Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym
No to tak, wieczorem zrobiłem reset zgodnie z instrukcją z forum. Po resecie włączyłem guzikiem na jajowatym wyswietlaczu/sterowniku pod kierownicą. Działało przepięknie. Później ustawiłem webasto na 30 minut na rano. No i nie odpalilo. Co ciekawe, po starcie zapłonu webasto dogrzewa silnik. Czyli może rzeczywiście słaby akumulator??!!
Dzisiaj próbowałem wystartować ręcznie, wylaczylo się po minucie. Czujnik temperatury zewnetrznej?? Było plus 8
Dzisiaj próbowałem wystartować ręcznie, wylaczylo się po minucie. Czujnik temperatury zewnetrznej?? Było plus 8
- Od: 12 wrz 2016, 17:04
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 121 KM3 RF-7J 2007
Wiesz co zostaw to poczekaj jak się zrobi zimniej i zobaczysz wtedy, a teraz możesz podładować akumulator albo najlepiej podjechać do sklepu który sprzedaje i niech Ci oni sprawdzą.
Kilka dni temu tez odpalałem kilka razy webasto, przepalam go przed zimą, żeby nie było problemów. Musiałem go i tak kilkukrotnie odpalać, bo wywalało faulta. Ale w końcu odpalił, narobił dymu na pół osiedla ale działało, było coś koło 10°C na dworze.
Odpalałem go z pilota, który jest podłączony do sterownika (jajka). Działało dobre 35 minut, bez problemu.
Odpalałem go z pilota, który jest podłączony do sterownika (jajka). Działało dobre 35 minut, bez problemu.
tothek napisał(a):Po resecie wskazanym przez Pabllo, webasto gra i buczy.....ale rano znowu się nie włączyło. Coś, ktoś, czy serwis od razu.
Niekoniecznie serwis od razu,
Może Ci się blokować webasto. Jak działa i buczy
to pompkę paliwa słychać jak cyka? Pompka wody działa?
W M5 nie wiem niestety gdzie jest webasto, a pdfa też do niej nie mam jeszcze.
Wieczorem zobaczę manual i coś może doradzę:–)
Webasto jako dogrzewacz ma dwa warunki żeby się włączyło, temperatura musi być poniżej 5 stopni na dworze i płyn musi mieć temperaturę poniżej 60 stopni. Wyłącza się przy temperaturze 76,5 stopnia.
Jako ogrzewanie postojowe po naciśnięciu płomyka powinno dobrze pracować aż nagrzeje kabinę i wtedy najlepiej mieć zimny silnik.
Najczęściej po odblokowaniu jeśli webasto od razu wchodzi na wysokie obroty i 3 razy się wyłącza i włącza, a później wyskakuje f lub się wyłącza to błąd jakiś doskwiera, że ma zakłócenia webasto.
Też najlepiej dać na klimatroniku 29 stopni, nadmuch na przednią szybę i na szybkość 2 i wtedy włączyć webasto i zobaczyć czy całe 60 minut będzie grzać. Wszystko zależy czy to dogrzewacz silnika czy ogrzewanie postojowe z zegarem.
Pompka paliwa cyka. Działa grzanie silnika. Ale po naciśnięciu płomienia działa kilkadziesiąt sekund. Po ustawieniu grzania na konkretną godzinę włącza się i też działa kilka, kilkadziesiąt sekund. Nie pojawia się F na wyświetlaczu. Po resecie działa, później nie chce z jajka się włączyć. Taka zagwozdka...
- Od: 12 wrz 2016, 17:04
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 121 KM3 RF-7J 2007
W takim razie jeśli chodzi na włączonym silniku, a nie na ogrzewanie postojowym to ze strony webasta tylko nasuwa mi się sprawdzić pompę wody webasta choć na dogrzewaniu silnika tez chodzić musi, ewentualnie jak już było pisane, jest mniej jak 12v na akumulatorze lub gdzieś są styki zaśniedziale na bezpiecznikach lub przekaźniku.
Jeśli chcesz to mieć szybko z głowy to najlepiej błędy zczytać i wtedy będzie jasno
Jeśli chcesz to mieć szybko z głowy to najlepiej błędy zczytać i wtedy będzie jasno
Normalnie na wyłączonym zaplonie wyciągasz bezpiecznik 20A jak na zdjęciu na 3 sekundy, potem wkładasz, włączasz webasto na przycisku, wyciągasz znowu bezpiecznik na 3 sekundy lub więcej i wkładasz.
Potem webasto powinno się włączyć.
Jeśli to nie pomaga albo nie działa to główny bezpiecznik z webasto możesz w skrzynce pod maską wyciągnąć albo kleme z akumulatora na parę minut odłączyć
Potem webasto powinno się włączyć.
Jeśli to nie pomaga albo nie działa to główny bezpiecznik z webasto możesz w skrzynce pod maską wyciągnąć albo kleme z akumulatora na parę minut odłączyć
Dzisiaj rano przy temperaturze 0 stopni próbowałem odpalić webasto z jajka. I ładnie odpaliło, z hukiem i nawet z białawym dymem. Ale po 3-4 minutach nagle jakby odcięło prąd. Webasto po prostu stanęło, czy tam wyłączyło się nagle.
Odpaliłem silnik i ... webasto ruszyło bez problemów z hukiem i zapachem palonej świeczki. Po kilku minutach już dmuchało gorącym powietrzem. Wyłączyłem samochód- ładnie wyhamowało, normalnie cudnie.
Po 2 godzinach wróciłem do samochodu, bo ustawiłem/ zaprogramowałem webasto. Wchodzę, działa, ale dmucha zimnym powietrzem. Po 3- 4 minutach znowu się wyłączyło i zdechło.
Coraz bardziej podejrzewam słaby akumulator, który kiedy silnik nie chodzi po prostu nie jest w stanie utrzymać tych 12V.
Odpaliłem silnik i ... webasto ruszyło bez problemów z hukiem i zapachem palonej świeczki. Po kilku minutach już dmuchało gorącym powietrzem. Wyłączyłem samochód- ładnie wyhamowało, normalnie cudnie.
Po 2 godzinach wróciłem do samochodu, bo ustawiłem/ zaprogramowałem webasto. Wchodzę, działa, ale dmucha zimnym powietrzem. Po 3- 4 minutach znowu się wyłączyło i zdechło.
Coraz bardziej podejrzewam słaby akumulator, który kiedy silnik nie chodzi po prostu nie jest w stanie utrzymać tych 12V.
- Od: 12 wrz 2016, 17:04
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 121 KM3 RF-7J 2007
Może jest popsuta elektryczna pompa wody która wymusza obieg cieczy w webasto
a jak płyn nie zabiera ciepła z piecyka to piecyk się przegrzewa i się wyłącza
a jak masz uruchomiony silnik to płyn miesza się pompą mechaniczną od układu chłodzenia i jest oki .
tak że odepnij wtyczkę od elektrycznej pompy i zobacz czy zachowuje się tak samo.
a jak płyn nie zabiera ciepła z piecyka to piecyk się przegrzewa i się wyłącza
a jak masz uruchomiony silnik to płyn miesza się pompą mechaniczną od układu chłodzenia i jest oki .
tak że odepnij wtyczkę od elektrycznej pompy i zobacz czy zachowuje się tak samo.
MazdaLublin ma rację sprawdź tą pompke bo gdybyś miał słaby akumulator to webasto też by ani razu się nie włączyło.
Zresztą też o tym pisałem.
Do pompki jest fajny dostęp, a do kostki do niej z zasilania też co możesz nawet ją sprawdzić dając 12v na pompkę.
Zresztą też o tym pisałem.
Do pompki jest fajny dostęp, a do kostki do niej z zasilania też co możesz nawet ją sprawdzić dając 12v na pompkę.
Dla mnie jesteście jacyś magicy!! Na wszystko macie odpowiedz i pomysł jak to naprawic
a jakieś zdjęcie może macie, gdzie ta pompka i kostka? Auto stoi pod blokiem. Dam radę bez garażu z podnośnikiem?
a jakieś zdjęcie może macie, gdzie ta pompka i kostka? Auto stoi pod blokiem. Dam radę bez garażu z podnośnikiem?
- Od: 12 wrz 2016, 17:04
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 121 KM3 RF-7J 2007
MazdaLublin, po pierwsze dzięki za zdjęcia. Po drugie chyba masz racje z tą pompką wody. Webasto działa bez problemu, kiedy jest silnik włączony.
Z jajka dziarsko zaczyna, cykanie pompki paliwa, odpalenie webasta, jedna rurka przy pompce wody nagrzana, coś niby wydaje jakieś dzwięki, ale nagle wszystko się wyłącza i już nie da się włączyć.
Teraz muszę zdobyć coś do sprawdzenia czy prąd jest na pompie, czy pompa zdechła. Dzisiaj już za ciemno.
Z jajka dziarsko zaczyna, cykanie pompki paliwa, odpalenie webasta, jedna rurka przy pompce wody nagrzana, coś niby wydaje jakieś dzwięki, ale nagle wszystko się wyłącza i już nie da się włączyć.
Teraz muszę zdobyć coś do sprawdzenia czy prąd jest na pompie, czy pompa zdechła. Dzisiaj już za ciemno.
- Od: 12 wrz 2016, 17:04
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 121 KM3 RF-7J 2007
No to powiem Wam, że się dowiedziałem... że serwis webasto to 150zl, a pompka elektryczna [o ile to pompka] 350 zlotych plus 150 za robociznę. Jeśli u nich naprawiam, to nie liczą za serwis/diagnozę problemu. Chyba najpierw zrobię klocki hamulcowe
- Od: 12 wrz 2016, 17:04
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2.0 l Diesel I4 16/OHC Turbo 121 KM3 RF-7J 2007
http://allegro.pl/pompa-wody-pompka-wod ... 28588.html
wtyczkę zawsze można zmienić, ewentualnie + litr płynu jak ci się trochę uleje bo będziesz to robił nieco dłużej : )
jak umiesz trzymać śrubokręt w ręce powinno ci to zająć jakieś 5 do 10 minut
wtyczkę zawsze można zmienić, ewentualnie + litr płynu jak ci się trochę uleje bo będziesz to robił nieco dłużej : )
jak umiesz trzymać śrubokręt w ręce powinno ci to zająć jakieś 5 do 10 minut
pompke można zawsze naprawić... i działa tyle co nowa
Hej.
Mam maly problem z Wrbasto w mojej szostce z silnikiem 2.0 diesel 136 KM z 2003 roku.
Nie bede sie zaglebial w szczegoly bo postanowilem problem od razu zlikwidowac.
Chcialbym sie dowiedziec czy istnieje mozliwosc odlaczenia webasto na stale tylko przy pomocy usuniecia bezpiecznika, tzn. czy trzeba robic cos jeszcze czy sam ten zabieg wystarcza?
Czy mozna tak jezdzic, czy moze to spowodowac w krotkim czasie jakies problemy, ktore uziemia auto?
Od razu podziekuje za posty, by to naprawic, to auto za 3-4 miesiace trafi na szrot (doslownie) a webasto to juz nieoplacalny koszt. A robi mi problemy i huczy jak silnik odrzutowy.
Nigdzie nie znalazlem odpowiedzi czy mozna to wylaczyc i bez tego jezdzic, zalezy mi, by ten samochod az do swojego momentu wiecznego spoczynku przejezdzil zime.
Dziekuje za odpowiedz
Mam maly problem z Wrbasto w mojej szostce z silnikiem 2.0 diesel 136 KM z 2003 roku.
Nie bede sie zaglebial w szczegoly bo postanowilem problem od razu zlikwidowac.
Chcialbym sie dowiedziec czy istnieje mozliwosc odlaczenia webasto na stale tylko przy pomocy usuniecia bezpiecznika, tzn. czy trzeba robic cos jeszcze czy sam ten zabieg wystarcza?
Czy mozna tak jezdzic, czy moze to spowodowac w krotkim czasie jakies problemy, ktore uziemia auto?
Od razu podziekuje za posty, by to naprawic, to auto za 3-4 miesiace trafi na szrot (doslownie) a webasto to juz nieoplacalny koszt. A robi mi problemy i huczy jak silnik odrzutowy.
Nigdzie nie znalazlem odpowiedzi czy mozna to wylaczyc i bez tego jezdzic, zalezy mi, by ten samochod az do swojego momentu wiecznego spoczynku przejezdzil zime.
Dziekuje za odpowiedz
-
Billy88
wystarczy bezpiecznik a jak nie ma bezpiecznika to wtyczka z piecyka
nawet się zrymowało ; )
nawet się zrymowało ; )
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6