Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mulder » 13 mar 2012, 20:50

tonidriver napisał(a):
To jeszcze mi napisz czy jest faktycznie różnica między lampami do benzyny a do diesla.


W kształcie i mocowaniu nie ma żadnej różnicy. Jest taka róznica że w lampach do diesla są wbudowane lampy przeciwmgłowe – jest soczewka i mocowanie żarówki z okablowaniem (chociaż pewnie zależy od wersji) a w lampach z beznyniaka sa zaślepki w tym miejscu. Biega o to, że w benzynie mogą być przeciwmgielne w zderzaku a w dieslu nie bo tam jest chłodnica od intercoolera bodajże i lampy by zasłaniały dopływ powietrza, więc wrzucono je w lampy zespolone

Edit:

prezes4real napisał(a):Witam, moze juz ktos pisal o tym problemie.
Chodzi o xenon ,rano gdy odpalam auto i przekrecam wlacznik swiatel , jeden xenon uruchamia sie prawidlowo a drugi a dokladnie lewy nie wlacza sie , musze po kilka razy powtorzyc wl.i wyl. swiatel pokretlem i zaskakuje , roznie czasem po 2 razach czasem po 20 . Natomiast jak juz odpali 1 i 2gi . jak zostawie go na 2h to potem nie ma tego problemu , ale jak zostawie go na dluzej – problem wraca.


To jest problem ze starterem/zapłonnikiem, który znajduje się niestety w lampie. Problem był juz opisywany na tym forum wcześniej. Najlepiej kupić używaną lampę ze sprawnym starterem i zamienić całą, bo wydłubywanie startera w najlepszym wypadku jest druciarstwem (chociaż sam tak kiedys próbowałem) a w najgorszym powoduje rozszczelnienie lampy i uszkodzenie innych podzespołów elektronicznych/elektrycznych.

EDIT
Jeszcze taka refleksja. Nie pamiętam czy już o tym pisałem, ale jak wysyłałem przetwornice do naprawy to miły pan powiedział mi że padły jakieś tam układy na wyjściu z przetwornicy czyli tam gdzie idzie już napięcie na starter i żarnik. Podobno kiedyś to rzadko występowało ale teraz jest coraz częstsze. Wynika to z tego, że producenci żarników z powodów ekologicznych i/lub finansowych zmieniają skład gazów w tych żarnikach co zmienia ich właściwości elektryczne a to wpływa niekorzystnie na żywotność przetwornic. Niestety nie da się przed tym ustrzec ponieważ dotyczy to wszystkich żarników od najtańszych do tych z górnej półki. W przypadku naszych 6 jeżeli ktoś ma możliwość albo akurat naprawia czy zmienia przetwornice to dobrze jest je wymienić na nowsze, takie od 2005 roku, które były stosowane w modelu po FL. Podobno mają poprawioną elektronikę i mogą trochę lepiej znosić te wszystkie problemy. Ale 100% spokój od problemów to niestety chyba tylko w lampach bez ksenonów. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 14 mar 2012, 00:58.
Powód: post pod postem-proszę używać opcji "edytuj post"

Postprzez maniek28 » 14 mar 2012, 20:32

witam juz pomału krew mnie zalewa z tą moja magdą .... <rotfl>
najpierw rozrząd (przezkoczył) teraz cos terkocze podczas ruszania(mam nadzieje ze to nie 2m) a teraz jeszcze xenony się nie poziomują <rotfl> najpierw nie podnosiły się co jakiś czas ale po ponownym włączeniu poziomowały sie aż do dziś .... i nie wiem od czego zaczęc <co?>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez mulder » 14 mar 2012, 20:52

Rozumiem, że zachowujesz procedurę odpalania Madzi?
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez lukias81 » 14 mar 2012, 23:36

To jest jakaś "procedura" <co?>
Nie zawsze się lampa poziomuje – u mnie jest tak samo. Tłumaczę to sobie tak: żyroskop się nie przestawił, to nie ma potrzeby zmiany położenia – i się nie rusza :)
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez tonidriver » 15 mar 2012, 17:55

czy jeśli ten zestaw ==> http://moto.allegro.pl/soczewki-xenon-m ... 68872.html przełoże do swoich zwykłych lamp to będzie to świeciło prawidłowo ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez lukias81 » 15 mar 2012, 20:54

Świeciło będzie, ale czy przejdzie diagnostę to nie mam pojęcia...
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez mądry » 15 mar 2012, 22:07

tonidriver napisał(a):czy jeśli ten zestaw ==> http://moto.allegro.pl/soczewki-xenon-m ... 68872.html przełoże do swoich zwykłych lamp to będzie to świeciło prawidłowo ?

Jak najbardziej będzie świeciło jak trzeba, będziesz jeszcze tylko potrzebował przetwornice, zapłonniki i palniki by to działało przyzwoicie (oczywiście oryginalne), warto też zadbać o naklejki na lampy (takie z piorunkiem ;) ) do pełni szczęścia trzeba mieć spryski i samopoziomowanie. Niedawno zamontowałem taki zestaw jak wyżej wymieniłem u siebie tylko bez opcji samopoziomowania. Wszystko działa elegancko, a diagnosta nie ma najmniejszych zastrzeżeń :D :D <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez celnikp » 18 mar 2012, 09:30

tonidriver napisał(a):czy jeśli ten zestaw ==> http://moto.allegro.pl/soczewki-xenon-m ... 68872.html przełoże do swoich zwykłych lamp to będzie to świeciło prawidłowo ?


200zł to drogo. Ja ostatnio za tyle kupiłem dwie całe lampy ori xenon jedynie przetwornice i żarówki trzeba było założyć. Jak byś chciał takie soczewki to chyba mam na zbyciu.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 01:17
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: była M6 GG jest GH 2.5 Dynamic

Postprzez maniek28 » 18 mar 2012, 15:54

mulder napisał(a):Rozumiem, że zachowujesz procedurę odpalania Madzi?


jaką procedure <co?>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2012, 11:50
Posty: 19
Skąd: okolice Mietkowa
Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km

Postprzez mulder » 21 mar 2012, 10:25

Było w tym wątku sporo wcześniej, poza tym polecam przeczytać Poradnik silników Diesla, tam jest wszystko szczegółowo opisane.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez tonidriver » 24 mar 2012, 13:56

celnikp napisał(a):
tonidriver napisał(a):czy jeśli ten zestaw ==> http://moto.allegro.pl/soczewki-xenon-m ... 68872.html przełoże do swoich zwykłych lamp to będzie to świeciło prawidłowo ?


200zł to drogo. Ja ostatnio za tyle kupiłem dwie całe lampy ori xenon jedynie przetwornice i żarówki trzeba było założyć. Jak byś chciał takie soczewki to chyba mam na zbyciu.


Chyba też poszukam całych lamp bo jedno "szkło" mam porysowane i jakieś matowe.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez cedros79 » 6 maja 2012, 00:44

Witam,

Mam taki problem, ale muszę zacząć od początku, żeby była pełna jasność sprawy. Otóż po zakupie samochodu okazało się że lewy żarnik świeci takim różowym światłem. Zanim go wymieniłem to w samochodzie usterce uległo oświetlenie kabiny tzn. świeciło się nawet po zqmknięciu samochodu. Jak przesunąłem suwaki na off to świeciły się lampi w drzwiach, więc wyjąłem żarówki żeby nie zabić aku. Zanim naprawiłem oświetlenie kabiny to zamontowałem mały patent (żebym mógł spokojnie spać). Do tego czasu obie lampy normalnie działały. W sobotę poprzednią wymieniłem żarnik lewy na nowy Philipsa D2Si pikinie obie lampy świeciły tą samą barwą. Następnie nie wiedzieć czemu samo z siebie naprawiło się oświetlenie kabiny i żeby się upewnić że wszystko gra włożyłem z powrotem żarówki w drzwi. Po ich włożeniu oświetlenie kabiny nadal dzialała poprawnie jak napoczątku. Ale po jakimś czasie zauważyłem, że wymieniony żarnik przestał działać. Okazało się ,że się przepalił 15A bezpiecznik pod maską. Wymieniłem na nowy i od razu się przepalił. Wyciągnąłem ponownie żarnik i włożyłem go jeszcze raz upewniając się, że wszystko założone i podłączone poprawnie. Włożyłem nowy bezpiecznik i znowu od razu się spalił. Wyjąłem prawy bezpiecznik włożyłem tylko lewy zapaliłem światła i znowu od razu się spalił. Czy ktoś ma jakieś pomysły co się popsuło? Spaliłem z sześć bezpieczników i nadal nie wiem o co chodzi. Sprawdziłem inne bezpieczniki i tylko ten od lewej lampy był przepalony. Dodam jeszcze, że wymieniałem żaróweczki w oświetleniu od klimatronika, ale to nie powinno mieć wpływu. <co?> <co?> <co?>
KGB. Still watching you. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 12:51
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel `04r

Postprzez Wojtek » 6 maja 2012, 00:53

cedros79 napisał(a):Czy ktoś ma jakieś pomysły co się popsuło?

usterki nalezy szukac na odcinku od gniazda bezpiecznika do lampy... jest zwarcie do masy...

cedros79 napisał(a):Spaliłem z sześć bezpieczników i nadal nie wiem o co chodzi.

i bedziesz palic nastepne... dopoki nie znajdziesz usterki...

cedros79 napisał(a):Dodam jeszcze, że wymieniałem żaróweczki w oświetleniu od klimatronika, ale to nie powinno mieć wpływu.

nie, to nie ma wplywu ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez cedros79 » 6 maja 2012, 14:02

Dzisiaj ponownie zajrzałem do tej felernej lampy. Poszedłem za sugestią Wojtka i próbowałem szukać zwarcia, ale przyznam się, że usterki nie znalazłem. Sprawdziłem to białe pudełeczko przy filtrze powietrza ale nic tam nie znalazłem. Może źle szukałem. Włożyłem nawet stary żarnik ale nic to nie dało i też wywala bezpieczniki. Sprawdziłem mój "patencik", ale on nie ma nic wspólnego bo go odłączyłem a bezpiecznik nadal strzela. Z drugiej strony zastanawiam się gdzie to zwarcie mogło nastąpić jeżeli wymieniłem tylko żarnik a z lampami nic nie było robione??? Normalnie w jak w czeskim filmie <co?> Jedno co mi się w oczy rzuciło to dwa kable spięte razem w gumowej osłonie, które wychodzą z tej wiązki przy wejściu do puszki z bezpiecznikami idą między lampą a ostrym rantem od błotnika, schodzą w dół i jeden podłączony jest do intercooler-a a drugi trochę niżej. Ale obejrzałem te kable i mimo ostrego zagięcia i opierania się o ten rant to kable nie są przecięte ani w żadem inny sposób uszkodzone.
Wojtek może masz jeszcze jakieś pomysły? Do tej pory w tym samochodzie były fabryczne bezpieczniki nikt tam nie grzebał, aż do tej pory.

Ja nie chcę być jednookim bandytą!!!!!! :D
KGB. Still watching you. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 12:51
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel `04r

Postprzez Wojtek » 6 maja 2012, 14:08

masz ksenon... wiec na 1-wszy rzut ida kable pomiedzy bezpiecznikiem, a przetwornica...
odlacz ja (przetwornice) i zobacz, czy wywala bezpiecznik...

podejrzewam, ze wszystko bedzie oki... ale poczekajmy na wiesci ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez cedros79 » 6 maja 2012, 21:45

Wojtek?
Czy sugerujesz zwarcie na kablu pomiędzy puszką a przetwornica?. Czy trafioną przetwornice?
KGB. Still watching you. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 12:51
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel `04r

Postprzez Wojtek » 6 maja 2012, 22:29

cedros79 napisał(a):Czy trafioną przetwornice?

ale nie uprzedzajmy faktow... miernik w reke i walcz ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez cedros79 » 9 maja 2012, 19:52

Sprawa się chyba rozwiązała. A więc nie odłączałem przetwornicy. Wyczyściłem dokładnie masę pod filtrem powietrza, ale nic to nie dało. Więc odłaczyłem obie kostki, które podłączone są po lewej stronie stojąc przodem do maski. I zacząłem sprawdzać kostki. Najpierw podłączyłem mniejszą cztero – pinową i bezpiecznik. Jest git bezpiecznik nie spalił się. Gorzej było jak podłączyłem dużą kostkę i bezpiecznik. Nie dał rady i się spalił. Nasuwa mi się tylko jedna myśl. Zdupcona przetwornica. Czy ktoś ma jakieś inne propozycję <co?> <co?> <co?>

P.S. Czy warto regenerowac przetwornicę czy lepiej kupić używaną?
P.S. Gdzie w Warszawie można zregenerować przetwornicę?
KGB. Still watching you. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 12:51
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel `04r

Postprzez celnikp » 9 maja 2012, 20:56

cedros79 napisał(a):Nasuwa mi się tylko jedna myśl. Zdupcona przetwornica. Czy ktoś ma jakieś inne propozycję

Zamień przetwornice stronami. Najpierw zamontuj prawą do lewej lampy i zobacz czy bezpiecznik się spali.
Jeśli wytrzyma to zamontuj lewą przetwornicę do prawej lampy. Jeśli spali się bezpiecznik od prawej lampy będziesz miał pewność że to przetwornica.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 01:17
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: była M6 GG jest GH 2.5 Dynamic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6