Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez magicadm » 29 wrz 2008, 18:43

Pawko_6 napisał(a):raindog napisał:
2. Czy będzie działało automatyczne poziomowanie?

Nie.

Ops, to sorki, nie było tej propozycji :(
Skupiłbym się na naprawie elektroniki...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Lorento » 29 wrz 2008, 18:59

magicadm napisał(a):
Pawko_6 napisał(a):raindog napisał:
2. Czy będzie działało automatyczne poziomowanie?

Nie.

Ops, to sorki, nie było tej propozycji :(
Skupiłbym się na naprawie elektroniki...

Jakaś zmiana w stanowisku? Proponujesz pozostawić samopoziom? No, no godne pochwały :)
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez magicadm » 29 wrz 2008, 19:30

Lorento napisał(a):Proponujesz pozostawić samopoziom

Wskaż zdanie, w którym proponowałem by rezygnować/dezaktywować fabryczne samopoziomowanie lub przestań bełkotać.
Skoro już coś jest – to niech działa, dopóki może (czyli raczej niezadługo)

PS
Lorento napisał(a):POGROMCA ZENONÓW!

Jak walka z wiatrakami? Ile dziś dowodów rejestracyjnych zabrałeś?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Lorento » 29 wrz 2008, 19:58

magicadm napisał(a):Jak walka z wiatrakami? Ile dziś dowodów rejestracyjnych zabrałeś?

Nie zabrałeś, tylko zatrzymałeś. Mówi to Panu coś? :P Dzisiaj zero. W zeszłym tyg 2 za zenony i 4 za czerwone kierunki . Wszystko się da... :P
<blant>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez magicadm » 29 wrz 2008, 20:20

Lorento napisał(a):Mówi to Panu coś?

Nic
Ale podoba mi się, że zwracasz się do mnie per Pan

Lorento napisał(a):W zeszłym tyg 2 za zenony i 4 za czerwone kierunki . Wszystko się da...

To wypatruj teraz na drodze autek – z atrapami spryskiwaczy (z modeliny) i zenonkami za 150 zeta.

PS
Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Lorento » 29 wrz 2008, 20:37

magicadm napisał(a):Nic

Kiedyś zauważysz tę różnicę ( mam nadzieję)
magicadm napisał(a):Ale podoba mi się, że zwracasz się do mnie per Pan

to akurat cytat, ale niech tam "o Panie..." :D


magicadm napisał(a):To wypatruj teraz na drodze autek – zatrapami sprskiwaczy (z modeliny) i zenonkami za 150 zeta

Nie trzeba nic wypatrywać. Po prostu luknięcie w kabinkę przy okazji kontrolki, potem uniesienie maski, z reguły BINGO, odpływik dowodziku, mina Zenona – bezcenna! :D
magicadm napisał(a):Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

Samo myślenie o zenonie wskazuje na twoją postawę.
ps. Jesteś z W-wy, więc..... do zobaczyska.... <diabełek>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez magicadm » 29 wrz 2008, 20:54

Lorento napisał(a):Nie trzeba nic wypatrywać.

Nie widziałem, że w ramach kontroli teraz przeglądy okresowe robi Policja (bo rozumiem, ze za Policjanta się podajesz). Frontem do klienta jak to sie teraz mówi :)
Lorento napisał(a):Po prostu luknięcie w kabinkę przy okazji kontrolki,

I czego tam się spodziewasz?
Przycisku do spryskiwania? W czym problem?
Lorento napisał(a):potem uniesienie maski

Faktycznie, to standardowa procedura w drogówce.
Lorento napisał(a):z reguły BINGO, odpływik dowodziku, mina Zenona – bezcenna!

Faktycznie, jest czym się egzaltować. Można leczyć w ten sposób kompleksy???
Może warto skupić się na prawdziwych problemach – skoro jest się "na służbie"?
Może by tak jakiegoś pijanego kierowcę zatrzymać?
Lorento napisał(a):magicadm napisał:
Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

Samo myślenie o zenonie wskazuje na twoją postawę.

Może jednak się wysil lub nie przekręcaj faktów i przyznaj się do pomyłki? Policjant nie kłamie :)


Lorento napisał(a):ps. Jesteś z W-wy, więc..... do zobaczyska....

A Ty skąd z Rzeszowa? Jakoś nie chwalisz się w podPISie
Do zobaczenia na spocie :)

PS
Łamiesz regulamin Forum pisząc nie na temat. To takie....hmmm niemundurowe :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez gstr » 30 wrz 2008, 08:04

Panowie.... To jakaś dziecinada...

Prawda jest taka, że jak światła są w porządku, to policjantowi nie zechce się sprawdzać ani poziomowania ani spryskiwaczy.

A jak świecą mocno i/lub po oczach innych – to chwała mu za to, że taki dowód zabierze. Byle by nie brał za to w łapę.

Oczywiście możemy się narażać i jeździć bez spryskiwaczy samoróbką xenonów. Śrubkami ustawimy aby świeciły 5 metrów przed maską i wątpię, czy kiedykolwiek jakiś policjant się przyczepi. Tylko... tylko chyba nie taki sens xenonów, aby 5 metrów przed maską świeciły.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 10:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Riki » 1 paź 2008, 17:50

grrr..... ostatnio u znajomka zgasł jeden xenon.. więc zgasiłem światła i zapaliłem jeszcze raz.. działają... stało się to dopiero pierwszy raz..
czego mamy się spodziewać... przetwornica czy może sama żarówka? :( (loteria? :P) co warto sprawdzić ?

Teraz działam jako obrońca tego auta bo właściciel ma już go dosyć <lol> (lepiej nie będę wymieniał dlaczego..) namówiłem to trzeba się jakoś ratować :D
(i w sumie mu się nie dziwię.. :])

Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Dortann » 1 paź 2008, 19:09

Raczej sama żarówka. Mi przed padnięciem okazjonalnie gasła i się zapalała. Poznasz po barwie – jeśli ta żarówka świeci lekkim fioletem to znaczy że koniec jest blisko.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 15:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez Lorento » 1 paź 2008, 20:17

Riki napisał(a):grrr..... ostatnio u znajomka zgasł jeden xenon.. więc zgasiłem światła i zapaliłem jeszcze raz.. działają... stało się to dopiero pierwszy raz..
czego mamy się spodziewać... przetwornica czy może sama żarówka? :( (loteria? :P) co warto sprawdzić ?

Teraz działam jako obrońca tego auta bo właściciel ma już go dosyć <lol> (lepiej nie będę wymieniał dlaczego..) namówiłem to trzeba się jakoś ratować :D
(i w sumie mu się nie dziwię.. :])

Pozdrawiam.

Może być: żarnik, przetwornica, zapłonnik albo instalacja. Trzeba najnormalniej w świecie to sprawdzić. :P
Ostatnio edytowano 1 paź 2008, 20:29 przez Lorento, łącznie edytowano 1 raz
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez magicadm » 1 paź 2008, 20:26

Lorento napisał(a):zapłonnik

Przypadkiem zapłonnik nie jest używany tylko przy starcie lampy?
Czy jego defekt może spowodować zgaszenie światła?

Lorento napisał(a):żarnik

A co to robi w instalacji wyładowczej?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Lorento » 1 paź 2008, 20:41

magicadm napisał(a):Przypadkiem zapłonnik nie jest używany tylko przy starcie lampy?

Jest, ale jest to element instalacji. Na odległość rozumiem to wykluczasz? Pogratulować zmysłu ( szóstego :] ) Poza tym – Ciebie to nie dotyczy, ty będziesz miał zapłonnik zatopiony w zenonie :P
magicadm napisał(a):A co to robi w instalacji wyładowczej?

Żarzy się i wyładowuje! <lol> Entelegencją kcesz błysnąć wiem i chwała Ci za to! Najpierw jednak zryp kolegę Dortanna za posta wcześniej, który napisał o żarówce. Ja pozostając w tej konwencji pozostałem przy żarniku, choć oczywiście Grzyb mnie zbanuje za nie napisanie "łuk elektryczny powstający po przyłożeniu wysokiego napięcia w szczelnej osłonie gazów z przewagą gazu ksenon". Najmocniej przepraszam szanowne grono kolegów Zenonów <glupek2>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Brt » 1 paź 2008, 20:59

bardzo zdecydowanie proszę o zaprzestanie tej wyjątkowo nic nie wnoszącej dyskusji o zenonach, xenonach i innych laserach w kontekście ich prawidłowego montażu i zgodności z przepisami k.d,
tą dyskusję można kontynuować w odpowiednim topicu w dziale elektornika o ile się nie mylę
będę naprawdę wdzięczny za spełnienie mojej prośby,
dzięki
Ostatnio edytowano 1 paź 2008, 21:01 przez Brt, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez magicadm » 1 paź 2008, 21:00

Lorento napisał(a):Jest, ale jest to element instalacji.

Lewy tylny kierunek też "elementem instalacji" – elektryczo-oświetleniowej.
Czy kolega riki też ma go sprawdzać czy skupić się na tych, które realizują daną funkcję???
Skoro zapłonnik odpowiada za start, a przetwornica za ciągłość świecenia – to chyba tutaj w tym drugim może być problem. Zakładam, że zapłonnik i przetwornica to dwa rozłączne moduły.

Lorento napisał(a):Poza tym – Ciebie to nie dotyczy, ty będziesz miał zapłonnik zatopiony w zenonie

Lorento napisał(a):Najmocniej przepraszam szanowne grono kolegów Zenonów

Daruj sobie te prywatne wycieczki. Ani to miłe ani zabawne. 24h bana najwyraźniej niczego Cię nie nauczyło.
PS
Teraz Ty błyśnij
Lorento napisał(a):Entelegencją
i powiedz koledze jak ma to
Lorento napisał(a):najnormalniej w świecie to sprawdzić.

Wymienienie kilku komponentów nic nie wniosło w temat poza zamieszaniem (zapłonnik, żarnik)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Riki » 1 paź 2008, 22:09

Dortann napisał(a):Raczej sama żarówka. Mi przed padnięciem okazjonalnie gasła i się zapalała. Poznasz po barwie – jeśli ta żarówka świeci lekkim fioletem to znaczy że koniec jest blisko.


Hmm.. obie świecą jednakowo i raczej tak jak powinny :) ale dzięki... oby to byla żarówka..

yyy.. reszte pozostawiam bez komenta <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez raindog » 29 paź 2008, 21:18

Ciąg dalszy mojej przygody z xenonami, może będziecie mieli pomysł co dalej...
Zaczęło się tak:
raindog napisał(a):W mojej Mazdzie 6 historia choroby rozpoczęła się niecały rok temu – zgasł na amen prawy żarnik. Wymieniłem go na nowy w AZ Auto. Po 3 miesiącach padł lewy – wymieniłem na nowy. Po kilku tygodniach zaczął strzelać i gasnąć prawy reflektor – po wyłączeniu i włączeniu zazwyczaj ponownie się zapalał. Pojechałem do AZ auto – przejrzeli instalację, wyczyścili styki – nie pomogło. W międzyczasie zaczął gasnąć lewy reflektor. Padł też akumulator, który wymieniłem na nowy (Centra Futura). Pojechałem kolejny raz na wizytę do AZ Auto – zgodnie z radami z forum – podłączyli do WDSa – nic nie wykrył – przetwornice ok, sprawdzili masę na reflektorach – wszystko ok. Rada serwisu: wymienić reflektory na nowe (~2kzł/szt) jeśli nie pomoże wymienić przetwornice (1,3kzł/szt). Po przemnożeniu przez dwa reflektory wychodzi z robocizną z 7 kzł. Rada druga "lowcostowa" – kupić reflektory na zwyczajne żarówki.
Zadzwoniłem do serwisu Jaksy – radzi wymienić przetwornicę mimo, że WDS nic nie wykazuje.
Aktualnie prawy reflektor gaśnie mi co 5-15 minut, lewy raz na kilka godzin.
Ponieważ nie będę wydawał 7 tysięcy bez gwarancji, że xenony będą działać
bez zarzutów – szukam przetwornicy na allegro...

Kupiłem dwie przetwornice – jedną na Allegro, drugą z HID-Service.
Wymieniłem przetwornicę w prawym reflektorze (a było to niestety na granicy moich zdolności manualnych) i niestety bez zmian – reflektor włącza się, elegancko poziomuje i po krótszym lub dłuższym czasie (max 5 minut) gaśnie. Po wyłączeniu i włączeniu świateł znów się na trochę zapala...
Z tego co wyczytałem i mi dotychczas poradzono powyżej pozostaje mi:
1. wymienić reflektor (2000zł)
2. wymienić reflektory na normalne żarówki (? zł)
3. wymienić samochód na nowy <glupek2> (111 tys zł ;–)

Czy macie może inne pomysły, bo mi nic sensownego do głowy nie przychodzi :(

p.s.
Przy okazji kolejne dwa minusy dla oficjalnego ASO Mazda Big Autohandel:
– "nie naprawiamy częściami klientów"
– "nie mamy żarówki do tylnych pozycyjnych"
Początkujący
 
Od: 24 sty 2008, 07:35
Posty: 13
Skąd: Wa-wa
Auto: M6 MZR-CD 2.0 kombi 2005

Postprzez magicadm » 29 paź 2008, 21:28

raindog wykluczyłeś problemy z masą???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez raindog » 29 paź 2008, 21:36

magicadm napisał(a):raindog wykluczyłeś problemy z masą???


raindog napisał(a):... Pojechałem kolejny raz na wizytę do AZ Auto – zgodnie z radami z forum – podłączyli do WDSa – nic nie wykrył – przetwornice ok, sprawdzili masę na reflektorach – wszystko ok. ...


O ile tylko mogę ufać mechanikom Az Auto, to masę sprawdzili, że jest ok.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2008, 07:35
Posty: 13
Skąd: Wa-wa
Auto: M6 MZR-CD 2.0 kombi 2005

Postprzez Enduro » 30 paź 2008, 00:46

Jaksa napisał(a):...................... Konstrukcja lampy / mocowania zarnika uniemozliwia wymiane bez powyzszej operacji.

chyba ze mam rece i place jak ginekolog...
to da rade....ale na pewno naku---je co nie miara przy tym..
powodzenia
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6