Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)
Do kitu, brudzi woskowaną maskę i zderzak
Dziękujemy, Andrzejku! Wrzucę ten poradnik na stronę www i dziś postaram się opublikować w dziale 3/5/6 poradnik dotyczący "szóstki" i silników benzynowych, napisany przez Macieja Loreta
Dziękujemy, Andrzejku! Wrzucę ten poradnik na stronę www i dziś postaram się opublikować w dziale 3/5/6 poradnik dotyczący "szóstki" i silników benzynowych, napisany przez Macieja Loreta
mcbeth napisał(a): W M6 GG po liftingu nie ma przycisku spryskiwania reflektorów. Jest to właśnie wykonywane co 5-ty raz użycia sryskiwacza szyby.
Jest to obecnie wymóg homologacyjny przy xenonach. Spryskiwacze reflektorów mają działać automatycznie przy spryskiwaniu szyb, a nie niezależnie. Stąd ta zmiana w polifcie.
Globy napisał(a):poradnik dotyczący "szóstki" i silników benzynowych, napisany przez Macieja Loreta
napisany przez amatora-teoretyka!
Nieeeee!!!! Powiedz prosze że to żart Mikołajkowy....
Przecież Loret nie potrafi sam zmienić żarówki postojowej, jak może pisac poradnik!
Koniec Świata! – jak mawiał Popiołek.... Dziękuje ale nie skorzystam z tych złotych myśli inżyniera magistra... To jakby Prezydent napisał poradnik o grze w koszykówkę.....
Ostatnio edytowano 16 gru 2008, 15:28 przez Lorento, łącznie edytowano 1 raz
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Cicho! Każdy z Was będzie miał możliwość wniesienia poprawek, ale wolałbym raczej, żebyśmy wszyscy byli wdzięczni za ogrom czasu i włożonej pracy. Koniec OT, od tej pory usuwam posty.
nie jestem tego pewny co do tego wymogu że mają działać automatycznie. Znajomy w najnowszej Hondzie Accord ma właśnie spryskiwacze xenonów na przycisk a nie razem z wycieraczkami.Lorento napisał(a):Jest to obecnie wymóg homologacyjny przy xenonach. Spryskiwacze reflektorów mają działać automatycznie przy spryskiwaniu szyb, a nie niezależnie. Stąd ta zmiana w polifcie.
- Od: 30 paź 2007, 15:54
- Posty: 114
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY
Witam
Jestem nowy na forum ale swoją Mazde 5 2.0 CR kupiłem dwa tygodnie temu
Dziś po powrocie do domu zauważyłem że jeden z xenonów świeci na różowo.Jest to oznaka wypalenia palnika ale czytałem że coś takiego powinno się wydarzyć po przejechaniu ok 180000,moja Madzia ma 60000.Trochę mnie to zmartwiło:( Jak może być tego przyczyna?Może ktoś miał podobne doświadczenie...
Swoją droga auto jest po prostu świetne:)
Pozdrawiam
marcin13
Jestem nowy na forum ale swoją Mazde 5 2.0 CR kupiłem dwa tygodnie temu
Dziś po powrocie do domu zauważyłem że jeden z xenonów świeci na różowo.Jest to oznaka wypalenia palnika ale czytałem że coś takiego powinno się wydarzyć po przejechaniu ok 180000,moja Madzia ma 60000.Trochę mnie to zmartwiło:( Jak może być tego przyczyna?Może ktoś miał podobne doświadczenie...
Swoją droga auto jest po prostu świetne:)
Pozdrawiam
marcin13
Ostatnio edytowano 21 gru 2008, 00:02 przez Marcin5, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
marzcin13 napisał(a):jeden z xenonów świeci na różowo
W FAQ bodajże jest o tym. Kończy się palnik, trzeba będzie wymienić, najlepiej 2 od razu. Raczej nic strasznego...
Grzegorz Strzałkowski
Mam podobny problem tylko w moim przypadku serwis odpada.Mozecie napisac jakiego typu ijakiej firmuy sa najleprze zarniki? dzieki z gory
-
m_a_n_i_e_k
Posiadam M 6. Podczas jazdy gaśnie mi lewy ksenon. co może być przyczyną? Nieraz gaśnie jak tylko ruszę, a czasami świeci cały dzień. Z góry dziękuję za pomoc.
-
kajtek24-80
m_a_n_i_e_k napisał(a):Mozecie napisac jakiego typu
Pawko_6 napisał(a):D2S bo tylko takie pasują do lamp soczewkowych
m_a_n_i_e_k napisał(a):ijakiej firmuy
firmuy: PHILIPS, OSRAM...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
gstr napisał(a):
2. Problemy z poziomowaniem
[...]
Przyczyną 2 może być – SŁABY AKUMLATOR, awaria czujników, awaria silniczka poziomowania, problemy z masą, problemy ze złączką, problemy ze złączkami przy czujnikach, LEWA PRZETWORNICA (master), PRAWA PRZETWORNICA (slave – też?);
Czy ktoś spotkał się z tym, że awaria przetwornicy skutkowała tym, że wszystko świeciło, ale się niepoziomowało? TAK – dlatego to uaktualniam.
No więc mam i ja. Brak poziomowania przy rozruchu oraz w momencie obciążania tyłu pojazdu. Po podłączeniu IDS pokazuje on 4 błędy:
– B2477 Niepowodzenie próby skonfigurowania modułu
– B2616 Usterka obwodu przedniego czujnika wysokości
– B2619 Usterka obwodu przedniego czujnika wysokości
– B2626 HCM nie skalibrowany
Dodam, że palniki działają bez żadnych problemów za każdym razem, również odnośnie barwy czy mrugania żadnych zastrzeżeń. Próba wykasowania błędów zakończona powodzeniem, ale ponowne sprawdzenie wykazuje, że błędy wracają. Przy czujnikach kable wydają się OK. Na więcej nie było czasu, ale umówiłem się na za dwa tygodnie.
Nie wierzę, że padły oba czujniki jednocześnie. Czyżby moduł albo jakieś połączenie masowe?
Czy ktoś wie co dokładnie sprawdzać, znając kody błędów?
Rozumiem, że standardowo masa pod filtrem (to taka płaska czarna blacha w kształcie mniej więcej trapezu? moja jest mocno podrdzewiała – zauważyłem przy demontażu filtra powietrza), połączenia kablowe i złączki, akumulator (ale co konkretnie, bo badana była gęstość – wyszło 1,22g/l przy około 15 stopniach Celsjusza, co dawałoby mniej więcej 1,21g/l przy 25 stopniach Celsjusza – chyba troszkę mało?). Może spróbować podmienić/podładować akumulator? Wystarczy odpiąć minusową klemę (to ta o mniejszej średnicy od strony kabiny? bo nie ma opisów), odkręcić korki i podpiąć prostownik?
Jakieś przybliżone koszty w zależności od tego co może być przyczyną?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maćko – ostatnio walczyłem z lampami i wygrałem (na razie). Więc podzielę się skrawkiem zdobytej wiedzy.
Masa odpowiada przede wszystkim za zapłon palników (bo słaba masa ogranicza maksymalny prąd rozruchu, który jest niezbędny do zapłonu, przy którym jest to impuls rzędu 20A na lampę). Czujniki dochodzą tylko do lewej lampy, są to czujniki na 95% indukcyjne, a to znaczy, że są niezwykle odporne na czynniki zewnętrzne.
Warto oczywiście oczyścić te złącza masowe (oba, pod filtrem oraz z przeciwnej strony także, chociaż dostęp tam też jest niezbyt przyjemny).
Sprawdź raczej stan złączki w lampie (lewej) gdzie dochodzą czujniki. Mogła też paść przetwornica, chociaż to trudne do jednoznacznego stwierdzenia. Możesz sprawdzić ogólne działanie systemu poziomowania w taki sposób. Siadasz, włączasz światła, wsadzasz kluczyk i przekręcasz (bez odpalania). W chwili przekręcenia powinny się ruszyć góra/dół. To znaczy, że fizyczne sterowanie jest OK, a problemem jest na 90% okablowanie, styki, gniazda.
Przetwornice są w pewnym sensie zdublowane – to znaczy obie posiadają procesory obsługi obu świateł. Jedna co prawda działa jako master a druga jako slave ale obie posiadają podwójny procesor obsługi. Mało tego – niezgodność oprogramowania wewnętrznego jednej przetwornicy blokuje możliwość poziomowania dynamicznego (w czasie jazdy – lampy robią tylko test poziomowania przy odpaleniu). Co ciekawe i śmieszne zarazem – posiadanie jednej przetwornicy z procesorem a drugiej bez powoduje, że obie lampy działają poprawnie
Jeśli zmieniałeś przetwornicę – to będziesz miał martwe poziomowanie chyba, że uaktualnisz oprogramowanie w jednej z nich.
Stawiam na wtyczki, gniazda, złącza a nie na padniętą przetwornicę. W tych urządzeniach najczęściej pada mostek zasilania a nie procesor sterujący poziomowaniem.
Masa odpowiada przede wszystkim za zapłon palników (bo słaba masa ogranicza maksymalny prąd rozruchu, który jest niezbędny do zapłonu, przy którym jest to impuls rzędu 20A na lampę). Czujniki dochodzą tylko do lewej lampy, są to czujniki na 95% indukcyjne, a to znaczy, że są niezwykle odporne na czynniki zewnętrzne.
Warto oczywiście oczyścić te złącza masowe (oba, pod filtrem oraz z przeciwnej strony także, chociaż dostęp tam też jest niezbyt przyjemny).
Sprawdź raczej stan złączki w lampie (lewej) gdzie dochodzą czujniki. Mogła też paść przetwornica, chociaż to trudne do jednoznacznego stwierdzenia. Możesz sprawdzić ogólne działanie systemu poziomowania w taki sposób. Siadasz, włączasz światła, wsadzasz kluczyk i przekręcasz (bez odpalania). W chwili przekręcenia powinny się ruszyć góra/dół. To znaczy, że fizyczne sterowanie jest OK, a problemem jest na 90% okablowanie, styki, gniazda.
Przetwornice są w pewnym sensie zdublowane – to znaczy obie posiadają procesory obsługi obu świateł. Jedna co prawda działa jako master a druga jako slave ale obie posiadają podwójny procesor obsługi. Mało tego – niezgodność oprogramowania wewnętrznego jednej przetwornicy blokuje możliwość poziomowania dynamicznego (w czasie jazdy – lampy robią tylko test poziomowania przy odpaleniu). Co ciekawe i śmieszne zarazem – posiadanie jednej przetwornicy z procesorem a drugiej bez powoduje, że obie lampy działają poprawnie
Jeśli zmieniałeś przetwornicę – to będziesz miał martwe poziomowanie chyba, że uaktualnisz oprogramowanie w jednej z nich.
Stawiam na wtyczki, gniazda, złącza a nie na padniętą przetwornicę. W tych urządzeniach najczęściej pada mostek zasilania a nie procesor sterujący poziomowaniem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Maćko – ostatnio walczyłem z lampami i wygrałem (na razie). Więc podzielę się skrawkiem zdobytej wiedzy.
Zauważyłem, bo przeleciałem cały wątek, kopiując co ciekawsze teksty dla serwisu, który mam nadzieję za 2 tygodnie będzie z tym walczył. To co tu napisałeś, też od razu skopiowałem.
xANDy napisał(a):Możesz sprawdzić ogólne działanie systemu poziomowania w taki sposób. Siadasz, włączasz światła, wsadzasz kluczyk i przekręcasz (bez odpalania). W chwili przekręcenia powinny się ruszyć góra/dół. To znaczy, że fizyczne sterowanie jest OK, a problemem jest na 90% okablowanie, styki, gniazda.
Poszedłem do auta przed chwilą. Niestety chyba nie. A dokładnie, to reflektor w miejscu, gdzie jest palnik, oddalony jest od ściany o jakieś 170cm. Zapalam światełka pozycyjne, potem mijania, i w tym momencie pojawia się w miarę ostra granica światło-cień na ścianie. Wydaje mi się (podkreślam!), że delikatny ruch (może 5mm ) tej granicy jest, ale raczej nie więcej. A być może to tylko złudzenie. W każdym razie ruch (jeśli jest), następuje tylko do góry (i dlatego wydaje mi się, że to tylko złudzenie). I tak już wszystko "zastyga"... Dodam, że cały czas kluczyk mam w ręku, a jego włożenie do stacyjki i przekręcenie o jedną pozycję nie powoduje niczego...
Dziwi mnie jedno. Czy na pewno powinienem móc włączyć wszystkie światełka (pozycyjne, mijania, drogowe) bez kluczyka? W poprzednich autach drogowych (a może i mijania również) chyba nie dało się włączyć trzymając kluczyk w ręku... Czy ja mam jakieś omamy albo krótką pamięć?
xANDy napisał(a):Jeśli zmieniałeś przetwornicę – to będziesz miał martwe poziomowanie chyba, że uaktualnisz oprogramowanie w jednej z nich.
Ja nie zmieniałem, a czy robił to któryś z poprzednich właścicieli – nie wiem. Jedyne co mogę sprawdzić, jeśli do tego dojdzie, to obejrzeć przetwornicę/e i podać numery.
xANDy napisał(a):Stawiam na wtyczki, gniazda, złącza a nie na padniętą przetwornicę.
Jeśli będziesz dobrym prorokiem, to w kwietniu będę jak zawsze leciał przez Zaniemyśl i mam nadzieję, że będę mógł Ci podziękować osobiście (albo zrewanżować się w inny sposób)...
P.S. Nikt nie wspomniał o Workshop Manualu? Jest tam coś więcej niż w tym wątku czy nie ma sensu czytać?
P.P.S. Czy silniczki odpowiedzialne za poziomowanie powinno być słychać w środku przy wyłączonym silniku, radyjku, itd.?
I na koniec jeszcze coś – zajrzałem do Workshop Manuala. Na stronie T-30 jest opisana procedura konfiguracji modułu poziomowania xenonów. Jeśli dobrze pamiętam, opcja ta po podłączeniu mojego auta była w menu IDSa niedostępna... Ciekawe dlaczego?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Wydaje mi się (podkreślam!), że delikatny ruch (może 5mm ) tej granicy jest, ale raczej nie więcej. A być może to tylko złudzenie. W każdym razie ruch (jeśli jest), następuje tylko do góry (i dlatego wydaje mi się, że to tylko złudzenie).
Wynika to z zasady działania palnika – z początku łuk elektryczny jest na całej długości od elektrod (czyli świeci pasek) a po chwili już jest jeden świetlny punkt.
Włącz światła, wsadź kluczyk w stacyjkę i przekręć o dwa "ząbki" a nie o jeden (nie o trzy, bo wtedy odpalisz silnik). Różnica w poziomie światła na ścianie oddalonej o ok. 2 metry wyniesie tak z pięćdziesiąt centymetrów.Maciej Loret napisał(a):Dodam, że cały czas kluczyk mam w ręku, a jego włożenie do stacyjki i przekręcenie o jedną pozycję nie powoduje niczego...
Japońskie auta potrafią odpalić światła bez kluczyka (dlatego da się w nich zostawić włączone lampy i pójść do domu). Fiaty mają system tak ustalony, że wyłączenie kluczyka – wyłącza światła, a pozycyjne przy wyłączonym kluczyku trzeba specjalnie uruchomić odpowiednim dodatkowym przyciskiem w stacyjce.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Maciej Loret napisał(a):odpiąć minusową klemę (to ta o mniejszej średnicy od strony kabiny? bo nie ma opisów)
Ja w każdym razie wymiękam przy pytaniu o klemę.....
Jak można przeplatać w wypowiedzi szczegółowe i specjalistyczne dane dot. np. gęstości elektrolitu z pytaniem o to która klema jest plusowa a która minusowa Jestem zdezorientowany.
xANDy napisał(a):Maćko
jak pieszczotliwie....
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
xANDy napisał(a):Włącz światła, wsadź kluczyk w stacyjkę i przekręć o dwa "ząbki" a nie o jeden (nie o trzy, bo wtedy odpalisz silnik). Różnica w poziomie światła na ścianie oddalonej o ok. 2 metry wyniesie tak z pięćdziesiąt centymetrów.
Bingo. Miałeś rację. Może nie o pięćdziesiąt, ale 30-35cm opuściły się i podniosły...
Rozumiem, że jest szansa taniego wyjścia z impasu?
Z drugiej strony pytałem żonę czy ktoś jej mrugał z przeciwka. Twierdzi, że nie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6