korozja nadkoli
U mnie rudy standardowo wyszedł na nadkolach i tylnej klapie bagażnika przy zamku, nadkola malowane w zeszłym roku – rudy wylazł ponownie. Zrobiłem tym razem jak polecano wcześniej rost-off primer RC800 + baranek Dinitrol 447 i wygląda to naprawde obiecująco, świetne preparaty. Ten rant to prawdziwa zaraza, zwykłe malowanie tego nie ma najmniejszego sensu. Pozdrawiam.
- Od: 10 lut 2010, 03:42
- Posty: 30
- Skąd: IRL
- Auto: Mazda 6 1.8 TS 2003 hatch
Wczoraj również na tych preparatach robiłem nadkole. Zobaczymy jak będzie to wyglądało po zimie. Ja dodatkowo założyłem plastikowe nadkola oraz zabezpieczyłem wnętrze nadkola. Dopiero inspekcja z latarką pokazała, że pojawiły się tam maleńkie purchle.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 16 sty 2011, 14:12
- Posty: 27
- Skąd: Płock
- Auto: 2003 Mazda 6 GG 1.8 Comfort
Hatchback
jokansen napisał(a):Wczoraj również na tych preparatach robiłem nadkole. Zobaczymy jak będzie to wyglądało po zimie. Ja dodatkowo założyłem plastikowe nadkola oraz zabezpieczyłem wnętrze nadkola. Dopiero inspekcja z latarką pokazała, że pojawiły się tam maleńkie purchle.
Pozdrawiam
Wiesz, że niedzielna praca w g**** się obraca ?
Witam
Miałbym ogromną prośbę, czy moglibyście polecić jakiś profesjonalny warsztat który zabezpieczyłby moją mazdę 6? Jestem w stanie dojechać na terenie województw: dolnośląskie, lubuskie, wielkopolskie. Mieszkam w Głogowie, a tu ciężko o taką usługę( tak mi się wydaje...). Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję
Miałbym ogromną prośbę, czy moglibyście polecić jakiś profesjonalny warsztat który zabezpieczyłby moją mazdę 6? Jestem w stanie dojechać na terenie województw: dolnośląskie, lubuskie, wielkopolskie. Mieszkam w Głogowie, a tu ciężko o taką usługę( tak mi się wydaje...). Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję
- Od: 10 lip 2011, 19:52
- Posty: 7
- Skąd: Głogów
- Auto: mazda 6 1.8 16V hatchback, 2006 r.
witamy
tutaj masz watek z polecanymi warsztatami...
viewforum.php?f=101
Ps. Prosze uzupelnienic profil uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
tutaj masz watek z polecanymi warsztatami...
viewforum.php?f=101
Ps. Prosze uzupelnienic profil uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
zwolins napisał(a):Witam
Miałbym ogromną prośbę, czy moglibyście polecić jakiś profesjonalny warsztat który zabezpieczyłby moją mazdę 6? Jestem w stanie dojechać na terenie województw: dolnośląskie, lubuskie, wielkopolskie. Mieszkam w Głogowie, a tu ciężko o taką usługę( tak mi się wydaje...). Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję
Jak znajdziesz warsztat to od razu zażądaj faktury i gwarancji na wykonaną robotę, tak żeby się przyłożyli. A jak będą marudzić to znaczy, że jak większość warsztatów nie potrafią wykonać takiej naprawy porządnie.
- Od: 20 cze 2010, 19:13
- Posty: 97
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 GG LF
Panowie najskuteczniejsze na tą rdze jest zaberglować ranty i spokój.Zrobiłem tak dwóm kumplom i są zachwyceni , ja w tym roku zrobię to samo .Bo mam dojść co pół roku szlifować i malować wciąż to samo
Aro_2006 napisał(a):najskuteczniejsze na tą rdze jest zaberglować ranty i spokój
... a troszke jasniej mozesz?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Jasne
Tak jak w Audi,Honda ... mają pozawijane do środka i spokój .Nie polecał bym nie sprawdzonej metody. Jest to prosta metoda,Przy odrobinie szczęścia bez malowania ,Firmy tuningowe mają specjalne maszynki.A my gumowy młotek a potem poprawić normalnym i zakonserwować.I spokój na lata
Tak jak w Audi,Honda ... mają pozawijane do środka i spokój .Nie polecał bym nie sprawdzonej metody. Jest to prosta metoda,Przy odrobinie szczęścia bez malowania ,Firmy tuningowe mają specjalne maszynki.A my gumowy młotek a potem poprawić normalnym i zakonserwować.I spokój na lata
mawa napisał(a):A masz może zdjęcia tego co zrobiłeś? Chętnie zobaczę
a najlepiej krok po kroku... bo chetnych do pozbycia sie rudy jest sporo...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ranty najlepiej jest właśnie zagiąć i na sam rant nałożyć tzw. gumkę mamy to na rantach drzwi na dole czy w bagażniku na łączeniach blach. Wtedy jest spokój jak kolega pisze wyżej. Problemem jest rozwarstwienie się blach co powoduje rdzę.
Proponuję podejść np. do Passata B5 i zobaczyć jak to jest zrobione – dzięki temu tam rdzy nie ma. VW w końcu.... co niee....
Proponuję podejść np. do Passata B5 i zobaczyć jak to jest zrobione – dzięki temu tam rdzy nie ma. VW w końcu.... co niee....
Riki napisał(a):Ranty najlepiej jest właśnie zagiąć i na sam rant nałożyć tzw. gumkę
Taką gumkę o której piszesz nałożyło mi ASO na akcji serwisowej, z tą różnicą że żadnych rantów nie zaginano tylko założyli na wierzch. Jak ranty pod gumką zardzewiały to gumka sama odpadła na myjni Szkoda że nie zrobiłem fotek co się pod tą gumką działo
maselek napisał(a):Szkoda że nie zrobiłem fotek co się pod tą gumką działo
Moja guma wytrzymała 5 lat. Zanim sam jej nie zdarłem. Widać wszystko zależy od ASO.
Toyoty tez maja taka gume i tam sie to niezle trzyma
witam,
czy zamiast valvoline tectyl do profili moge uzyc srodka o nazwie dinitrol Ml? Mial ktos z tym do czynienia, podobno jest niezly?
Od razu zapytam czy wnetrza drzwi zamiast noxudolem 3100 moge spsikac dinitrolem 447-barankiem -tez ma wlasciwosci antykorozyjne i jest elastyczny?
Marcin
czy zamiast valvoline tectyl do profili moge uzyc srodka o nazwie dinitrol Ml? Mial ktos z tym do czynienia, podobno jest niezly?
Od razu zapytam czy wnetrza drzwi zamiast noxudolem 3100 moge spsikac dinitrolem 447-barankiem -tez ma wlasciwosci antykorozyjne i jest elastyczny?
Marcin
maselek napisał(a):Taką gumkę o której piszesz nałożyło mi ASO na akcji serwisowej,
Miałem w ręku (jak pracowałem w ASO) opis akcji i niestety ale Mazda nie zaznacza tam aby ranty podgiąć. Tekstu na kilkanaście stron ze zdjęciami a efekt jest taki jak.... sam widzisz.
Poza tym są dwie opcje. Albo robią tylko powierzchownie albo wycinają – w zależności od poziomu uszkodzenia.
bieski napisał(a):Toyoty tez maja taka gume i tam sie to niezle trzyma
Nie ma problemów...
blacha w mazdzie jest bradzo plastyczna – to jej wada, dlatego szybko ulega powieszchnowej korozji...
w fordzie ma wieksza zawartosc krzemu (bardziej odporna na korozje), ale za to po odgieciu rantu peka...
w vw ranty smarowane sa od wewnatrz pasta zielona i zalewane woskiem technicznym i wszystkie profile wewnetrzne maja ten wosk.
Jest to chyba najlepsza metdoda na korozje. inne firmy cynkuja nadwozia, ale cynk jest znowu bardzo szkodliwy... dla blacharza, który go kiedys bedzie musiał spawac, polecam wiec wosk jaki stosuje vw, ale to działa wtedy, gdy sie zrobi to w nowym aucie.
gumki na ranty to potencjalne zbiorowisko rdzy –odradzam ...chyba ze najpierw wosk, a potem gumki na ranty.
nawet powiem wam, ze aluminiowe nadwozia sie utleniaja... ząb czasu kazde auto ugryzie, a ja z tego zyje... ja to naprawiam.
w fordzie ma wieksza zawartosc krzemu (bardziej odporna na korozje), ale za to po odgieciu rantu peka...
w vw ranty smarowane sa od wewnatrz pasta zielona i zalewane woskiem technicznym i wszystkie profile wewnetrzne maja ten wosk.
Jest to chyba najlepsza metdoda na korozje. inne firmy cynkuja nadwozia, ale cynk jest znowu bardzo szkodliwy... dla blacharza, który go kiedys bedzie musiał spawac, polecam wiec wosk jaki stosuje vw, ale to działa wtedy, gdy sie zrobi to w nowym aucie.
gumki na ranty to potencjalne zbiorowisko rdzy –odradzam ...chyba ze najpierw wosk, a potem gumki na ranty.
nawet powiem wam, ze aluminiowe nadwozia sie utleniaja... ząb czasu kazde auto ugryzie, a ja z tego zyje... ja to naprawiam.
Ostatnio edytowano 23 lip 2011, 09:28 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze dbac o nasza forme wypowiedzi... poprawilem, aby przekaz byl czytelny.
Powód: prosze dbac o nasza forme wypowiedzi... poprawilem, aby przekaz byl czytelny.
- Od: 17 mar 2011, 22:01
- Posty: 11
- Skąd: pmi międzychód
- Auto: mazda6 2007 105kw
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6