korozja nadkoli

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez galantgalant » 9 lip 2011, 23:17

U mnie rudy standardowo wyszedł na nadkolach i tylnej klapie bagażnika przy zamku, nadkola malowane w zeszłym roku – rudy wylazł ponownie. Zrobiłem tym razem jak polecano wcześniej rost-off primer RC800 + baranek Dinitrol 447 i wygląda to naprawde obiecująco, świetne preparaty. Ten rant to prawdziwa zaraza, zwykłe malowanie tego nie ma najmniejszego sensu. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 03:42
Posty: 30
Skąd: IRL
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2003 hatch

Postprzez jokansen » 11 lip 2011, 09:54

Wczoraj również na tych preparatach robiłem nadkole. Zobaczymy jak będzie to wyglądało po zimie. Ja dodatkowo założyłem plastikowe nadkola oraz zabezpieczyłem wnętrze nadkola. Dopiero inspekcja z latarką pokazała, że pojawiły się tam maleńkie purchle.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 14:12
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: 2003 Mazda 6 GG 1.8 Comfort
Hatchback

Postprzez Hubix » 11 lip 2011, 14:48

jokansen napisał(a):Wczoraj również na tych preparatach robiłem nadkole. Zobaczymy jak będzie to wyglądało po zimie. Ja dodatkowo założyłem plastikowe nadkola oraz zabezpieczyłem wnętrze nadkola. Dopiero inspekcja z latarką pokazała, że pojawiły się tam maleńkie purchle.
Pozdrawiam


Wiesz, że niedzielna praca w g**** się obraca ? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez zwolins » 11 lip 2011, 15:53

Witam
Miałbym ogromną prośbę, czy moglibyście polecić jakiś profesjonalny warsztat który zabezpieczyłby moją mazdę 6? Jestem w stanie dojechać na terenie województw: dolnośląskie, lubuskie, wielkopolskie. Mieszkam w Głogowie, a tu ciężko o taką usługę( tak mi się wydaje...). Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 19:52
Posty: 7
Skąd: Głogów
Auto: mazda 6 1.8 16V hatchback, 2006 r.

Postprzez Wojtek » 11 lip 2011, 16:02

witamy :)

tutaj masz watek z polecanymi warsztatami...

viewforum.php?f=101

Ps. Prosze uzupelnienic profil uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mawa » 11 lip 2011, 16:13

zwolins napisał(a):Witam
Miałbym ogromną prośbę, czy moglibyście polecić jakiś profesjonalny warsztat który zabezpieczyłby moją mazdę 6? Jestem w stanie dojechać na terenie województw: dolnośląskie, lubuskie, wielkopolskie. Mieszkam w Głogowie, a tu ciężko o taką usługę( tak mi się wydaje...). Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję

Jak znajdziesz warsztat to od razu zażądaj faktury i gwarancji na wykonaną robotę, tak żeby się przyłożyli. A jak będą marudzić to znaczy, że jak większość warsztatów nie potrafią wykonać takiej naprawy porządnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez Aro_2006 » 20 lip 2011, 17:41

Panowie najskuteczniejsze na tą rdze jest zaberglować ranty i spokój.Zrobiłem tak dwóm kumplom i są zachwyceni , ja w tym roku zrobię to samo .Bo mam dojść co pół roku szlifować i malować wciąż to samo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 10:44
Posty: 355 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 GY 121km 2004
Mazda 323C 1.3 16v 1995r

Postprzez Wojtek » 20 lip 2011, 17:46

Aro_2006 napisał(a):najskuteczniejsze na tą rdze jest zaberglować ranty i spokój

:| ... a troszke jasniej mozesz? :>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Aro_2006 » 20 lip 2011, 20:12

Jasne
Tak jak w Audi,Honda ... mają pozawijane do środka i spokój .Nie polecał bym nie sprawdzonej metody. Jest to prosta metoda,Przy odrobinie szczęścia bez malowania ,Firmy tuningowe mają specjalne maszynki.A my gumowy młotek a potem poprawić normalnym i zakonserwować.I spokój na lata :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 10:44
Posty: 355 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 GY 121km 2004
Mazda 323C 1.3 16v 1995r

Postprzez bieski » 20 lip 2011, 20:15

Aro_2006 napisał(a): Audi,Honda


Ford tez tak ma

Aro_2006 napisał(a):mają pozawijane do środka


Tylko czy przypadkiem nie zbiera tam sie syf czy cus? :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez mawa » 20 lip 2011, 20:19

A masz może zdjęcia tego co zrobiłeś? Chętnie zobaczę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez Wojtek » 20 lip 2011, 20:23

mawa napisał(a):A masz może zdjęcia tego co zrobiłeś? Chętnie zobaczę :)

<spoko>
a najlepiej krok po kroku... bo chetnych do pozbycia sie rudy jest sporo... <diabełek>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Riki » 20 lip 2011, 22:34

Ranty najlepiej jest właśnie zagiąć i na sam rant nałożyć tzw. gumkę ;) mamy to na rantach drzwi na dole czy w bagażniku na łączeniach blach. Wtedy jest spokój jak kolega pisze wyżej. Problemem jest rozwarstwienie się blach co powoduje rdzę.
Proponuję podejść np. do Passata B5 i zobaczyć jak to jest zrobione – dzięki temu tam rdzy nie ma. VW w końcu.... co niee.... :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Aro_2006 » 21 lip 2011, 02:21

Dobrze Riki wam podpowiada, ja wam powiem że od 2002 prawie wszystkie auta tak mają . Zastanawia mnie to dlaczego Mazda tak nie zrobiła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 10:44
Posty: 355 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 GY 121km 2004
Mazda 323C 1.3 16v 1995r

Postprzez mawa » 21 lip 2011, 09:24

No dobra, ale chyba przed zagięciem rantu trzeba pozbyć się rudej bo inaczej to zaś wyjdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez maselek » 21 lip 2011, 09:30

Riki napisał(a):Ranty najlepiej jest właśnie zagiąć i na sam rant nałożyć tzw. gumkę


Taką gumkę o której piszesz nałożyło mi ASO na akcji serwisowej, z tą różnicą że żadnych rantów nie zaginano tylko założyli na wierzch. Jak ranty pod gumką zardzewiały to gumka sama odpadła na myjni <glupek2> Szkoda że nie zrobiłem fotek co się pod tą gumką działo <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez bieski » 21 lip 2011, 09:34

maselek napisał(a):Szkoda że nie zrobiłem fotek co się pod tą gumką działo


Moja guma wytrzymała 5 lat. Zanim sam jej nie zdarłem. Widać wszystko zależy od ASO.

Toyoty tez maja taka gume i tam sie to niezle trzyma
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Martinator » 21 lip 2011, 14:45

witam,
czy zamiast valvoline tectyl do profili moge uzyc srodka o nazwie dinitrol Ml? Mial ktos z tym do czynienia, podobno jest niezly?
Od razu zapytam czy wnetrza drzwi zamiast noxudolem 3100 moge spsikac dinitrolem 447-barankiem -tez ma wlasciwosci antykorozyjne i jest elastyczny?
Marcin
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 20:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez Riki » 21 lip 2011, 16:07

maselek napisał(a):Taką gumkę o której piszesz nałożyło mi ASO na akcji serwisowej,


Miałem w ręku (jak pracowałem w ASO) opis akcji i niestety ale Mazda nie zaznacza tam aby ranty podgiąć. Tekstu na kilkanaście stron ze zdjęciami <lol> a efekt jest taki jak.... sam widzisz.
Poza tym są dwie opcje. Albo robią tylko powierzchownie albo wycinają – w zależności od poziomu uszkodzenia.
bieski napisał(a):Toyoty tez maja taka gume i tam sie to niezle trzyma

Nie ma problemów... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tommmeekk » 22 lip 2011, 09:55

blacha w mazdzie jest bradzo plastyczna to jej wada, dlatego szybko ulega powieszchnowej korozji...
w fordzie ma wieksza zawartosc krzemu (bardziej odporna na korozje), ale za to po odgieciu rantu peka...
w vw ranty smarowane sa od wewnatrz pasta zielona i zalewane woskiem technicznym i wszystkie profile wewnetrzne maja ten wosk.
Jest to chyba najlepsza metdoda na korozje. inne firmy cynkuja nadwozia, ale cynk jest znowu bardzo szkodliwy... dla blacharza, który go kiedys bedzie musiał spawac, polecam wiec wosk jaki stosuje vw, ale to działa wtedy, gdy sie zrobi to w nowym aucie.
gumki na ranty to potencjalne zbiorowisko rdzy odradzam ...chyba ze najpierw wosk, a potem gumki na ranty.
nawet powiem wam, ze aluminiowe nadwozia sie utleniaja... ząb czasu kazde auto ugryzie, a ja z tego zyje... ja to naprawiam.
Ostatnio edytowano 23 lip 2011, 09:28 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze dbac o nasza forme wypowiedzi... poprawilem, aby przekaz byl czytelny.
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 22:01
Posty: 11
Skąd: pmi międzychód
Auto: mazda6 2007 105kw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6