Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pawko_6 » 30 paź 2008, 09:22

raindog
Palniki, które zmienili w AZauto( powinny być PHILIPS-a), były sprawdzane-zamienione na inne?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez raindog » 30 paź 2008, 10:00

Pawko_6 napisał(a):raindog
Palniki, które zmienili w AZauto( powinny być PHILIPS-a), były sprawdzane-zamienione na inne?

Właśnie kolejny raz jestem w AZAuto i czekam na wymianę palnika. Sprawdziłem, że wkładają nowego Philipsa. Zobaczymy co dalej.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2008, 08:35
Posty: 13
Skąd: Wa-wa
Auto: M6 MZR-CD 2.0 kombi 2005

Postprzez Maciej Loret » 30 paź 2008, 10:10

Pawko_6 napisał(a):Palniki, które zmienili w AZauto( powinny być PHILIPS-a)


Dlaczego akurat Philipsa?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pawko_6 » 30 paź 2008, 10:37

Maciej Loret napisał(a):Dlaczego akurat Philipsa?

Ponieważ mam dobre doświadczenia. W mojej fabrycznie były Philipsa i zmieniłem na takie same, przy przetwornicach AL. Skoro raindog ma problemy, to jest to jakiś trop. Teoretycznie są normy, ale może w tym przypadku, mieli wadliwą partię.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Maciej Loret » 30 paź 2008, 11:06

Pawko_6 napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Dlaczego akurat Philipsa?

Ponieważ mam dobre doświadczenia. W mojej fabrycznie były Philipsa


Philipsy Philipsy czy Philipsy z Chin po stokilka/naście/dziesiąt złotych?
Bo może to jest jakiś trop?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pawko_6 » 30 paź 2008, 11:35

Maciej Loret napisał(a):Philipsy Philipsy czy Philipsy z Chin po stokilka/naście/dziesiąt złotych?
Bo może to jest jakiś trop?

Możliwe, dlatego proponowałem raindog sprawdzenie i właśnie wymienia, okaże się.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez mulder » 12 lis 2008, 18:26

mulder napisał(a):Miasto: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Wysłany: 25 Wrz 2008 | 15:57 Temat postu: Problemy z xenonami
Witam szanownych forumowiczów. Będę kontynuował dalszą opowieść o przetwornicach. Tak więc ostatnio wysłąłem jedną z nich do naprawy do serwisu z Koszalina, który ogłasza się na allegro. I dowiedziałem się że moja przetwornica nie jest zepsuta! Więc ja się pytam czemu nie poziomuje. A oni mi mówią że to dlatego że jest od innego auta. Mimo ze ma takie samo wejście to jednak nie jest od Mazdy. Okazuje się tutaj ze kluczowym jest ciąg cyfr na tej przetwornicy. I tak dla Mazdy (na pewno dla 6 nie wiem jak inne modele) właściwy numer to taki jaki jest na zdjęciu przetwornicy Pawko_6 czyli 1 307 329 086. Ja miałem założone inne prawdopodobnie od bmw, które nie maja w sterowaniu poziomowania, o numerze 1 307 329 074. Tak więc większość sprzedawców na allegro nie ma o tym pojęcia gdyż sprzedają przetwornice z różnymi numerami pisząć ze pasują także do Mazdy. Pasować pasują ale nie koniecznie dobrze działają. Po otrzymaniu tych informacji stwierdziłem że nie potrzebuję przetwornicy od bmw więc panowie z serwisu HID wymienili się ze mną za dopłatą na właściwą do Mazdy. I na tym opowieść mogłaby się zakończyć ale okazało się również że za problemy z odpalaniem się żarnika może być odpowiedzialny także zapłonnik czyli starter, który odpala żarnik. No więc pomyślałem sobie że może jak będę zakładał tą przetwornice to warto go wymienić przy okazji dla świętego spokoju. Znalazłem nawet na allegro. Ale pytanie podstawowe czy da sie go wymienić bez rozkręcania-rozszczelniania-rozwalania lampy? Czy można gowymienić np. przez otwór pod deklem gdzie się wkłada żarnik? Częściowo go tam widać bo przecież jest na żarniku założony ale reszta tzn. złączka. Czy jest tam do niej dojście? Czy ktoś z Was może mi udzielić odpowiedzi na te pytania?


Witam ponownie.
Tak więc jakieś trzy tygodnie temu wziąłem sie po raz trzeci za rozbieranie zderzaka i wymontowanie felernej lampy. Po jej wyjęciu wziąłem na spokojnie do domu i kombinowałem jak wymienić zapłonnik. Ktoś pisał wcześniej że go wyłamał. Próbowałem ale było to dosyć utrudnione. Tak więc nawierciłem lampe od spodu na rogu, na wysokości jednej z śrubek trzymających zapłonnik. Gdy już trzymał sie tylko na jednej bez problemu go wyłamałem. A nowy zamontowałem na silikon, którym też zalepiłem dziurę w lampie. I nareszcie wszystko jest jak trzeba <jupi> . Po wymianie zapłonnika problemy z odpalaniem żarnika zniknęły. Wszystko startuje jak trzeba łącznie z poziomowaniem. Dzięki jeszcze raz za dobre rady.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez gstr » 12 lis 2008, 19:36

Tak sobie przeczytałem wszystko i się zastanawiam jak to jest – może ktoś to lepiej rozumie.

Są trzy rodzaje problemów ze Xenonami:

1a. Nie świeci lampka wcale
1b. Świeci, ale trochę poświeci i gaśnie
2. Problemy z poziomowaniem

...i patrz następna strona forum, bo pod nowymi informacjami dodałem uaktualnienie.

Czy ktoś spotkał się z tym, że awaria przetwornicy skutkowała tym, że wszystko świeciło, ale się niepoziomowało?

Teoria jak sam kiedyś pisałem, mówi, że może to być jakiś tam tryb awaryjny, ale mi chodzi o praktykę.

Zaciekawiło mnie też opisanie działania polegającego na "zwolnieniu poziomowania w trakcie jazdy po wybojach". U mnie raz na 5-6 razy światła wymagają "inicjalizacji" (wyłącz zapłon, włącz światła, włącz zapłon). Potem wszystko jest OK. Drogę do domu mam usłaną dziurami, więc może poziomowanie się na niej poddaje, zjeżdża w dół.
Ostatnio edytowano 14 lis 2008, 10:46 przez gstr, łącznie edytowano 2 razy
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Enduro » 12 lis 2008, 19:39

gstr napisał(a):Czy ktoś spotkał się z tym, że awaria przetwornicy skutkowała tym, że wszystko świeciło, ale się niepoziomowało?


nie jest to zgodne wg. mnie!
za pozimowanie sa odpowiedzialne inne elementy!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gstr » 12 lis 2008, 19:44

Enduro napisał(a):nie jest to zgodne wg. mnie!


Cześć Poeto :) Tego się akurat spodziewam, szukam kogokolwiek kto przerabiał odwrotny przypadek. To byłby dowód na to, że się mylimy.

Zwróć uwagę na ten cytat:

mulder napisał(a):Ja miałem założone inne prawdopodobnie od bmw, które nie maja w sterowaniu poziomowania, o numerze 1 307 329 074


To byłoby przeciw, tylko jakoś pewności w tej wypowiedzi brakuje...
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Enduro » 12 lis 2008, 20:54

witaj Gregori!

takie jest moje zdanie,
bo rozbieralem kilkanascie razy M6 na xenonie
a lampy min. 4 razy na drobne...w celach tuningowych
i wydaje mi sie, ze to raczej nietrafne..
ale pewny nie jestem!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gstr » 12 lis 2008, 21:06

Jak tam jest silniczek krokowy, to gdzie jest układ nim sterujący? Takiemu silniczkowi ktoś musi mówić który magnesik właśnie włączamy.

Nie w przetwornicy przypadkiem?
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez mulder » 13 lis 2008, 12:53

mulder napisał:
Ja miałem założone inne prawdopodobnie od bmw, które nie maja w sterowaniu poziomowania, o numerze 1 307 329 074

Dopiszę jeszcze kilka słów wyjaśnienia otóż obie przetwornice miałem założone z numerem 074 i obie były martwe ale żarniki się świeciły. I gdy jedną z nich wysłałem do naprawy dowiedziałem się że jest sprawna, a poziomowania nie ma bo ona nie ma w sobie modułu odpowiadającego za poziomowanie. Tak mi powiedział gość z serwisu, który powiedziałbym że jako jeden z nielicznych albo wręcz jedynych (przynajmniej w moim przypadku a trochę szukałem we Wrocławiu) zna się na rzeczy. Nie miałem podstaw mu nie wierzyć. Zresztą po zamontowaniu przetwornicy od nich z numerem 086 (zreszta identycznej jak na zdjęciu Pawko_6) wszystko zaczeło działać. Po wymianie drugiej także drugie światło zaczeło się poziomować.

enduro napisał:
nie jest to zgodne wg. mnie!
za pozimowanie sa odpowiedzialne inne elementy!
E.


Co do tego stwierdzenia to mogę powiedzieć że za poziomowanie odpowiada przetwornica w lewej lampie, która działa jako master (w prawej jako slave). Do tejże przetwornicy idzie sygnał zarówno z czujników w zawieszeniu jak też sygnał z modułu/modułu komputera odpowiedzialnego za układ stabilizacji toru jazdy TCS, to wszystko jest analizowane i na tej podstawie owa przetwornica decyduje o takim czy innym podniesieniu/obniżeniu światła i taki sygnał wysyła też do przetwornicy w prawej lampie która wykonuje to samo działanie. Tak wynika z analizy opisów i rysunków w manual workshop.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez gstr » 14 lis 2008, 10:49

Tak sobie przeczytałem wszystko i się zastanawiam jak to jest – może ktoś to lepiej rozumie.

Są trzy rodzaje problemów ze Xenonami:

1a. Nie świeci lampka wcale
1b. Świeci, ale trochę poświeci i gaśnie
2. Problemy z poziomowaniem

Przyczyną 1 może być – żarówka (D2S), przetwornica, zapłonnik, problemy z masą, problemy ze złączką;
Przyczyną 2 może być – SŁABY AKUMLATOR, awaria czujników, awaria silniczka poziomowania, problemy z masą, problemy ze złączką, problemy ze złączkami przy czujnikach, LEWA PRZETWORNICA (master), PRAWA PRZETWORNICA (slave – też?);

Czy ktoś spotkał się z tym, że awaria przetwornicy skutkowała tym, że wszystko świeciło, ale się niepoziomowało? TAK – dlatego to uaktualniam.

Może ktoś ma doświadczenie w jakiej kolejności i jak sprawdzać poszczególne rzeczy? Od tych najprostszych do sprawdzenia i prawdopodobnych.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez xANDy » 17 lis 2008, 11:34

Hmmm – po roku walki z xenonami też coś powiem:

1. sposób na samopoziomowanie ksenonów wynalazłem i jest skuteczny w 100% -->proszę otworzyć w dziale diesel poradnik (drugi post, punkt 5), i jest tam jeden punkt o samopoziomowaniu. Od czasu, gdy wynalazłem i zacząłem stosować nie miałem już NIGDY takiego problemu.

2. instalacja czujników dochodzi do LEWEJ lampy i jeśli ta lampa nie ma w przetwornicy procesora odpowiedzialnego za obróbkę sygnału poziomowania to i prawa lampa będzie głucha. Sygnał z lewej przetwornicy idzie do prawej – dzięki temu obie mają takie same wysterowanie (żeby nie było błędów przeliczenia analogowego sygnału czujników).

3. przetwornica firmy AL jest w środku wykonana bardzo porządnie – elementy są najwyższej jakości, jeśli coś w niej pada, to poza tranzystorami mosfet w mostku (są 4 sztuki) trudno coś wskazać; pozostaje po prostu bład konstrukcyjny.

4. problem z masą jest bardzo znaczący – w momencie startu przetwornica daje bardzo duży prąd (niezbędny do odpalenia żarnika z udziałem "wzbudnika" czyli startera) i chwilowy pobór prądu to 20-30A (na obie lampy). Stąd ważna jest masa w obu punktach.

Moje dodatkowe wnioski – im zimniej na dworze tym większe prawdopodobieństwo, że lampa nie zechce się odpalić (to moja hipoteza dot. temperatury startera, ktoś też juz o tym pisał). U mnie miewa fochy zazwyczaj przy pierwszym starcie – pod wieczór świecą obie lampy "jakby nigdy nic". Zakładam więc, że w moim przypadku problemem nie jest przetwornica a jednak starter. U mnie nie chce sie zapalic – bo jak już się zapali to świeci całkowicie bez problemów. Jak już raz się odpali to potem mogę ją 10x włączać i wyłączać i świecą poprawnie oba.
Wyczytałem od magicadm'a i mulder'a jak wypruć z lampy starter ale mam pytanie: skąd zdobyć taki starter co do którego można będzie powiedzieć, że jest dobry/pasujący?

Mam też wrażenie, że ogormna usterkowość xenonów przed FL wynika właśnie bardziej z tego startera niż z samych przetwornic.
Panowie – skąd mieliście starter?


PS. po lifcie zmieniono całe lampy i przetwornice na Koito, jeśli się nie mylę, i problemy z "oczkami" skończyły się chyba na dobre.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez mulder » 17 lis 2008, 12:03

xANDy napisał(a):Panowie – skąd mieliście starter?

Tak więc starter kupiłem na allegro po wcześniejszym "obejrzeniu" (na tyle na ile się dało wewnątrz lampy) mojego. Jest to czarna, dosyć ciężka kostka o wymiarach mniej więcej 8x5x3 cm z wejściem trzypinowym płaskim a na wyjściu jest zamocowana na grubych przewodach nasadka do zaczepienia na żarniku. Kierowałem się wyglądem ale też firmą i numerem. Firma to oczywiście AL a numer musi być taki jak na przetwornicy tj. 1 301 329. Co do ostatnich trzech cyfr to tutaj nie ma takiego problemu jak przy przetwornicy gdyż ja założyłem z końcówką 080 i działa znakomicie. Tutaj podaję linki do takiego przykładowego startera na allegro http://moto.allegro.pl/item483223459_pr ... ik_al.html
http://moto.allegro.pl/item484947841_xe ... bosch.html

A tak wogóle to cieszyłem się przez jakieś trzy tygodnie świetnie działającym i poziomującymi sie xenonami aż do ostatniego czwartku, kiedy to okazało się że lewa lampa nie wykonuje ruchu góra/dół przy starcie a w dodatku świeci na maksa w dół przy sprawnie działającej prawej lampie. Powiązałem to z oponami które wiozłem w bagażniku ale niestety po opróżnieniu nadal to samo. Na szczęście silnik słychać ale wydaje on inny dzwięk niż do tej pory, tak jakby próbował podnieść soczewkę ale nie może. Podejrzewam że coś wyskoczyło z jakiegoś zaczepu albo pękło. Najgorsze jest to że po raz kolejny będę musiał ściągać zderzak i to naprawiać a mam już tego szczerze dość. W dodatku aura juz nie sprzyja a brak garażu uniemożliwia mi wykonanie tej operacji. Może ktoś miał podobna sytuację i będzie wiedział co się dzieje? Zastanawiam sie nad kupnem używanej lampy i wymiany może to bedzie lepsze rozwiązanie od grzebania się znowu w tej lampie. Ogólnie to jestem załamany i sił mi już brak na walkę z tymi xenonami. Tak więc póki co w walce xenony:ja 4:3. Czekam na pomysły albo chociaż na pocieszenie :( .
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez magicadm » 17 lis 2008, 12:27

mulder napisał(a):Najgorsze jest to że po raz kolejny będę musiał ściągać zderzak

Na pociechę napiszę, że nie trzeba całkiem zderzaka demontować – wystarczy go opuścić.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez gstr » 17 lis 2008, 14:07

xANDy napisał(a):1. sposób na samopoziomowanie ksenonów wynalazłem i jest skuteczny w 100% -->proszę otworzyć w dziale diesel poradnik (drugi post, punkt 5), i jest tam jeden punkt o samopoziomowaniu. Od czasu, gdy wynalazłem i zacząłem stosować nie miałem już NIGDY takiego problemu.


Włączasz światła przed rozrusznikiem – warto byłoby to tam dopisać? Tak czy inaczej to już nie mów o 100% :) U mnie w trakcie inicjalizacji czasem prawy się nie podniesie. Wystarczy procedurę powtórzyć, nigdy się nie zdarzyło, żeby za 2'gim razem było źle.

mulder napisał(a): Na szczęście silnik słychać ale wydaje on inny dzwięk niż do tej pory, tak jakby próbował podnieść soczewkę ale nie może


Silniczek krokowy działa tak, że ma kilka elektromagnesów i do nich daje prąd w cyklu sterowanym przez jakiś sterownik. W przeciwieństwie do zwykłego silniczka elektrycznego nie ma szczotek, przez które przechodzi "sygnał" który magnes należy włączyć.

Każdy magnes potrafi podciągnąć od swoich sąsiadów do siebie. Więc sterownik mówi tak – włącz 1, wyłącz 1, wyłącz 2, wyłącz 2, włącz 3, wyłącz 3. I się kawałek przekręciło. Ale wystarczy, że prąd do jednego z magnesów nie dochodzi, to silnik krokowy wariuje – kolejne magnesy pracują, ale jak np. 2 ka nie dociągnęła do siebie, to 3ka się włączy na darmo, 4ka się włączy na darmo itd.

Może to co przerabiasz, to brak prądu (działania) jednego z magnesów. Kolejne się włączają, próbują ciągnąć, ale są zbyt daleko, żeby przesunąć.

Charakterystyczny objaw takiej awarii to "drżenie" zamiast obrotów.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Pawko_6 » 17 lis 2008, 14:41

gstr bardzo ładnie i czytelnie opisałeś zasadę działania silnika krokowego, ale wydaje mi się, że w 6-ce w lampie nie ma silniczka krokowego. magicadm rozbierał lampę z fotorelacją i opisał, że podłączał sam silniczek do 12V i on działał, więc to nie może być krokowy, a komutatorowy.
Nie wiem, może się mylę, ale tak wnioskuję z fotorelacji i opisu.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62193
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez magicadm » 17 lis 2008, 14:56

Pawko_6 napisał(a):magicadm rozbierał lampę z fotorelacją i opisał, że podłączał sam silniczek do 12V i on działał, więc to nie może być krokowy, a komutatorowy.

Rozbierałem lampę H1 nie ksenon. Tutaj siedzi zwykły "zabawkowy" silniczek 12V
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6