Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Goodspit » 2 wrz 2008, 13:38

Pawko_6 napisał(a):Mogę załączyć zdjęcie mojej przetwornicy z oznaczeniami i link zakładu który naprawia takie przetwornice, chyba za 50zł z gwarancją.

No właśnie się zastanawiam nad naprawą tej przetwornicy tylko nie uśmiecha mi się rozbieranie 2 razy zderzaka :/ Czy lampę też trzeba wykręcać czy już się da przetwornicę bez samego zderzaka wyjąć? Ale jak za taką cenę to chętnie rozbiorę go 2 razy :) Więc proszę też o dane tej firmy.
Goodspit
 

Postprzez Pawko_6 » 2 wrz 2008, 14:19

Goodspit napisał(a):Czy lampę też trzeba wykręcać czy już się da przetwornicę bez samego zderzaka wyjąć?

Dostęp tylko po odkręceniu zderzaka, chociaż podobno, ktoś zrobił remont silnika przez rurę wydechową, wiec nie będę się upierał <lol>
http://www.hid-service.com/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Goodspit » 5 wrz 2008, 22:10

No i przetwornica wymieniona i lampka pięknie świeci. Jeszcze się muszę przyjrzeć poziomowaniu bo mam wrażenie że jakby za nisko świecą. Dzięki za pomoc Pawko_6 ;)
Goodspit
 

Postprzez Pawko_6 » 6 wrz 2008, 06:31

Goodspit napisał(a):Jeszcze się muszę przyjrzeć poziomowaniu bo mam wrażenie że jakby za nisko świecą.

Lampa inaczej zamontowana po demontażu, można skorygować.

Goodspit napisał(a):No i przetwornica wymieniona i lampka pięknie świeci.

Naprawiłeś, czy kupiłeś?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Goodspit » 6 wrz 2008, 08:08

Przetwornicę udało mi się kupić w całkiem niezłej cenie więc kupiłem a starą i tak spróbuję naprawić. Może zostawię ją sobie w razie czego żeby mieć a może sprzedam naprawioną, jeszcze się zobaczy ;)
Podjechałem na stację diagnostyczną sprawdzić światła i wyszło że jest ok więc chyba trochę przewrażliwiony na punkcie tych świateł się zrobiłem ;)
Goodspit
 

Postprzez mulder » 9 wrz 2008, 10:06

Witam szanownych użytkowników Madzi. Mam podobny problem gdyż u mnie xenony wogóle się nie poziomują, nawet przy starcie, oprócz tego lewy żarnik nie zawsze sie odpala. Podejrzewam co najmniej jedna przetwornicę na pewno lewą. Chciałby to zrbić w ten weekend ale musze zakupić przetwornice. Mam prośbe do Pawko_6, czy mogłbyś zamieścić to zdjęcie swojej przetwornicy z oznaczeniami – wiedziałbym chociaz co mam kupić. A tak wogóle czy ze ściąganiem tego zderzaka jest duży kłopot czy idzie to w miarę sprawnie? I jeszcze jedno jaki nr jest tego wkrętaka torx do przetwornicy? Też muszę zakupić. Sorry za tyle pytań ale chce to wreszcie zrobić bo noszę się z tym od dłuższego czasu a nie uśmiecha mi sie ta jazda bez poziomowania. W serwisie ustawili mi te światłą ręcznie to na razie mi nie mrugają. Ale męczy mnie to. Czekam na info. Z góry dzięki.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 09:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez magicadm » 9 wrz 2008, 11:01

mulder napisał(a):A tak wogóle czy ze ściąganiem tego zderzaka jest duży kłopot czy idzie to w miarę sprawnie?

Dwie osoby + manual + 15 minut :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Goodspit » 9 wrz 2008, 11:15

Z tego co wyczytałem odnośnie poziomowania, to wygląda to tak iż światła ustawione do właściwego poziomu ręcznie później tylko trzymają ten poziom.
Przetwornica lewa i u mnie była padnięta właśnie i jestem świeżo po wymianie. Wydaje mi się że z nią mogą być problemy przez tą żaluzję nad chłodniczką, woda tamtędy może na przetwornicę właśnie walić. Sama wymiana to jest na prawdę pikuś nie robota. Klucz 10 wystarczy i śrubokręt krzyżak, może też płaski do samego zdjęcia zderzaka i wyciągnięcia światła. Torx numeru Ci nie podam, ale to taki mały, kupiłem zestaw torxów przed robotą a się okazało że miałem pasujący śrubokręcik pasujący i tak. Samo rozebranie i później złożenie wszystkiego razem z wymianą przetwornicy to naprawdę pikuś. Luknąłem tylko na instrukcję żeby wiedzieć co gdzie odkręcić i w sumie cała robota zajęła mi niecałą godzinę. Teraz jak bym miał robić drugi raz to pewni w niewiele ponad pół bym się wyrobił.
Zaraz poszukam namiarów na gościa od którego kupowałem przetwornicę, też jej wcześniej na oczy nie widziałem ale zadzwoniłem ,powiedziałem do jakiego auta potrzebuję i zaproponował mi używaną i nową do wyboru. Na drugi dzień kurierem wysłał i luks ;)
A oto namiary na sprzedawcę przetwornic: 506-143-483 codzinnie od 9 do 18 godz. lub honlub@op.pl
Goodspit
 

Postprzez mulder » 9 wrz 2008, 11:21

Dwie osoby + manual + 15 minut :)


A sam dam radę czy ta druga osoba jest potrzebna?
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 09:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez mulder » 9 wrz 2008, 11:27

Dzięki Goodspit, za nr telefonu. Jak nie znajdę żadnej koło siebie to bedę dzwonił. Mam nadzieję że to przetwornica i wszytsko będzie git. A co do recznego ustawiania to przed ta regulacja tez nie miałem samopoziomowania i od poczatku podejrzewam elektronikę. Część co tu jest pisane pasuje do moich objawów. Jeszcze jak piszesz że z tym zderzakiem to łatwizna to myslę że dam radę. Sam wymieniłem zawór egr więc tu chyba tez dam radę.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 09:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez magicadm » 9 wrz 2008, 12:15

mulder napisał(a):A sam dam radę czy ta druga osoba jest potrzebna?

Będzie ciężko przy składaniu- zderzak do małych nie należy :) , ale jak nie masz "dwóch lewych rąk" – uda się :) Musisz czymś podeprzeć go od dołu z jednej strony przy zdejmowaniu. Kanał/podnośnik też ułatwi pracę :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Blase » 9 wrz 2008, 12:30

mulder napisał(a):A sam dam radę czy ta druga osoba jest potrzebna?


Ja wykręcałem lampy w pojedynkę, zajmie chwilę dłużej ale jak zerkniesz do manuala co gdzie odkręcić to robota pestka :) Przy składaniu też gładko poszło, dopasowujesz zderzak, łapiesz zatrzaskami, przykręcasz i po robocie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 22:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez mulder » 9 wrz 2008, 12:49

Dzieki Panowie. Jestem już mocno zmotywowany i gotowy. Kupię przetwornice, zbiore narzedzia i w sobote zabieram sie do pracy. Jak mi sie uda to zrobię zdjęcia z tej wymiany.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 09:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez Pawko_6 » 9 wrz 2008, 13:26

mulder napisał(a):Mam prośbe do Pawko_6, czy mogłbyś zamieścić to zdjęcie swojej przetwornicy z oznaczeniami

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Goodspit » 9 wrz 2008, 13:30

Naprawdę nie ma czego się obawiać z tym zderzakiem. Ja przetwornicę nabyłem za 150 zł, można też niedrogo naprawić w firmie którą wskazał Pawko_6 i ja mam zamiar swoją starą właśnie naprawić i w razie czego w zapasie trzymać.
Sam zdejmowałem i zakładałem zderzak więc nie ma się co obawiać, sam powinieneś dać radę, nie jest jakiś ciężki ani skomplikowanie zamontowany więc w pojedynkę co najwyżej z minutę dłużej zajmie Ci założenie.
Powodzenia.
Goodspit
 

Postprzez mulder » 16 wrz 2008, 06:29

Witam ponownie. Tak więc w sobote zabrałem sie za odkręcenie zderzaka i okazało się że nie taki diabeł straszny. Jest to naprawdę łatwa sprawa. Na rysunku w manualu wygląda to groźniej niż w rzeczywistości. Wymiana przetwornic to także prosta rzecz. W przypadku prawej lampy nie trzeba jej nawet odkręcać bo do przetwornicy jest łatwy dostęp od dołu. Oczywiście okazało się że padły dwie przetwornice. Miałem dwie na wymianę z czego jedna okazała się padnięta mimo zapewnień sprzedawcy. Tak więc czeka mnie jeszcze raz rozkręcanie zderzaka a na razie jeżdżę z jedną sprawna i jedna niesprawną. Tamtą nową-zepsutą zwracam a jedna swoją wysyłam do naprawy do tej firmy z allegro. Zauważyłem że po zmianie przetwornicy na dobrą (lewa lampa) wszystko sie poziomuje jak trzeba ale żarnik też nie zawsze odpala więc będę musiał się zastanowić nad wymiana od razu żarników jak będę miał zderzak ściągniety. Dodatkowe koszty ale trudno, przynajmniej wszystko będzie działać jak należy. Dzięki jeszcze raz za wszystkie porady.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 09:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez hajdar » 16 wrz 2008, 12:48

Czy ktoś mi wytlumaczy jak być powinno z tym samopoziomowaniem?
Po przekręceniu kluczyka -powinny sie podnieść tak? – u mnie się tak dzieje (ma wpływ opisywana na forum procedura odpalania, nie za szybko dać im czas, bo inaczej potrafia się nie podnieść) i co dalej? czy poziomowanie powinno działać "on line" ze tak się wyraże, czyli jeśli stanę na górce lub w dołku (np. przodem- wiecie o co chodzi) to lampy powinny skorygować ustawienie? do właściwego poziomu??? – to się już u mnie nie dzieje. Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? dodam iż moim zdaiem wstaja za nisko, wiec pewnie recznie trzeba je podciągnać?
Czy wyciaganie lamp powoduje rozregulowanie ustawienia świateł?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 13:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez Goodspit » 16 wrz 2008, 13:17

Ja zrobiłem tak że jak po wymontowywaniu lamp świeciły mi do dołu to po odpaleniu auta kiedy już chodziły podciągnąłem je do góry a następnie i teraz już poziom trzymają jak trzeba. Zdarzyło mi się chyba ze 2 razy że szybko wskakiwałem do auta i odpalałem wtedy prawa lampa mi się nie podnosiła :/ Dziwne trochę że tylko ta jedna... Ale jak odpalam na spokojnie, czyli dam mu parę sekund przed uruchomieniem to wszystko jest ok.
Goodspit
 

Postprzez mcbeth » 16 wrz 2008, 13:38

hajdar napisał(a):czyli jeśli stanę na górce lub w dołku (np. przodem- wiecie o co chodzi) to lampy powinny skorygować ustawienie? do właściwego poziomu? – to się już u mnie nie dzieje.

Czujniki poziomu (jeśli dobrze rozumiem działanie systemu) mierzą ugięcie zawieszenia przedniego i tylnego. Na tej podstawie wyliczana jest potrzebna korekta. W systemie nie występuje jakiś pomiar porównawczy poziomu 'absolutego'. Dlatego na górce ani w dołku nie skoryguje poziomu świateł. Ale jak ktoś wrzuci do bagażnika 'worek cementu' – powinien.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 13:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez hajdar » 16 wrz 2008, 20:29

mcbeth napisał(a):mierzą ugięcie zawieszenia przedniego i tylnego


aaaaaaa... to zmienia postac rzeczy, musze znaleźc jakiś worek cementu i sprawdzic <diabełek>
dzięki
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 13:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6