Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pamek » 23 sty 2012, 23:32

z mojego doświadczenia to dopiero początek problemów z webasto ale zawsze ciesze się, jeśli się mylę, gdyż przeważnie czarne scenariusze przedstawiam. jednak w przyszła zimę zapewne będziesz webasto solidnie serwisował.


Oby nie :) Chociaż co się używa to się zużywa, trzeba będzie serwisować, będzie i serwis :) Na razie jest ok zobaczymy za tydzień, miesiąc, rok. Pozdrawiam. :)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez fuks239 » 28 sty 2012, 14:04

witam
koledzy mam problem z webastem wm6 diesel 121km.Po wymianie rozrządu i płynu chłodniczego odpaliło na30 sek i zgasło teraz wogóle nie reaguje . Proszę oporadę za którą z góry dziękuję
Początkujący
 
Od: 25 gru 2010, 20:11
Posty: 17

Postprzez dobrzyn22 » 28 sty 2012, 15:47

A ja proszę o uzupełnienie profilu i stosowanie się do zasad panujących na forum <czytaj> (kolega powinien już je dobrze znać )

Tym razem przenoszę do odpowiedniego wątku
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez cemoi » 28 sty 2012, 21:35

MarQs napisał(a):...Serwis ostatecznie wyniosl 1200pln i w zasadzie caly osprzet zwiazany z webastem zostal wymieniony. Jest nowa fabrycznie komora spalania, reszta regenerowana.
Nie potrafie ocenic czy to duzo czy malo jak na taka naprawe... wydatek bolał, ale chyba warto bylo...


Zastanawia mnie co oznacza ta "regeneracja" skoro pompki do paliwa i do płynu są jednorazowe, a zregenerować sterownika się nie da! (gdzieś na innym wątku jest rozmowa na temat naprawy i tworzenia własnego sterownika". Ciekawe co rozumiesz przez "cały osprzęt" – domniemam, że rurki paliwowe i do płynu chłodzącego". Po mojemu skasowali Cię na jakieś 600 pln za robociznę (o ile wymienili Ci komorę wraz z żarnikiem).
Ani dużo ani mało – normalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 23:04
Posty: 38
Skąd: Suwałki
Auto: VECTRA C 2.0T 230KM

Postprzez Elmerwawa » 28 sty 2012, 23:50

Z tego co mi wiadomo, to sterownik od webasto można naprawić są firmy które się tym zajmują, kiedyś kontaktowałem się z tą firmą bo myślałem że mi padła płytka http://www.bosch-adamczyk.pl/elektronika.php i twierdzili w rozmowie telefonicznej że mogą naprawić sterownik.
Pompkę paliwa podobnież można rozebrać(nie wiem czy każdy model)widziałem gdzieś w necie fotorelacje znajduje się tam jakieś małe sitko(filterek) które można czyścić, potwierdzi ktoś ?
Panowie orientuje się ktoś którędy idą przewody paliwowe od zbiornika do webasto ??
Webasto Polska nie wie i nie posiada żadnej dokumentacji jak wygląda system doprowadzenia paliwa do piecyka w M6, przypuszczam że powstanie błędu F-- ma związek z ilością paliwa w zbiorniku, w moim przypadku jeżeli paliwa w zbiorniku jest w bliskich okolicach 1/2 zbiornika problem nie występuje i webasto potrafi chodzić 4 razy dziennie przez miesiąc zaś gdy wskazówka zbliża się do 1/4 webasto na zegarze wywala F--, po skanie thermo testem zawsze błąd : Za wczesne rozpoznanie płomienia.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez cemoi » 29 sty 2012, 14:43

Elmerwawa napisał(a):...


Naprawa płytki to nie regeneracja (ten termin dziwnie brzmi jeśli mówimy o elektronice), głównym elementem pompki nie jest sitko – tak przy okazji piecyk jest zasilany paliwem, które już przeszło przez nasz główny filtr paliwa (przewód sam możesz zobaczyć) – nie ma żadnego oddzielnego doprowadzenia paliwa ze zbiornika, wiec sitko w samej pompce to zbędne zdublowanie a jego wyczyszczenie to nie regeneracja.
Co do ilości paliwa to o ile dobrze pamiętam, gdy w zbiorniku jest nie mniej niż 7l paliwa to piecyk się odpali.
A co do błędu F04 – to w głównej mierze problem z kołkiem żarowym, ale czasami może też szwankować sterownik. Poziom paliwa nie powinien mieć na ten błąd wpływu.
Możesz zobaczyć o tym tu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2181110.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 23:04
Posty: 38
Skąd: Suwałki
Auto: VECTRA C 2.0T 230KM

Postprzez Elmerwawa » 30 sty 2012, 14:40

Z tą płytką kolego masz racje, a co do pompki paliwa widziałem w necie fotorelacje(chyba elektroda.pl) z rozebrania martwej pompki od webasto(nie wiem czy każda pompka jest taka sam) po wyczyszczeniu sitka wielkości naparstka pompka wróciła do życia, regeneracja może jest zbyt dużym słowem ale faktem jest to że pompka zaczęła tłoczyć paliwo.
Co do tematu z elektrody znam go bardzo dobrze, jest to przypadek mojego znajomego,swoją drogą ciekawi mnie skąd piecyk wie że jest np 7 litrów paliwa ?
Dzięki kolego cemoi za poprawienie mnie w pewnych kwestiach. :)
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez cemoi » 30 sty 2012, 22:57

Wymieniałem swoją komorę spalania w serwisie jeszcze w 2010 i może już nie wszystko pamiętam ale :P. W trakcie wymiany nie dałem się zagonić jak zwykły klient do pokoiku na kawkę. Pracownik był bardzo rozmowny i chwalił się wiedzą.
Piecyk, który jest zintegrowany z samochodem posiada następujące zabezpieczenia:
– minimalnej ilości paliwa w zbiorniku (żeby nie wyssał do sucha jak miałeś głęboka rezerwę)
– minimalne napięcie na akumulatorze – żeby nie wywalić aku jak jest już zjechany;
– przepływu cieczy chłodzącej (żeby się nam piec nie zagotował)
– zasilania paliwem – żeby na pusto nie chodził;
– przepływu powietrza i odpływu spalin w jednym;
– życia żarnika – chyba zabezpieczenie temperaturowe (zmiana rezystancji wraz ze zmiana temperatury);
A co do "wiedzy" sterownika – po to właśnie jest integracja z komputerkiem samochodu.
Jeżeli np w samochodzie z silnikiem benzynowym zamontujemy Webasto jako ogrzewacz postojowy (oddzielny zbiorniczek paliwa tylko do pieca) to w takiej konfiguracji piec nie jest łączony z komputerem i działa na zasadzie włącz/wyłącz z jajka lub pilota. U nas funkcja dogrzewacza została rozbudowana do ogrzewania postojowego – oznacza to, że mamy dwa tryby pracy – jako ogrzewanie postojowe i jako dogrzewanie silnika w trakcie jazdy. W tym drugim trybie o ile się nie mylę to nie działa pompka wody – ale nie wiem co z pompka paliwa – chyba tez nie działa – nie pamiętam – <płacze>.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 23:04
Posty: 38
Skąd: Suwałki
Auto: VECTRA C 2.0T 230KM

Postprzez dobrzyn22 » 30 sty 2012, 23:09

Te zabezpieczenia,które opisujesz,są w każdej instrukcji do Webasto(jak nie masz-to poszukaj w necie ;) )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez MarQs » 31 sty 2012, 11:00

cemoi napisał(a):
MarQs napisał(a):...Serwis ostatecznie wyniosl 1200pln i w zasadzie caly osprzet zwiazany z webastem zostal wymieniony. Jest nowa fabrycznie komora spalania, reszta regenerowana.
Nie potrafie ocenic czy to duzo czy malo jak na taka naprawe... wydatek bolał, ale chyba warto bylo...


Zastanawia mnie co oznacza ta "regeneracja" skoro pompki do paliwa i do płynu są jednorazowe, a zregenerować sterownika się nie da! (gdzieś na innym wątku jest rozmowa na temat naprawy i tworzenia własnego sterownika". Ciekawe co rozumiesz przez "cały osprzęt" – domniemam, że rurki paliwowe i do płynu chłodzącego". Po mojemu skasowali Cię na jakieś 600 pln za robociznę (o ile wymienili Ci komorę wraz z żarnikiem).
Ani dużo ani mało – normalnie.


nie wiem dokladnie co mieli na mysli mowiac o regenerowanych elementach webasto. Fakt jest taki, ze na razie dziala i to az zaskakująco wydajnie dlatego mam pytanie:

z poprzednim webastem było tak, że np: temperatura +3* C. Przejazd ok 25 minut i 15 km. Po wyłączeniu silnika słychać wygaszające się webasto. Temperatura szybko była w połowie zakresu.

w obecym jest tak: -8, -10*C, przejazd ok 10km, 15 minut, temperatura szybko w polowie zakresu. po wylaczeniu silnika juz nie slychac webasta, czyli wylaczylo sie wczesniej jeszcze w trakcie jazdy.

I teraz pytanie: która sytuacja jest poprawna?
1. czy nowy sterownik zbyt szybko decyduje o wylaczeniu dogrzewania lub wydajność piecyka jest na takim wysokim poziomie ze wystarcza tak krótko grzać?
2. czy poprzedni zbyt sie ociągał lub sprawność piecyka była za mała?
3. Jak to wygląda u Was?
Pozdrawiam,
MarQs
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 01:06
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04

Postprzez dobrzyn22 » 31 sty 2012, 12:34

wygląda to moim zdaniem...poprawnie.Jeżeli silnik ma cały czas odpowiednią temp.(wskazówka),to nie masz się czym przejmować.W obydwu przypadkach Webasto chodzi raczej <spoko> .Zauważ,że wiele też może zależeć od stylu jazdy,rodzaju drogi(trasa/miasto) itd...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Iwibal » 10 lut 2012, 20:03

Vivaldi71 napisał(a):Witam Wszystkich mam nadzieje że dobrze trafiłem z pytaniem.
Zakupiłem autko Mazda 6 2.0 2003r, z nie podłączonym webasto, bezpiecznik spalony, wrzuciłem nowy i o dziwo zaskoczyło.
Ale teraz mam problem ponieważ jeśli webasto nie działa, nie mogę włączyć na konsoli normalnego ogrzewania, klimy, nie wyświetla się spalanie, ogólnie działa tylko audio i zegarek
Mam nadzieję że ktoś pomoże :| :| :|
Zaznaczam że jesli webasto uruchomione to wszystko działa jeśli wyłącze a nawet wyciągnąłem bezpiecznik który założyłem .
wszystko znika


Koledzy pomóżcie. Dzięki Koledze gzym udało mi się uruchomić webasto, ale mam to samo co Vivaldi71 <glupek2> Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2008, 08:22
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 Kombi 2004 diesel2,0

Postprzez LAJCIK29 » 11 lut 2012, 12:48

I Ja w swoim xedzie też mam podobnie. U mnie poległ przekaźnik od webasto,po założeniu nowego webasto się odpaliło ale pracowało nieco inaczej niż zanim przestało działać.Po załączeniu pracowało tak jakby coraz głośniej nadmuch działał ale zimne powietrze i wyłączyło się samo i już nie chciało odpalić. Po wyjęciu bezpieczników i włożeniu ich z powrotem dało się załączyć ale niestety bez nadmuchu, więc wyłączyłem. Odpaliłem Madzie i nadmuch się załączył ,ale zauważyłem ,że nie działa pokrętło od regulacji ciepło- zimno. Przejechałem około 15km zgasiłem motor i owe pokrętło zadziałało. Więc załączyłem webasto ,uruchomiło się, ale niestety bez nadmuchu ipo wyłączeniu webasto znów nie działa pokrętło :( . Pomóżcie <prosze> .Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez kepabk » 12 lut 2012, 09:51

Witam
Od nośnie głównego wątku to mam podobny problem co wszyscy tylko że u mnie nie wyświetlają się żadne błędy itp na ekranie od webasto ani żaden dym czy tym podobne chodzi oto że jak ustawiam je na określoną godzinę czy w ogóle jak je włączę przez przycisk dogrzewania na panelu sterowania to webasto włącza się pochodzi przez 20-30 sekund i wyłącza się i dalej cisza nic się nie dzieje i tak jest za każdy razem a jakiś czas temu działało bez problemu. Prosił bym o jakąś wskazówkę w rozwiązaniu tego problemu.
Pozdrawiam
kepabk
 

Postprzez cemoi » 12 lut 2012, 18:03

Iwibal napisał(a):
Vivaldi71 napisał(a):Witam Wszystkich mam nadzieje że dobrze trafiłem z pytaniem.
Zakupiłem autko Mazda 6 2.0 2003r, z nie podłączonym webasto, bezpiecznik spalony, wrzuciłem nowy i o dziwo zaskoczyło.
Ale teraz mam problem ponieważ jeśli webasto nie działa, nie mogę włączyć na konsoli normalnego ogrzewania, klimy, nie wyświetla się spalanie, ogólnie działa tylko audio i zegarek
Mam nadzieję że ktoś pomoże :| :| :|
Zaznaczam że jesli webasto uruchomione to wszystko działa jeśli wyłącze a nawet wyciągnąłem bezpiecznik który założyłem .
wszystko znika


Koledzy pomóżcie. Dzięki Koledze gzym udało mi się uruchomić webasto, ale mam to samo co Vivaldi71 <glupek2> Pozdrawiam


Odpowiedź na ten problem zajeła mi 3 miesiące, jeden serwis mazdy i 2 warsztaty elektryczne. Nikt nie potrafił pomóc. A odpowiedź jest prosta:
Podczas montażu webasta zasilanie podpinane jest na skrzynkę z bezpiecznikami w kabinie kierowcy po lewej stronie przy podłodze. Gdy jest słabo zamontowane (niestarannie) wilgoć wraz z korozja powoduje niekontakt na stykach zasilających przekaźnik klimy. Za tym przekaźnikiem jest wpięty przekaźnik webasto (załączający panel sterowania żeby mieć automatyczne sterowanie temperaturą i nawiewem). Zdiagnozowałem przypadkiem – uderzyłem nogą w pokrywę bezpieczników – wszystko mi się zapaliło na konsoli i zgasło. Rozebrałem cała skrzynkę i poprawiłem połączenia. NAPRAWIONE :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 23:04
Posty: 38
Skąd: Suwałki
Auto: VECTRA C 2.0T 230KM

Postprzez leszek55555 » 13 lut 2012, 23:49

No i ja też dołączyłem do grona właścicieli dymiących webasto. Po nieszczęśliwym zmrożeniu silnika i przesunięciu paska, wymieniłem rozrząd. Po odebraniu samochodu po zmianie rozrządu webasto zaczęło porządnie i śmierdząco dymić. I zastanawiam się czy ma to związek z wymianą rozrządu (ale jaki?) czy z tym, że przy rozmrażaniu dolałem ulepszacza do ropy? Nie uśmiecha mi się kolejna naprawa więc spróbuję przeczekać przynajmniej do czasu jak zużyję paliwo z depresantem.
Czy może ma ktoś jakiś pomysł jaki jest związek dymienia webasto ze zmrożeniem silnika bądź wymianą rozrządu?
Początkujący
 
Od: 10 lut 2012, 13:09
Posty: 4
Skąd: Niepołomice k. Krakowa
Auto: Mazda6 Kombi GH 2.0 l Diesel
rok prod. 2008

Postprzez Pabllo » 15 lut 2012, 00:17

Witam, a ja mam problem z moim webasto, ale tylko jak ma mi dogrzać silnik i kabinę jak sobię ustawię godz na sterowniku (jajku w środku)

poprostu jakiś przekaźnik słychać jak zrobi pęk i potem dmuchawa działa, ale webasto się nie włącza,

co może być winne? bo jeśli odpalę auto to webasto włącza się i dogrzewa silnik,
pompkę do paliwa webasto ma swoją?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez dobrzyn22 » 15 lut 2012, 00:35

pompkę do paliwa webasto ma swoją?


ma <ok>

może bezpieczniki,albo przekaźnik walnięty <co?>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mnieteczek » 15 lut 2012, 07:10

Pabllo napisał(a):Witam, a ja mam problem z moim webasto, ale tylko jak ma mi dogrzać silnik i kabinę jak sobię ustawię godz na sterowniku (jajku w środku)

poprostu jakiś przekaźnik słychać jak zrobi pęk i potem dmuchawa działa, ale webasto się nie włącza,

co może być winne? bo jeśli odpalę auto to webasto włącza się i dogrzewa silnik,
pompkę do paliwa webasto ma swoją?


A nie masz przypadkiem sterownika(jajka) ustawionego na przewietrzanie zamiast grzania?
Sprawdz symbol na wyswietlaczu
-wiatraczek przewietrzanie
-swieczka grzanie
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 15 lut 2012, 18:40.
Powód: zdublowany post..takie pytanie zostało już zadane w wątku o webasto-proszę stosować się do reg.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6