps. Czesto bywam na kontynencie (w PL rowniez) i nigdy nie mialem problemu z poruszaniem sie po drogach... Wrecz moge stwierdzic, ze jazda autem (z kierownica po prawej stronie) jest bardziej naturalna dla mnie niz po lewej... Tylko wczesniej nie wiedzialem o tym (nie mialem okazji prowadzic takiego auta)...
Uwazam, ze najpierw powinienes zdobyc to doswiadczenie... a pozniej mozemy dyskutowac :]

Re: Przekładka kierownicy na lewą stronę (wersja angielska, RHD)

PostNapisane: 2 lis 2010, 13:41
przez Karol
67igor1 napisał(a):Jak auto w UK ma 8 – 10 lat to mowi sie na nie "zlom" ... czy takie znaczenie miales na mysli?
Srednia wieku auta w UK to 4 – 5 lat... Owszem zdarzaja sie auta starsze, ale nie porownuj warunkow UK z PL...


No to musi byc totalny ZLOM

Pozatym tak jak kolega mowi 60% nie ma pojecia o czym pisze a wypowiadaja sie w temacie <glupek2>

PostNapisane: 1 sty 2012, 18:17
przez Barteq0014
Troszkę odkopię :
Jak w końcu wygląda sprawa ze ścianą grodziową w GH?

PostNapisane: 2 sty 2012, 18:09
przez dyzioo
Sprawa wygląda tak....
Dziś kupiłem tunel sobie z podłokietnikiem, gdyż takowego nie posiadałem z wersji angielskiej.
Rozmawiałem z gościem, który ściągnął M6 z Anglii. Chciał przerejestrować itp i podjął decyzje ze na części sprzeda i sprzedaje.... więc nie widzę chyba żadnego pozytywnego efektu. a w głębi serca bardzo dobrze, bo to będzie troszkę niebezpieczne.
Pozdro600

Re: Przekładka kierownicy na lewą stronę (wersja angielska, RHD)

PostNapisane: 3 sty 2012, 11:11
przez Maciek 251
Ściana grodziowa w GH na 90% do wycięcia i wspawania, możesz zasięgnąć języka w firmach co robią przekładki, jakiś miesiąc temu pytałem o przekładkę GH bo o tym myslę to powiedzieli mi:
-Robocizna 3500
-Czesci okolo 5000 (bez lamp i lusterek)
-Przeglad zerowy w cenie robocizny
-Czas operacji około 3-5 dni

PostNapisane: 3 sty 2012, 15:55
przez Karol
suma sumaru z przerejstrowaniem wyjdzie jakies 45 kola MAX i masz gh z 2008 roku z przebiegem 100 tysiecy mil. to wychodzi chyba ok

PostNapisane: 4 sty 2012, 17:58
przez Barteq0014
karol napisał(a):suma sumaru z przerejstrowaniem wyjdzie jakies 45 kola MAX i masz gh z 2008 roku z przebiegem 100 tysiecy mil. to wychodzi chyba ok


Wg.moje kalkulacji wychodzi 35 max :D Auta oglądałem tylko w internecie z rejonu Londynu.Czy ktoś z forum mógłby pomóc w sprowadzeniu takiego autka z UK ? Pytam bo z Brytolem za bardzo się nie dogadam :)