Strona 2 z 29

Jestem zszokowany

PostNapisane: 5 wrz 2007, 18:57
przez Gość
Witam wszytkchm jestem aktualnie posiadaczem skody fabii, ale ze szukam wiekszego autam a przedewszyskim maloawaryjnego auta, wybór padl na M6. Fabia sprawuje sie bez zarzutu poza wlasnie korozja tylnej klapy, ktora sie pojawila w 6 roku. NIc mnie tak nie denerwuje jak korozja na autach, dlatego tez chce ja zmienic. Jednak informacja o korazji w Mazdzie!!!!!!!!! mnie szokuje. PRzeciez mazada ma byc wzorem do naslodowania. Dwóch moich znajomych jezdzi peugotami 406 96rocznik i oba nie maja ani grama rdzy, powtarzam ani grama – 11letnie auta, i do tego wysmiewane franzuzy. Ale coz ocynk to ocynk. Czy ta rdza w M6 to jakis ogól? czy absolutne wyjatki? Mysle ze zwiazek mazdy z fordem jest zly. 2-3 letnie focusy z rdza to norma. SZok, naprawde szok, upadłem na kolana, przeciez nie bede kupowal francuza.

PostNapisane: 5 wrz 2007, 19:08
przez promyk5
Hmm
Mam mazdę z 92 roku (xedos6). Nie wiem właściwie ilu ona miała wcześniej właścicieli oraz jaką historię miała. Wiem jedno – pojęcie rdza w przypadku Mazdy nie istnieje.
Jeśli rdza jest to:
1) w większości przypadków było auto puknięte
2) o tej możliwości tylko słyszałem, wada/błąd firmy.

Porównywanie Peugota z 96 roku do Mazdy Xedos z 96 roku to porównywanie zawodników różnych klas. Co tu pisać – wszystko zależy jak trafisz.

PostNapisane: 5 wrz 2007, 19:10
przez dakopi
Mój Xedos ma 12 lat i brak rdzy. Może rzda to kwestia trafienia na wadliwy egzemplarz?

PostNapisane: 5 wrz 2007, 19:24
przez Pioteq25
M6 już rdzewieje? <lol> Widać oszczędności są wszędzie i to już nie te blachy co kiedyś :( Sam muszę zabezpieczyć to co jeszcze nie rdzewiej w efce i mam dylemat, czy kupować tectyl. Najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne jakie widziałem zrobione było przepalonym olejem mineralnym :) Co prawda konserwację olejową trzeba powtarzać co roku, ale daje to 99% gwarancji na zabezpieczenie. Tectyl ML i bodysafe łatwo się nanosi sprayem i później nie paprze się tak jak olej, ale czy będzie to lepsze zabezpieczenie? Gwóźdź w oleju nie zardzewieje za 100lat :)

PostNapisane: 5 wrz 2007, 19:29
przez Pioteq25
dakopi napisał(a):Mój Xedos ma 12 lat i brak rdzy. Może rzda to kwestia trafienia na wadliwy egzemplarz?


Mazda po 2000r, to nie to sama jakość, co 12 lat temu :( Jak jeszcze czytam o współpracy z fordem (M6 i mondeo), to ręce opadają.

PostNapisane: 5 wrz 2007, 21:58
przez Riki
Pioteq25 napisał(a):Tectyl ML i bodysafe łatwo się nanosi sprayem


Mozna tez pistoletem :) (mysle ze nawet lepiej sie nakłada...)

Pioteq25 kupuj ML + bodysafe ;) hmm... ja mialem fajny patent na ML-a do profili.. dluga (jakis niecaly metr) giętka, gumowa rurka zaślepiona na końcu z otworami po bokach... wtedy preparat wszedzie idealnie sie rozprowadzi :D mozna kupic takze w spreju ale mysle ze sie nie oplaca.. (chyba ze nie masz dostepu do kompresora i pistoletu)

Pozdrawiam

PostNapisane: 5 wrz 2007, 23:00
przez Jaksa
Pioteq25 napisał(a):Jak jeszcze czytam o współpracy z fordem (M6 i mondeo
Zapewniam Cię ze jezdzi sie jak mazdą , nie widzę tutaj Forda ( mowie o dieslu – silnik jest mazdowski – wszystkie podzespoły maja napis " made in japan " :) no....na kole dwumasowym jest napis motorkraft – fakt <lol> ). Mazda 3 to cały Focus a zeby było smieszniej silnik diesla wpakowali od peugota 307 Hdi ble....

PostNapisane: 5 wrz 2007, 23:39
przez Redoo
no i tak sie skonczyła era dobrych japończyków :| szkoda!

PostNapisane: 5 wrz 2007, 23:40
przez Riki
Redoo napisał(a):no i tak sie skonczyła era dobrych japończyków


Niestety... ale coz, cale zycie GD/BG jezdzic nie bedziemy... :| :( zreszta Mazda jak Mazda... spójrzcie na Toyotę :D

PostNapisane: 6 wrz 2007, 00:00
przez Redoo
Riki napisał(a):zreszta Mazda jak Mazda... spójrzcie na Toyotę

mój tata ma previe z 96r przejechał nią juz 300tyś i zmienił tylko olej klocki tarcze i koncowy tłumik :D to jest fura

PostNapisane: 6 wrz 2007, 10:02
przez alf28
tomekrvf napisał(a):W M6 jest szczlina pomiędzy poszyciem wew i zew błotnika. Tam dostaje się wody i syf i zaczyna szalec rudy.
no to mnie nie pocieszyliście :( .moim następnum samochodem miała być szóstka a tu taki ZONK .Stare GE,BA okaduje się lepsze :|

PostNapisane: 6 wrz 2007, 14:48
przez Jaksa
alf28 napisał(a):no to mnie nie pocieszyliście
Dajcie spokój , jak kupisz auto za prawie 50 tysiecy zł to chyba za rok lub dwa znajdziesz 1000 na takie naprawy......

PostNapisane: 6 wrz 2007, 14:58
przez Riki
Jaksa napisał(a):Dajcie spokój , jak kupisz auto za prawie 50 tysiecy zł to chyba za rok lub dwa znajdziesz 1000 na takie naprawy


Masz racje Jarku :) ale wg mnie nie zmienia to faktu ze poprostu japońce nie postarali sie w M6 jesli chodzi o blachę :) uwazam ze auto które ma 4-5 lat nie ma prawa rdzewieć :] dlatego zabezpieczylem GFke... na pewno przedłuży to jej żywotność.. nawet jak ją sprzedam to nastepny wlasciciel bedzie sie Nią mogl dluzej nacieszyc hihi ;)

Redoo napisał(a):mój tata ma previe z 96r


Ja mowie o obecnych modelach Toyoty :]

PostNapisane: 6 wrz 2007, 16:30
przez Jaksa
Riki napisał(a): japońce nie postarali sie w M6 jesli chodzi o blachę
Nie tylko japonce – takie czasy :P

PostNapisane: 7 wrz 2007, 07:52
przez Jaksa
Podaje ( dla Warszawy i okolic ) namiary do goscia ktory zabezpiecza auta ( widziałem parę aut i naprawdę dobrze to robi – gosc jest chyba fanatykiem <lol> ) Milanówek tel. 022 758-30-33.

PostNapisane: 7 wrz 2007, 10:43
przez alf28
Jaksa napisał(a):
alf28 napisał(a):no to mnie nie pocieszyliście
Dajcie spokój , jak kupisz auto za prawie 50 tysiecy zł to chyba za rok lub dwa znajdziesz 1000 na takie naprawy......
ale ja ten tysiąc wolałbym wydać np;na nowe opony lub cokolwiek innego,a nie na lepienie samochodu, tym bardziej że moje GE ma zaledwie dwa małe wrzody przy przedniej szybie i nic pozatym, a swoje latka już ma i słysząc o rudej w kilku letnich samochodach mam wrażenie, że takie autko w wieku mojej GE samo się zutylzuje ;)

PostNapisane: 15 paź 2007, 19:01
przez pala112
mam pytanie, wlasnie kupilme mazde 6 i u dołu drzwi z obu stron na dokładnie tej samej wysokości lakier jest chropowaty , dlaczego ??????????

PostNapisane: 15 paź 2007, 19:18
przez pala112
dodam ze jest to na calej dlugosci drzwi przednich i [jakich?] z obu stron, zabezpieczenie korozyjne ??? czy byla malowana??

PostNapisane: 16 paź 2007, 10:35
przez Maciej Loret
pala112 napisał(a):dodam ze jest to na calej dlugosci drzwi przednich i [jakich?] z obu stron, zabezpieczenie korozyjne ??? czy byla malowana??


Jak mój lakiernik oglądał moją "6" przed kupnem, to powiedział, że taki "baranek" ma być.

PostNapisane: 16 paź 2007, 19:49
przez Jaksa
tomekrvf napisał(a):Była na to akcja serwisowa
Chyba tylko dla wtajemniczonych <lol> to co widze codziennie kazda szóstka ma ten problem , pytanie czy te ktore sa w kraju miały cos dłubane na gwarancji bo jak tak to jakos kiepsko to zrobili ..... :)