Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mrokness » 22 lis 2015, 17:57

Witam.
Jak do tej pory bardzo pobieżnie zapoznałem się z wątkiem. Być może zanim skończę czytać wszystkie 38 stron + poboczne powiązane tematy ktoś wstępnie coś poradzi. Oczywiście sam nie zamierzam nic przy aucie robić bo nie mam o tym pojęcia.
Problem jaki występuje to nie załączający się prawy ksenon. Przez moment na początku słychać tylko pykanie. Lampa kilkukrotnie pomruga niewyraźnie i przestaje wraz z pykaniem.
Zajrzałem tam i zdjąłem tylko zapłonnik z lampy i załączyłem światła ponownie. Znowu słychać cpykanie i widać błyskanie prądu. Chyba coś musi być nie tak bo niezapięty działający zapłonnik powinno upalić ? <glupek2>

Z tego co się dowiedziałem do tej pory w wątku "fachowiec" powinien rzucić okiem w pierwszej kolejności
na:
-punkty masy pod filtrem powietrza,
-zapłonnik,
-prztwornice.

Czy to może tylko żarówka padła?

Może ktoś orientuje się do usterki czego można zawęzić poszukiwanie przy podobnych objawach.
mrokness
 

Postprzez dexterxx » 22 lis 2015, 18:50

Na początek też dobrze żarniki zamienić miejscami i wtedy wyeliminujesz niesprawną żarówkę bądź przetwornicę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2014, 00:41
Posty: 42 (2/1)
Skąd: Knurów
Auto: M6 GY1 2007 2.0Pb 147KM

Postprzez mrokness » 22 lis 2015, 19:14

Właśnie też o tym pomyślałem.
Znalazłem na youtube filmik pokazujący problemy padającej żarówki/żarnika i mam nadzieje że to tylko to bo zachowuje się identycznie jak w moim przypadku.
Teraz kilka pytań.
– Jak się okaże że to tylko żarówka powinienem wymienić oba – lewa i prawa strona czy wystarczy ten zepsuty ?
– lewy jest sprawny i już wiem że bez zdjęcia koła i rozgrzebania nadkola się nie obejdzie.
– z prawej strony po odkręceniu i przesunięciu pojemnika na płyn do spryskiwaczy mogę? bez dalszych rozkręcań wyjąć żarówkę prawą? Bo mimo wszystko jest tam dość mało miejsca i jako kompletny laik boję się żeby czegoś nie urwać przy okazji?
mrokness
 

Postprzez dexterxx » 22 lis 2015, 19:17

1. Lepiej wymienić oba, przynajmniej wszędzie tak zalecają.. no ale nie jest to konieczne. Wiąż się z ryzykiem różnych barw po czasie.
2. Właśnie po lewej stronie bez ruszania czegokolwiek łatwiej wykręcić żarnik (przynajmniej w moim przypadku tak było)
3. Tak, podobno najwygodniej zbiornik na spryskiwacz odkręcić... z lewą stroną też najłatwiej od nadkoli. Przede wszystkim warto poćwiczyć pierwszy raz + przy obecnej pogodzie jakieś ciepłe pomieszczenie zalecane zanim się czucie w rękach straci...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2014, 00:41
Posty: 42 (2/1)
Skąd: Knurów
Auto: M6 GY1 2007 2.0Pb 147KM

Postprzez mrokness » 22 lis 2015, 23:44

Winowajca znaleziony. Udało się wyciągnąć prawego ksenona. Żarówka potłuczona. Pękła ze starości?
W środku zostało szkło. Teraz to zostaje chyba całkowite wymontowanie lampy i wywalenie resztek szkła przed zamontowaniem nowej żarówki? Czy odwalić chałturę i montować bez oczyszczania? W środku była żarówka Osram. Najtaniej taką znalazłem za 140 zł + wysyłka, także wymienię tylko tą jedną. Tzn. mechanikles wymieni bo ja się za wykręcanie i czyszczenie lamp nie biorę.
mrokness
 

Postprzez mick » 28 lis 2015, 17:12

xANDy czy ty może naprawiasz przetwornice ? może jakoś wysyłkowo ? u mnie było mruganie kupiłem na allegro przetwornice i na niej też mrugała wiec odsprzedałem dalej , kupiłem zapłonnik i w otwocku wymienili mi zapłonnik i jednocześnie dobrze zrobili mi masę pod filtrem ( ucięta ta kostka polutowane wszystkie kable do jednego kółka i przykręcone trochę wyżej) i mruganie ustało ale dziś to jest po około 3 tygodni lewy ksenon mi zgasł po wyłączeniu świateł i ponownym włączeniu świeci ale jak długo nie wiem . Może ta moja przetwornica działa resztkami sił i dlatego raz działa raz nie . Szukam kogoś kto by zregenerował przetwornicę bo kupowanie na allegro chyba wyszło mi tak że kupiłem ale chyba wcalę nie lepszą .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez Robert_K » 2 maja 2016, 09:25

Hej, mam jakiś problem z ksenonem a mianowicie coś przepaliło mi gniazdo do żarnika.
Co tu trzeba by było wymienić lub sprawdzić poza samym zapłonnikiem?
I jak to jest z wymianą tego, musi na zapłonniku ten sam numer co u mnie żebym nie musiał bawić się potem w szukanie komputera na poziomowanie?

W załącznikach fotki jak to wygląda
Załączniki
20160502_092152.jpg
20160502_092039.jpg
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 00:31
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2003r. 2.3 166km LPG

Postprzez Johannes » 9 lis 2016, 14:52

Panowie,
szukam i szukam i niestety nie jestem pewien odpowiedzi, chociaż na pewno odpowiedź gdzieś tutaj na forum pojawiała się wielokrotnie.
Mam pęknięty klosz przedniego reflektora Mazda 6 GY polift, wersja Xenon. Czy mogę kupić używany reflektor wersję EU polift nie-xenon i przełożyć klosz i będzie pasował oraz świecił prawidłowo? Nie wiem czy są jakieś różnice kloszy xenon a nie-xenon...
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź, bo prawie już kupiłem lampę a allegro, ale się zawahałem czy nie będzie jakichś niezgodności.
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2013, 00:10
Posty: 11
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 diesel 2007

Postprzez CLAU » 9 lis 2016, 16:06

***Do usunięcia***
Ostatnio edytowano 9 lis 2016, 16:39 przez CLAU, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Danmazda » 9 lis 2016, 16:13

Johannes napisał(a):Czy mogę kupić używany reflektor wersję EU polift nie-xenon i przełożyć klosz i będzie pasował oraz świecił prawidłowo?
Koledze chodzi o sam klosz. Raczej będzie świecił tak samo, tylko nie wiem czy lampy z xenonami mają nabite specjalne oznaczenie niż klosze bez xenonów.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Mr_Bartek » 9 lis 2016, 16:13

Jeśli chcesz przełożyć sam przezroczysty plastik to teoretycznie nie powinno być różnicy z punktu widzenia konstrukcji. Jednak tam jest nabita homologacja i na lampie halogenowej jest nabita inna więc jak ktoś będzie chciał się przyczepić to będzie mógł. :)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Johannes » 9 lis 2016, 17:02

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Rzeczywiście kwestia homologacji rodzi problem... Jeszcze się zastanowię w takim razie pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2013, 00:10
Posty: 11
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 diesel 2007

Postprzez Mandey » 10 lis 2016, 23:41

Mr_Bartek napisał(a):(...) tam jest nabita homologacja i na lampie halogenowej jest nabita inna więc jak ktoś będzie chciał się przyczepić to będzie mógł. :)

Nie jestem pewien co do tego. O ile dobrze pamiętam u siebie mam wybitą podwójną homologację, czyli na halogen i xenon.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez xRafalx » 11 lis 2016, 18:28

Potwierdzam, kloszę są takie same do lamp z ksenonem i żarówką, mają nabite obie homologacje.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez loboy » 15 lis 2016, 02:27

Witam,
Podepnę się pod temat, ponieważ nie mogę znaleźć odpowiedzi na swój problem. Nie do końca mam problem z ksenonami , ale ze światłami długimi, niestety mimo wymiany odpowiednich bezpieczników i żarówek światła nie świecą. Na początku padła jedna, później kiedy chciałem ją wymienić, założyłem nową żarówkę i kiedy włączyłem długie zobaczyłem tylko migniecie i padła. Teraz już żadna nie świeci, tematy są podobne tu i na innych forach też, ale zawsze brak świateł mijania przy zwykłych halogenach. Czy może jest gdzieś jeszcze jakiś bezpiecznik który mogę wymienić który odpowiada za światła? Wymieniłem na 2 nowe bezpieczniki pozycje Head HR i HL (św. Drogowe) pod maską, niestety nic to nie dało. Wiem, że kostka Head Relay Tyco- odpowiada za ksenony, bo jak ją wypiąłem to żarniki nie reagowały. Czy to ma jakiś związek, ze światłami długimi?
Dodam, że inne światłą inne świecą bez problemu, pozycyjne, halogeny przeciwmgielne i z tyłu i z przodu, same ksenony też bez problemu odpalają.
Adminów przepraszam, że podpinam się pod ten wątek, ale nie widziałem podobnego tematu, kiedy w aucie są ksenony, a szukałem w różnych działach
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2014, 21:25
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2008r, GY, silnik 2.0D 105 KW (143 KM), Typ silnika RF7J

Postprzez Johannes » 20 lis 2016, 21:28

Johannes napisał(a):Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Rzeczywiście kwestia homologacji rodzi problem... Jeszcze się zastanowię w takim razie pozdrawiam!


Koniec końców, kupiłem używany reflektor po-liftowy nie-ksenon w celu zamiany kloszy. Niestety po drodze okazało się, że mój stłuczony reflektor ma pęknięcia w wielu miejscach obudowy, dlatego postanowiłem przełożyć "bebechy" z jednej obudowy do drugiej.
Znów napotkałem na komplikacje w postaci innego silniczka regulacji wysokości a przez to innego ułożenia gniazd śrub w obu obudowach. Udało mi się "przeszczepić" element obudowy do tej docelowej... Namordowałem się strasznie, ale wszystko wydawało się leżeć prawidłowo. Zamontowałem reflektor w aucie sprawdzając uprzednio czy po podpięciu kostki wszystkie żarówki świecą. Po pomyślnym teście skręciłem wszystko i dziś pierwszy raz miałem okazję jeździć po zmroku.
Niestety poskładana lampa delikatnie momentami migocze... Czy to możliwe, że coś się stało po drodze z żarnikiem? Teoretycznie jedyną różnicą ze stanem poprzednim jest obudowa oraz klosz. Być może podczas stłuczki żarnik doznał mechanicznego uszkodzenia? A może, któryś z kabelków nie do końca styka?
Drugą sprawą jest fakt, że wydaje mi się, że "nowa" lampa daje delikatnie bardziej fioletowe światło, ale wiem, że "nowy" klosz jest delikatnie mniej zamglony, a sam z siebie działa jak filtr światła więc siłą rzeczy obie lampy mają prawo dawać minimalnie inny kolor światła.

Dopisano 20 lis 2016, 21:37:

Tak wyglada zdjęcie.

Dopisano 20 lis 2016, 21:53:

Kolejne dwa zdjęcia do obie lampy zrobione mniej więcej z tej samej odległości i pod takim samym kątem. Świeca zupełnie inaczej. Ta prawidłowo fabryczna nie ruszana, mleczne i bardzo jednolicie, a druga poskładana nierównomiernie oraz widać bardziej soczewkę, odcisk palca...
Załączniki
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2013, 00:10
Posty: 11
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 diesel 2007

Postprzez CLAU » 20 lis 2016, 22:26

Świeci na fioletowo, żarnik do wymiany. Koniec jego żywota.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Johannes » 22 lis 2016, 01:58

Dzięki za odpowiedź. Wczoraj zabrałem się jeszcze za zamianę miejscami żarników i początkowo wydawało się, że nic się nie zmieniło to po chwili potencjalnie wadliwy zaczął migotać. Kupiłem dziś nowe osram xenarc 66240 parę i wymieniłem przed chwilą. Stare osram 66040 miały już 9 lat...
Po wymianie nic nie migota więc sukces! Coprawda jest wciąż różnica barw, ale nie tak wyraźna jak na zdjęciu, które zamieściłem. Myślę, że to kwestia klosza oraz faktu, że przy rozkręcaniu czyściłem soczewkę itd. a więc ma prawo być lekko inna barwa. Chociaż w pierwszej sekundzie odpalenia święcą tak samo barwowo. Nie będę sobie zaprzątał tym głowy. Nie wiem czy nowe żarniki świecą mocniej w dal, ale uderzyło mnie wyraźniejsze świecenie po bokach. Patrząc pod kątem na soczewki widać wciąż różnice "jednolitości" wypełnienia, ale nie tak drastycznie jak na zdjęciach, które zamieściłem. Przy najbliższym przeglądzie postaram się upewnić, że są ustawione prawidłowo.
Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2013, 00:10
Posty: 11
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 diesel 2007

Postprzez CLAU » 22 lis 2016, 09:07

Kolor powinieneś sprawdzać dopiero po kilkunastu sekundach, gdy przetwornica ustabilizuje napięcie. Druga sprawa, to stan odbłyśników za soczewkami oraz czystość samych soczewek. Ostatnia rzecz to ewentualnie stan mocowania żarnika. No i dochodzi jeszcze stan powierzchni reflektora, może jeden jest bardziej zmatowiony niż drugi.

Generalnie jeśli zamontujesz dwa nowe żarniki, to świecą same z siebie tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Intruz » 23 sty 2017, 14:23

Witam.

Proszę o poradę w następującym problemie z ksenonami:
Prawa lampa gaśnie co jakiś czas podczas jazdy. Po przełączeniu na światła postojowe i ponownym zajączeniu świateł mijania bezproblemowo się załącza, po czym po kilku kilometrach znów gaśnie i tak w kółko.

Auto było w serwisie, została wymieniona przetwornica.
Żarniki Phillips D2S – oba sprawne. Po zamianie stronami żarników problem dalej występuje po tej samej stronie (prawej).
Masy były sprawdzane w serwisie i przepinane ze względu na kiepskie połączenie. Serwis jest bezradny – usterka trudna do uzyskania w czasie kontroli, bo w serwisie wszystko świeci jak należy.

Proszę o poradę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6