Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez xANDy » 20 paź 2013, 21:52

Oryginalne są Philips'a....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez xANDy » 19 gru 2013, 16:16

xANDy napisał(a):Miałem podróby (ale niby philips'a) które zachowywały się podobnie – po 2 miesiącach dostałem na gwarancji nowe ale tym razem oryginalnie oryginalne.

Hahahahahahahahaha
A ja myślałem, że miałem oryginalnie oryginalne – dwa dni temu rozbierałem obie lampy i naprawiałem +przeróbka na inne palniki. Okazuje się, że oba palniki miałem podróby. Bardzo dobre podróby, ale podróby. Jeden rozwalił mi i starter, i przetwornicę.
Dokładniejszy opis w wątku:
viewtopic.php?f=409&t=44466&p=2766257#p2766257

PS. mam teraz wyczyszczone lampy, palniki oryginały D1S (nie D2S!) i jestem strasznie zadowolony – WIDZĘ ŚWIAT W NOCY.......
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez smile » 21 gru 2013, 16:42

Sprawdziłem oryginały w ASO. D2S Osram, Made in Germany o nr kat. Mazdt 9970-XE-D2S.
Cena wielu może zniechęcać ( 420 zł sztuka ), ale jak się potargować, można je kupić poniżej 300 zł za sztukę :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez exmati » 30 gru 2013, 16:34

Witajcie,
Mam problem ze światłami. Otóż posiadam oryginalne ksenony i po odpaleniu silnika i włączeniu świateł zazwyczaj (95%) zapalają się tylko światła postojowe. Aby zapaliły się światła mijania muszę kilkanaście (czasami nawet i kilkadziesiąt) razy włączyć/wyłączyć światła. Przy czym pierwszy zapala się z reguły ksenon prawy, natomiast z lewym jest gorzej. Czasami po dłuższej serii włączania i wyłączania się zapali, czasami nie i jadę z jednym okiem. Co ciekawe po jakimś czasie jazdy ( reguły min. kilkanaście minut) i ponownym kręceniu włącznikiem udaje się zapalić drugi ksenon :) Co ciekawe – gdy ksenon już odpali to odpala ładnie za pierwszym razem! Do momentu jak samochód nie postoi min. kilka godzin.

Sprawdzałem bezpieczniki – ok, przekaźniki – ok. Elektryk sprawdził że w chwili gdy lampa się nie pali napięcie do przetwornicy dochodzi.
Moje wskazanie – przetwornica lub w samej lampie cewka(?), zapłonnik(?).

Czy to rzeczywiście przetwornica pada? Cy nie jest tak że jak przetwornica raz padnie to już lampa nie zapali?
I czy wie ktoś czy przetwornice w obu lampach są identyczne? Myślę tutaj o zamianie przetwornic w chwili gdy będzie palił tylko jeden ksenon.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2013, 18:35
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GG 2.3+LPG,
166KM 2003

Postprzez xANDy » 18 lut 2014, 22:09

To co opisujesz to w 98% przypadków kwestia startera, zakładając, że masz oryginalne żarniki.

Co do reszty – nie będę się rozpisywał za wiele
viewtopic.php?f=409&t=44466&start=160 od połowy strony mniej więcej...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Sabat » 7 kwi 2014, 11:28

U mnie xenony tez zaczynają świrować, palniki wymienione w czerwcu 2012r.
Od 2-3 dni objaw taki, że włączają się normalnie a po pewnym czasie , zwłaszcza na wybojach wyłącza się jedna lub druga lampa. Wystarczy włączyć i włączyć i jest ok
W pierwszej kolejności chyba przeczyszczę te masy pod filtrem powietrza, później niestety zrzucanie zderzaka i sprawdzenie przetwornic :/
Na razie chyba pojeżdżę na postojówkach (1W) żeby nie męczyć starterów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez thesilent » 10 kwi 2014, 20:08

A co Wy na zastąpienie oryginalnej mazdowskiej przetwornicy i zapłonnika przez taki zestaw z allegro? Myślę właśnie o zastosowaniu tylko przetwornicy i zapłonnika z tego zestawu do oryginalnej lampy xenonowej z oryginalnym palnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez xANDy » 27 kwi 2014, 15:35

Zwykła przetwornica odpowiada za poziomowanie i wymianę informacji między sobą. Można wstawić drugą przetwornicę do samego xenonu (np. hella), ale wtedy trzeba w lampie rozłączyć cały oryginalny układ odpalania żarnika. Inaczej oryginalna przetwornica również będzie startowała dając 1200V albo 27kV co może (bez podłączonego palnika) skutkować przepięciami i spaleniem całej instalacji elektronicznej w całym samochodzie... :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez SunyBoy » 30 kwi 2014, 23:39

Witam
Również mam problem z ksenonami...
Dziś podczas jazdy zgasły mi obie lampy. Wyłączyłem i włączyłem i wciąż nie świciły, dopiero za 4 razem obie się zapaliły. Później samochód stał na parkingu i podczas włączania ich również się nie zaświeciły, dopiero za 4 razem.
Czy może ktoś wie co to może być?
Bardzo prosze o rade, pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2012, 19:58
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2003
2.0 136 KM Diesel

Postprzez Sabat » 1 maja 2014, 07:31

U mnie po wymianie podejrzanego żarnika na stary oryginalny objaw ustąpił, dodatkowo widać że światła lepiej świecą. Więc chyba dodatkowo mocniej przetwornicę obciążał . Więc te niby "oryginalne" z alledrogo to o kant d.. rozbić.
Sunny przedzwoń do http://www.xenon-serwis.pl/ i porozmawiaj . Gość w porządku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez exmati » 16 maja 2014, 10:59

xANDy napisał(a):To co opisujesz to w 98% przypadków kwestia startera, zakładając, że masz oryginalne żarniki.


Nie mam oryginalnych żarników.
Jeden działał tak jak wyżej opisałem a drugi w ogóle. Okazało się że był przepalony więc kupiłem pierwszy lepszy (za ok. 35-40zł) i efekt taki sam. Zastanawiam się czy warto kupować oryginalne (koszt 250-300zł szt.)? Czy to coś może zmienić czy przyczyny szukać gdzie indziej?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2013, 18:35
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GG 2.3+LPG,
166KM 2003

Postprzez IgorJuventus » 17 maja 2014, 17:33

Mam problem z xenonami, a mianowicie od razu po kupieniu auta, po trasie zaczął gasnąć prawy żarnik, ale wyłączyło sie i zapaliło światła i było dobrze aż do pewnego momentu gdy ten żarnik nie chciał się włączyć już w ogóle, jakoś nie mogłem się zebrać do tego aby tam zajrzeć i jeździłem tak z jednym okiem tylko ;) Za kilka dni drugi zaczął gasnąc po drodze, wiec zająłem sie tym i wyjąłem obie przetwornice, spróbowałem z metodą znana z serwisu "Xenon-Serwis" a dokładniej wymieniłem tranzystorek, w prawej przetwornicy, a w lewej nic nie było przepalonego, wiec nie ruszałem. Złożyłem wszystko i oba żarniki przestały gasnąć, byłem strasznie zadowolony, jeździłem z miesiąc, aż do dzisiaj kiedy zrobiło sie to samo, (jeden prawy xenon sie nie pali w ogóle) a lewy gasnie podczas drogi. Kupiłem drugą przetwornice, nie pomogło (była od volkswagena, ale taka sama identyczna) i xenon nie odpala wciąż. Nie mam pojecia co robić dalej, przekładałem żarniki na obie strony i na lewej świecą a na prawej nie. Mam już dosyć tych mazdowskich srenonów, obieździłem wszystkie serwisy w miescie. Była by opcja założyć w miejsce orginalnych reflektorów xenonowych, chińskie xenony HID pod D2S ? Jak jest z tymi wtyczkami, czy to bedzie pasować ? Czy jednak trzeba zmieniać całe reflektory na wersje bez xenonów i czy też bedą pasowały wtyczki ? Prosze o odpowiedz bo nie mam siły na to g****..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2009, 23:37
Posty: 85
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T

Postprzez IgorJuventus » 19 maja 2014, 18:14

Mógłby mi ktoś poradzić, czy dało by rade po prostu wsadzić całą lampę halogenową do wersji xenonowej, czy wtyczki będą pasować i czy to bedzie działać ? Albo jak to jest z tymi zestawami HID do oryginalnych xenonów ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2009, 23:37
Posty: 85
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T

Postprzez rogacz132 » 21 maja 2014, 01:16

Mam problem z moją 6 (2.0 Diselek, 136km), w dniu wczorajszym podczas powrotu z pracy odpaliłem jak to zwykle samochód.
Włączyłem światła i zobaczyłem jak lewy Xenon dziwnie mruga, w pewnym momencie zgasł :(
Wyłączyłem i załączyłem znowu światła lecz lewy żarnik juz nie wystartował.
Wróciłem do domu i zaczołem kombinować. Zdjąłem koło, odkręciłem nadkole, wymieniłem żarnik na nowy. Dalej cisza ;( nie świeci :(
Sprawdziłem miernikiem na odpalonych światłach i okazało sie że nie ma ZERA,a plus normalnie wysyła prąd.
Podciągnołem lewe zero i na kablu już było wszystko ok. Założyłem żarnik i dalej nie pali.

Juz bezradny udałem sie do specjalisty z dziedziny Xenonow :) MAM adres jak by ktos potrzebował (śląsk).
Wyjął lampe, wyciągnął przetwornice i ją sprawdził – okazało sie że jest spalona :(
założył sprawna :] działa , lecz po 5 min żarnik zaczoł ponownie mrugać i zgasł :/
Rozklejono lampe i sprawdzono cewke ;] <sprawna>
złożono ponownie lecz efekt ciągle ten sam. świeci 5 min , mruga i gaśnie :/
Wymieniono mi żarnik na nowy (BOSCH) i działa do tej pory ;]
Koszt całej zabawy 4h zabawy 500zł. (robocizna + żarnik + przetwornica)

Jak by ktoś potrzebował namiary to kontakt do mnie 516054947.
rogacz132
 

Postprzez IgorJuventus » 22 maja 2014, 19:30

Wymieniłem 3 razy przetwornice aż w końcu sukces (trzecia przetwornica odpaliła) + do tego nowy żarnik osram i w koncu pełen sukces. wszystko ładnie chodzi, a miałem ochotę wywalić te swiatła <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2009, 23:37
Posty: 85
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T

Postprzez xANDy » 29 maja 2014, 09:12

Krok po kroku potwierdzamy starą prawdę o xenonach – jak całość oryginałów to problemów generalnie nie ma. Jak coś "chrupnie" i wstawiony zamiennik – nie można dojść do ładu i składu. Bardzo dobre podróby żarników działają rok, półtora czasem i trzeba kupić nowy. Słabszy palnik podróbka rozwala i przetwornicę, i starter niestety.
Dlatego cieszę się z nadchodzącej możliwości przeróbki na D1S albo na D2S z nowszym starterem (na palniku). Od pół roku testuję pierwszy rodzaj i jestem bardzo zadowolony.

PS. W mondziaku był czas, że montowano taki sam zestaw co w M6 – przetwornica-starter-palnik i ford opracował i przez pewien czas montował zamiennik – gotowa wtyczka i starter na palnik zamiast starego startera. Tylko, że M6 jest problem z miejscem za palnikiem właśnie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez matthies » 10 cze 2014, 18:48

czy można gdzieś dostać w przyzwoitych pieniądzach odbłyśnik ksenona lampy od kierowcy?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez xANDy » 14 cze 2014, 20:04

Odbłyśnik czyli lustro (zwane też kielichem) jest takie samo w kilkunastu modelach samochodów. Z głowy Ci nie powiem, które mają dokładnie ten sam (czasem jest inny moduł mocowania, który można przekręcić). Zadzwoń do powyżej polecanego warsztatu (dzwoń do skutku) to się dowiesz, a może i ma pod ręką od razu. Na pewno dostałbyś w rewelacyjnym stanie (innych ten gościu nie ma).

Poza tym udało się zmusić normalne przetwornice z MAZDY 6 do współpracy ze starterem innego typu niż oryginał i oryginalne podróbki :D Można już trwale pożegnać się (bez zbytniej przeróbki samej lampy wewnątrz) z problematycznym starterem – pod standardowe D2S. Próby wyszły pozytywnie i po odpowiednich testach można powiedzieć – da się ominąć oficjalny starter AL!

Namiary np. tu:
Sabat napisał(a):Sunny przedzwoń do http://www.xenon-serwis.pl/ i porozmawiaj . Gość w porządku.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez matthies » 15 cze 2014, 12:50

dzięki, na pewno sprawdzę po weekendzie, bo przez weekend celnikp ma sprawdzić czy jemu nie został odbłyśnik ;) brałem od niego wkłady więc może i odbłyśnik też mu został.
Prawy i Lewy są identyczne, czy jest różnica?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez xANDy » 15 cze 2014, 13:46

matthies napisał(a):Prawy i Lewy są identyczne
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6