Strona 6 z 41

PostNapisane: 11 mar 2008, 15:48
przez Leo37
Mam problem też z lewym żarnikiem. Masa pod filtrem była w opłakanym stanie więc uciąłem kable przy złączkach i założyłem oczka. Muszę powiedzieć, że pomogło bo teraz żarnik wyłącza się co 20 km a nie co 5 jak przedtem.

PostNapisane: 11 mar 2008, 22:46
przez GreGM
Leo37 napisał(a):Mam problem też z lewym żarnikiem. Masa pod filtrem była w opłakanym stanie więc uciąłem kable przy złączkach i założyłem oczka. Muszę powiedzieć, że pomogło bo teraz żarnik wyłącza się co 20 km a nie co 5 jak przedtem.


Może ktoś zrobi jakąś mini-fotorelację z tego przywracania masy przy lampach, bo terminy kojarzę, ale gdzie i co trzeba zrobić to już niekoniecznie ;)

Z góry dzięki!

PostNapisane: 12 mar 2008, 22:56
przez Leo37
GreGM patrząc z góry na filtr powietrza to z prawej strony masz białą kostkę (u mnie była biała) z 4 kablami. ta kostka jest przykręcona śrubą 6 mm (łeb 10) do masy. Ja uciąłem te kable i na każdym z nich zacisnąłem oczko 6. I przykręciłem wszystko razem do masy. Niestety dzisiaj wieczorem xenon umarł śmiercią naturalną:( . Chyba padła przetwornica



Po wymianie przetwornicy Mazda świeci jak słoneczko <lol>. Koszt wymiany 150 przetwornica (giełda) 100 robota i już. Nie taki diabeł straszny.

PostNapisane: 26 lip 2008, 21:18
przez ciamas
Witam
chyba dobrze trafłlem mam też problem otóż
lewy xenon czasami się nie zalącza a postojówki tak ,trzeba pare razy włączyć i wyłączyc światła żeby zaskoczyl.
Nie wiem czym to jest spowodowane wymieniłem juz lampę i dalej to samo przy czym samopoziomowanie też nie dziala strumień jest zawsze w tym samym miejscu.

Z prawa jest tez problem samopoziomuje sie ale nie na odpowiednią wysokość próbowalem ręcznie podnieść wysokość za pomoca imbusa ale przeskajuje (uszkodzona regulacja ręczna)
czy jest mozliwość zrobienia tego ??
chętnie wyslucham porad

PostNapisane: 17 sie 2008, 18:18
przez kazi
Witam! Mam problem z xenonami w 6-ce. Przy włączeniu świateł nie zawsze oba się podnoszą tzn. czasami podnosi się tylko prawy reflektor czasami lewy a czasami żaden. Byłem już dwa razy na komputerze,nie wykryto żadnego błędu a w salonie gdzie kupiłem wymienili mi [chyba] regulator wysokości świateł,co w tą samom noc okazało się że to nic nie dało. Pozdrawiam

PostNapisane: 17 sie 2008, 18:34
przez kazi
Witam! Mam problem z xenonami w 6-ce. Przy włączeniu świateł nie zawsze oba się podnoszą tzn. czasami podnosi się tylko prawy reflektor czasami lewy a czasami żaden. Byłem już dwa razy na komputerze,nie wykryto żadnego błędu a w salonie gdzie kupiłem wymienili mi [chyba] regulator wysokości świateł,co w tą samom noc okazało się że to nic nie dało. Pozdrawiam.

PostNapisane: 18 sie 2008, 09:47
przez Dortann
rolka alternatora. Taką mam koncepcję.

PostNapisane: 25 sie 2008, 09:41
przez Goodspit
Witam kolegów ;)
Jestem nowy użytkownikiem forum i świeżo upieczonym właścicielem pięknej 6 ;)
Niestety mam problem ze światłami xenonowymi. Ostatnio podczas jazdy zauważyłem że prawy mi pobłyskuje co wskazuje na to iż się żarnik kończy, jednak zdziwiłem się bardzo gdy wczoraj mi zgasł lewy i się nie załącza już.
Nie wiem czy dobrze kombinuję ale chcę zacząć od zakupu nowych żarników, chyba że jest jakiś sposób aby sprawdzić czy to nie coś innego? A może to jakiś bezpiecznik jeśli to możliwe? Bardzo proszę o pomoc i wskazówki co robić bo straszanie mnie denerwuje jak coś jest nie tak... :(

PostNapisane: 25 sie 2008, 10:27
przez Pawko_6
Goodspit, a po uważnym przeczytaniu całego tematu, żadnych wniosków ??

PostNapisane: 25 sie 2008, 14:54
przez Goodspit
Pawko_6 napisał(a):Goodspit, a po uważnym przeczytaniu całego tematu, żadnych wniosków ??

Kolego Pawko_6 (jak widzę to pochodzisz z miasta w którym studiowałem ;) ) niestety bardzo uważnie przeczytałem cały ten dział i niestety nie znalazłem odpowiedzi na to od czego najlepiej zacząć sprawdzanie. Czy nie lepiej było by aby po prostu odpowiedzieć na zadane pytanie? Jeśli nie chcesz odpowiedzieć to nie pisz nic i tyle. To jest mój pierwszy kontakt z xenonami, wydałem kupę forsy na auto i się trochę denerwuję jak mi nagle coś nie działa po prostu. Żarniki już zamówiłem i jak przyjdą to sprawdzę czy to było przyczyną, ale chcę w między czasie się dopytać co innego mogło spowodować taką sytuację że przestał działać. Po przeczytaniu wywnioskowałem iż może to być żarnik i najprościej zacząć od tego. Ale też ewentualnie chciałem dowiedzieć się co jeszcze mnie czeka od osób bardziej doświadczonych użytkowników tej marki. Wcześniej posiadałem Audi A4 i na forum klubowym na zadane pytanie zawsze można było uzyskać rzeczową odpowiedź i mam nadzieję że posiadacze Mazdy będą równie uprzejmi i tworzą fajną społeczność.

PostNapisane: 25 sie 2008, 15:59
przez Pawko_6
Jeżeli przeczytałeś z uwagą, to przed zakupem nowych żarników powinieneś sprawdzić stan akumulatora, prawidłowość połączeń lamp, właśnie bezpieczniki. O tym wszystkim jest przecież napisane, rozumiem, że te przyczyny wyeliminowałeś skoro zamówiłeś żarniki. Nie denerwuj się, wymienisz żarniki i będzie dobrze, jeżeli nie, to pytaj dalej.
Cudów nie ma, na tak zadane pytanie i bardzo skąpym opisie problemu, nie ma jednoznacznej odpowiedzi, w zasadzie należałoby Ci zacytować odpowiedzi z tego tematu, wiec o co chodzi ?? Chciałbyś gotowca ?? ;)

PostNapisane: 25 sie 2008, 16:59
przez Goodspit
Pawko_6 napisał(a):Jeżeli przeczytałeś z uwagą, to przed zakupem nowych żarników powinieneś sprawdzić stan akumulatora, prawidłowość połączeń lamp, właśnie bezpieczniki. O tym wszystkim jest przecież napisane, rozumiem, że te przyczyny wyeliminowałeś skoro zamówiłeś żarniki. Nie denerwuj się, wymienisz żarniki będzie dobrze, jeżeli nie, to pytaj dalej.

No dokładnie takiej odpowiedzi kolego chciałem ;) Akurat światełko zgasło wczoraj a dziś o świcie wyjeżdżałem w delegację więc nie mam możliwości iść i sprawdzić tych rzeczy o których pisałeś. Żarniki i tak myślę że już byłaby pora wymienić mimo wszystko bo po tym co przeczytałem to widzę że chyba już i dużo żywota nie zostałoby im. A może to właśnie już i się okaże że to to. Znowu jeśli chodzi o bezpieczniki to znalazłem tylko info odnośnie sterownika że jest to nr 16 ale sam bezpiecznik to który jak ktoś mógłby podpowiedzieć? Przeglądnąłem je i nie spostrzegłem aby był któryś spalony ale też chyba jeden sterownik za tylko jedno światło mijanie nie odpowiadałby i jak coś to więcej żarówek by nie świeciło chyba, co? A jeśli chodzi o podłączenie to co sprawdzić dokładnie? Tą masę pod filtrem? Jeśli chodzi o sam akumulator to akurat robiłem trasę ponad 1000km więc raczej taki objaw przed trasą mógłby wskazywać na niedoładowany niż w trakcie jazdy.

PostNapisane: 25 sie 2008, 17:19
przez Pawko_6
Więcej szczegółów, więcej możliwości: :)
Goodspit napisał(a):Znowu jeśli chodzi o bezpieczniki to znalazłem tylko info odnośnie sterownika że jest to nr 16 ale sam bezpiecznik to który jak ktoś mógłby podpowiedzieć? Przeglądnąłem je i nie spostrzegłem aby był któryś spalony ale też chyba jeden sterownik za tylko jedno światło mijanie nie odpowiadałby i jak coś to więcej żarówek by nie świeciło chyba, co?

Są 2 na każdą lampę w skrzynce pod maską 15A nr 9 i 10. :]

Goodspit napisał(a):A jeśli chodzi o podłączenie to co sprawdzić dokładnie? Tą masę pod filtrem?

Tak. :]

Goodspit napisał(a):Jeśli chodzi o sam akumulator to akurat robiłem trasę ponad 1000km więc raczej taki objaw przed trasą mógłby wskazywać na niedoładowany niż w trakcie jazdy.

Najmniej prawdopodobna przyczyna, ale sprawdzić klemy nie zaszkodzi, może są zaśniedziałe. :]

Czy zdarzało się, że po włączeniu świateł, reflektory poziomowały się ??

PostNapisane: 25 sie 2008, 18:03
przez Goodspit
Pawko_6 napisał(a):Czy zdarzało się, że po włączeniu świateł, reflektory poziomowały się pytajnik

Jeśli chodzi o poziomowanie to wszystko jest poprawnie, świeciły bardzo ładnie do tej pory i jak najbardziej poprawnie. Wielkie dzięki za pomoc, w sobotę dotrę do domu to będę sprawdzał co i jak, w każdym bądź razie żarniki będą czekały więc nawet jak by się cudem jakimś okazało że to nie żarnika wina to i tak się prędzej czy później przydadzą ;)

PostNapisane: 25 sie 2008, 18:34
przez Pawko_6
Proszę :]
Goodspit napisał(a):Kolego Pawko_6 (jak widzę to pochodzisz z miasta w którym studiowałem

Skoro gościłeś w moim pięknym mieście, to poczęstuję Cię linkami, które z pewnością będą pomocne przy dalszym serwisowaniu lamp :) Gratis <faja>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=xenony
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=xenony
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=xenony
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=xenony

PostNapisane: 25 sie 2008, 20:19
przez Goodspit
Wielkie dzięki kolego ;) Bardzo przydatne linki, myślę że sobie poradzę i mam nadzieję że będę już po tym mógł cieszyć się pięknymi xenonami ;) A co do Twojego miasta to nie tyle tam bywałem co mieszkałem przez 6 lat, i rodzina żony tam mieszka ;) Ehh... piękne czasy na PB :D

PostNapisane: 1 wrz 2008, 15:37
przez Goodspit
No i niestety po wymianie żarników nic nie drgnęło :| No i mam wnerw bo jak tu się autem cieszyć jak od początku taka jazda :( Wszystkie opcje sprawdzone więc została tylko przetwornica. Może ma ktoś na zbyciu? :D Na alledrogo widzę że jest kilku sprzedawców, może ktoś korzystał z usług któregoś i coś poleci?
I od razu mam pytanie – czy wymiana przetwornicy sprawia dużo problemów? Z pewnością trzeba zdjąć zderzak i wymontować lampę, ale czy coś jeszcze? I jak sama przetwornica? Czy problemem jest jej podłączenie?

PostNapisane: 1 wrz 2008, 21:34
przez Pawko_6
Goodspit trudno mi uwierzyć, że nagle wysiadły Ci dwie przetwornice, tak przynajmniej wnioskuję z opisu. W związku z tym mam pytanie, czy w czasie włączania xenonów, przez ułamek sekundy, występują charakterystyczne "mikrobłyski" ? (musisz patrzeć na lampę w czasie włączania). Czy po włączeniu kluczyka na zapłon, lampy robią test poziomowania?(pracujące silniczki w lampach).

Goodspit napisał(a):I od razu mam pytanie – czy wymiana przetwornicy sprawia dużo problemów? Z pewnością trzeba zdjąć zderzak i wymontować lampę, ale czy coś jeszcze? I jak sama przetwornica? Czy problemem jest jej podłączenie?

Przykręcone dwiema śrubami na klucz torx.

PostNapisane: 2 wrz 2008, 10:47
przez Goodspit
Nie nie kolego Pawko_6, obie nie wysiadły. Tylko jednego, lewego światła nie mam, więc podejrzana jest właśnie jedna lewa przetwornica. Zajechałem do elektryka nieopodal i ten po sprawdzeniu wszystkiego orzekł że to przetwornica padła, a do tego jak mi się uda kupić to on jej nie zamontuje bo za dużo roboty, chyba że ktoś rozbierze wszystko to on może podłączyć. Dwóch lewych rąk nie mam i tyle co zderzak zdjąć i lampę to myślę że sobie poradzę tylko chciałbym wiedzieć jak to dalej już z samą przetwornicą jest? Czy samo podłączenie jej jest jakieś skomplikowane? Bo tak patrząc po obrazkach to wygląda jakby wtyczka jakaś była tylko. A jak wtyczka to czy jest możliwość aby w jakiś sposób ona wypadła, bądź jak się dostać do niej aby sprawdzić czy siedzi ok. A mocowanie przetwornicy jest na wkręty imbusowe torx czy potrzebny klucz oczkowy torx?
Nie widać w tej lampie żadnego objawu życia, a poziomowania nie sprawdzałem czy łapie. W prawej wszystko jest ok, po zmianie żarnika też widać różnicę w kolorze światła więc i tak już wymiana była przydatna.
A co do samej przetwornicy to może ktoś się orientuje czy ta przetwornica jest montowana też w jakichś innych modelach? Może symbol, model jakiś, coś po czy można by było łatwiej zlokalizować żeby nie kupić czegoś co mi później nie przypasuje.

PostNapisane: 2 wrz 2008, 13:23
przez Pawko_6
Goodspit napisał(a):Czy samo podłączenie jej jest jakieś skomplikowane?

Poradzisz :)
Goodspit napisał(a):A jak wtyczka to czy jest możliwość aby w jakiś sposób ona wypadła, bądź jak się dostać do niej aby sprawdzić czy siedzi ok.

Dostęp tylko po odkręceniu zderzaka.

Goodspit napisał(a):A mocowanie przetwornicy jest na wkręty imbusowe torx czy potrzebny klucz oczkowy torx?

Wkręty torx :]

Goodspit napisał(a):A co do samej przetwornicy to może ktoś się orientuje czy ta przetwornica jest montowana też w jakichś innych modelach? Może symbol, model jakiś, coś po czy można by było łatwiej zlokalizować żeby nie kupić czegoś co mi później nie przypasuje.

Są to przetwornice firmy AL. Raczej dedykowane do określonych marek, a nawet modeli, ponieważ przetwornica dostarcza i otrzymuje sygnały od kilku układów lepiej będzie, jeżeli kupisz mazdowskie. Mogę załączyć zdjęcie mojej przetwornicy z oznaczeniami i link zakładu który naprawia takie przetwornice, chyba za 50zł z gwarancją.